Şimdi Ara

Otomatik Vitesli araba almak !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • kafamda bir sürü soru var arkadaşlar .
    şuan elimizde hyundai accent 2001 var .
    yavaş yavaş ömrü gidiyor 130.000 bin km .
    annem ile babam diyor otomatik alalım rahatlık olur .
    geçen mahalle erbablarıyla konuşuyoruz .
    otomatik almaıyn çok yakar bakımı fazla cart curt sallıyorlar .
    valla ne diyeyim bende bıktım artık manuel'den
    zaten 1 yıllık şöförüm zar zor kalkıyorum yokuşlarda. alışamadım bi türlü
    otomatiklerdede L vitesi varmış yokuşlarda felan araç kaymıyormuş
    valla bu rahatlık beni iyice otomatik vitese çekiyor
    hayırlısı bakalım







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    kafamda bir sürü soru var arkadaşlar .
    şuan elimizde hyundai accent 2001 var .
    yavaş yavaş ömrü gidiyor 130.000 bin km .
    annem ile babam diyor otomatik alalım rahatlık olur .
    geçen mahalle erbablarıyla konuşuyoruz .
    otomatik almaıyn çok yakar bakımı fazla cart curt sallıyorlar .
    valla ne diyeyim bende bıktım artık manuel'den
    zaten 1 yıllık şöförüm zar zor kalkıyorum yokuşlarda. alışamadım bi türlü
    otomatiklerdede L vitesi varmış yokuşlarda felan araç kaymıyormuş
    valla bu rahatlık beni iyice otomatik vitese çekiyor
    hayırlısı bakalım

    sadece L değil tam otomatik viteslerde tüm konumlarda kaydırma yapmaz.(şanzımanda sıkıntı yoksa eğer)

    doğrudur daha fazla yakar ama 1 bilemedin 2 litre fazla yakar

    130.000 hyundai için çok değil bence. benim maream 185000 de hala çatır çatır kaçıyor

    yeni şöförlere otomatik pek önerilmiyor. pratiğiniz hangisine alışırsa o yönde gelişir. zor olandan kolay olana geçmek, kolaydan zora geçmekten daha kolaydır.(ne cümle oldu behhh )

    ama illaki alacaksanız otomatik vites gerçekten rahatlıktır




  • herzaman yeni ehliyet alanlara otomatik vites oneririm.

    arabayi yerinden kaldiramayan adama al duz vites kullan demek emeklemeyi bilmeyen bebeye havada takla at demekle ayni sey.ilk otomatik arabada dreksyon hakimiyeti gaz fren tepkisini ogrenecen ondan sonra zaten duz vitese gectigin zaman ugrasacak bi debriyaj kaliyor onu da 2 gunde kaparsin.
    ilk otomatik vites kullanmayi ogrenen bi daha duz vites kullanamaz ya da tam tersini demek tam anlamiyla koca bi yalan.ben dahil tum cevrem araba kullanmayi otomatikte ogrenmisizdir.suan duz viteste elime su dokecek adam sayilidir o kadar diyebilirim.duz vitesi de yilda bi kere tcye geldigimde kullanirim.

    piyasada tork konvertorlu konvensiyonel otomatik sanzimanlar hem iletimi hidrodinamik olarak yaptigindan hem de gezegendisli kombinasyonu sinirli oldugundan(genelde 4 atarli olurlar) cok yakmaya megillidirler.ancak cogu lock-up turbinli oldugu icin uzun yolda overdrivea aldiginda arada cok da fazla bir yakit tuketim farki olmaz.

    bundan 15-20 yil once tcde otomatik olarak bir tek amerikan arabalar oldugu icin bu sanziman turunun ustasi yoktu.istanbulda bile parmakla sayilan ustalar vardi.cogu da dolapdereden cikma amerikan ustalari.simdi durum degisti.sokaga cik arabalarin yarisi duz geri kalan yarisi otomatik vites.bu ``aman otomatik alma basina is acar`` fobisi burdan kaynaklaniyor.simdi heryer yetkili ve ozel servis kayniyor.kaldi ki otomatik vites yagina ve filtresine dikkat ettigin surece duz vitesten daha az masrafli sanzimandir.




  • Nasıl erkeksin oğlum sen, yokuşta bayanlar bile arabayı kaçırmıyor artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Nasıl erkeksin oğlum sen, yokuşta bayanlar bile arabayı kaçırmıyor artık.


    aynı bayanlar arabayı yan aynalar kapalı kullanıyorlar ama bir de bu yönden bakalım olaya
  • otomatik rahatlıktır.
    bakımında birşey yok, aracına göre 80-100k km bir yağ değiştirirsen ve saçma sapan zorlamalarda yapmazsan ömürlük olur.
    manuele göre biraz fazla yaktığı doğru ama çift kavramalılar manuelden bile az yakıyor.
    bu nedenle tiptronik alırsan daha iyi olur. ayrıca tiptroniklerde opsiyonel sunulsa da yokuşta kalkış desteği verenler var (ihtiyacım yok ama benim araçta var mesela)....
    şimdiden hayırlı olsun...
  • kenarından kıyısından alakalı bir soru da ben sorayım.

    otomatik araçları park etmek zor hatta yokuşlarda park etmek çok zor deniliyor manuele alışmışlar için (en basitinden freni bırakıp azcık geri kaydırma hareketini yapamıyormuşsunuz, geri vitese alınca da "azıcık"dan çok daha fazla gidiyomuş), doğrumudur?
    hele hill holder lı yarı otomatikler sinir bozucu diyenler var. forumda görmüştüm sanırım, dsg'li passatı olan birisi arabayı kaldırımdan çıkartamıyordu.

    çok acaip yerlere park etmem icap ettiğinden bunlar benim için trafikte yorulmaktan daha önemli oluyor. o yüzden otomatik sevdamdan vazgeçmiştim...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik Vitesli Araç Park Etme
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ninjate

    kenarından kıyısından alakalı bir soru da ben sorayım.

    otomatik araçları park etmek zor hatta yokuşlarda park etmek çok zor deniliyor manuele alışmışlar için (en basitinden freni bırakıp azcık geri kaydırma hareketini yapamıyormuşsunuz, geri vitese alınca da "azıcık"dan çok daha fazla gidiyomuş), doğrumudur?
    hele hill holder lı yarı otomatikler sinir bozucu diyenler var. forumda görmüştüm sanırım, dsg'li passatı olan birisi arabayı kaldırımdan çıkartamıyordu.

    çok acaip yerlere park etmem icap ettiğinden bunlar benim için trafikte yorulmaktan daha önemli oluyor. o yüzden otomatik sevdamdan vazgeçmiştim...


    Hidrolik kuplajlı (yani tork konvertörlü) klasik tip otm. için doğru değil. Hatta tam tersi. Dik yokuşlarda en iyi kontrolü klasik otm.ler verebilir. Çok dik yerlerde D'de kontrollü, N'de ise daha hızlı bir şekilde kaydırabilirsiniz. Aracı gaz pedalıyla tamamen sabit tutmak çok kolaydır ve 5-10 sn zarfında da bir zararı da yoktur, en azından benim kullanım kitapçığında öyle yazıyor. Hidrolik kuplajın icad edilme maksadı zaten enerjiyi en iyi şekilde musluklamak... İyi bir sistemde gaz pedalı, kontrollü bir vana gibi çalışır. Hatta daha kontrollü hareket, daha doğrusal hızlanma için bazı otm. olmayan arabalarda da kullanılmıştır. Mesela 80'lerde Mitsibishi Galant'ların dizel olanları tork konvertörlü manuellerdi.

    Duran halde kalkıp, santimetrelerle yaklaşabilirsiniz. Frenle gaza aynı anda basabilirsiniz. Komşularım parkettiğim yerlere bazen hayret ediyorlar.




  • yorumlar icin tesekkurler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.