Şimdi Ara

Dizel Araçlarda Vitesi Boşa Almak

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
61
Cevap
0
Favori
9.596
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1052 Mesaj
    Merhabalar şöyle bir soru takıldı kafama, motor 1.4 dizel bir araç az yaksın diye vites boşa alınır mı, tehlikeli evet onu bir kenara bıraktım, sadece çalışma prensibini ele alacak olursak bu mantıkla çalışan bir araç boşta tasarruf sağlar mı, yoksa aksine daha mı fazla yakar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlindGuardianNN -- 27 Şubat 2017; 8:41:24 >



    |
    |
    _____________________________
  • bigen b kullanıcısına yanıt
    @bigen demiş ki;

    Mesajı Yerinde Gör

    Bunun mantığı, ilk çalıştırma da debriyaja bastığınız zaman şanzuman volandan ayrılır böylece marş motoruna daha az yük biner. Böylelikle marş motoru daha az akım çeker. Bunu yaparak hem akü ömrünü, hem de marş motorunun ömrünü uzatmış olursunuz.

    Bu sorunuzun cevabını şöyle söyliyim. Start&stop sistemli VAG grubu araçlarda aracı kontak anahtarı ile çalıştırmak zorundasınız yoksa vites boşta olsa bile debriyaja basmadan marş basmıyor araç. Çoğu markanın da özellikle yeni araçlarında böyledir diye düşünüyorum.



    İlk sorunuzun cevabı da cut-off sisteminde yatıyor. Yokuş inerken aracı vitese takıp ayağınızı gazdan çekerseniz anlık tüketim 0L/100km oluyor. Aynı yokuşu boşa alıp gaz vermeden inerseniz araç rolantide ne yakarsa onu yakar. Bunun mantığı şu; motor stop etmemek için dönmeye devam etmek zorunda. Vites boşta ve gaz vermiyorken rolanti devrinde minimum yakıt harcayarak dönecek. Araba vitesteyken ve gaz vermiyorken tekerler döndüğü için araba viteste olduğundan dolayı motor da dönecek.

  • Yüzbaşı
    676 Mesaj
    Fitesi boşa atmak iyi bişey değil hocam araba yakıt yakıyor. en güzeli en yüksek Fitezde gaza basmadan gitmek
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7589 Mesaj

    Boşa attiginizdaki tehlikeyi biliyormuşsunuz soylemeye gerek yok, boşta inerseniz rolantideki kadar yakar + tehlike.
    Vitesde inerseniz bir yokuşu, devir yuksek olsa bile tuketim 0litreye yakin olur yani rölantiden daha az tüketim olur.



    < Bu ileti 'DH Mobil Uygulama BETA'sından atıldı >
    |
    |
    BlindGuardianNN kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2791 Mesaj
    Peki hocam ben bir şey sorayım: vites boşta iken kontağa basarken(arabayı çalıştırırken) debriyaja da basmanin mantığı nedir?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    6226 Mesaj
    Ben benzinli araç kullanıyorum ve fites değil ama vitesi bazen boşa alıyorum mesala



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 27 Şubat 2017; 9:15:52 >
    _____________________________
  • Yarbay
    14056 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bigen

    Peki hocam ben bir şey sorayım: vites boşta iken kontağa basarken(arabayı çalıştırırken) debriyaja da basmanin mantığı nedir?

    Olur da araç Viteste unutulursa bir yerleri yıkma diye



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Binbaşı
    1305 Mesaj

    Bu sorunuzun cevabını şöyle söyliyim. Start&stop sistemli VAG grubu araçlarda aracı kontak anahtarı ile çalıştırmak zorundasınız yoksa vites boşta olsa bile debriyaja basmadan marş basmıyor araç. Çoğu markanın da özellikle yeni araçlarında böyledir diye düşünüyorum.



    İlk sorunuzun cevabı da cut-off sisteminde yatıyor. Yokuş inerken aracı vitese takıp ayağınızı gazdan çekerseniz anlık tüketim 0L/100km oluyor. Aynı yokuşu boşa alıp gaz vermeden inerseniz araç rolantide ne yakarsa onu yakar. Bunun mantığı şu; motor stop etmemek için dönmeye devam etmek zorunda. Vites boşta ve gaz vermiyorken rolanti devrinde minimum yakıt harcayarak dönecek. Araba vitesteyken ve gaz vermiyorken tekerler döndüğü için araba viteste olduğundan dolayı motor da dönecek.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    bigen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5279 Mesaj
    Bildiğim kadarı ile vitesi boşa almak motordan ziyade şanzuman için iyi değil. Zaten yeni nesil common rail motorlar vitesteyken compresöre bırakıldığında yakıtı minimalize seviyede yakmakta. Rolantideki gibi yakmakta , bir çok kaynakta hiç yakmıyor diye geçiyor, dönen tekerler sayesinde araç stop etmemekte deniyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 27 Şubat 2017; 9:20:32 >
    _____________________________
    ... Testinde ne varsa dışarıda o dökülür !..
  • Binbaşı
    1052 Mesaj
    Riske gerek yok o zaman yüksek vites olsada tak yavaş yavaş takıl
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2928 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bigen

    Peki hocam ben bir şey sorayım: vites boşta iken kontağa basarken(arabayı çalıştırırken) debriyaja da basmanin mantığı nedir?

    Bunun mantığı, ilk çalıştırma da debriyaja bastığınız zaman şanzuman volandan ayrılır böylece marş motoruna daha az yük biner. Böylelikle marş motoru daha az akım çeker. Bunu yaparak hem akü ömrünü, hem de marş motorunun ömrünü uzatmış olursunuz.
    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe
  • Yarbay
    3650 Mesaj
    Yeni nesil araçların hiçbirinde vitesi boşa atmak tasarruf sağlamaz, aksine hafif inişli yerlerde yüksek viteste gaza basmadan ilerlemek tasarruf sağlar.



    Yol bilgisayarı olan araçlarda bunu kontrol edebilirsiniz. Boştayken tüketim 1,9 2,8 gibi değişir ama viteste gaza basmadan giderken 0 lt olarak gösterir.



    Ayrıca vites boştayken frenleme yapıldığında özellikle araba yüklüyken fren merkezine fazla basınç olur fren hidroliği aşırı ısınabilir. Bu da frenlerin yeterince güçlü tutmamasına sebep olur.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2791 Mesaj

    Teşekkürler hocam



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    tefennili kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5703 Mesaj
    çok vitesi boşa aldım. start stoplu bir aracım yok. o yüzden ne zaman bir iniş görsem uzun yolda boşa atarım. hiç bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar..
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5752 Mesaj
    eğimi fazla olan ve vitesteyken yavaşlamayacağı ya da hızını koruyacağı yolda viteste inmek, eğimi az ve viteste olduğundan yavaşlayabileceği yolda boşta inmek daha az yaktırır

    boşta inerken sürekli frenleme durumu yoksa tehlikeli de değildir, bu yüzden uzun yolda hafif eğimde aracı boşa atmak bir problem yaratmaz, ani olmayan yavaşlama ihtiyacında da araç yüksek vitese takılır yavaşlatılır frenlemeden
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1187 Mesaj
    Vites boşta gitmek tabii ki kötüdür.



    Ancak viteste inerken aracın yakmadığına gerçekten inanıyor musunuz



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1052 Mesaj

    |
    |
    Bahsedilenler: Orhan Hoca kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör Experimentation
    _____________________________
  • Teğmen
    111 Mesaj
    Turbolu araçlarda turbonun sağlığı için de vitesi boşa atmamak gerekiyor diye biliyorum...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1052 Mesaj

    |
    |
    itartar kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    14056 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Vites boşta gitmek tabii ki kötüdür.



    Ancak viteste inerken aracın yakmadığına gerçekten inanıyor musunuz

    Evet yakmıyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Binbaşı
    1052 Mesaj

    sonuçta boştayken motor çalışıyor vitesteykende çalışıyor, hatta vitesdeyken daha fazla çalışıyor doğal olarak. yani tabikide vitesteyken araç yakıyor, boş gitmekten iyidir,o kadar yaksın sorun değil, en azından sağlam gider geliriz, 3-5 kuruş daha az yaksın diye risk almaya gerek yok
    |
    |
    goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
kolayoto.com
Media Sözlük
emek server
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,337
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.