Şimdi Ara

Enjektor sırası ters takılırsa ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
14.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2 hafta once arabama brc seq 24 gaz taktırdım. Araba sık sık stop ediyor. Sorunun ayrıntılını Kadir Bey'e PN attım o ilgileniyor.

    Ama benim sormak istedigim... Gaz brc yetkili servislerinden birinde takıldıktan sonra stop etme sorunu çözülemeyince baska bir brc servisine gittim. Oradaki usta, lpg enjektorlerinin sırasının ters takılmıs olabilecegini, yani 1,2,3,4 yerine 4,3,2,1 seklinde takılmıs olabilecegini soyledi. Ben de gazı taktırdıgım yere gittim ve bunu sordum. Ustam, enjektorler ters takılmıs olsa arabanın hiç çalışmayacağını soyledi ve kontrol etme geregi duymadı. Ben de tam bilmedigim için israr etmedim.

    Kendi tahminim, enjektorler karışık şekilde ters takılmış olsa mesela 2,3,1,4 gibi, araba hiç çalışmaz ama sırası tam ters olursa 1,2,3,4 yerine 4,3,2,1 şeklinde çalışır. Ama bu hiç bir şeye dayanmayan bir tahmin...

    Edit: Konu LPG ile ilgili gorunse de aynı soru benzin enjektorleri için de geçerli. Benzin enjektorleri tam ters takılsa araba çalışır mı?


    Bu konuda fikri olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crein -- 18 Haziran 2006; 0:21:52 >







  • Fikri olan yok mu
  • Ters takılmada en az 2 silindirin püskürtme sırası bozulacağından motor çok anormalleşir.
    Sürekli bu şekilde çalışması çok zor,araçta çekiş olmaz.
    Benzinde normal çalışıyor mu?
  • 14 sene sonra cevap yazayım bildiğimden ziyade yaşadıklarıma göre. Sıralı lpg de enjektör sırası rasgele veya tam tersi takılı olsa da araç tekleyerek çalışabilir. Tam ters sıralamada kesin çalışıyor zaten fakat benzindeki gibi değil de sarsıntılı sıkıntılı oluyor. Özellikle iridyum buji kullanıyorsanız sıralama hatası gaz pedalına basılıp güç gerektiren düşük devirlerde kendini tekleme şeklinde iyice belli ediyor. Nispeten üst devirlerde bu sorun olmuyor zira belli bir momentum kazanmış olan krank işi sürdüyor daha pürüzsüz gibi hissetmemize neden oluyor.

    Benzinde ne olur derseniz emin olmamakla beraber aracın çalışmayacağını, motor arıza yakıp kendini korumaya alacağını yahut çalışsa bile arıza lambası yakıp belli bir devri geçmeyeceğini, gaza basınca gaz yemeyeceğini bırakınca da stop edecekmişçesine titreyeceğini tahmin edebiliyorum. Buna benzer bir sorunu 2000 senesinde sıfır km aldığımız lada vega 1.5i 8v araçta yaşadık. Beyin yanlış sıralamada ateşleme yapıyordu. Garantiden tamir ettiler adabamız daha 1200 km de idi. Sonra sürekli farklı arızalar derken 8-10 sene sonra sattı kurtuldu babam. Yaklaşık 6 yıl benzinde binildi. En iyi ihtimalle check engine yakardı.

    Konuya dönersek lpg enjektörlere bağlanan fişleri tam tersi sıralamada deneyerek bağlantı kontrol edilebilir. Doğru bağlantıda motor titreşimi azalması pürüzsüz çalışma ile belli olur. Bir diper arıza nedeni de her ne kadar lpg ustaları çoğunlukla kabul etmeseler de regülatör ün radyatör üst seviyesinden daha yukarı bir yerde konumlandırılmış olmasıdır. Regülatör yeterli antifiriz almaz ama termostat ısıyı kabul ederek aracı lpg ye geçirir. Regülatör ise soğuk gelen lpg de gereken ısıtmayı yapamadan enjektöre gönderir. Enjektör görevini yeterli yapamaz hatta zamanla tırt olur, bozulur. Arıza iyice belli olana kadar bir iyi bir kötü bir ekonomik bir savurgan motor tutumları yaşarsınız. Aynı yolda bir 25 krş yakar gülersiniz bir 45 krş yakar oha dersiniz gibi.

    Son olarak bir de rpm transmitter öneririm. Mantığını kavradım ama henüz bende almadım.

    Bu arada aracım hala 2000 model clio hb 1.6 i 8 valf K7M motor, rte donanım, lpg ise AKL sıralı. Yani aracım lpg de en sorunlu kabul edilen tamirden anlamayan ustaların sat sat bunlar sıkıntılı dedikleri araçlardan biri. Evet enteresan bir şekilde arabamı seviyorum. Vites dp0 otomatik. Motor içi şanzıman açma dışında ve torna gerekmezse neredeyse herşeyini ben tamir ediyorum. Arabayla ahbap olduk 2,5 senede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 14 yıllık hort olmuş.
    Paylaştığınız için teşekkür ederiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.