Şimdi Ara

Otobüs yada Tır İşletmesi Kurmak istiyorumer

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
24.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba. ÖNCELİKLE BELİRTMEK İSTERİM Kİ KONU CİDDİDİR. SAÇMA CEVAPLAR YAZMAZSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
    daha 18 inde ve üniversiteye hazırlanan bir genç olarak. aklımda hep böyle bir iş vardı. yada en azından ticaretle uğraşmak normal bir memurdan daha fazla para kazanmayı hayal ederdim.

    şu anda ygs lys ye hazırlanıyorum ve hedefim İTÜ Makina Mühendisliği bölümü. şu anda lise mezunu olup çalışmam mümkün değil hem ben hemde annem babam üniversitede okumamı bir çevre edinmemi istiyorlar.neyse sormak istediğim konu. bu işte daha önce hiç bir tecrübesi olmayan. ailesinden birisi tır yada otobüs şöforü olmayan kısacası hiç bir şey bilmeyen bir kişinin bu işi yapması mümkün mü?

    aklımdaki olayı aynen aktarmak isterim. üniversiteden mezun olduktan sonra diğer arkadaşlarımın aksine ben arçelik aselsan bosch fln başvurmaktansa gidip direk bir TIR şöforü arayan yere gidip. tır süremeye başlayıp. ardından kendi paramla yada bankadan krediyle fln bir tır alıp kendi tırımı bir müddet kullanmak ardından ikinci bir tır ve bir başka şöfor ile o tırdan para kazanmak ardındanda 3-4-5-10 tırlarımı alıp ufak bir taşımacılık şirketi kurmak. örneğin SÜTAŞ ın trakya bölgesine dağıtım yapan 20-30 tırı olan bir kişi ayda 25-30 bin tl kazanan bir şahıs olmak istiyorum.
    aynı şey herhangi bir otobüs firmasında örneğin Kamilkoçun iç anadolu bölgesinden kalkıp istanbula fln giden otobüslerinin bir kısmı benim altımda çalışıyor olabilir.
    --------

    bahsettiğim gibi bu olayın tepede anlattığım kadar kolay olmayacağı kesin. üniversite yıllarımda D sınıfı bir ehliyet almam gerekiyor. ayrıcada gidipte makine mühendisliğinden mezun olmuş bir kişiye bir tırı vermek var birde çocukluktan beri tırlarda büyümüş. bu işi babadan alan diğer kişilere vermek var.
    tepedeki gibi bir hayali gerçekleştirmek için nasıl bir yol izlemem gerekiyor???


    okuyan ve yanıtlayan herkese teşekkür ederim.







  • Bir Tır nerden baksan 150-200.000 TL ve o parayı hiçbir şekilde finanse edemezsin. Ücretli çalışan birine hiçbir banka kefil veya teminat olmadan para vermez.
  • okudum o işleri sıfırdan başlayarak yapmak çok zor.Aileden bir sermayen olacak ki gireceksin yoksa 50 60 yaşına geldiğinde çok iyi paralar kazandıysan zamanında anca olur öyle birşey.Bu arada şöförlerde makina müh. arandığını sanmıyorum şahsen çocukluğundan beri tır otobüs tepesinde olana vermeyi tercih ederim.Şöförlük okuyarak değil tecrübe ile olur
  • 18 Wheels Of Steel serisini tavsiye ediyorum.Tam dediğin gibi oyun.Yanlış anlama çocuk demek istediğimden değil bir nebze de olsa bastırabilir.
  • ailemle bu konuyu ciddi olarak görüştüm sermaye olarak 250 bin tl kadar bir para vermeye razılar ancak babamın ilk söylediği şey.
    1-2 sene kadar SADECE denemek için tır kullan. bakalım bu işi yapabilecek misin? sana uygun mu? bir dene...


    okulda bir arkadaşımın babasıda normal memur olarak çalıştıktan sonra şu anda bozuyük eskişehir yolunda 2 adet otobüsün bir küçüğü- dolmuşun bir büyüğü olan o araçlardan işletiyor.

    bu olay nasıl olur. bahsettiğim olay çok çeşitli. yani herhangi bir şehirde dolmuş şöforü ve sahibi de olabilirim. şehirler ülkelere arası tırları olan bir adamda olabilir yada ufak çaplı ilçe merkez arası bir işletme sahibide ollabilir. kafamdakini az çok anlatabilmişimdir umarım.
  • tır şoförlüğü zor iş arkadaşım günlerce haftalarca evine uğrayamıyorsun hele birde evliysen evde bekleyenin varsa

    yani sana tavsiyem gir biyerde 2000-3000 tl maaş ile iş kur ailenin sana vereceği 250.000 tl yi de bankada faize yatır keyfine bak

    AT KİŞNİYOR MAAŞ İŞLİYOR HESABI
  • para insana neler dusundurtuyor helal olsun..
    arkadasim madem oyle birsey yapmayi dusunuyorsun uni okuyup da 4-5 yilini heba etme.. simdiden git bi tir ustasinin yanina cunku motordur sasidir anlaman gerekecek uzun yolda.. hırsızlar ve cetin hava sartlari da ayri tabi..
    sonra alirsin tirini vurursun yollara..
  • maalesef öyle bir şey mümkün değil. en azından üniversitede okumama şart. yani şu anda babamların bana böyle bir parayı bağlaması ne mantığa sığar nede ben bu parayı yönetebilirim. bahsettiğim gibi bir şey mümkün mü? yani tır şöforü olmak için ne gibi şeyler gerekli? başvurular nerede n oluyor? yani arçeliğe staja gidip sonra orada çalışmak gibi bir şey yok bu tırcılıkta. gidip sütaşa ben tır kullanıcam fln mı diyeceğiz? yada yörsan yada namlı sucuk fln yani taşıma olayına nasıl başlıyacağız?
  • Otobüs yada TIR fiyatları 150.000TL'den başlıyor 0 km almak istersen.İkinci eller bile neredeyse 0 km fiyatlarına gelmiş yani Otobüs firması yada Lojistik firması kurmak zor bi iş paran yoksa.Ama zenginim diyorsan o zaman devlet yardımlı kredi çekebilirsin.Ayrıca sen firma kuracaksın yani patron olacaksın patron adamın TIR yada Otobüs kullandığı nerde görülmüş?.
  • yakın arkadaşımın yurtdışı ağırlıklı çalışan 150 tırlık filoları var ve yılda 10 trilyon kazanıyorlar. bir tır 150 milyar sıfırda almıcaksın zaten. taşımacılık firması kurman zor anca tır alıp şirketin birine kiralayıp işletirsin. ayda 1000 ile 1500 euro net kazancın olur. 10 yılda eğer düzgün yatırım yaparsan 7 8 tır alabilirsin.

    sormak istediğin birşey olursa sorabilirsin.
  • öyle kolay değil bu işler tırcılığa başlayıpta tır alıp firma kurman için pis işlere bulaşman lazım bunun örnekleri bolca var istersen verebilirim.yoksa çalışıp tır alcam felan hikaye yani bu işin içinde olan biri olarak diyorum şoforlüğe tırcılığa otobüsçülüğe sakın özenme ilk 1-2 sene seversin ondan sonra her allahın günü bu işe başladığına söversin.daha sonraları istesende bırakamazsın hastalık bir iştir.
  • cevaplar için teşekkürler. Be Original dostum sormak istersen sor dedin sorayım hemen:D

    ilk düşüncem kendi tırımı almaktan ziyade 1 yıl kadar tır kullanmak bu işi yapabileceğimden emin olmak istiyorum. eğer baktım bu işi kıvırabiliyorum uzun yol eğlenceli geldi severek sürüyorum tırı. o zaman bu işe biraz daha devam edip en azından 1-2 sene daha. ardından annemlerin vaad ettikleri parayı kullanıp ilk sıfır yada ikinci el çekicimi alıp kendi tırımla freelancer olarak yada bir şirkette taşımacılık yapmak.
    tabi sizlerinde bahsettiği gibi parayı düzgün biriktirip kredi fln vasıtasıyla ikinci üçüncü tırı alıp onlarıda şirketlere kiralayıp onlardanda aylık bir gelir elde etmek. belirli bir süre sonra kendi tırımıda kiraya verip sanki şehrin işlek yerlerinde dükkanları olup onları kiraya verip aylık 5-6 bin tl kira parası alıp kafasına göre yaşayan insanların arasına girmek istiyorum.


    ancak merak ettiğim bir başka konuda. madem bu iş bu kadar kolay gözüküyor? neden parası olan kişiler bu taşımacılık işine girmektense gayrimekul alıp paralarını orada değerlendiriyorlar? aynen annemlerin yaptıkları gibi. söylemesi ayıp 160 bin tl gibi bir paraya ikinci evimizi aldılar ve parayı oraya yatırdılar. 3 sene oldu evi alalı. emlakçılara göre şu anda 190-200 bin tl gibi bir para ediyormuş. yani bu yönden düşünüldüğünde gayrimekul almakta oldukça mantıklı. ama aylık bir geliri yok. satmadığınız sürece para gelme gibi bir durumuda yok. satmak istediğiniz anda satmanızda zor.

    ----

    şirket kurmak değilse bile kendi ufak dünyamı kurmak demek daha doğru olur. üniye girdiğimde 4 sene içinde D sınıfı ehliyetimi alıp ardından bir şirkete gidip başvurumu yapıp eğer alabilirsem bir tır alıp onu bir süre kullanmak. ardından babamların annemliern yada kredi ile alacağım kendi tırımla 3-5 sene tır kullanmak. ardındanda ikinci bir tırı alıp onu kiraya vermek ve bu şekilde 10-15 sene daha devam edip ardından emekliye ayrılıp 10 tırın aylık 10-12 bin tl lik karıyla hobilerime karıma çocuğuma daha fazla vakit ayırmayı düşünüyorum.

    bu son yazdığımda bir mantık hatası kusur yada gerçekleşme olasılığı düşük bir durum var mı? varsa nedir? her türlü tavsiyeye açığım.




  • otobus sirketleri mafyayla calisiyor, hatlarina salca olursan temizlerler seni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavil

    cevaplar için teşekkürler. Be Original dostum sormak istersen sor dedin sorayım hemen:D

    ilk düşüncem kendi tırımı almaktan ziyade 1 yıl kadar tır kullanmak bu işi yapabileceğimden emin olmak istiyorum. eğer baktım bu işi kıvırabiliyorum uzun yol eğlenceli geldi severek sürüyorum tırı. o zaman bu işe biraz daha devam edip en azından 1-2 sene daha. ardından annemlerin vaad ettikleri parayı kullanıp ilk sıfır yada ikinci el çekicimi alıp kendi tırımla freelancer olarak yada bir şirkette taşımacılık yapmak.
    tabi sizlerinde bahsettiği gibi parayı düzgün biriktirip kredi fln vasıtasıyla ikinci üçüncü tırı alıp onlarıda şirketlere kiralayıp onlardanda aylık bir gelir elde etmek. belirli bir süre sonra kendi tırımıda kiraya verip sanki şehrin işlek yerlerinde dükkanları olup onları kiraya verip aylık 5-6 bin tl kira parası alıp kafasına göre yaşayan insanların arasına girmek istiyorum.


    ancak merak ettiğim bir başka konuda. madem bu iş bu kadar kolay gözüküyor? neden parası olan kişiler bu taşımacılık işine girmektense gayrimekul alıp paralarını orada değerlendiriyorlar? aynen annemlerin yaptıkları gibi. söylemesi ayıp 160 bin tl gibi bir paraya ikinci evimizi aldılar ve parayı oraya yatırdılar. 3 sene oldu evi alalı. emlakçılara göre şu anda 190-200 bin tl gibi bir para ediyormuş. yani bu yönden düşünüldüğünde gayrimekul almakta oldukça mantıklı. ama aylık bir geliri yok. satmadığınız sürece para gelme gibi bir durumuda yok. satmak istediğiniz anda satmanızda zor.

    ----

    şirket kurmak değilse bile kendi ufak dünyamı kurmak demek daha doğru olur. üniye girdiğimde 4 sene içinde D sınıfı ehliyetimi alıp ardından bir şirkete gidip başvurumu yapıp eğer alabilirsem bir tır alıp onu bir süre kullanmak. ardından babamların annemliern yada kredi ile alacağım kendi tırımla 3-5 sene tır kullanmak. ardındanda ikinci bir tırı alıp onu kiraya vermek ve bu şekilde 10-15 sene daha devam edip ardından emekliye ayrılıp 10 tırın aylık 10-12 bin tl lik karıyla hobilerime karıma çocuğuma daha fazla vakit ayırmayı düşünüyorum.

    bu son yazdığımda bir mantık hatası kusur yada gerçekleşme olasılığı düşük bir durum var mı? varsa nedir? her türlü tavsiyeye açığım.



    kardeşim dediğin gibi iş kolayda neden kimse uğraşmıo?

    çünkü bu bir meslek ayrıyetten kimse buna zaman bulamıyor. zaten bu iş kolay değil öyle. çevrende taşımacılık şirketi olan yoksa bulaşma derim. ailenin yaptığı gibi ev arazi alıp satıcaksın. nedeni buna zaman ayrıbilirsin. hafta sonu 1 günde ayarlarsın.
    kiraya verirsin kirasıyla arabanıda alırsın.
    1 tır alıp işe başlayamassın en azından 5 tır 10 tır olmalı yoksa kar edemessin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavil

    herkese merhaba. ÖNCELİKLE BELİRTMEK İSTERİM Kİ KONU CİDDİDİR. SAÇMA CEVAPLAR YAZMAZSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
    daha 18 inde ve üniversiteye hazırlanan bir genç olarak. aklımda hep böyle bir iş vardı. yada en azından ticaretle uğraşmak normal bir memurdan daha fazla para kazanmayı hayal ederdim.

    şu anda ygs lys ye hazırlanıyorum ve hedefim İTÜ Makina Mühendisliği bölümü. şu anda lise mezunu olup çalışmam mümkün değil hem ben hemde annem babam üniversitede okumamı bir çevre edinmemi istiyorlar.neyse sormak istediğim konu. bu işte daha önce hiç bir tecrübesi olmayan. ailesinden birisi tır yada otobüs şöforü olmayan kısacası hiç bir şey bilmeyen bir kişinin bu işi yapması mümkün mü?

    aklımdaki olayı aynen aktarmak isterim. üniversiteden mezun olduktan sonra diğer arkadaşlarımın aksine ben arçelik aselsan bosch fln başvurmaktansa gidip direk bir TIR şöforü arayan yere gidip. tır süremeye başlayıp. ardından kendi paramla yada bankadan krediyle fln bir tır alıp kendi tırımı bir müddet kullanmak ardından ikinci bir tır ve bir başka şöfor ile o tırdan para kazanmak ardındanda 3-4-5-10 tırlarımı alıp ufak bir taşımacılık şirketi kurmak. örneğin SÜTAŞ ın trakya bölgesine dağıtım yapan 20-30 tırı olan bir kişi ayda 25-30 bin tl kazanan bir şahıs olmak istiyorum.
    aynı şey herhangi bir otobüs firmasında örneğin Kamilkoçun iç anadolu bölgesinden kalkıp istanbula fln giden otobüslerinin bir kısmı benim altımda çalışıyor olabilir.
    --------

    bahsettiğim gibi bu olayın tepede anlattığım kadar kolay olmayacağı kesin. üniversite yıllarımda D sınıfı bir ehliyet almam gerekiyor. ayrıcada gidipte makine mühendisliğinden mezun olmuş bir kişiye bir tırı vermek var birde çocukluktan beri tırlarda büyümüş. bu işi babadan alan diğer kişilere vermek var.
    tepedeki gibi bir hayali gerçekleştirmek için nasıl bir yol izlemem gerekiyor???


    okuyan ve yanıtlayan herkese teşekkür ederim.


    dostum baştan kaybettin KAMİL KOÇ kurumsal bir şirkettir.sen metro zannettin heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavil

    herkese merhaba. ÖNCELİKLE BELİRTMEK İSTERİM Kİ KONU CİDDİDİR. SAÇMA CEVAPLAR YAZMAZSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
    daha 18 inde ve üniversiteye hazırlanan bir genç olarak. aklımda hep böyle bir iş vardı. yada en azından ticaretle uğraşmak normal bir memurdan daha fazla para kazanmayı hayal ederdim.

    şu anda ygs lys ye hazırlanıyorum ve hedefim İTÜ Makina Mühendisliği bölümü. şu anda lise mezunu olup çalışmam mümkün değil hem ben hemde annem babam üniversitede okumamı bir çevre edinmemi istiyorlar.neyse sormak istediğim konu. bu işte daha önce hiç bir tecrübesi olmayan. ailesinden birisi tır yada otobüs şöforü olmayan kısacası hiç bir şey bilmeyen bir kişinin bu işi yapması mümkün mü?

    aklımdaki olayı aynen aktarmak isterim. üniversiteden mezun olduktan sonra diğer arkadaşlarımın aksine ben arçelik aselsan bosch fln başvurmaktansa gidip direk bir TIR şöforü arayan yere gidip. tır süremeye başlayıp. ardından kendi paramla yada bankadan krediyle fln bir tır alıp kendi tırımı bir müddet kullanmak ardından ikinci bir tır ve bir başka şöfor ile o tırdan para kazanmak ardındanda 3-4-5-10 tırlarımı alıp ufak bir taşımacılık şirketi kurmak. örneğin SÜTAŞ ın trakya bölgesine dağıtım yapan 20-30 tırı olan bir kişi ayda 25-30 bin tl kazanan bir şahıs olmak istiyorum.
    aynı şey herhangi bir otobüs firmasında örneğin Kamilkoçun iç anadolu bölgesinden kalkıp istanbula fln giden otobüslerinin bir kısmı benim altımda çalışıyor olabilir.
    --------

    bahsettiğim gibi bu olayın tepede anlattığım kadar kolay olmayacağı kesin. üniversite yıllarımda D sınıfı bir ehliyet almam gerekiyor. ayrıcada gidipte makine mühendisliğinden mezun olmuş bir kişiye bir tırı vermek var birde çocukluktan beri tırlarda büyümüş. bu işi babadan alan diğer kişilere vermek var.
    tepedeki gibi bir hayali gerçekleştirmek için nasıl bir yol izlemem gerekiyor???


    okuyan ve yanıtlayan herkese teşekkür ederim.




    Bayağı zaman geçmiş ama bende bilgi vermek istedim. Ölye her tırı olana sanıldığı gibi devlet iş ve izin vermiyor. Şirket kurmaklada olmuyor. Öncelikle taşıyacağım malın cinsine , taşıyacağın yerlere göre belgeler alman gerekiyor. Bunları almak zaten başlı başına bir ölüm. Tanıdık lazım , rüşvet lazım , en az 2 3 tır lazım , lazımda lazım anlayacağın. Hadi hepsini aldın , taşımacılığı yapacağın ülkelerin istediği belgeler var , tırların yaş sınırlamaları var . 5 yaşını geçtikten sonra avrupaya sokamıyorsun tırlarını . Doğu blok ülkelerine bakman gerekecek. Oralardada tırın ve şöförün Allaha emanet. Hadi diyelim bunuda çözdün . 13 tır dan aşağı tır şirketi kuramıyorsun. Mecburen tırını 13 üstü tır sayısı olan güvenillir bir firmaya kiralayacaksın. İstersen kendinde sürersin. Ailenin durumu bukadar iyiyken de senin tır şöförü olmanı kabullenmeleri ilginç. Kolay birşey sanıyorlar herhalde . Ben ihracatçıyım . Koca şirketim var. Yılda 10.000.000 doların üzerinde ihraç yapıyorum . Navlunun yekünü yüksek yapıyor. O yüzden bende kendi tırlarımı almak istiyorum ama dediğim gibi hiç kolay değil. Kısaca özetlemek gerekirse çizeceğin yol şu.

    1.Şöförlük yapmayı unut.
    2.En az 160.000 tl çekici + 60.000 de frigolu dorse aldın diyelim ki iyi para kazanmak için bu gerekli , 220.000 bin tl lazım. Bunu ailenin verdiğini varsayıyorum.
    3.Tırını çalıştırabilmek için iyiiiiiice bir çevre.

    Neyse kısaca seni bu işten soğutmanın çok güzel bir yolunu gösteriyorum. Aşağıdaki sıralanan belgeleri neyle , nereye , ne taşıyacağın için gerekli olan belgeler. Ve tanesi 14 ile 17.000 tl arası değişiyor. Yanlış anlama belgenin tanesi ;)

    YETKİ BELGELERİ VE AÇIKLAMALARI

    A1 BELGESİ : Otomobillerle şehirler arası yolcu taşımacılığı yapan firmaların alması gereken belgedir.
    A2 BELGESİ : Otomobillerle uluslar arası yolcu taşımacılığı yapan firmaların alması gereken belgedir.
    B1 BELGESİ : Otobüslerle uluslar arası yolcu taşımacılığı belgesidir.
    B2 BELGESİ : Otobüslerle tarifeli uluslar arası yolcu taşımacılığı belgesidir.
    B3 BELGESİ : Uluslar arası kendi personelini taşıyanların alması gereken belgedir.
    C1 BELGESİ: Uluslar arası alanda kendi yükünü taşıyanların alması gereken belgedir.
    C2 BELGESİ: Uluslar arası yük ve eşya taşımacılığı yapanların alması gereken belgedir.
    C3 BELGESİ: Uluslar arası ev ve ofis taşımacılığı yapanların alması gereken belgedir.
    D1 BELGESİ: Yurt içi tarifeli yolcu taşımacılığı yapanların alması gereken belgedir.
    D2 BELGESİ: Yurt içi kendi personelini taşıyan firmaların alması gereken belgedir.
    D3 BELGESİ: Şehirler arsı kendi personelini taşımak için gerekli olan belgedir.
    F1 BELGESİ: Yolcu taşımacılığı acenteliği belgesidir.
    F2 BELGESİ : Uluslar arası yolcu taşımacılığı acentelik belgesidir.
    G1 BELGESİ: Yurt içi eşya taşımacılığı acentelik belgesidir.
    G2 BELGESİ: Uluslar arası eşya taşımacılığı acentelik belgesidir.
    G3 BELGESİ: Yurt içi kargo acenteliği belgesidir.
    G4 BELGESİ: Uluslar arası kargo acenteliği belgesidir.
    H1 BELGESİ: Yurt içi eşya taşımacılığı acentelik belgesidir.
    H2 BELGESİ: Uluslar arası eşya taşımacılığı acentelik belgesidir.
    K1 BELGESİ: Yurt içi eşya taşımacılığı-nakliyecilik belgesidir.
    K2 BELGESİ: Sadece kendi işi ile ilgili taşımacılık yapanların alması gereken belgedir.
    K3 BELGESİ: Evden eve ve ofis taşımacılığı yapanların alması gereken belgedir.
    L1 BELGESİ: Yurt içi lojistik işletmeciliği belgesidir.
    L2 BELGESİ: Uluslar arası lojistik işletmeciliği belgesidir.
    M1 BELGESİ: İl içi kargo işletmeciliği belgesidir.
    M2 BELGESİ: Yurt içi kargo işletmeciliği belgesidir.
    M3 BELGESİ: Uluslar arası ve yurt içi kargo işletmeciliği belgesi.
    N1 BELGESİ: İl içi nakliyat ambarı işletmeciliği belgesidir.
    N2 BELGESİ: Yurt içi nakliyat ambarı işletmeciliği belgesidir.
    P1 BELGESİ: İl içi dağıtım işletmeciliği belgesidir.
    P2 BELGESİ: Yurt içi dağıtım işletmeciliği belgesidir.
    R1 BELGESİ: Yurt içi nakliye organizatörlüğü belgesidir.
    R2 BELGESİ: Uluslar arası nakliye organizatörlüğü belgesidir.

    YETKİ BELGELERİ
    ARAÇ SAYILARI/KOLTUK SAYILARI
    GENEL ŞARTLARI

    A1 BELGESİ : En az 4 araç gereklidir. En fazla 20 araç eklenebilir.
    A2 BELGESİ : En az 5 araç gereklidir. En fazla 10 adet araç eklenebilir.
    B1 BELGESİ : en az 150 koltuk kapasitesi şarttır.
    B2 BELGESİ : en az 90 adet koltuk kapasitesi şarttır.
    B3 BELGESİ : 1 adet özmal otobüs yeterlidir.
    C1 BELGESİ: en az 1 adet yük taşımaya mahsus araç yeterlidir..
    C2 BELGESİ: en az 440 ton azami yüklü ağırlığa sahip özmal yük taşımaya mahsus aracın olması şarttır.
    C3 BELGESİ: 50 ton istiap haddine sahip özmal araç olması şarttır.
    D1 BELGESİ: 150 adet koltuk kapasitesine sahip araç şarttır.
    D2 BELGESİ: 75 adet koltuk kapasitesine sahip özmal araç bulunması şarttır.
    D3 BELGESİ: 1 adet öz mal yolcu taşımaya mahsus aracın olması yeterlidir.

    K1 BELGESİ

    Şirketlerde 110 ton, şahıslarda 35 ton azami yüklü ağırlığa sahip özmal aracın olması şarttır.

    K2 BELGESİ

    1 adet öz mal eşya taşımaya mahsus aracın olması yeterlidir.
    K3 BELGESİ: 45 ton azami yüklü ağırlığa sahip aracın olması şarttır.
    L1 BELGESİ: Yurt 100 ton istiap haddine sahip araç şarttır.
    L2 BELGESİ: 150 ton istiap haddine sahip öz mal araca sahip olunması arttır.
    N1 BELGESİ: en az 4 adet bu işe elverişli aracın olması şarttır.
    100 metrekare kapalı yükleme boşaltma alanı
    15 000 TL kayıtlı sermaye
    Ody 4 belgesi gerekli olan şartlardır

    N2 BELGESİ
    En az 10 adet öz mal eşya taşımaya mahsus araç şarttır.
    Üdy 4 belgesi ve ody 4 belgesi
    50 000 TL sermaye
    200 metrekare kapalı yükleme boşaltma alanı
    P1 BELGESİ: 5 adet özmal Araç gereklidir. İki tekerlekli araçlarda olabilir.
    P2 BELGESİ: 30 adet özmal araç şarttır.
    ----------------------------------------------------

    Buda hangi belgenin kaça verildiği

    YETKİ BELGESİ TANIMI / AÇIKLAMASI
    BELGE TÜRÜ
    ÜCRETİ [TL]
    A1 Belgesi Otomobille Şehirlerarası Yolcu Taşımacılığı
    A1
    13.226
    A2 Belgesi Otomobille Uluslararası Yolcu Taşımacılığı
    A2
    19.841
    B1 Belgesi Otobüsle Uluslararası ve Şehirlerarası Tarifeli Yolcu Taşımacılığı
    B1
    66.133
    B2 Belgesi Otobüsle Uluslararası ve Yurtiçi Tarifesiz Yolcu Taşımacılığı
    B2
    33.066
    B3 Belgesi Otobüsle Uluslararası ve Yurtiçi Kendi Personelinin Taşınması
    B3
    6.613
    C1 Belgesi Kendi iştigali ile ilgili Uluslararası ve Yurtiçi Eşya Taşımacılığı
    C1
    6.613
    C2 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Ticari Eşya Taşımacılığı
    C2
    52.908
    C3 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Ev/Büro Eşyası Taşımacılığı
    C3
    13.226
    D1 Belgesi Otobüsle Şehirlerarası Tarifeli Yolcu Taşımacılığı
    D1
    39.682
    D2 Belgesi Otobüsle Yurtiçi Tarifesiz Yolcu Taşımacılığı
    D2
    19.841
    D3 Belgesi Otobüsle Yurtiçi Kendi Personelinin Taşınması
    D3
    6.613
    D4 Belgesi Otobüsle 100 km.’ye Kadar Şehirlerarası ve İliçi Yolcu Taşımacılığı
    D4
    5.110
    F1 Belgesi Yurtiçi Yolcu Taşıma Acenteliği
    F1
    5.289
    F2 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Yolcu Taşıma Acenteliği
    F2
    7.934
    G1 Belgesi Yurtiçi Eşya Taşıma Acenteliği
    G1
    5.289
    G2 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Eşya Taşıma Acenteliği
    G2
    7.934
    G3 Belgesi Yurtiçi Kargo Acenteliği
    G3
    5.289
    G4 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Kargo Acenteliği
    G4
    7.934
    H1 Belgesi Yurtiçi Eşya Komisyonculuğu
    H1
    5.289
    H2 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Eşya Komisyonculuğu
    H2
    7.934
    K1 Belgesi Yurtiçi Ticari Eşya Taşımacılığı
    K1
    13.226
    K1 Belgesi İl İçi Ticari Eşya Taşımacılı (3.5 Tonun Altındaki Araçlar Sadece İliçi İçin)
    K1
    925.82
    K2 Belgesi Kendi İştigali ile ilgili Yurtiçi Eşya Taşımacılığı (3.5 Tonun Üstündeki Araçlar İçin)
    K2
    6.613
    K2 Belgesi Kendi İştigali ile ilgili İliçi Eşya Taşımacılığı (3.5 Tonun Altındaki Araçlar İçin )
    K2
    462.573
    K3 Belgesi Yurtiçi Ticari Ev/Büro Eşyası Taşımacılığı
    K3
    6.613
    L1 Belgesi Yurtiçi Lojistik İşletmeciliği
    L1
    132.275
    L2 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Lojistik İşletmeciliği
    L2
    264.551
    M1 Belgesi İliçi Kargo İşletmeciliği
    M1
    13.226
    M2 Belgesi Yurtiçi Kargo İşletmeciliği
    M2
    198.414
    M3 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Kargo İşletmeciliği
    M3
    264.551
    N1 Belgesi İliçi Nakliyat Ambarı İşletmeciliği
    N1
    2.644
    N2 Belgesi Yurtiçi Nakliyat Ambarı İşletmeciliği
    N2
    26.454
    P1 Belgesi İliçi Dağıtım İşletmeciliği
    P1
    13.226
    P2 Belgesi Yurtiçi Dağıtım İşletmeciliği
    P2
    198.414
    R1 Belgesi Yurtiçi Taşıma İşleri Organizatörlüğü
    R1
    198.414
    R2 Belgesi Uluslararası ve Yurtiçi Taşıma İşleri Organizatörlüğü
    R2
    264.551
    T1 Belgesi Büyükşehir Belediye Sınırları İçinde Yolcu Terminali İşletmeciliği
    T1
    1.321
    T2 Belgesi Büyükşehir Belediye Sınırları Dışında Yolcu Terminali İşletmeciliği
    T2
    1.321
    T3 Belgesi Eşya Terminali İşletmeciliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeufeL-07 -- 18 Kasım 2012; 3:45:01 >




  • Şu anda hayal yani bu senin için. Euro Truck oyna hocam belki soğursun bu işten. Tır dediğin şey ucuz değil ki yani. Diyelim tırı aldın bir firmanın hizmetinde çalıştın hadi bir de tır senin diye maaşı fazla aldın hem sen hem tır kirası vs 2. tırı almak için ne kadar süre gerekecek. Bir tır alıp direk şirket kuramayacağına göre. Bunları da düşünmen lazım. Saatlerce direksiyon başında ibrahim tatlıses dinleyip yol almak belki kulağına hoş geliyor ama yaşamadan bilemezsin ve bence dayanamazsın buna. Karamambar kamyoncular derneğinde ben hiç eli yüzü düzgün adam görmedim. Hepsi okuyamamış hayatın çilesini çekmiş insanlar. Aşağılamıyorum asla yanlış anlamayın. Ama mezun ol işinin başına geç daha iyi macera arama. O 250 bin'e de trakya da yaşıyorsan 2 belki zorlarsan 3 ev alır kiraya verir ,kiraları da biriktirip gül gibi geçinebilirsin. Yine sen bilirsin Allah yolunu açık etsin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.