|
Bildirim
|
mayıs 2015 de passat cmfrt 1.4 tsi benzinli dsg 125 bg araç için 3 bin kapora verdim(liste fiyatı:98 700 tl idi). haziran temmuz arasında araba 100300 tl oldu. agustosta arabamı sattım ne zaman geleceği bile belli olmadan. eylülde araba 102700 oldu. bu arada dünya piyasasında egzos emisyon hilesi patlak verdi ve dünya piyasasında hisselerl % 20 ye yakın değer kaybetti(bizim ülkemizde aklı başında ve sorumluluğu ruhunda olmayan yetkililer hala susuyor!!! yani parası olan DÜDÜĞÜ öttürmüyor). ekim 15 gibi(net olmamakla beraber) araç gelecek dendi ve ekim 12 gibi araç fiyatı 103700 tl oldu. bu arada benden geldiği gün liste fiyatı ne ise ödenir diyen forsu aldığı maaştan en az 100 kat fazla olan aslıda gariban satış şefleri!!!!
yani olayın özü :6 ay beklemek, 2 ay arabasız kalmak, 1 bayramı arabasız geçirmek, üstüne dünya piyasası -%20 düşen araca %5 zamla sahip ettirmeye çalışmaları, birde tapu memuru edasıyla araç satan şefler... bu anca türkiyede olur ve bunada malesef bizler müsaade edip boyun eğiyoruz. netice olarak: 17 ekim de opel insignia 1.6 cdti otomatik cosmo paketi 102000 tl ye aldım ve şimdilik hem donanımından hem kullanımından hem yakıtından çok memnunum. ((((umarım iyi bir araca beşik kertilmeden ve başlık parası ödenmeden de binilebileceği anlaşılacaktır güzel ülkemde.)))) |
daha 300 km anca bindim anlık tüketim 7,5 gösteriyor adana trafiğinde. önceki 0 km araçlarımda ilk 5bin km %25-30 fazla yakıyordu sonra fabrika verilerine yaklaşıyordu. insignia da da böyle olacağını düşünüyorum.
liste fiyatından 2500 tl eski müşteri indirimi, internet indirim çeki 1500 tl, flex garanti istemedim 1000 tl de ordan, kampanya vs 103 e aldık. passat almadığımada zerre kadar üzülmüyor bilakis nasıl yırttım ona seviniyorum:) |
Bmw e90 320i aracımı satıp insignia 1.6 cdti cosmo paket aldım gerçekten çok memnunum yakıt, yol tutuşu otomatik şanxımanının kalitesi ve hızı çok iyi amortisorlerin stabilitesi ve konforu sessizliği çok başarılı aracın tüm özellikleri mükemmel kesinlikle tavsiye ederim passata da bakmıştım insignia cosmo passatın hıghlineından cok dolu bir araç boşuna fazla para vermeyin kurye gibi herkesde passat var zaten farklı olun bence bide wv deki burnu kalkık temsilciler ve politikalardan herkes yıldı biraz burunları sürtsün :)
|
Hocam trollük peşindemisiniz? Yoksa takım tutar gibi marka tutanlardan mısınız? “Ezer geçer” “dandikus” gibi orta okul seviyesi tabirleriniz haklı eleştirileriniz dahi olsa sizi bir yere götüremez. Bende kabul ediyorum audi çok iyi ve premium segmentte araçlar üreten bir Volkswagen alt gurubu markadır. a3 iyi arabadır ama golfle çokta uzak değildir ve golf te Volkswagenin prestij arabasıdır ve hep zamanında segmentinde tepeye oynamıştır. Ama tutup d segment araçları a3 ile kıyaslamak tabirimi hoş görün cahilliktir. Ne boyutları tutar ne amaçları uyar ne ağırlıkları benzer kısacası farklı segment araçlardır. Tamam malzeme kalitesi ve yalıtım konusunda gayet başarılılar ama onu ikiye katlar bunu sekize böler değiller. Güvenlik ve uzun ömür konusunda da nasıl doneleriniz var merak ettim doğrusu. Uzun ömür deyince mesela bmw honda toyata dan daha geride diyecek çok insan vardır ama honda bmw yi 16 kere suya götürür suzuz getirir diyemeyiz, güvenlik konusunda volvo efsanedir mesela ama tutup volvo opeli 32 kez cebinden çıkarır diyemeyiz. Bence hiç bir şeyi karşınızdaki insanı tahrik edecek şekilde körü körüne ve üslupsuzca savunmayın. Kahvede maç kavgası yapan milletimizden bu emeklerinin karşılığı olarak bir başarım görülmüş değil, yada apple cılarla androidcilerin savaşı kimsenin başını göğe de henüz erdiremedi. Taraftar değil doğruya taraf olmak ve bunuda düzgün yapabilmek başlı başına bir kazanımdır, darısı başınıza diyelim..
|
Bence; 6,0 L/100 Km. tüketime sahip yarı otomatik araba almak yerine, 7,0 L/100 Km. tüketime sahip tam otomatik araç almak daha karlı ve mantıklıdır.
|
Bugün saat 14:30 da 24 saat deneme sürüşü programiyla insignia 1.6 cdti cosmo at6 ful+full+full+full araci aldim..115 km yaptim aksama kadar..
Araç mükemmel....direksiyon ve yol tutuş,viraj kabiliyeti mükemmel..çok zorlandiginda önden hafif ve dengeli bir sekilde kayiyor ama rahatlikla topluyorsunuz...buda aşırı zorlamada tabii.yoksa rayda gider gibi gidiyor...direksiyonu. Nereye cevirirseniz oraya. Net bir sekilde yönleniyor.. Frenler mükemmel...vw fanlari hemen hadi canim diyecekler biliyorum ama yeni passat dan bile daha iyi kesinlikle... En çok merak edilen yakit konusu bence.... Araci aldim ve hemen lastik basinclarina baktim yuksekti ve hepsi farkli farkliydi..hepsini 35 yaptim....aksam 7.8 tuketim vardi göstergede..istanbul aksam trafigine sürüşün yaklasik %30 unda takildim %70 iyi bir sehir ici trafikte surdum...tuketim çok hosuma gitti..araç daha 2350 km de ve ben yardira yardira manuel de kullandim...zaman zaman otomatikte de kullandim tabii.vites gecisleri tam otamatik tork konvertörlu bir sanzuman için çok çok iyi ama çift kavramaların ( dsg-edc.dct) birazcık gerisinde ,buda gayet normal.. Araç içi gayet yeterli koltuklar rahat...dokunmatik klima derece ayarlari biraz zor kullaniliyor ama idare ediliyoo... Muzik sistemi ,geri gorüs kamerasi ekran ve direksiyon kumanda dugmeleri fonksiyonel ve pratik... Edindigim genel kanı; bu fiyata 1.6 cdti otomatik insignia varken başka altarnatif aramak boşuna.. İlk bakimdan sonra motor açilinca yani yakit en az 1 litre düşer...bu kesin... 1.6 dizel motor çok güçlü (136 hp) ve çok çabuk devirleniyor bu durum çok hoşuma gitti keyif veriyor.. 6 vites dişlisi uzun oranlı 2000 d/devir de 122 km hız yapiyor araç..uzun yolda keyifli ve tasarruflu yolculuğu bu durum garanti ediyor... Motor sanzuman uyumu 100/90 yani süper.. Sonuç: tek eksisi 2-2.5 yıl sonra değisecek kasa bunun disinda eksisi yok çok fazla kayda deger... Bu araba olmuş yani,opel mühendisleri çok çok iyi iş çıkarmışlar..biraz geç kaldilar ama olsun.. Bu arada ekranin dokunmatigi kapasitif yani çok hassas ama cd çalar yok..sadece usb ve buetooth aracili ile (a2dp) müzik dinleniyor... |
Kronik sıkıntısı yok. Ben görmedim henüz aracım 21.000 km'de. Aracımda flexiride şasi yok, 19" jantlar var. Konforu önceki aracım f30'a göre kat kat iyi. Yakıt konusunda ise benim fikrim şudur. Araç muadillerine (passat,superb) 1 lt fazla yakıyor. Golf, 308 gibi araçlardan 1,5-2 lt fazla yakıyor. Bu farkı nasıl kapatıyor peki ? Dış görüntüsüyle, şanzumanın sorunsuzluğuyla (dsg'ye göre). Benim aracım şuan şehir içi 6.5- 7.5 lt arası gidip geliyor. Uzun yolda ise 5-5.5 lt arası yakıyor. Araçta 19 lastikler var ve 1650 kg. Aslında eski tip şanzuman ve ağırlığa göre az bile yakıyor. ŞÖyle düşünün. Dsg bir araç alacaksınız az yakacak ama 40 bin km'de arıza çıkaracak. Garanti varsa para ödemiceksiniz. Garanti yoksa, hep yetkiliye götürdüyseniz iyi niyetten 500 tl ödiceksiniz. Özel servise soktuysanız 3000 tl ödiyeceksiniz. Maddi değeri geçtim manevi olarakta lan bu arabada birşey mi var şimdi orasını burasını açtılar artık bu dikiş tutmaz diye kendi kendinize soru soracaksınız.
Ben 2013 70bin km'deki 316i m paket aracımı satıp tam kasa değişmişken sıfır insignia aldım. Neden yeni kasayı beklemedim çünkü kronik sorunlarından tamamen arınmış bir insignia vardı karşımda. kronik sıkıntıları bmw de çok çektim ve tabiri caizse araba sanayiden çıkmadı. Ben ayda şuan 2000 km yol yapıyorum ve muadillerine göre ayda yakıt 100 tl anca farkeder. ama kafam rahat. arabada arıza çıkartmaz diyorum. şanzumandan korkmuyorum. Donanım olarak muadillerini 170 bine alabilecekksen 109 bine sıfır araba aldım. Arabada yok yok. Daha ne olsun. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Edit: AFL far sistemini söylemeyi unutmuşum. Başlı başına bu aracı tercih etme sebebi. |
Aynen katılıyorum. Rakiplerinden 200 kg civarı ağır, 1550-1600 kg civarı ve tork konvertörlü bir araç için bence bu değerler yine de iyi. DSG gibi bir saatli bomba kullanıp az yakmaktansa tork konvertörlü kullanp çok yakmayı tercih ederim.
|
Elimden geldiğince;
Motor yalıtımı; Golf teki 122Hp Tsi motor özellikle sıcakken rölantide neredeyse varlığını unutturacak kadar sessiz ve titreşimsiz, Insignia daki 170Hp Sidi motor ise üst devilerde daha geri planda kalan ve hoş tınılara sahip bir makina. Yol yalıtımı; Golf 225 45 17" Brigestone ER300 leri ile 245 45 18" Michelin Primacy3 lere sahip Insignia ya göre fazla yol sesi alıyor, bu fark pürüzlü asfaltta belirginleşiyor. Rüzgar sesi; Golf ün en sevdiğim yanlarından, bu konuda bir üst sınf dahi olsa Insignia dan az daha başarılı bir iş çıkarıyor, çok yüksek hız + şiddetli rüzgar yoksa Golf boyuna göre çok sükun bir model. Koltuk rahatlığı; Bu konuda Insignia Cosmo nun geniş, rahat ve sırt kıvrımlarını iyi dolduran koltukları ile çok farklı, Golf kısa mesafelerde sert dolgusu ile tatminkar gelse de uzayan süreçlerde pek de konforlu gelmiyor. Uzun yol konforu; Golf ş.içinde ve kısa mesafelerde iyi yalıtımı ve dengeli yürüyen aksamı ile Insignia ya gerek yok dedirtiyor ancak uzun mesafelerde Insignia dan çok daha az yorgunlukla iniyorsunuz, Insignia gergin ayarlara sahip bu yüzden ş.içinde tatlı sert bir his verse de yoldan gelen darbelerin şiddeti arttıkça sükunetini bozmaması ile Golf ten çok farklı bir hale gelebiliyor. Kullanışlılık; Golf çok iyi görüş açıları, hafif direksiyonu ve daha iyi aynaları ile Insignia dan net biçimde pratik, Golf e alıştıktan sonra Insignia ile sokak aralarında - mahallede vb gezmek istemezsiniz. Arka bölüm konforu; Golf ün geniş kapı camları ile arkada oturanlar dışarıyı daha iyi görüyorlar, Insignia nın hafif couppeyi andıran basık tavan yapısı, alçak oturma pozisyonu ve dar yan camlar daha klostrofobik bir his veriyro ancak koltukları daha rahat ve uzun yolda araç genel olarak daha rahat olduğundan yolcular için uzun yolculuklarda daha az yorucu oluyor. Yol tutuş; Golf Insignia dan neredeyse yarım ton daha hafif ve bunun avantajını peşpeşe gelen virajlarda net olarak görüyorsunuz; araç apekler arasını daha istekli şekilde almak için adeta sıçrama hareketi yapıyor ancak virajlarda araçları zorladığınızda Golf kafadan açılma yapabiliyorken Insignia istifini bozmuyor, Golf ün düz gidiş stabilitesi bu sınıftaki önceki araçlarım Astra J ve Focus II den iyi ancak bu konuda özellikle yüksek hızda Insignia çok güven veren bir yapıda; trafiğin ve yol kalitesinin müsait olduğu yerlerde Insignia ile uzun süre 160-170km hızda gitmek yolculara daha az korku veriyor. Direksiyon hissi; Insignia nın direksiyonu park manevralarında ağır, düşük hızlarda tatminkar bir tepkiye sahip ama pek de eğlenceli değil, Golf bu noktada net biçimde daha iyi ancak yine yüksek hızlarda işler tersine dönüyor, Insignia direksiyonu çok direkt ve keyifli bir hale bürünüyor. Vites geçişleri; Insignia otomatik, Golf manuel. İkisinin de vitesleri türleri arasında iyi bir yerde. Golf ün debriyajı hafif, kavraması sarsıntısız ve vites geçileri net. Insignia dai otomatiğin geçişleri hemen hemen her zaman doğru anda yumuşak bir biçimde gerçekleşiyor. Kış kullanımı; İki araçla da bu konuda ciddi bir tecrübem yok ancak hafif yapısı ile bence Golf daha pratik olabilir. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 21 Ocak 2015; 12:57:23 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Noxioushelminth -- 21 Ocak 2015; 15:07:03 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |