Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
296
Cevap
57
Favori
59.124
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      6051 Mesaj
      29 Kasım 2011 14:58:30
      @LionTech16
      _____________________________

      Toyota Corolla

      1.33 Life | 2015 | İnci Beyaz
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 15:03:56 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: RaptorFX

      @LionTech16

      Estağfirullah hocam .
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      29 Kasım 2011 16:16:20
      Hocam eline sağlık. Bu konuyu ben açmayı düşünüyordum ama hem zamanım olmadığı için hem de kendimi bu konuda henüz yeterli hissetmediğim için bir türlü elim varmamıştı. demek ki kısmet sanaymış...

      Konuyu zenginleştirmek için double-wshbone derivasyonu olan coil spring ve multi link süspansiyon sistemlerinden de söz edilebilir. Ayrıca hem ön hem de arkada kullanılan trailing-arm süspansiyon sistemleri de burada söz edilmeyi hak ediyor. Keza arka süspansiyon sistemlerine daha çok yer vermek gerekir. hala arka süspansiyonlarda yaygın olarak kullanılan yaprak yaylar, beam-axle, trailing-arm, twist axle, solid axle süspansiyon sistemlerinden de bilgi için şöylece bir söz edilebilir diye düşünüyorum. Vaktim olursa ben yaparım ama bir başkası da yaparsa fena olmaz çünkü her zaman vaktim olmuyor.

      Bir de şok emicilerin aıkıştırma ve ribaunt damping ayarları ile yay gerginliğinin süspansiyon sistemine etkilerinden söz edilebilir diye düşünüyorum.


      Not: motosikletlerde o açı kaster açısı diye değil "rake" açısı olarak geçer. Motosikletlerde kaster terimi pek kullanılmaz. Motosikletin ön süspansiyon geometrisinde en önemli unsurlar "rake" açısı ve "trail" uzunluğudur. Rake açısını artırsanız bile, jant çapı ile traili sabit tutmak veya azaltmak mümkündür:

      http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx
      http://www.tonyfoale.com/Articles/RakeEx/RakeEx.htm

      Saygılar.


      http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx
      _____________________________





    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 16:43:41 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: tralles

      Hocam eline sağlık. Bu konuyu ben açmayı düşünüyordum ama hem zamanım olmadığı için hem de kendimi bu konuda henüz yeterli hissetmediğim için bir türlü elim varmamıştı. demek ki kısmet sanaymış...

      Konuyu zenginleştirmek için double-wshbone derivasyonu olan coil spring ve multi link süspansiyon sistemlerinden de söz edilebilir. Ayrıca hem ön hem de arkada kullanılan trailing-arm süspansiyon sistemleri de burada söz edilmeyi hak ediyor. Keza arka süspansiyon sistemlerine daha çok yer vermek gerekir. hala arka süspansiyonlarda yaygın olarak kullanılan yaprak yaylar, beam-axle, trailing-arm, twist axle, solid axle süspansiyon sistemlerinden de bilgi için şöylece bir söz edilebilir diye düşünüyorum. Vaktim olursa ben yaparım ama bir başkası da yaparsa fena olmaz çünkü her zaman vaktim olmuyor.

      Bir de şok emicilerin aıkıştırma ve ribaunt damping ayarları ile yay gerginliğinin süspansiyon sistemine etkilerinden söz edilebilir diye düşünüyorum.


      Not: motosikletlerde o açı kaster açısı diye değil "rake" açısı olarak geçer. Motosikletlerde kaster terimi pek kullanılmaz. Motosikletin ön süspansiyon geometrisinde en önemli unsurlar "rake" açısı ve "trail" uzunluğudur. Rake açısını artırsanız bile, jant çapı ile traili sabit tutmak veya azaltmak mümkündür:

      http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx
      http://www.tonyfoale.com/Articles/RakeEx/RakeEx.htm

      Saygılar.


      http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx

      Konuya katkınız için teşekkür ederim öncelikle. Daha önce birkaç konuda ön düzendeki bu açılardan bahsettim. Anlatma ihtiyacı duyduğum için yeni bir konu açıp paylaşmak istedim. Konuları yavaş yavaş ekliyorum zaman buldukça. Normalde foruma girmeye dahi fırsat bulamazken, şu anda askerlik dolayısı ile çalışmadığım için, boş oturmaktan daha iyi şeylere değerlendirebileceğim zaman bulabildim.


      Konuda kaster açısını anlatırken, daha kolay anlaşılabilmesi için motorsiklet tekerleği örneği verdim. Zihinde canlanması açısından en iyi örnektir. Dediğiniz doğrudur, bu açı ''rake angle'' dır. Buna ek olarak aklıma gelmişken, ''Rake'' açısı araçlarda da bulunur fakat daha farklı bir anlam taşır. Yer yüzeyi ile aracın taban yüzeyi arasındaki açı farkıdır. Araca yandan bakıldığında arkası daha yukarıda ise ''positive rake angle'' , eğer önü daha yukarıda ise ''negative rake angle'' diye ifade edilir.

      Süspansiyon sistemleri konusunda şimdilik sadece bağımsız tipler üzerinde durdum. Katı aksları da yakın bir zamanda ekleyeceğim. Buna ek olarak eğer bulabilirsem, güncel örneklerle konuyu zenginleştirmek istiyorum. Her tip için pratikte uygulanmış bir örnek. Eğer bu konuda tatmin edici kaynaklar bulabilirsem eklemeye çalışacağım.

      Olabildiğince sade bir dil kullanmaya çalıştım, kolay anlaşılması için görsel örnekler ve kıyaslamalar yaptım. Bu konuda hatalarım olmuş ve olacaksa affola.

      Teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________





    • Binbaşı
      1308 Mesaj
      29 Kasım 2011 17:08:11
      değerli bir konu dğerli paylaşımlar yapılmış emeklerinize sağlık .
      Devamını bekliyoruz

      Umarım bozmadan eklemeler de yapılır.
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 17:14:02 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: TURKER75

      değerli bir konu dğerli paylaşımlar yapılmış emeklerinize sağlık .
      Devamını bekliyoruz

      Umarım bozmadan eklemeler de yapılır.

      Teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      380 Mesaj
      29 Kasım 2011 22:01:17
      Emeğinize sağlık, teşekkürler.
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 22:09:40 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: hakanugur

      Emeğinize sağlık, teşekkürler.

      Teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      12894 Mesaj
      29 Kasım 2011 22:13:17
      Güzel ve sağlam bir konu olmuş.

      Hatmetmek lazım.


      Eline sağlık arkadaşım.
      |
      |
      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 22:17:16 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: haluk 23

      Güzel ve sağlam bir konu olmuş.

      Hatmetmek lazım.


      Eline sağlık arkadaşım.



      Teşekkür ederim Haluk Abi (yaşça benden büyük olduğunuzu düşünüyorum )
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      12894 Mesaj
      29 Kasım 2011 22:21:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      Teşekkür ederim Haluk Abi (yaşça benden büyük olduğunuzu düşünüyorum )

      Muhtemelen öyledir.


      23 > 16


      Selamlar.
      |
      |
      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 23:47:54 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: haluk 23

      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      Teşekkür ederim Haluk Abi (yaşça benden büyük olduğunuzu düşünüyorum )

      Muhtemelen öyledir.


      23 > 16


      Selamlar.

      16 = BURSA
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      12894 Mesaj
      29 Kasım 2011 23:54:53
      23 = lise numaram :)

      Selamlar.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 23:57:05 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: haluk 23

      23 = lise numaram :)

      Selamlar.



      Farketmez abi

      23 > 16 yine de
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      12894 Mesaj
      29 Kasım 2011 23:59:15
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      quote:

      Orijinalden alıntı: haluk 23

      23 = lise numaram :)

      Selamlar.



      Farketmez abi

      23 > 16 yine de

      Döndük yani başa :)



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      30 Kasım 2011 15:25:24 Konu Sahibi
      DENGE ÇUBUKLARI

      konusu eklenmiştir. İlk mesaj düzenlenip güncellenmiştir.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      30 Kasım 2011 16:02:48
      Bilgi için teşekkürer.
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      109 Mesaj
      30 Kasım 2011 16:07:34
      Bu konu baştan sona okunur...

      Beklenir, editlenirse tekrar tekrar okunur...

      Teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      30 Kasım 2011 16:11:20 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: hkas

      Bilgi için teşekkürer.


      quote:

      Orijinalden alıntı: katzedie

      Bu konu baştan sona okunur...

      Beklenir, editlenirse tekrar tekrar okunur...

      Teşekkürler.


      Teşekkürler. Vakit buldukça yeni konularla güncelliyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2704 Mesaj
      01 Aralık 2011 21:09:33
      bayağı güzel eline sağlık aslında birçoğunu biliyorum fakat isimlerini bilmiyorum :) mantıken kafamda tasarlıyorum şu şöyle olursa teker şu hali alır fakat terimleri bilmiyom o yüzden kendimi ifade edemiyom biraz daha çalışmam lazım :D geçen mercedesi olan bir abiyle tartışıyodum mercedeslerin tekerlerini dönünce yan yatmasıyla ilgili ama ikna edemedim o direksiyon kutusuna bağlıyordu olayı :D :)
      |
      |
      _____________________________

      "Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."
    Hızlı Cevap




Reklamlar
SEO
Paykasa
doğum sigortası, doğum paketi, çocuk sigortası
millenicom;internet;servis
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,359
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.