Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
296
Cevap
57
Favori
59.123
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2906 Mesaj
      28 Kasım 2011 10:43:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      quote:

      Orijinalden alıntı: Utku

      Arka düzenle ilgili de bilgi bekliyoruz. :)

      Olsa anlatayım

      Arka düzen, oldukça basittir ve sadece kamber açısı vardır. Ön düzen konusunun içindedir bu yüzden.

      Şu an düzenlemekte olduğum konuları bitirince yeniden güncelleyeceğim.

      Elinize sağlık, uzun zamandır forumda kaliteli konuları görmeye hasret kalmıştık.

      Arkadaşların talebini ben de yenileyim.. Arka süspansiyon sistemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir? Özetleyebilirseniz memnun olurum.. Özellikle en sık kullanılan yarı sabit aks ve tam bağımsız arka süspansiyonların farkları mesela.. Örneğin imzamdaki aracımda yarı sabit aks varken, sedanında reaktif bağlantılı çift salıncak var. Birisi konfor diğeri spor sürüş karakterine sahip sistemler ama biraz detaylı bilgiye sahip olmayı isterim açıkçası..

      *** Gazi'nin dökümanlarını inceledim ama yeterli gelmedi açıkçası: http://www.obitet.gazi.edu.tr/MEGEP_files/SUSPANSIYON%20SISTEMLERI.pdf



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nrglife -- 28 Kasım 2011; 10:47:12 >
      |
      |
      _____________________________



      2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      28 Kasım 2011 11:00:32
      Teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      28 Kasım 2011 11:36:47 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

      Hocam bir kez daha tebrik etmek istiyorum. Hepsini okudum çok iyi bilgilerdi. Ben bir de bu havalı süspansiyon sistemlerini merak ediyorum. Özellikle otobüs ve tırlardaki sistemleri. Mesela o hava körüğünün iç kesiti, çalışma prensibi vs. Elinde kaynak varsa zahmet olmazsa paylaşabilirsen çok mutlu olurum. Kolay gelsin.


      Teşekkür ederim. Havalı sistemlere de değineceğim.

      quote:

      Orijinalden alıntı: nrglife

      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      quote:

      Orijinalden alıntı: Utku

      Arka düzenle ilgili de bilgi bekliyoruz. :)

      Olsa anlatayım

      Arka düzen, oldukça basittir ve sadece kamber açısı vardır. Ön düzen konusunun içindedir bu yüzden.

      Şu an düzenlemekte olduğum konuları bitirince yeniden güncelleyeceğim.

      Elinize sağlık, uzun zamandır forumda kaliteli konuları görmeye hasret kalmıştık.

      Arkadaşların talebini ben de yenileyim.. Arka süspansiyon sistemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir? Özetleyebilirseniz memnun olurum.. Özellikle en sık kullanılan yarı sabit aks ve tam bağımsız arka süspansiyonların farkları mesela.. Örneğin imzamdaki aracımda yarı sabit aks varken, sedanında reaktif bağlantılı çift salıncak var. Birisi konfor diğeri spor sürüş karakterine sahip sistemler ama biraz detaylı bilgiye sahip olmayı isterim açıkçası..

      *** Gazi'nin dökümanlarını inceledim ama yeterli gelmedi açıkçası: http://www.obitet.gazi.edu.tr/MEGEP_files/SUSPANSIYON%20SISTEMLERI.pdf


      Arka aks tiplerini de listeye ekledim. Kısaca tiplerini, birbirlerine göre avantajları ve dezavantajlarını, kullanım alanlarını özetlemeye çalışacağım. Gazinin dökümanları çok yüzeysel, o yüzden olabilir.

      quote:

      Orijinalden alıntı: **osk@r78**

      Yararlı bir paylaşım olmuş teşekkürler emeğinize sağlık..


      Okuduğunuz için asıl ben teşekkür ederim.

      quote:

      Orijinalden alıntı: Halleluja

      Dostum müthiş bir konu olmuş, başlığa SSS konulmalı ve üst konu yapılmalı


      Teşekkür ederim. Başlığa [SSS] yazdım ama üst konu olup olmaması tamamen yöneticilerimizin tercihidir.

      quote:

      Orijinalden alıntı: Hergele10

      Teşekkürler.


      Ben teşekkür ederim.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 28 Kasım 2011; 11:38:15 >
      |
      |
      _____________________________





    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      28 Kasım 2011 11:45:19 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: vezir

      quote:

      Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

      Hocam bir kez daha tebrik etmek istiyorum. Hepsini okudum çok iyi bilgilerdi. Ben bir de bu havalı süspansiyon sistemlerini merak ediyorum. Özellikle otobüs ve tırlardaki sistemleri. Mesela o hava körüğünün iç kesiti, çalışma prensibi vs. Elinde kaynak varsa zahmet olmazsa paylaşabilirsen çok mutlu olurum. Kolay gelsin.

      hocam cevap verene kadar izlenmesi için bu işin duayeni uzman bir firmanın nasıl yeni sitemler geliştirerek bağımsız süspansiyonları tasarladığını izlemek bin kelimeden daha etkili olacağını sanıyorum.

      http://www.youtube.com/watch?v=O-oBdo61_5w&feature=player_embedded

      Hocam, konuya katkınızdan dolayı teşekkür ederim. Süspansiyon sistemleri ile alakalı birkaç vidyo da ben ekledim.


      Süspansiyon Sistemleri Temel Bilgiler






      Süspansiyonun Çalışma Prensibi / Denge Çubukları / Süspansiyon Sistemi Tipleri / Kullanım Alanları







      Not : Videolar görüntü kalitesi bakımından tatmin edici olmayabilir ama verilen bilgiler faydalıdır.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 28 Kasım 2011; 11:48:31 >
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      3184 Mesaj
      28 Kasım 2011 12:14:49
      bukadar uğraşmıssın , bir teşşekür etmessek ayıp olur herhalde, eline sağlık
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      476 Mesaj
      28 Kasım 2011 12:17:23
      foruma bereket geldi.teşekkürler..



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      3ds fc: 3368-2846-0394 ekleyin lutfen
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      28 Kasım 2011 12:24:23 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: mustafam33

      bukadar uğraşmıssın , bir teşşekür etmessek ayıp olur herhalde, eline sağlık


      quote:

      Orijinalden alıntı: Yakutsk

      foruma bereket geldi.teşekkürler..


      Ben teşekkür ederim.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      28 Kasım 2011 13:56:26 Konu Sahibi
      YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

      konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10640 Mesaj
      29 Kasım 2011 11:19:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16


      YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

      konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.

      yalpa eksenin bulunması ve gerekli açıklamalar oldukça doyurucu bir şekilde hazırlanmış .Bir konuyu bilmekten çok bu şekilde anlatabilmenin de ayrı bir kabiliyet unsuru olduğunun altını çizmek isterim. Liontech 16 arkadaşımızı konuyu sunuş ve doyuruculuk açısından ayrıca alkışlayarak tebrik ediyorum.
      _____________________________





    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 11:25:58 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: vezir

      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16


      YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

      konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.

      yalpa eksenin bulunması ve gerekli açıklamalar oldukça doyurucu bir şekilde hazırlanmış .Bir konuyu bilmekten çok bu şekilde anlatabilmenin de ayrı bir kabiliyet unsuru olduğunun altını çizmek isterim. Liontech 16 arkadaşımızı konuyu sunuş ve doyuruculuk açısından ayrıca alkışlayarak tebrik ediyorum.

      Hocam sizden bunları duymak benim için gurur vericidir. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________





    • Otomobil Uzmanı
      10640 Mesaj
      29 Kasım 2011 11:36:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16


      quote:

      Orijinalden alıntı: vezir

      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16


      YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

      konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.

      yalpa eksenin bulunması ve gerekli açıklamalar oldukça doyurucu bir şekilde hazırlanmış .Bir konuyu bilmekten çok bu şekilde anlatabilmenin de ayrı bir kabiliyet unsuru olduğunun altını çizmek isterim. Liontech 16 arkadaşımızı konuyu sunuş ve doyuruculuk açısından ayrıca alkışlayarak tebrik ediyorum.

      Hocam sizden bunları duymak benim için gurur vericidir. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum.

      Sanat ile bilim arasında bir gizli ilişki söz konusudur. Ancak Bilimden Sanata geçiş aşaması var ise bunu her zaman sunabilenleri takdir ederim.Siz de bunu hissettiğim için belirtme gereğini duydum .
      |
      |
      _____________________________





    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 11:43:24 Konu Sahibi
      vezir Hocam,

      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sizi mahçup etmemeye çalışacağım. Bu arada sizin istediğiniz konuyu unutmuş değilim. Hazırlıyorum, bitirince ekleyeceğim.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1696 Mesaj
      29 Kasım 2011 11:57:52
      Mc Pherson ve Double Wishbone arasındaki farkı ve neden günümüzdeki araçların çoğunlukla Mx pherson kullandıklarını hep merak etmiştim.Sayenizde farklarını anladım.Demek ki üreticiler maliyeti düşük olduğu için günlük kullanım amaçlı normal otomobillerde Mc Pherson kullanıyormuş
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 12:08:13 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Efe

      Mc Pherson ve Double Wishbone arasındaki farkı ve neden günümüzdeki araçların çoğunlukla Mx pherson kullandıklarını hep merak etmiştim.Sayenizde farklarını anladım.Demek ki üreticiler maliyeti düşük olduğu için günlük kullanım amaçlı normal otomobillerde Mc Pherson kullanıyormuş

      Evet, dediğiniz gibi. Ama maliyet kadar önemli olan diğer bir konu da, yer problemi. Double wishbone çok fazla yer kaplıyor. Özellikle tahrik tekerleklerinde. Bu yüzden genelde mc pherson kullanılıyor. Aslında en iyi askı sistemi double wishbone'dur. Formula 1 deki araçlarda görebilirsiniz.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1696 Mesaj
      29 Kasım 2011 12:19:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16


      quote:

      Orijinalden alıntı: Efe

      Mc Pherson ve Double Wishbone arasındaki farkı ve neden günümüzdeki araçların çoğunlukla Mx pherson kullandıklarını hep merak etmiştim.Sayenizde farklarını anladım.Demek ki üreticiler maliyeti düşük olduğu için günlük kullanım amaçlı normal otomobillerde Mc Pherson kullanıyormuş

      Evet, dediğiniz gibi. Ama maliyet kadar önemli olan diğer bir konu da, yer problemi. Double wishbone çok fazla yer kaplıyor. Özellikle tahrik tekerleklerinde. Bu yüzden genelde mc pherson kullanılıyor. Aslında en iyi askı sistemi double wishbone'dur. Formula 1 deki araçlarda görebilirsiniz.

      Evet F1 araçlarında Double Wishbone kullanılıyor.Zaten F1 araçlarında da tekerlek sistemi açıkta olduğu için yer problemi yok.Zaten motorsporlarındaki araçlarda kullanılan sistemler günlük standart bir araçta bulunan sistemlerden daha gelişmiş.Standart araçlara bu sistemlerin birebir entegre edilmemesinin altındaki sebep olarak da maliyet kaygısı,bakımının daha basit olabilmesi,yer kaygısı yatıyor sanırım.Ancak akış yönü her zaman en son kullanıcının kullandığı standart araçlara doğru olmuş.Kim bilir belki de çok yakın zamanda motorsporlarında kullanılmakta olan ''vay be''dediğimiz teknolojiler standart otomobillere de uyarlanır
      |
      |
      _____________________________





    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 12:32:33 Konu Sahibi
      2007 Model BMW X5'in ön tekerleklerindeki Double Wishbone Süspansiyon Sistemi :


      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1696 Mesaj
      29 Kasım 2011 12:35:23
      BMW nin kullandığını bilmiyordum öğrenmiş oldumPeki bu sistemi kullanan başka markalar ve modeller var mı?
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 12:37:21 Konu Sahibi
      Lotus Seven (Super Seven) Aracının Double Wishbone Süspansiyon Sistemi :





      |
      |
      _____________________________





    • Binbaşı
      1696 Mesaj
      29 Kasım 2011 12:40:49
      Şimdi izliyorum çok faydalı oldu gerçekten
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      29 Kasım 2011 12:49:16 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Efe

      Şimdi izliyorum çok faydalı oldu gerçekten

      Pek çok markanın pek çok modelinde kullanılıyor. Kategorize etmek yanlış olur. Üst düzey bir teknoloji değil. Bir marka bütün araçlarında aynı tipi kullanmıyor sonuçta. Eğer bir marka bir aracında bağımsız süspansiyon kullanacaksa, ikisi arasından tercih yapıyor. Dezavantajlarını da sistemi bir miktar değiştirerek tasarlayarak en aza indirgemeyi amaçlıyor. Binek araçlarda en çok kullanılan Mc Pherson olmasına rağmen, yer sıkıntısı nispeten daha az olan SUV tarzı araçlarda Double Wishbone da kullanılabiliyor.
      |
      |
      _____________________________

    Hızlı Cevap




Reklamlar
Paykasa
paykasa
paykasa
doğum sigortası, doğum paketi, çocuk sigortası
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,469
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.