Şimdi Ara

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
51
Favori
67.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Arka düzenle ilgili de bilgi bekliyoruz. :)

    Olsa anlatayım

    Arka düzen, oldukça basittir ve sadece kamber açısı vardır. Ön düzen konusunun içindedir bu yüzden.

    Şu an düzenlemekte olduğum konuları bitirince yeniden güncelleyeceğim.

    Elinize sağlık, uzun zamandır forumda kaliteli konuları görmeye hasret kalmıştık.

    Arkadaşların talebini ben de yenileyim.. Arka süspansiyon sistemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir? Özetleyebilirseniz memnun olurum.. Özellikle en sık kullanılan yarı sabit aks ve tam bağımsız arka süspansiyonların farkları mesela.. Örneğin imzamdaki aracımda yarı sabit aks varken, sedanında reaktif bağlantılı çift salıncak var. Birisi konfor diğeri spor sürüş karakterine sahip sistemler ama biraz detaylı bilgiye sahip olmayı isterim açıkçası..

    *** Gazi'nin dökümanlarını inceledim ama yeterli gelmedi açıkçası: http://www.obitet.gazi.edu.tr/MEGEP_files/SUSPANSIYON%20SISTEMLERI.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nrglife -- 28 Kasım 2011; 10:47:12 >




  • Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    Hocam bir kez daha tebrik etmek istiyorum. Hepsini okudum çok iyi bilgilerdi. Ben bir de bu havalı süspansiyon sistemlerini merak ediyorum. Özellikle otobüs ve tırlardaki sistemleri. Mesela o hava körüğünün iç kesiti, çalışma prensibi vs. Elinde kaynak varsa zahmet olmazsa paylaşabilirsen çok mutlu olurum. Kolay gelsin.


    Teşekkür ederim. Havalı sistemlere de değineceğim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Arka düzenle ilgili de bilgi bekliyoruz. :)

    Olsa anlatayım

    Arka düzen, oldukça basittir ve sadece kamber açısı vardır. Ön düzen konusunun içindedir bu yüzden.

    Şu an düzenlemekte olduğum konuları bitirince yeniden güncelleyeceğim.

    Elinize sağlık, uzun zamandır forumda kaliteli konuları görmeye hasret kalmıştık.

    Arkadaşların talebini ben de yenileyim.. Arka süspansiyon sistemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir? Özetleyebilirseniz memnun olurum.. Özellikle en sık kullanılan yarı sabit aks ve tam bağımsız arka süspansiyonların farkları mesela.. Örneğin imzamdaki aracımda yarı sabit aks varken, sedanında reaktif bağlantılı çift salıncak var. Birisi konfor diğeri spor sürüş karakterine sahip sistemler ama biraz detaylı bilgiye sahip olmayı isterim açıkçası..

    *** Gazi'nin dökümanlarını inceledim ama yeterli gelmedi açıkçası: http://www.obitet.gazi.edu.tr/MEGEP_files/SUSPANSIYON%20SISTEMLERI.pdf


    Arka aks tiplerini de listeye ekledim. Kısaca tiplerini, birbirlerine göre avantajları ve dezavantajlarını, kullanım alanlarını özetlemeye çalışacağım. Gazinin dökümanları çok yüzeysel, o yüzden olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    Yararlı bir paylaşım olmuş teşekkürler emeğinize sağlık..


    Okuduğunuz için asıl ben teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Dostum müthiş bir konu olmuş, başlığa SSS konulmalı ve üst konu yapılmalı


    Teşekkür ederim. Başlığa [SSS] yazdım ama üst konu olup olmaması tamamen yöneticilerimizin tercihidir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hergele10

    Teşekkürler.


    Ben teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 28 Kasım 2011; 11:38:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    Hocam bir kez daha tebrik etmek istiyorum. Hepsini okudum çok iyi bilgilerdi. Ben bir de bu havalı süspansiyon sistemlerini merak ediyorum. Özellikle otobüs ve tırlardaki sistemleri. Mesela o hava körüğünün iç kesiti, çalışma prensibi vs. Elinde kaynak varsa zahmet olmazsa paylaşabilirsen çok mutlu olurum. Kolay gelsin.

    hocam cevap verene kadar izlenmesi için bu işin duayeni uzman bir firmanın nasıl yeni sitemler geliştirerek bağımsız süspansiyonları tasarladığını izlemek bin kelimeden daha etkili olacağını sanıyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=O-oBdo61_5w&feature=player_embedded

    Hocam, konuya katkınızdan dolayı teşekkür ederim. Süspansiyon sistemleri ile alakalı birkaç vidyo da ben ekledim.


    Süspansiyon Sistemleri Temel Bilgiler






    Süspansiyonun Çalışma Prensibi / Denge Çubukları / Süspansiyon Sistemi Tipleri / Kullanım Alanları







    Not : Videolar görüntü kalitesi bakımından tatmin edici olmayabilir ama verilen bilgiler faydalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 28 Kasım 2011; 11:48:31 >




  • bukadar uğraşmıssın , bir teşşekür etmessek ayıp olur herhalde, eline sağlık
  • foruma bereket geldi.teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    bukadar uğraşmıssın , bir teşşekür etmessek ayıp olur herhalde, eline sağlık


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yakutsk

    foruma bereket geldi.teşekkürler..


    Ben teşekkür ederim.
  • YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

    konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

    konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.

    yalpa eksenin bulunması ve gerekli açıklamalar oldukça doyurucu bir şekilde hazırlanmış .Bir konuyu bilmekten çok bu şekilde anlatabilmenin de ayrı bir kabiliyet unsuru olduğunun altını çizmek isterim. Liontech 16 arkadaşımızı konuyu sunuş ve doyuruculuk açısından ayrıca alkışlayarak tebrik ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

    konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.

    yalpa eksenin bulunması ve gerekli açıklamalar oldukça doyurucu bir şekilde hazırlanmış .Bir konuyu bilmekten çok bu şekilde anlatabilmenin de ayrı bir kabiliyet unsuru olduğunun altını çizmek isterim. Liontech 16 arkadaşımızı konuyu sunuş ve doyuruculuk açısından ayrıca alkışlayarak tebrik ediyorum.

    Hocam sizden bunları duymak benim için gurur vericidir. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    YALPA EKSENİ NEDİR, NE İŞE YARAR, NASIL BULUNUR ?

    konusu ilk mesaja eklenmiştir. Yeni konular ilk mesaja eklenecek ve konu sürekli güncellenecektir.

    yalpa eksenin bulunması ve gerekli açıklamalar oldukça doyurucu bir şekilde hazırlanmış .Bir konuyu bilmekten çok bu şekilde anlatabilmenin de ayrı bir kabiliyet unsuru olduğunun altını çizmek isterim. Liontech 16 arkadaşımızı konuyu sunuş ve doyuruculuk açısından ayrıca alkışlayarak tebrik ediyorum.

    Hocam sizden bunları duymak benim için gurur vericidir. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum.

    Sanat ile bilim arasında bir gizli ilişki söz konusudur. Ancak Bilimden Sanata geçiş aşaması var ise bunu her zaman sunabilenleri takdir ederim.Siz de bunu hissettiğim için belirtme gereğini duydum .




  • vezir Hocam,

    Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sizi mahçup etmemeye çalışacağım. Bu arada sizin istediğiniz konuyu unutmuş değilim. Hazırlıyorum, bitirince ekleyeceğim.
  • Mc Pherson ve Double Wishbone arasındaki farkı ve neden günümüzdeki araçların çoğunlukla Mx pherson kullandıklarını hep merak etmiştim.Sayenizde farklarını anladım.Demek ki üreticiler maliyeti düşük olduğu için günlük kullanım amaçlı normal otomobillerde Mc Pherson kullanıyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Efe

    Mc Pherson ve Double Wishbone arasındaki farkı ve neden günümüzdeki araçların çoğunlukla Mx pherson kullandıklarını hep merak etmiştim.Sayenizde farklarını anladım.Demek ki üreticiler maliyeti düşük olduğu için günlük kullanım amaçlı normal otomobillerde Mc Pherson kullanıyormuş

    Evet, dediğiniz gibi. Ama maliyet kadar önemli olan diğer bir konu da, yer problemi. Double wishbone çok fazla yer kaplıyor. Özellikle tahrik tekerleklerinde. Bu yüzden genelde mc pherson kullanılıyor. Aslında en iyi askı sistemi double wishbone'dur. Formula 1 deki araçlarda görebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Efe

    Mc Pherson ve Double Wishbone arasındaki farkı ve neden günümüzdeki araçların çoğunlukla Mx pherson kullandıklarını hep merak etmiştim.Sayenizde farklarını anladım.Demek ki üreticiler maliyeti düşük olduğu için günlük kullanım amaçlı normal otomobillerde Mc Pherson kullanıyormuş

    Evet, dediğiniz gibi. Ama maliyet kadar önemli olan diğer bir konu da, yer problemi. Double wishbone çok fazla yer kaplıyor. Özellikle tahrik tekerleklerinde. Bu yüzden genelde mc pherson kullanılıyor. Aslında en iyi askı sistemi double wishbone'dur. Formula 1 deki araçlarda görebilirsiniz.

    Evet F1 araçlarında Double Wishbone kullanılıyor.Zaten F1 araçlarında da tekerlek sistemi açıkta olduğu için yer problemi yok.Zaten motorsporlarındaki araçlarda kullanılan sistemler günlük standart bir araçta bulunan sistemlerden daha gelişmiş.Standart araçlara bu sistemlerin birebir entegre edilmemesinin altındaki sebep olarak da maliyet kaygısı,bakımının daha basit olabilmesi,yer kaygısı yatıyor sanırım.Ancak akış yönü her zaman en son kullanıcının kullandığı standart araçlara doğru olmuş.Kim bilir belki de çok yakın zamanda motorsporlarında kullanılmakta olan ''vay be''dediğimiz teknolojiler standart otomobillere de uyarlanır




  • 2007 Model BMW X5'in ön tekerleklerindeki Double Wishbone Süspansiyon Sistemi :


  • BMW nin kullandığını bilmiyordum öğrenmiş oldumPeki bu sistemi kullanan başka markalar ve modeller var mı?
  • Lotus Seven (Super Seven) Aracının Double Wishbone Süspansiyon Sistemi :









  • Şimdi izliyorum çok faydalı oldu gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Efe

    Şimdi izliyorum çok faydalı oldu gerçekten

    Pek çok markanın pek çok modelinde kullanılıyor. Kategorize etmek yanlış olur. Üst düzey bir teknoloji değil. Bir marka bütün araçlarında aynı tipi kullanmıyor sonuçta. Eğer bir marka bir aracında bağımsız süspansiyon kullanacaksa, ikisi arasından tercih yapıyor. Dezavantajlarını da sistemi bir miktar değiştirerek tasarlayarak en aza indirgemeyi amaçlıyor. Binek araçlarda en çok kullanılan Mc Pherson olmasına rağmen, yer sıkıntısı nispeten daha az olan SUV tarzı araçlarda Double Wishbone da kullanılabiliyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.