Şimdi Ara

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
51
Favori
67.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06

    Merhabalar , konu gercekten teknik ve ilgili arkadaslarin isine yarayacak bir konu, ben iktistci olarak pek anlamasamda okudum anlamaya calistim alt yapim yetmedi sanirim:)

    Benim merakima gelince , ben vw passat arac siparisi verdim, verirkende dcc yani adaptif süspansiyon opsiyonunu eklettim , bununla ilgili turkce dogru duzgub kaynak bulamadim, bu sistem sadece ismi var cismi yok bir sistemmi , bilginiz varsa biraz paylasirsaniz sevinirim , aracta komfor aradigim icin, passat suspansiyonuda sanirim sinifinda biraz sertmis, o yuzden ekletme ihtiyaci duydum...

    Birde adaptif süspansiyon denmesine ragmen ben kendi elimle comfort/normal/spor moda alabiliyorum, kendisi otomatik bir ayar yapiyormu? Yada direksiyon vs. Nerelere etki ediyor gaz tepkisi degisyormu vs.

    Umarim konuyu dagitan bir soru degildir , eger oyleyse mesajimi duzenleyebilirim. Simdiden tesekkurler

    Adaptif süspansiyon sisteminin amacı, yol koşullarına göre ya da sürücünün isteğine göre, süspansiyon sertliğini kontrol etmektir.

    Yol koşullarına göre otomatik ayarlarken ;

    Otomobilin çeşitli yerlerinde konumlandırılmış sensörler ile ivme ve titreşim genliği gibi değerler alınır ve bir kontrol merkezi tarafından değerlendirilir. Çıkış olarak ise output değeri çekvalfe gönderilir.

     Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler


    Şekilde süspansiyonun sağ altında çekvalf görülmektedir. Bu çekvalfin görevi ise işlem merkezinden gelen çıkış verisine görebasıncı kontrol etmektir. Bunu da akış ağzını kısarak ya da açarak, yani sıvı akışını zorlaştırarak ya da kolaylaştırarak yapar.

    Örneğinpürüzlü bir yolda giderken süspansiyonun yumuşak olması gerekmektedir. Bunun için valf, sıvı akışını kolaylaştırır ve süspansiyon içerisinde dolaşımı kolaylaşan sıvı, sönümü arttırı, konforlu bir sürüş elde edilmiş olunur.

    Sürücünün isteğine göre ayarlanırken ise;

    Bu durumda ise sürücünün 'spor' , 'konfor' gibi seçeneklerden birini seçmesi halinde sistem kendini önceden belirlenmiş olana ayara getirir ve istenen sürüş karakteristiği sağlanmış olur.

    Sistem özet olarak bu şekilde çalışmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 5 Mart 2013; 20:19:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Cok tesekkurler , ben ilk verdiginiz kaynagi bulmustum fakat google translate ile pek bisey anlayamamistim.

    Guzel anlatimin icin sagol , kullanici yorumuda pek bulamadigimdan artik arac gelince deneyip amator olarak yorum yapabilirim, teknige girmeden yuzeysel biseyler yazabilirim :)

    Tekrardan ilginiz iin tesekkurler , umarim parasini hakeden , kolay bozulmayan birseydir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Cok tesekkurler , ben ilk verdiginiz kaynagi bulmustum fakat google translate ile pek bisey anlayamamistim.

    Guzel anlatimin icin sagol , kullanici yorumuda pek bulamadigimdan artik arac gelince deneyip amator olarak yorum yapabilirim, teknige girmeden yuzeysel biseyler yazabilirim :)

    Tekrardan ilginiz iin tesekkurler , umarim parasini hakeden , kolay bozulmayan birseydir

    Aracınız şimdiden hayırlı olsun. Kullanıcı yorumu pek yok dediğiniz gibi. Testten ziyade, uzun vadede daha iyi tecrübe edilecek bir sistem. Farklı yol koşullarında verdiği tepkiler, sistemin başarısını gösterecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Cok tesekkurler , ben ilk verdiginiz kaynagi bulmustum fakat google translate ile pek bisey anlayamamistim.

    Guzel anlatimin icin sagol , kullanici yorumuda pek bulamadigimdan artik arac gelince deneyip amator olarak yorum yapabilirim, teknige girmeden yuzeysel biseyler yazabilirim :)

    Tekrardan ilginiz iin tesekkurler , umarim parasini hakeden , kolay bozulmayan birseydir

    Aracınız şimdiden hayırlı olsun. Kullanıcı yorumu pek yok dediğiniz gibi. Testten ziyade, uzun vadede daha iyi tecrübe edilecek bir sistem. Farklı yol koşullarında verdiği tepkiler, sistemin başarısını gösterecektir.

    Tesekkurler degerli bilgileriniz icin,

    Arac gelince ayni yollarda farkli modda deneyip, deneyimlerimi yazarim forumda.

    Tekrar tesekkurler




  • Konu ön düzen ama ben arka ile ilgili bir soru sormak istiyorum. Umarım sorumu hoş karşılaşrsın üstad.

    Trailing Arms geometrisi ile ilgili olarak bir şeyler biliyor musun acaba? Artısı, eksisi nedir; yaygın kullanımı neden yok vs..

    Benim aracımda kullanılan arka süspansiyon bu tip de.

    Bu tip Türkiye'de neredeyse bilinmiyor gibi bir şey. Bazı ABD forumlarından bir şeyler buldum ama bir de sana sormak istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Konu ön düzen ama ben arka ile ilgili bir soru sormak istiyorum. Umarım sorumu hoş karşılaşrsın üstad.

    Trailing Arms geometrisi ile ilgili olarak bir şeyler biliyor musun acaba? Artısı, eksisi nedir; yaygın kullanımı neden yok vs..

    Benim aracımda kullanılan arka süspansiyon bu tip de.

    Bu tip Türkiye'de neredeyse bilinmiyor gibi bir şey. Bazı ABD forumlarından bir şeyler buldum ama bir de sana sormak istedim.

    Daha önce multi-link ile beraber yazdığımı hatırlıyorum. Bulursam bu konuya da eklerim.

    Faydalı gördüğüm birkaç kaynak veriyorum.

    http://www.ehow.com/list_6501923_types-independent-rear-suspension.html
    http://www.autozine.org/technical_school/suspension/tech_suspension21.htm

    Özellikle de bu kaynaklar ,

    http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
    http://www.popularhotrodding.com/tech/0604_rear_suspension_guide/viewall.html




  • Merhaba mcpherson bağımsız ön süspansion sistemine sahip aracımla kaldırıma yaklaşık 20- 30 km/s hız ile çarptım. Sol tekerlek sağa dönük iken, pozitif kambere zorlanacak şekilde darbe gördü. Bunun neticesinde direksiyon düz olması gerekirken hafif sağı göstermeye başladı.

    Serviste ise aracın sağ amortisörü mil eğilmesi sebebi ile değiştirildi. Sorun da burada başlıyor; servisteki usta soldan darbe alınaması ile aracın yükünün sağa bindiğini ve bu yüzden amortisörün eğildiğini ve ses yaptığını, değişimin bu yüzden yapıldığını savunuyor. Ancak amortisörü milinden tornaya bağladığımda milde bir eğiklik olmadığı anlaşılıyor. Ancak amortisör ustanın dediğine göre olması gerekenden fazla yumuşak, yani elle bastırıp çıkarabiliyorsunuz. Sağ amortisörün, sol tekere alınan darbe ile eğilmesi mümkün müdür? Ayrıca sol amortisör de sağlam. Ben yok yere amortisörü değiştirdiklerinden şüpheleniyorum, sizin yorumunuz nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    Merhaba mcpherson bağımsız ön süspansion sistemine sahip aracımla kaldırıma yaklaşık 20- 30 km/s hız ile çarptım. Sol tekerlek sağa dönük iken, pozitif kambere zorlanacak şekilde darbe gördü. Bunun neticesinde direksiyon düz olması gerekirken hafif sağı göstermeye başladı.

    Serviste ise aracın sağ amortisörü mil eğilmesi sebebi ile değiştirildi. Sorun da burada başlıyor; servisteki usta soldan darbe alınaması ile aracın yükünün sağa bindiğini ve bu yüzden amortisörün eğildiğini ve ses yaptığını, değişimin bu yüzden yapıldığını savunuyor. Ancak amortisörü milinden tornaya bağladığımda milde bir eğiklik olmadığı anlaşılıyor. Ancak amortisör ustanın dediğine göre olması gerekenden fazla yumuşak, yani elle bastırıp çıkarabiliyorsunuz. Sağ amortisörün, sol tekere alınan darbe ile eğilmesi mümkün müdür? Ayrıca sol amortisör de sağlam. Ben yok yere amortisörü değiştirdiklerinden şüpheleniyorum, sizin yorumunuz nedir?

    Bu gibi konularda gözle kontrol yapmadan net bir fikir verilemez. Sizin hassas olmanızdan faydalanmış da olabilirler. Ya da gerçekten amortisör darbe almış da olabilir. Fakat sol taraftan alınan bir darbede sağ amortisörün hasar alması olağan bir durum değildir. İki tekerlek sadece viraj denge çubuğu ile birbirine bağlıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    Merhaba mcpherson bağımsız ön süspansion sistemine sahip aracımla kaldırıma yaklaşık 20- 30 km/s hız ile çarptım. Sol tekerlek sağa dönük iken, pozitif kambere zorlanacak şekilde darbe gördü. Bunun neticesinde direksiyon düz olması gerekirken hafif sağı göstermeye başladı.

    Serviste ise aracın sağ amortisörü mil eğilmesi sebebi ile değiştirildi. Sorun da burada başlıyor; servisteki usta soldan darbe alınaması ile aracın yükünün sağa bindiğini ve bu yüzden amortisörün eğildiğini ve ses yaptığını, değişimin bu yüzden yapıldığını savunuyor. Ancak amortisörü milinden tornaya bağladığımda milde bir eğiklik olmadığı anlaşılıyor. Ancak amortisör ustanın dediğine göre olması gerekenden fazla yumuşak, yani elle bastırıp çıkarabiliyorsunuz. Sağ amortisörün, sol tekere alınan darbe ile eğilmesi mümkün müdür? Ayrıca sol amortisör de sağlam. Ben yok yere amortisörü değiştirdiklerinden şüpheleniyorum, sizin yorumunuz nedir?

    Bu gibi konularda gözle kontrol yapmadan net bir fikir verilemez. Sizin hassas olmanızdan faydalanmış da olabilirler. Ya da gerçekten amortisör darbe almış da olabilir. Fakat sol taraftan alınan bir darbede sağ amortisörün hasar alması olağan bir durum değildir. İki tekerlek sadece viraj denge çubuğu ile birbirine bağlıdır.



    Teşekkürler. Bugün amortisörün eğik olmadığı ancak patlak olduğu anlaşıldı, yani değişmesi doğru ancak teşhis yanlış. servisteki danışman aracın kamber açısının standarttan farklı çıktığını, bu nedenle amortisörün eğik olduğu kanaatine varıldığını söyledi.




  • Severek okudum, çok güzel bir paylaşım emeğinize sağlık. Yani D sınıfı bir araçta çift salıncak olmalı.öyle anladım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • multi linke çift salncak türevi denemez zorlama olur
    sistemn adı üzerinde mcpersonlarda olan alt salıncağın( tabla diyorlar genelde)
    benzeri üsttede vardır .(toros-niva)
    multi link alttan çok kollu bağlanıyor üst tek diye biliyorum.
    çift salıncak çok yer kaplar bozulduğundada çuvalla parça alırsınız . esneklik fazla.
  • Çok güzel bir anlatım herkesin anlayabileceği şekilde basit ve zevkli olmuş.
  • konuyu hortlatmak gibi olacak ancak yeni gördüm ve gerçekten önemli ve güzel paylaşım. Benim sorum şu mesela torsion beam kullanan bir sistemin dönüşümü yani çift salıncak gibi bağımsız sisteme mümkünmü teknik olarak.Aynı markanın bağımsız sistem kullanan modelinden çıkma bulunup mesela taktırılabilirmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pegasus33 -- 17 Ağustos 2014; 17:05:30 >
  • Hocam iyi günler,

    Makine Mühendisliği okuyorum. Projemi süspansiyon sistemleri üzerine almıştım. İzninizle buradan alıntılayarak projeme koymak istiyorum.

    Şimdiden teşekkürler.
  • Güzel konu olmuş teşekkürler. Renault 12 sahibiyim. Otomobilin şasi ölçüleri ve çapraz kontrol noktalarının olduğu kitapta ön amotrisörler arası mesafe 980mm verilmiş. Metreyle amortisör başlarını ölçtüğümde 960mm görünüyor. Arka amortisör başları için verilen 960mm, aynı şekilde yaptığım ölçümde 960mm geliyor.

    Amortisörlerde kapanma olduğu sonucuna varabilir miyim yoksa amortisörler sökülerek mi ölçüm yapılmalıdır? Amortöslerin açısı, üst takozların erimesi gibi sebepler yanlış ölçüm yapılmasına sebep olur mu? Bu sorun ön takımda(çift A kol, üst koldan amortisör bağlantısı) hangi parçaların arzasına sebep olur? Direksiyon dönüşü, toplaması, gidişinde problem yok. Sadece rot ayarına gittiğimde şaside eğrilik var, sağ ön teker düzensiz aşınmış, negatif kamber olmuş dediler.




  • cok faydalı bir konu..elinize sağlık.gerçekten emek verilmiş..
  • Guzel emege saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.