Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
296
Cevap
57
Favori
59.127
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2185 Mesaj
      01 Aralık 2011 21:37:41
      MÜKEMMEL! Konu için teşekkürler ! Takipteyim !
      |
      |
      _____________________________

      Bu halkın mantıksız,akılsız,bilgisiz,araştırmayan,meraksız,soru sormayan,gerçeklerle yüzleşmeyen,egoist,narsist,bencil,kalitesiz,eğitimsiz ve kültürsüz yapısının içine edeyim ben
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      01 Aralık 2011 21:57:18 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

      MÜKEMMEL! Konu için teşekkürler ! Takipteyim !


      Ben teşekkür ederim.

      quote:

      Orijinalden alıntı: altnkrtl

      bayağı güzel eline sağlık aslında birçoğunu biliyorum fakat isimlerini bilmiyorum :) mantıken kafamda tasarlıyorum şu şöyle olursa teker şu hali alır fakat terimleri bilmiyom o yüzden kendimi ifade edemiyom biraz daha çalışmam lazım :D geçen mercedesi olan bir abiyle tartışıyodum mercedeslerin tekerlerini dönünce yan yatmasıyla ilgili ama ikna edemedim o direksiyon kutusuna bağlıyordu olayı :D :)


      Öğrenme sırası her ne kadar teorikten pratiğe gitse de, ''go-kart yapalım'' konusunda arkadaşlar terse doğru gidiyor. Halbuki çok basit ayarlamalar ile çok daha güzel tasarımlar ortaya çıkabilir. Ben elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bu konuda ilerleyecek arkadaşlara, en iyi kaynak olarak 4 arkadaşımla beraber tasarladığımız (tamamen taşıt tekniğine uygun, bitirme tezi olarak tasarlanmış, bütün dinamik testleri yapılmıştır.) imzamdaki aracın bütün detaylarına kadar anlatmak istiyordum. Fakat, hem bu tasarladığımız aracın prototipini henüz yapmadık hem de telif hakkı dolayısıyla bazı problemler olabilir. Çünkü tasarımımız üniversite arşivine girdi. Bu çekincelerden dolayı şu ana kadar yayınlamadım. Bir de araçta kullandığımız bazı teknikler ve yöntemler bize özgü oldu. Bu da paylaşmamamda büyük bir etken oldu. Bu kadar anlattıktan sonra imzamdaki resmin büyük boyutunu paylaşıyorum.

      Düzenleme : Resim kaldırıldı.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 9 Ağustos 2012; 0:03:17 >
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      2704 Mesaj
      01 Aralık 2011 22:30:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      quote:

      Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

      MÜKEMMEL! Konu için teşekkürler ! Takipteyim !


      Ben teşekkür ederim.

      quote:

      Orijinalden alıntı: altnkrtl

      bayağı güzel eline sağlık aslında birçoğunu biliyorum fakat isimlerini bilmiyorum :) mantıken kafamda tasarlıyorum şu şöyle olursa teker şu hali alır fakat terimleri bilmiyom o yüzden kendimi ifade edemiyom biraz daha çalışmam lazım :D geçen mercedesi olan bir abiyle tartışıyodum mercedeslerin tekerlerini dönünce yan yatmasıyla ilgili ama ikna edemedim o direksiyon kutusuna bağlıyordu olayı :D :)


      Öğrenme sırası her ne kadar teorikten pratiğe gitse de, ''go-kart yapalım'' konusunda arkadaşlar terse doğru gidiyor. Halbuki çok basit ayarlamalar ile çok daha güzel tasarımlar ortaya çıkabilir. Ben elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bu konuda ilerleyecek arkadaşlara, en iyi kaynak olarak 4 arkadaşımla beraber tasarladığımız (tamamen taşıt tekniğine uygun, bitirme tezi olarak tasarlanmış, bütün dinamik testleri yapılmıştır.) imzamdaki aracın bütün detaylarına kadar anlatmak istiyordum. Fakat, hem bu tasarladığımız aracın prototipini henüz yapmadık hem de telif hakkı dolayısıyla bazı problemler olabilir. Çünkü tasarımımız üniversite arşivine girdi. Bu çekincelerden dolayı şu ana kadar yayınlamadım. Bir de araçta kullandığımız bazı teknikler ve yöntemler bize özgü oldu. Bu da paylaşmamamda büyük bir etken oldu. Bu kadar anlattıktan sonra imzamdaki resmin büyük boyutunu paylaşıyorum.




      abim bana tasarım programı lazım yukardaki buggy`i hangi programla tasarladınız acaba pm atabilir misiniz veya buraya yazsanızda olur ben googlesketchupla cebelleşiyodum :D ama çok basit kullanımı var :)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altnkrtl -- 2 Aralık 2011; 6:14:24 >
      |
      |
      _____________________________

      "Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."




    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      01 Aralık 2011 22:46:02 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: altnkrtl


      abim bana tasarım programı lazım yukardaki buggy`i hangi programla tasarladınız acaba pm atabilir misiniz veya buraya yazsanızda olur ben googlesketchupla cebelleşiyodum :D ama çok basit kullanımı var :)

      SolidWorks 2010 ile tasarlandı. 1000 adet civarı parçadan oluşuyor. Genel olarak CAD programları içerisinde öğrenilmesi nispeten kolay olsa da, altyapın yoksa zorlanırsın. Google'ın programı bildiğim kadarıyla daha basit.

      Not : PM atacaktım ama ''Bakım Çalışması'' varmış.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      01 Aralık 2011 23:25:37
      U tipi aks denilen sistem sıkça kullanılıyor ve çok basit. Esneyebilen bir u şeklinde boru, aynı zamanda yerden tasarruf da sağlıyor, aynı zamanda viraj çubuğu kullanmaya da gerek kalmıyor, zaten kendisi vşraj çubuğu gibi çalışıyor. Civic hb kullanılma nedeni büyük ihtimal yerden kazanmak olmalı, çok salıncaklı sistemle güzel ama çok yer kaplıyor,bagaj küçülüyor.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      01 Aralık 2011 23:43:03 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: erakcora

      U tipi aks denilen sistem sıkça kullanılıyor ve çok basit. Esneyebilen bir u şeklinde boru, aynı zamanda yerden tasarruf da sağlıyor, aynı zamanda viraj çubuğu kullanmaya da gerek kalmıyor, zaten kendisi vşraj çubuğu gibi çalışıyor. Civic hb kullanılma nedeni büyük ihtimal yerden kazanmak olmalı, çok salıncaklı sistemle güzel ama çok yer kaplıyor,bagaj küçülüyor.

      Bahsettiğin süspansiyon sistemi bu sanırım. Bağımsız süspansiyon tipi değil. O yüzden yukarıda anlattığım konu içerisinde şimdilik yok.


      2012 Honda Civic HB Rear Suspension

      |
      |
      _____________________________





    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      02 Aralık 2011 00:03:42
      evet
      Bir de broadwaylerde, 206larda olan bir sistem var onun adı genelde torsiyon çubuklu diye geçiyor, onlarda yay yok, yaylanma metalin esnemesi ile oluyor.
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      02 Aralık 2011 00:07:36 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: erakcora

      evet
      Bir de broadwaylerde, 206larda olan bir sistem var onun adı genelde torsiyon çubuklu diye geçiyor, onlarda yay yok, yaylanma metalin esnemesi ile oluyor.

      Bağımlı Süspansiyon Tiplerini yakında ekleyeceğim.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      05 Aralık 2011 16:07:43 Konu Sahibi
      Süspansiyon Sistemleri hakkında yüzeysel fakat geniş bilgiler içeren bir PDF kaynak.

      Konu İçeriği :



      Buradan indirebilirsiniz > http://cygm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/motorlu_araclar/moduller/suspansiyon_sistemleri.pdf
      |
      |
      _____________________________





    • Teğmen
      107 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:33:25
      güzel bir çalışma ve araç yapacaklara çok yararlı bilgiler mevcut
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:35:05 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: demiryurek31

      güzel bir çalışma ve araç yapacaklara çok yararlı bilgiler mevcut

      Teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      107 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:39:32
      hocam bende bir araç yapmayı düşünüyorum. Aslında eskiden beri düşünüyordum şimdi işi gerçekleştirme zamanı diye düşünüyorum birde bu sayfayı okuyunca herşey daha kolay hallolacak gibi.
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      107 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:42:00
      Şöyle birşey düşünüyorum mesala iki tane scooter motoru alıp heerbirini bir arka tekere bağlasam nasıl olur yani her tekere bir motor ikisi bir çalışacak gaz verince ikisi dönecek olur mu? Eger olmazsa motorların ikisinide tek mile bağlasak olurmu güç 2 katına çıkmaz mı?
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:43:16 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: demiryurek31

      hocam bende bir araç yapmayı düşünüyorum. Aslında eskiden beri düşünüyordum şimdi işi gerçekleştirme zamanı diye düşünüyorum birde bu sayfayı okuyunca herşey daha kolay hallolacak gibi.

      ''go-kart yapalım'' konusuna bakmanızı tavsiye ederim. Herhangi bir şeye ihtiyacınız olursa yardımcı olmaya çalışırım. Gerçi haftaya asker olacağım ama

      http://forum.donanimhaber.com/m_9277415/mpage_1/key_/tm.htm



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 5 Aralık 2011; 22:45:54 >
      |
      |
      _____________________________





    • Teğmen
      107 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:51:09
      önerdiğiniz konunun 126 sayfasınıda okudum.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:53:27 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: demiryurek31

      Şöyle birşey düşünüyorum mesala iki tane scooter motoru alıp heerbirini bir arka tekere bağlasam nasıl olur yani her tekere bir motor ikisi bir çalışacak gaz verince ikisi dönecek olur mu? Eger olmazsa motorların ikisinide tek mile bağlasak olurmu güç 2 katına çıkmaz mı?

      ''go-kart yapalım'' konusuna yazarsanız tartışıp daha ayrıntılı cevaplar verebiliriz. Hem diğer arkadaşlar da faydalanır.
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      608 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:56:13
      Takip edelim
      |
      |
      _____________________________

      Lenova X220 - Apple Iphone 5 - TOSHİBA SATELLİTTE PRO C650-109 Samsung Galaxy SFord Focus III 2013 Style 1.6 TDCI -115 hpVW Golf 1.6 TDI 2011 Trendline 3.000km kullanıldıVW Golf 1.6 TDI 2012 Trendline 17.000km kullanıldıAstra sedan Enjoy 1.3 cdti 2012 22.000km kullanıldıAstra hb essentia 1.3 cdti 2008 75.000 km kullanıldıVW Jetta midline 1.9 tdi 2007 32.000 km kullanıldı
    • Teğmen
      107 Mesaj
      05 Aralık 2011 22:57:37
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      quote:

      Orijinalden alıntı: demiryurek31

      Şöyle birşey düşünüyorum mesala iki tane scooter motoru alıp heerbirini bir arka tekere bağlasam nasıl olur yani her tekere bir motor ikisi bir çalışacak gaz verince ikisi dönecek olur mu? Eger olmazsa motorların ikisinide tek mile bağlasak olurmu güç 2 katına çıkmaz mı?

      ''go-kart yapalım'' konusuna yazarsanız tartışıp daha ayrıntılı cevaplar verebiliriz. Hem diğer arkadaşlar da faydalanır.

      ok
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      42 Mesaj
      05 Aralık 2011 23:04:29
      LionTech16 arkadaşım ellerine sağlık seni go kart yapalımdada takip ediyorum tebrik ederim
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1994 Mesaj
      05 Aralık 2011 23:09:29
      2012 Honda Civicte aks birleşim noktalarını hidrolik bir sistem yapmışlar , tam olarak nedir acaba?
      Yeni astrada kullanılan arka süspansiyon nasıl bir sistem?Çok konforlu bir sistem olmuş.
      Emeğinize sağlık çok güzel konu
      |
      |
      _____________________________

    Hızlı Cevap




Reklamlar
millenicom;internet;servis
paykasa
paykasa
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,359
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.