Şimdi Ara

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
51
Favori
67.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MÜKEMMEL! Konu için teşekkürler ! Takipteyim !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    MÜKEMMEL! Konu için teşekkürler ! Takipteyim !


    Ben teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    bayağı güzel eline sağlık aslında birçoğunu biliyorum fakat isimlerini bilmiyorum :) mantıken kafamda tasarlıyorum şu şöyle olursa teker şu hali alır fakat terimleri bilmiyom o yüzden kendimi ifade edemiyom biraz daha çalışmam lazım :D geçen mercedesi olan bir abiyle tartışıyodum mercedeslerin tekerlerini dönünce yan yatmasıyla ilgili ama ikna edemedim o direksiyon kutusuna bağlıyordu olayı :D :)


    Öğrenme sırası her ne kadar teorikten pratiğe gitse de, ''go-kart yapalım'' konusunda arkadaşlar terse doğru gidiyor. Halbuki çok basit ayarlamalar ile çok daha güzel tasarımlar ortaya çıkabilir. Ben elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bu konuda ilerleyecek arkadaşlara, en iyi kaynak olarak 4 arkadaşımla beraber tasarladığımız (tamamen taşıt tekniğine uygun, bitirme tezi olarak tasarlanmış, bütün dinamik testleri yapılmıştır.) imzamdaki aracın bütün detaylarına kadar anlatmak istiyordum. Fakat, hem bu tasarladığımız aracın prototipini henüz yapmadık hem de telif hakkı dolayısıyla bazı problemler olabilir. Çünkü tasarımımız üniversite arşivine girdi. Bu çekincelerden dolayı şu ana kadar yayınlamadım. Bir de araçta kullandığımız bazı teknikler ve yöntemler bize özgü oldu. Bu da paylaşmamamda büyük bir etken oldu. Bu kadar anlattıktan sonra imzamdaki resmin büyük boyutunu paylaşıyorum.

    Düzenleme : Resim kaldırıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 9 Ağustos 2012; 0:03:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    MÜKEMMEL! Konu için teşekkürler ! Takipteyim !


    Ben teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    bayağı güzel eline sağlık aslında birçoğunu biliyorum fakat isimlerini bilmiyorum :) mantıken kafamda tasarlıyorum şu şöyle olursa teker şu hali alır fakat terimleri bilmiyom o yüzden kendimi ifade edemiyom biraz daha çalışmam lazım :D geçen mercedesi olan bir abiyle tartışıyodum mercedeslerin tekerlerini dönünce yan yatmasıyla ilgili ama ikna edemedim o direksiyon kutusuna bağlıyordu olayı :D :)


    Öğrenme sırası her ne kadar teorikten pratiğe gitse de, ''go-kart yapalım'' konusunda arkadaşlar terse doğru gidiyor. Halbuki çok basit ayarlamalar ile çok daha güzel tasarımlar ortaya çıkabilir. Ben elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bu konuda ilerleyecek arkadaşlara, en iyi kaynak olarak 4 arkadaşımla beraber tasarladığımız (tamamen taşıt tekniğine uygun, bitirme tezi olarak tasarlanmış, bütün dinamik testleri yapılmıştır.) imzamdaki aracın bütün detaylarına kadar anlatmak istiyordum. Fakat, hem bu tasarladığımız aracın prototipini henüz yapmadık hem de telif hakkı dolayısıyla bazı problemler olabilir. Çünkü tasarımımız üniversite arşivine girdi. Bu çekincelerden dolayı şu ana kadar yayınlamadım. Bir de araçta kullandığımız bazı teknikler ve yöntemler bize özgü oldu. Bu da paylaşmamamda büyük bir etken oldu. Bu kadar anlattıktan sonra imzamdaki resmin büyük boyutunu paylaşıyorum.




    abim bana tasarım programı lazım yukardaki buggy`i hangi programla tasarladınız acaba pm atabilir misiniz veya buraya yazsanızda olur ben googlesketchupla cebelleşiyodum :D ama çok basit kullanımı var :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motiongeneer -- 2 Aralık 2011; 6:14:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    abim bana tasarım programı lazım yukardaki buggy`i hangi programla tasarladınız acaba pm atabilir misiniz veya buraya yazsanızda olur ben googlesketchupla cebelleşiyodum :D ama çok basit kullanımı var :)

    SolidWorks 2010 ile tasarlandı. 1000 adet civarı parçadan oluşuyor. Genel olarak CAD programları içerisinde öğrenilmesi nispeten kolay olsa da, altyapın yoksa zorlanırsın. Google'ın programı bildiğim kadarıyla daha basit.

    Not : PM atacaktım ama ''Bakım Çalışması'' varmış.
  • U tipi aks denilen sistem sıkça kullanılıyor ve çok basit. Esneyebilen bir u şeklinde boru, aynı zamanda yerden tasarruf da sağlıyor, aynı zamanda viraj çubuğu kullanmaya da gerek kalmıyor, zaten kendisi vşraj çubuğu gibi çalışıyor. Civic hb kullanılma nedeni büyük ihtimal yerden kazanmak olmalı, çok salıncaklı sistemle güzel ama çok yer kaplıyor,bagaj küçülüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    U tipi aks denilen sistem sıkça kullanılıyor ve çok basit. Esneyebilen bir u şeklinde boru, aynı zamanda yerden tasarruf da sağlıyor, aynı zamanda viraj çubuğu kullanmaya da gerek kalmıyor, zaten kendisi vşraj çubuğu gibi çalışıyor. Civic hb kullanılma nedeni büyük ihtimal yerden kazanmak olmalı, çok salıncaklı sistemle güzel ama çok yer kaplıyor,bagaj küçülüyor.

    Bahsettiğin süspansiyon sistemi bu sanırım. Bağımsız süspansiyon tipi değil. O yüzden yukarıda anlattığım konu içerisinde şimdilik yok.


    2012 Honda Civic HB Rear Suspension

     Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler




  • evet
    Bir de broadwaylerde, 206larda olan bir sistem var onun adı genelde torsiyon çubuklu diye geçiyor, onlarda yay yok, yaylanma metalin esnemesi ile oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    evet
    Bir de broadwaylerde, 206larda olan bir sistem var onun adı genelde torsiyon çubuklu diye geçiyor, onlarda yay yok, yaylanma metalin esnemesi ile oluyor.

    Bağımlı Süspansiyon Tiplerini yakında ekleyeceğim.
  • Süspansiyon Sistemleri hakkında yüzeysel fakat geniş bilgiler içeren bir PDF kaynak.

    Konu İçeriği :

     Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler


    Buradan indirebilirsiniz > http://cygm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/motorlu_araclar/moduller/suspansiyon_sistemleri.pdf




  • güzel bir çalışma ve araç yapacaklara çok yararlı bilgiler mevcut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demiryurek31

    güzel bir çalışma ve araç yapacaklara çok yararlı bilgiler mevcut

    Teşekkürler.
  • hocam bende bir araç yapmayı düşünüyorum. Aslında eskiden beri düşünüyordum şimdi işi gerçekleştirme zamanı diye düşünüyorum birde bu sayfayı okuyunca herşey daha kolay hallolacak gibi.
  • Şöyle birşey düşünüyorum mesala iki tane scooter motoru alıp heerbirini bir arka tekere bağlasam nasıl olur yani her tekere bir motor ikisi bir çalışacak gaz verince ikisi dönecek olur mu? Eger olmazsa motorların ikisinide tek mile bağlasak olurmu güç 2 katına çıkmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demiryurek31

    hocam bende bir araç yapmayı düşünüyorum. Aslında eskiden beri düşünüyordum şimdi işi gerçekleştirme zamanı diye düşünüyorum birde bu sayfayı okuyunca herşey daha kolay hallolacak gibi.

    ''go-kart yapalım'' konusuna bakmanızı tavsiye ederim. Herhangi bir şeye ihtiyacınız olursa yardımcı olmaya çalışırım. Gerçi haftaya asker olacağım ama

    http://forum.donanimhaber.com/m_9277415/mpage_1/key_/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 5 Aralık 2011; 22:45:54 >




  • önerdiğiniz konunun 126 sayfasınıda okudum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demiryurek31

    Şöyle birşey düşünüyorum mesala iki tane scooter motoru alıp heerbirini bir arka tekere bağlasam nasıl olur yani her tekere bir motor ikisi bir çalışacak gaz verince ikisi dönecek olur mu? Eger olmazsa motorların ikisinide tek mile bağlasak olurmu güç 2 katına çıkmaz mı?

    ''go-kart yapalım'' konusuna yazarsanız tartışıp daha ayrıntılı cevaplar verebiliriz. Hem diğer arkadaşlar da faydalanır.
  • Takip edelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: demiryurek31

    Şöyle birşey düşünüyorum mesala iki tane scooter motoru alıp heerbirini bir arka tekere bağlasam nasıl olur yani her tekere bir motor ikisi bir çalışacak gaz verince ikisi dönecek olur mu? Eger olmazsa motorların ikisinide tek mile bağlasak olurmu güç 2 katına çıkmaz mı?

    ''go-kart yapalım'' konusuna yazarsanız tartışıp daha ayrıntılı cevaplar verebiliriz. Hem diğer arkadaşlar da faydalanır.

    ok
  • LionTech16 arkadaşım ellerine sağlık seni go kart yapalımdada takip ediyorum tebrik ederim
  • 2012 Honda Civicte aks birleşim noktalarını hidrolik bir sistem yapmışlar , tam olarak nedir acaba?
    Yeni astrada kullanılan arka süspansiyon nasıl bir sistem?Çok konforlu bir sistem olmuş.
    Emeğinize sağlık çok güzel konu
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.