< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DbA -- 15 Haziran 2020; 21:4:5 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DbA -- 15 Haziran 2020; 21:4:5 > |
Defalarca yazdık şu konuda ülkemiz şartlarında 4 mevsim lastiği en fazla 2 sezon kullanabilirsiniz hatta bazı kullanıcılar 1 sezon bile kullanılamaz hatta hatta bazı marka modeller 1000 km bile kullanılamıyor hemen balon yapıyor diye hala tek lastik alıp bütün mevsimleri bu lastik ile aynen yaz lastiğindeki kalite,ömür,sağlamlık ve yol hissiyatı ile çıkartacağını düşünenler var. Bu tür lastiklerin eti,budu bu,uzunca sürede böyle olacak.
Daha forum 4 mevsim lastiği bilmezken aldık denedik,bir işe yaramadığını da gördük. Bu dediğim sene 2010 filan yani 10 sene öncesinden bahsediyorum. |
dostum yaz lastiği için bişey diyemiyecem lakin şikayetvarda görüldüğü üzere wrd4 kış lastiğinde ve 4 mevsimde benzer sorunlar var bir çok kişi yaşamış, yaşamaya devam ediyor zaten sizde yaşamışsınız.
Türkiyeye 7.Dünya ülkesi muamelesi yapılıyor, muhtemelen forumda yurtdışında yaşayan arkadaşlar vardır, bu ve benzer sorunlar orada olsa adamı tefe koyarlar. Ama Türkiyede adı kullanıcı hatası olur rafa kalkar. |
Bu modeli için birsey diyemem, kış lastiğini 5 yıl kullandım Eskişehirde, gerçekten çok çok iyiydi. Ama artık nokian bakarken bunu göz önüne almak lazım sanırım. Bu kadar insan boşa şikayet ediyor olamaz
|
Bu lastikleri hala kullanmaktayım. Son derece objektif ve bilgilendirici yazmaya çalışacağım.
Lastik setinin üretim tarihi: 2015'in 43. haftası Satın alma ve araca takılma tarihi: 11 Mart 2016 Mevcut yapılan km: 31.000 km Araç: Peugeot 406 Coupe (önden çekişli bir araç) Kullanıldığı yer ve iklim: %80 Ankara şehir içi ve 4 mevsim. %20 uzun yol(Güney ege) yaz ayları 30-40 derece civarı. Kullanım stili: Çoğunlukla mülayim. Nadiren ışık kalkışlarında kalabalıktan sıyrılmak için ani süratlenme. Daha önce bir set yazlık Nokian bir set de kışlık Nokian serisi kullandım. Her açıdan çok memnun kaldım. Az km yapmam ve Ankara'da kuru sıcak, kuru ayaz, sağanak yağış, yoğun kar yağışı ve yerine göre -20 ile 40 derece arası bir iklim olması sebebiyle sadece yazlık lastik kurtarmıyor. Yazlık-kışlık iki set alsam da bu defa km dolmadan lastiklerin hamuru bozuluyor.(mesela 7 senede falan 20 bin km civarı ancak oluyor set başına). Tüm bu sebeplerle markanın ürünlerindeki tecrübelerimin olumlu olması ve 4 mevsim lastiğe uygun koşulları taşımam sebebiyle aldım Weatherproofları. Artıları: Yumuşak bir lastik. Konforlu. Diş yapısına rağmen ses rahatsız etmiyor.Kışın ciddi soğuklarda ve yoğun kar buz durumunda kış lastiğinden hiçbir farkı yok. Yağmurlu zeminlerde hissedilir bir dezavantaj yaşamadım. Eksileri: İlk aldığım tarih Mart ortasıydı. Havalar gitgide ısınıyordu. İlk zamanlar fren mesafesi beni hiç tatmin etmedi. Aynı şekilde yol tutuş da. Fakat buradaki bariz negatiflik lastik biraz km yapınca kısmen normalleşti. Fakat yine de sıcak havalarda normal bir yaz lastiğine göre yol tutuş ve frenleme açısından ancak %70 performans alınıyor. Gelelim en büyük eksisine ki bu konu başlığıyla ilgili zaten. Kesinlikle lastik parçalanıyor. Ama bende hemen olmadı bu. İlk 20 bin km civarında oldu ve sadece ön sol lastikte oldu. Sonra lastikleri ön arka değiştirdim. Bu defa arka soldan ön sola geçen lastikte de aynısı oldu. Yukarıda bir arkadaş yazmış ki benim tecrübem de bununla örtüşüyor: lastik kesinlikle kış lastiğinden devşirme olduğu için çok yumuşak hamurlu. Sıcak havalarda kuru ve bozuk bir zeminde(mesela stabilize bir yol vs) yokuşta kesinlikle patinaja düşüyor ve o esnada hemen parçalanmaya başlıyor. Asla bozuk zeminde kullanılmaması gereken bir lastik. Hele ki sıcak havalarda. Şimdi lastiklerin ömrü doldu. Yeni bir set lastik alacağım. Weatherproof alır mıyım? Almam. Ama konu kaliteyle ilgili değil. Lastiğin hamuru ve dişleri belli bir koşul için üretilmiş. Mesela orta Avrupa veya Britanya vs gibi iklimler ve düzgün asfalt için. Fakat ülkemizdeki 40-45 derece sıcaklıkları, mıcırlı yolları, stabilize köy yollarını, bozuk asfaltı sırtlayamıyor kesinlikle. Yani ülkemize uygun bir lastik değil kesinlikle. |
Ülkeye göre ayrı üretim yapıyorlarsa hiç şaşırmam. Bunu Almanyada yapamazlar sanırım. Lakin nasıl olsa Türkiyede kimsenin sesi çıkmıyor.
|
arkadaş güzelce derdini anlatmaya çalışmış. ancak yıllardır forumun geldiği bilgisizlik ve seviye düşüşü hemen ortaya çıkmış.
nokian için bilinmedik sonradan ortaya çıkan lastik gibi yorumlar gönül rahatlığı ile yapılabiliyor. kış lastiği hamuru yumuşak olur diyenler de cabası. aslında sert olduğu için yazın bu ufalanmalar oluşur. yumuşak hamurlu lastik yüzeysel aşınır. sert hamurlu lastik sıcakta dökme yapar. hep yaz lastiği kullan kışın karda çıkmazsın olur biter diyenler. 4 mevsim lastik olarak goodyear vector 4 seasons olarak alınırsa eyvallah ama michelin cross climate dahil diğer lastikler bizim ülkede helva gibi dağılıyor. yazın 30 derece altını gören il sayısı sınırlı. bazı şehirlerde güneş altında 40-50 derece ortalama var. bu iklimde orta hamurlu lastik uzun süre dayanmaz. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |