Şimdi Ara

NİSSAN DEBRİYAJ BASKI BALATA VOLANT ARIZASINI GARANTİYE SOKMADI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
7.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2015 model Nissan Qashqai Platinum Premium 13.500 kilometrede olan oğlumun adına kayıtlı engelli aracım debriyaj baskı balatası arızası ile Sinop /Ayancık .çangal arasında ailemle birlikte yolda kaldım çekici yardımı ile en yakın Samsun Asal Otomotiv servisine yönlendirildi yapılan tespitlerde! Debriyaj baskı balata seti ve daha önemlisi volant dişlisi de zarar görmüş ancak aracım garanti kapsamında olmasına rağmen kullanıcı hatası deyip bana 8.000 TL fatura çıkardılar.

    Nissan müşteri hizmetlerini aradım geri döndüler arızanın garanti kapsamına alamayacaklarını söylediler biz neden sıfır araç alıyoruz ki! Not 25 yıldan beri araç kullanıyorum 4 tane sıfır araç 2 tane ikinci el araç olmak üzere Nissan'a kadar hiç böyle bir problem yaşamadım gerçekden nissan aldıgıma pişman oldum!! gerçekten hatalı olsam kabul edeceğim! Borç para bularak aracımı samsun nissan asal otomotiv servisinde yaptırmak zorunda kaldım 4 günde Samsun'da kaldım! Bütün yasal haklarımı kullanacağım! bu arada aranıza yeni katıldım bütün üyelerede slm olsun nissanda benzer proplem yaşayan arkadaş oldumu yasal olarak nasıl bir yol izlememiz gerekiyor bilgisi olan arkadaş varsa paylaşımda bulunursanız sevinirim tşk..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


    Alt Merkez bilya hidrolik sistem

    NİSSAN DEBRİYAJ BASKI BALATA VOLANT ARIZASINI GARANTİYE SOKMADI

    volant. Baskı .balata ön kısmı

    NİSSAN DEBRİYAJ BASKI BALATA VOLANT ARIZASINI GARANTİYE SOKMADI

    volant. Baskı . Arka kısmı

    NİSSAN DEBRİYAJ BASKI BALATA VOLANT ARIZASINI GARANTİYE SOKMADI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi şevketarda -- 17 Ağustos 2017; 15:25:10 >







  • Bu yorum ve benzerleri için konuşuyorum.
    Baskı balata volan sarf malzemesi değildir.
    Otomobilde sarf malzemesi benzindir, lpgdir, mazottur.
    Arabamın benzini bitti diye servise gitmezsiniz, garantiye sokmaya çalışmazsınız.
    Otomobil belirli ömre sahip parçalardan oluşur. Baskı balata volan lastik de bunlardan biridir.
    13.500 km'de baskı balatası biten bir araçta kasıt yoksa imalat hatası vardır.
    Böyle kabullenilmiş çaresizlikler sebebiyle yurt dışında gayet güzel garantiye girebilecek durumlar bizim ülkemize has olarak kullanıcı hatası diye nitelendiriliyor.
    Baskı balata volan grubunda bu arızaya sebep olabilecek belki 20 tane parça var.
    Bunlardan biri arızalı olamaz mı en başından beri. Elbette olabilir.
    Kullanıcı hatası burada en son sırada yer alır.
    %100 garantiden değişmelidir. Gerekirse mahkemeye gidilmelidir.

    Ayrıca baskı balata aşınmış olsa zamanla kendini belli ederdi.
    Böyle birden bire lak diye yolun ortasında kalmazsın.
    Biraz mantık yürütün.
    134.000 km'de aracımın baskı balatası bitmemişti. Bilyası dağıldı, o halde bile kullanmak durumunda kaldım 500 km kadar. Bağıra bağıra gitti araba ama yolda kalmadı.
    Kesinlikle bir arıza var ve bunun sebebi kullanıcı olamaz.
  • Debriyaj sistemi sarf malzemesidir ve hiçbir zaman hiç bir markada garanti kapsamına girmez. Kişinin sürüş tarzına göre çok kolay şekilde aşınıp ömrü kısalabileceği için servisler haklı olarak ganrati kapsamına alınmaz. Ha lastik ha debriyaj farkı yok.
  • eğer parçalarda fabrikadan kaynaklı bir durum söz konusu ise garantiye almak zorunda. Ancak siz kullanırken yarım debriyaj yapıp yada debriyajın üstünde tutup yokuşta zorlayıp o şekilde kullandıysanız kullanıcı hatasına girer. Hele ki Geri geri yokuştan çıkmaya çalışmak mahvediyor debriyajı. 25 yıldır araç kullanıyormuşsunuz ve bu tür olumsuzlukları yapmadığınızı varsayarsak garantiye girmesi gerekir. Volan da öyle kolay kolay gitmez ama demek ki debriyaj giderken onuda götürmüş.
  • Yalnız debriyaj sarf malzemesi olabilir ama volanın, dişlilerin hasar görmesine ne diyeceksiniz?
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Bende şaşırdım.Aracı benden başka kimse kullanmadı.Ve daha önce belirttiğim üzere acemi bir şoför de değilim.Ve aracı şehir içinde yoğun trafiktede kullanmadım.istanbulda da yaşamıyorum!!!13.500 km araç hiçmi firmaların hatası olmaz Özetle gercekten mağdur oldum ve pişman oldum.Yani kusurum olmayan bir olaydan mağdur oldum.Ancak kullanıcı hatası denilerek mağduriyetim giderilmedi.Bu balatayı araca ben takmadım.Balatada bir sorun olmasaydı böyle bir mağduriyetle karşılaşmayacağımı düşünüyorum.not sayın lord sizde nissan yetkilisi gibi cvp vermişsiniz!! tşk
  • Depriaj deyince anlamamışlardır da ondan
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    kesinlikle kural dışı kullanmadım nissan 4 cü sıfır aracım 2 tanede 2 el aracım oldu hiç birisinde proplem yaşamadım sizin bahsettiyiniz olabilecek hatalarım hiç olmadı şu olasılık şemsiyeler tam açmamışolabilir diye teknik yorum da yapıldı depriyaj da proplem olunca volantı da çizmiş belrli yerleride yakmış tşk yorumunuz için ..
  • tartekin kullanıcısına yanıt
    ÇOK GÜZEL TEKNİK YORUM YAPMIŞSINIZ BRAVO SİZE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi şevketarda -- 11 Ağustos 2017; 14:33:33 >
  • 8000 fiyatta çok fazla abartmışlar tamam pahalı parçalarda. Kural dışı kullanmadıysanız arabayı zorlamadıysanız nasıl olmuş olabilir bi böyle bir şey tamam garantiye girmez ama bu kadar zamanda da iyi kullanımla bitmesi sorun. Montaj hatası filan mı oldu acaba ? Balata yanmış mı dediniz ? Daha önce kullanırken havalandırmadan içeride balata kokusu filan geldi mi kullanırken?

    hakkınızı arayın diyeceğim ama bu konu hakkında ne yapılabilir bilmiyorum. Tüketici hakem heyetine başvurun yada nissan merkeze mail atın isterseniz. Birde sanayide sordurmak lazım bu parçaları. Kabullenmezlerse hiç değilse ucuz yollu halledilebilir ama oda size tat verir mi bilmiyorum. Durumun ispatlanması önemli, başka bir yetkili servisle görüşülebilir belki bu konuda ama aracı incelemek isteyeceklerdir.

    hocam bide debriyaj olarak düzeltin isterseniz başlığı ve içeriği




  • kesinlikle hatam olmadıgını iyi biliyorum olayın gerçekleştiği noktaya kadar hiçbir koku falan da gelmedi!! koku ile beraber araç birden gitmemeye başladı 20.30 metre kadar ileride hemen saga çektim yol yardımını aradım 15 kilometrelik yolu 3 saatte geldiler !! nissan zaten bakıyorum şikayet forum sayfalarına bu tip arızaları hiç bir şekilde kabul etmeme anlayışın için de oldugu için ön yargılı davranıldını çok iyi gözlemledim nissan aldıgıma gerçekden çok pişman oldum aracı servise çektik detayları görüştük Garanti'den kesin olmazda demediler biraz umutta veriyorlar!! kesin olmaz deseler müşteri arızalı parçaları sökdürmeden kaçar!!tabi ben umutluyum yinede, debriyaj balata setini volant dişlisi ni söktüler Daha sonrası garanti kapsamına giremeyeceği Hayal Kırıklığı başka bir yere götürsem parçalar söküldü. sökülen işçilik +tekrar çekici ücreti ödemek zorunda kalacaktım+yasal mahkeme haklarımı kullanamayabilirdim !!! klasik cevap&uygulamalarıile hiç güven vermediler kısaca özetlersek arabam garantili deyip hiç kimse yola çıkmasın 8.000 tl dan 6.000 tl indirdiler zor durumda kaldıgım için altarnetif olmadıgı için yaptırmak zorunda kaldım!! samsun asal otomotiv servisinde..dilerim hiç kimsenin böyle bir proplemi ile servislere yolu düşmesin !!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi şevketarda -- 13 Ağustos 2017; 19:10:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olay Nissan veya X Y Z firması değil... Piyasadaki otomobil firmalarından çok iddalı konuşmayayım ama %99 u böyle bir talebi "Kullanıcı hatası" der ve garanti kapsamına sokmaz...

    Heee belki bir iki tanesi uzuuuuuun süren yazışmalar , telefon trafiği araya hatırlı birilerinin girmesi ile belki parça bedelini karşılar işçiliği sizden alır ama bu da kesin değildir....

    Araçlarda bir karakutu vs olmadığı için sarf malzeme kırımlarında firmalar olayı net olarak bilemedikleri için garanti kapsamında değerlendirmezler...

    Siz Nissanın yerinde olun... Bir müşteri geldi dedi ki aracın Debriyaj baskı balatası bitmiş... Ne dersiniz ki...
    Eeee tabi hemen değiştirelim demez hiç bir firma...
  • Baskıda (şemsiyede denir), balata yaylarında ya da balatanın bağlantı ayaklarında, perçinlerinde kırılmadan dolayı yolda kaldıysanız malzeme hatasıdır. Ancak balata yanmış ise kullanıcı hatasıdır.

    parçanın fotoğrafını çektiniz mi?
  • şevketarda Ş kullanıcısına yanıt
    BROVA daha da teknik olmuş
  • Peder beyin aracı DSG şikayeti ile servise götürdüm. Garantisinin bitimine 2 ay kala debriyaj baskı balata setini garantiden değiştirdiler. Fatura da 2500TL rakam yazmışlardı. Umarım çözüme kavuşturursun.
  • bu nissanın sacma sapan sorunları var hahaha

    en son gördüğüm videoda adam dışardan arabaya su tutuyor sanki ön cam yokmuş gibi oldugu gibi su heryerden giriyordu içeri pedallar vs heryerden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Debriyaj sistemi sarf malzemesidir ve hiçbir zaman hiç bir markada garanti kapsamına girmez. Kişinin sürüş tarzına göre çok kolay şekilde aşınıp ömrü kısalabileceği için servisler haklı olarak ganrati kapsamına alınmaz. Ha lastik ha debriyaj farkı yok.

    öyle bir şey yok bir arkadaşım baskı balata ve volanına kadar garantiden değiştirdi. araç 35 bin kmde garantili.

    bu tarz durumlarda maalesef servisin altını üstüne getirmek telefonla nissan merkezi arayıp sövmek gerekiyor. Türkiye'de işler bu şekilde yürür tamam dersen binerler üzerine.
  • 8 bin lira mı? yıllar önce bizim kırtasiyeci bi tanıdık vardı. fotokopi makinası her gün bozuluyodu (20 sene önce en teknolojik ürünlerden biri fotokopi makinası idi) servisten gelen usta "biz yedek parça ve tamirden para kazanıyoz, satıştan değil" demişti. bunlarınki de o hesap olmuş.
  • Debriyaj sarf malzemesidir, doğru. Ancak sizin gibi tecrübeli birinin 13.500 km de bitireceğine inanmıyorum.

    Servistekiler de araçlarında sorun olduğuna inanmıyor ve "kim bilir 13.500 km nasıl kullandı bu aracı" diyorlar.

    Bu gibi çok rastlanılmayan arızaların hiç buralara konu olmadan giderilmesinin daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

    Ayrıca sonuç itibariyle garantiye sokulmaz ise: asla ve asla serviste yaptırmayın. Baskı-balata-volan üçlüsünün tutacağı "en fazla" 2000 tl dir.

    geçmiş olsun.
  • nissan parayı bulunca iyice cıvıklaştı, şımardı. hizmet sıfır
  • İnşallah eski parçalarınızı almışsınızdır.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.