Şimdi Ara

Motor yağlarının markalara göre aşındırma testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
2
Favori
5.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar 1 hafta önce dacia sandero 0.9 motorlu aracıma yetkili servis tarafından Shell Helix Utra ECT 5w30 yağ konmuştu bunun üzerine yağlar hakkında biraz araştırmalarda bulundum ve bir youtube kanalının yağlarla test yaptığını gördüm ve kaliteli sandığımız yağların aslında ne kadar kötü olduğunu gördüm belki faydalı olur diye paylaşıyorum.

    testlerde soğuk yağın oluşturduğu film tabakasının aşınmaya karşı ne kadar koruyucu olduğunu test ediyor.

    1. sıradaki yağ 0.01mm aşındırmayla Shell Helix HX8 5W40



    2. yağ 0.03mm aşındırmayla Total Quartz Ineo ECS 5W30



    3.yağ 0.04mm aşındırmayla Castrol Magnatec Professional A5 5W30



    4.yağ 0.06mm aşındırmayla Shell Helix Ultra ECT 5W30



    5.yağ 0.07mm aşındırmayla Castrol Magnatec 5W40



    şimdi gelelim kaliteli marka diye aldığımız yağlara

    Mobil 1 ESP Formula 5W30 0.14mm aşındırma ile çok kötü bir koruma sağlamış.



    Motul 8100 X-Cess 5W40 0.20mm aşındırma ile çok kötü sonuçlardan bir diğeri.




    bu link ile 100 derece sıcaklıktaki motor yağlarının korumasını görebilirsiniz.
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLrxB-qoko4woNvm_4rfYJXspoWOst6pea







  • Bu test durust olmak gerekirse yaglar hakkinda ozellikle motor yaglari hakkinda hic bilgi vermiyor



    Ilk olarak bir kac damla yag damlatiyor ama o yag zaten hareketle beraber bir kac saniye icinde metal parcadaki merkezcil kuvvet yuzunden ucup gidiyor

    Ikincisi ise motordaki basinc ve sicaklik gibi cok fazla zorlayici parametre var ayriyetten carbon gibi yagin fiziksel yapisini bozan elementlerde mevcut



    Ozetle bu testte ne castrol motulden iyi diyebiliriz nede motul castrolden iyi diyebilirz ancak labaratuvar ortaminda esdeger testlerle hangi yagin iyi oldugu ayrimina varilabilir
    Yag tabakasinin film olusturabilmesi icin belli bir debiyle hareketli parcaya surekli tesir etmesi gerekir veyahut yag icinde calisan parcalar olmasi gerekir triboloji biliyormusunuz bilmiyorum ama belli bir devrin uzerinde statik yaglanma durumunda calisan makina elamanlari sivi surtunmeden kuru surtunmeye gecer stribeck egrisinde bu durumun sonucu cok net gorunur
  • Test sonuçları manipüle edilmediyse kendi adıma çok şaşırdım. Castrol'un Mobil gibi bir markadan daha iyi çıkması çok ilginç
  • Şaşırtıcı bir paylaşım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teste konu total fransız üretimi mi yoksa türkiye üretimi mi? Bilgi var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Şaşırtıcı bir paylaşım..
    Genelde şaşırır mısınız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Videoyu ceken kisi sakal almis olmasin?

    Sonuclar biraz garip bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jac0B0 kullanıcısına yanıt
    sanmıyorum her şey videoda gayet açık. ölçmeden bile demirdeki aşınma farkları görülüyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu test durust olmak gerekirse yaglar hakkinda ozellikle motor yaglari hakkinda hic bilgi vermiyor



    Ilk olarak bir kac damla yag damlatiyor ama o yag zaten hareketle beraber bir kac saniye icinde metal parcadaki merkezcil kuvvet yuzunden ucup gidiyor

    Ikincisi ise motordaki basinc ve sicaklik gibi cok fazla zorlayici parametre var ayriyetten carbon gibi yagin fiziksel yapisini bozan elementlerde mevcut



    Ozetle bu testte ne castrol motulden iyi diyebiliriz nede motul castrolden iyi diyebilirz ancak labaratuvar ortaminda esdeger testlerle hangi yagin iyi oldugu ayrimina varilabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 19 Mayıs 2018; 2:46:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Genelde şaşırır mısınız ?

    Alıntıları Göster
    En sevdiğim smiley:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip ettigim youtube kanallarindan birisi.

    Iki tip testi var, bir tanesi bu statik yaglama altinda aşınma, digeri de temiz yanma testi.



    Ancak sonuçların ne ifade ettiği tartışılır.



    Statik yağlama altinda aşınma testi ya da bir defa butan cakmak ile 100C çıkartıp kafamiza gore bir numara vermek.



    Mühendislik bakış açısında Pek de birşey ifade etmiyor, çünkü dikiş makinasi kullanmiyoruz. Yag Pompasi, Filtrasyon elemanlari, Isi Kapasitansi , isi geçirgenliği, sıcaklık altinda calisma verimliligi

    dayanıklılık(baz sayısı) gibi bir cok etmen giriyor.



    Bu teste gore Mineral bir yağ cok daha iyi sonuç verebilir. Ancak bu o yağın cok iyi oldugu anlamina gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz hep liqui moly kullanıyoz ucuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motul dan gerisi yalan. Test hic inandirici gelmedi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir ara ben de çok izlerdim bu adamı. Lakin testler gerçeği yansıtmıyor. Motor çalışma prensibi yalnızca böyle işlemiyor. Gerçekten motora koyup bir süre araçları aynı koşullarda kullanıp, sonra motorun içini açarak ve parçalara bakarak en doğru sonuç elde edilebilir. Çok takılmayın yani bu videolara.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    yağın tümü sıçrayıp gitmiyor yağın yüzeyde oluşturdu film tabakasının koruyuculuğunu gösteriyor.
  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Yag tabakasinin film olusturabilmesi icin belli bir debiyle hareketli parcaya surekli tesir etmesi gerekir veyahut yag icinde calisan parcalar olmasi gerekir triboloji biliyormusunuz bilmiyorum ama belli bir devrin uzerinde statik yaglanma durumunda calisan makina elamanlari sivi surtunmeden kuru surtunmeye gecer stribeck egrisinde bu durumun sonucu cok net gorunur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 140 numara ile denesinler. en birinci o olur.
    Motor yağlarının markalara göre aşındırma testi
  • O asindirdigi kucuk metal parcanin tum farkli zamanlarda yapilan testlerinde esit sertlikte oldugunu kim garanti edebilirki.

    Onun otesinde rusca bilip yorumlarini anlasak cok daha evla olur.

    Bu kisinin yuzlerce testi var hatta ayni urunlerin farkli zamanlarda yapilmis olanlarinda farkli sonuclar alinmis.

    Hatta testler yeni oldukca sonuclarda daha iyi olmaya basladi ki,ayni markanin daha iyi olarak konumlandirdigi yag alt spec inden daha kotu sonuc aliyor.

    O nedenle bu sonuclari baz almayin.

    He birde ayni kisinin 10-15 urunu arka arkaya test ettigi ve guc uyguladigi timeken cihazi varki bagzi markalar gayet dirayetli iken her agirlik arttiriminda bagzilari hemen stop ediyor.Bu dedigim test cok daha yararli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    O asindirdigi kucuk metal parcanin tum farkli zamanlarda yapilan testlerinde esit sertlikte oldugunu kim garanti edebilirki.

    Onun otesinde rusca bilip yorumlarini anlasak cok daha evla olur.

    Bu kisinin yuzlerce testi var hatta ayni urunlerin farkli zamanlarda yapilmis olanlarinda farkli sonuclar alinmis.

    Hatta testler yeni oldukca sonuclarda daha iyi olmaya basladi ki,ayni markanin daha iyi olarak konumlandirdigi yag alt spec inden daha kotu sonuc aliyor.

    O nedenle bu sonuclari baz almayin.

    He birde ayni kisinin 10-15 urunu arka arkaya test ettigi ve guc uyguladigi timeken cihazi varki bagzi markalar gayet dirayetli iken her agirlik arttiriminda bagzilari hemen stop ediyor.Bu dedigim test cok daha yararli.
    quote:

    Bu kisinin yuzlerce testi var hatta ayni urunlerin farkli zamanlarda yapilmis olanlarinda farkli sonuclar alinmis.


    önceki yaptığı testler 1 kg ağırlık 3dk süre. yeni testler 1kg ağırlık 5dk süre ile yapıyor fark ondan çıkmış.

    birde timeken cihazı testi dediğiniz hangileri link atarmısınız.?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.