Şimdi Ara

Motor freni mi yoksa ayak freni mi?ustalar buyrun...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
14.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar ben cok buyuk oranda yavaslamak ve durmak ıcın hep motor frenını kullanıyorum.arabanın motorunun hacmınınde buyuk olması sebebıyle(2500cc) motor kompresyonu gayet kuvvetli.en dık yokuslarda bıle barız fren yapmıscasına yavaslatıyor arabayı...soruma gelınce,benım araba 30000 kmyı gectı ve hala fren balataları ıyı durumda,peki fren balatalarını eskıtmeyecegız derken sureklı vıtesle oynarken,sureklı debrıyajla ugrasarak balatalardan cok daha pahalı olan baskı balatalarının omrunu mu kısaltıyoruz...
    motor frenını sureklı kullanmak ne olcude dogru

    taksıcıler genelde ayak frenını kullanıyorlar tespıtlerıme gore,acaba bunu dedıgım sebeplere dayanarakmı yapıyorlar...

    yorumlarınızı beklıyorum

    diger bir sorum fren balatalarınızın omru ortalama nekadar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mknsm -- 20 Mayıs 2007; 2:16:18 >



  • ikisinide aynı anda kullanmak ama önceliği ayak frenine wermek bence en mantıklısı
  • Ben evvela ayak freni sonrasında motor freni kullanıyorum, motor frenini genelde duramayacak olduğum zamanlarda tercih ediyorum hayli de işe yarıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Ben evvela ayak freni sonrasında motor freni kullanıyorum, motor frenini genelde duramayacak olduğum zamanlarda tercih ediyorum hayli de işe yarıyor.

    ben tam tersını yapıyorum yanı motor frenı yapıyorum yetmedıgı zaman ayak frenını kullanıyorum...

    ne kadar dogru bılmem ama tanıdıgım usta bır sofor vardı ıyı sofor frenı en az kullanan sofordur derdi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Ben evvela ayak freni sonrasında motor freni kullanıyorum, motor frenini genelde duramayacak olduğum zamanlarda tercih ediyorum hayli de işe yarıyor.

    ben tam tersını yapıyorum yanı motor frenı yapıyorum yetmedıgı zaman ayak frenını kullanıyorum...

    ne kadar dogru bılmem ama tanıdıgım usta bır sofor vardı ıyı sofor frenı en az kullanan sofordur derdi...


    Dostum motor freni de yerine göre kullanılabilir ama tercihen ayak freni kullanırım, motor devri yüksek ise evvela ayak freni kullanarak devrin belli seviyeye (Yaklaşık 3000-4000) düşmesi sağlandıktan sonra motor freni yapılabilir, motorun ömrü açısından daha yararlı olur şahsi fikrim tabi bu.

    Her usta şöför freni az kullanan şöför değildir. Bir gün kaza yaparsan onun lafı yüzünden sorarsın ona ;)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar


    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Ben evvela ayak freni sonrasında motor freni kullanıyorum, motor frenini genelde duramayacak olduğum zamanlarda tercih ediyorum hayli de işe yarıyor.

    ben tam tersını yapıyorum yanı motor frenı yapıyorum yetmedıgı zaman ayak frenını kullanıyorum...

    ne kadar dogru bılmem ama tanıdıgım usta bır sofor vardı ıyı sofor frenı en az kullanan sofordur derdi...


    Dostum motor freni de yerine göre kullanılabilir ama tercihen ayak freni kullanırım, motor devri yüksek ise evvela ayak freni kullanarak devrin belli seviyeye (Yaklaşık 3000-4000) düşmesi sağlandıktan sonra motor freni yapılabilir, motorun ömrü açısından daha yararlı olur şahsi fikrim tabi bu.

    Her usta şöför freni az kullanan şöför değildir. Bir gün kaza yaparsan onun lafı yüzünden sorarsın ona ;)



    bu laf bencede tartısılır.zaten konuyuda bunun ıcın actım...kullandıgın arac buyuk ıhtımal benzınlı.uzun sure benzınlı aracta kullandım.benzınlılerdekı motor frenı benım araca gore neredeyse yok denecek kadar az...

    tabı bende vıtes kuculturken devrın 2500e dusmesını beklıyorum,aksi taktırde motora zarar verecegını bılıyorum.
    bır dıger sorum fren balatalarını ortalama kac km de bır degıstırıyorsunuz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar


    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Ben evvela ayak freni sonrasında motor freni kullanıyorum, motor frenini genelde duramayacak olduğum zamanlarda tercih ediyorum hayli de işe yarıyor.

    ben tam tersını yapıyorum yanı motor frenı yapıyorum yetmedıgı zaman ayak frenını kullanıyorum...

    ne kadar dogru bılmem ama tanıdıgım usta bır sofor vardı ıyı sofor frenı en az kullanan sofordur derdi...


    Dostum motor freni de yerine göre kullanılabilir ama tercihen ayak freni kullanırım, motor devri yüksek ise evvela ayak freni kullanarak devrin belli seviyeye (Yaklaşık 3000-4000) düşmesi sağlandıktan sonra motor freni yapılabilir, motorun ömrü açısından daha yararlı olur şahsi fikrim tabi bu.

    Her usta şöför freni az kullanan şöför değildir. Bir gün kaza yaparsan onun lafı yüzünden sorarsın ona ;)



    bu laf bencede tartısılır.zaten konuyuda bunun ıcın actım...kullandıgın arac buyuk ıhtımal benzınlı.uzun sure benzınlı aracta kullandım.benzınlılerdekı motor frenı benım araca gore neredeyse yok denecek kadar az...

    tabı bende vıtes kuculturken devrın 2500e dusmesını beklıyorum,aksi taktırde motora zarar verecegını bılıyorum.
    bır dıger sorum fren balatalarını ortalama kac km de bır degıstırıyorsunuz?



    Kullandığım araç 2 litre motorlu 136 beygir gücünde bir araç. Bujiler ve hava filtresi kiti ile yaklaşık 140 HP ye çıkabiliyormuş (muş) şu anda da öyle perf. bujiler falan da var. Herneyse konu o değil.

    Fren balatalarının belirli bir km standardı yok. Sonuç itibariyle motor freni de kullanıyorum diyorsun. Bir de aracın ABS veya normal olmasına göre de ömrü değişebilir. Fren balataları genel olarak önlerde 20.000 km de bir değişmeli. Arkalar çok önemli değil çünkü araç fren yaparken yük öne biniyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aracın vectra veya e200 anlasılan...dedıgın gıbı muhakkak standart bır omru olamaz balataların,uzun yolda 100000 km de gıdebılır.fakat ıstanbul sehırıcı ıcın tahmını bır rakam ıstıyorum.arkaların 70 80 bın km gıttıgını bılıyorum.ılgıne tesekkurler buarada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    aracın vectra veya e200 anlasılan...dedıgın gıbı muhakkak standart bır omru olamaz balataların,uzun yolda 100000 km de gıdebılır.fakat ıstanbul sehırıcı ıcın tahmını bır rakam ıstıyorum.arkaların 70 80 bın km gıttıgını bılıyorum.ılgıne tesekkurler buarada


    Dostum aracım Opel Astra GSI,

    GM fren balatası aldım 2 bin km sonra balata kırıldı, sonra bir daha aldım gene kırıldı. Sonra gittim TRW diye bir marka aldım spor otomobillere kullanılıyormuş hem de GM den daha da ucuzdu, GM 80 liraydı bunlar 60 lira mı ne. Canavar gibi kullanıyorum hiç sorun yok. Markaya göre de değişebiliyor demek istediğim
  • ''En iyi şöför freni en az kullanan şöfördür'' lafının mantığı ''iyi şöför ayak freni kullanmaz,habire motor freniyle yavaşlar'' demek değildir.Burada söylenmek istenen ''iyi şöför hızını yol durumuna göre iyi ayarlamayı bilir,sürekli hızlanıp yavaşlamak durumunda kalmaz,dengeli ve rahat bir sürüş yapar'' anlamındadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: delteo

    ''En iyi şöför freni en az kullanan şöfördür'' lafının mantığı ''iyi şöför ayak freni kullanmaz,habire motor freniyle yavaşlar'' demek değildir.Burada söylenmek istenen ''iyi şöför hızını yol durumuna göre iyi ayarlamayı bilir,sürekli hızlanıp yavaşlamak durumunda kalmaz,dengeli ve rahat bir sürüş yapar'' anlamındadır.





  • "İyi şoför az fren yapandır" sözü
    "iyi şoför frene az ihtiyacı olan şofördür" denilmek istendiği söylenmiştir. yerine göre gidip yerine göre fren yapan önündeki aracın dibine gidip fren yapacağına ayağını önceden gazdan çeken duracağı mesafeyi iyi ayarlayan şofördür anlamına söylenmiştir..

    Motor frenini ve ayak frenini gerektği yerlerde gerektiği şekilde dengeli kullanmak lazımdır.. Durmak için olabildiğince motor freninden yararlanırım. Ancak vites devrinden düştüğümde vitesimi küçültürüm ve özelikle rampa aşağı inerken hangi vitesle çıkılıyorsa o vitesle inmeye çalışırım inerken de acele etmem duracağım zaman da erkenden debriyaja basıp sadece balatalara yükü bindirmemeye çalışırım.

    Şehir içinde ise gereksiz hızlanıp gereksiz ani frenlerden kaçınırım yerine göre sabit bir hızla gidip önümdeki olayları iyi süzmeye önümde bir araç yavaşlamak için frene basmışssa onun dibine gidip yavaşlayacağıma erkenden gaz pedalını bırakıp gerekirse frensiz yavaşlamaya veya freni en az şekilde kullanmaya çalışırım..

    Saygılarımla....




  • freni aksesuar olsun dıye koymadıysalar once frenı kullanmak dogrudur derım...kı oyle yapıyorum beklenmedık olaylar karsısında da motor frenıyle beraber kullanırım(bu ıkıncısı daha zevklı durus saglıyo )...benımde fren balatalarım eskımıstı servıse gosterdım 5000km daha goturu dedı aracım 88 bın de ıdı ozaman.............
  • Virajlarda motor freni yapmayın
    Ani olarak ağırlık transferi olursa bariyerleri öpersiniz o da varsa yoksa Allah rahmet eylesin karsı serıde dogru .. Tecrübeyle sabittir.
  • hangisinin tamiri daha ucuzsa önce onu kullanmak lazım

    motorumu tamir ettirmek daha ucuz yoksa frenlerimi .. hesabını siz yapın

    kullanılan malzeme aşınır ..

    aşınan malzeme arıza çıkartır

    arıza demek para demek ..

    edit:tabii ki bu yazdıklarım normal trafik şartlarında dügün bir araç kullanımı için geçerli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 23 Mayıs 2007; 8:55:54 >
  • Arabasına görede değişen bişe aslında, önemli olan motoru çok fazla yerinden oynatmadan motor freni + ayak freni yapmak. Ama bence en uygunu 5-4-3 viteslerde motor freni yapmak. Motor frenini kullanmanın bi yararıda daha az benzin tüketirsiniz. Arabasına göre genelde 1500-1600 devirden sonra gaza hiç basmadığınızda 0 yakıt harcarsınız. Bu durumda ne kadar geç boşa alırsanız yada debriyaja basarsanız ona göre az da olsa tasarruf edilebilir. 40 metre ilerde yeni kırmızı yandığı halde hala gaza basıp 10 metre kala fren yapmak var, bide ilerde kırmızıyı görünce yavaş yavaş vites küçültüp ışıkta az bir frenle durmak var.
  • selamlar

    citroen berlingo (sattık ama ilk 70000 km de ikincisini ise bitiremeden sattık satarken 175000 km deydi)

    vw transporter 2003 model (sattık 47000 km deydi balata degişmedi)

    vw transporter 2005 model(halen kullanıyoruz 62000 km de halen eritemedik)

    mercedes vaneo 2004 model (sattık 97000 km deydi hiç balata değişmedi)

    opel vectra 1997 model(sattık 92000 km de ilk 60000 km de degişti sonrasında sattık)

    arkadaşlar örneklerini verdiğim aracların hepsini yazmış olduğum yıllarda SIFIR KM de aldık ve yazdığım şekilde fren balatalarını değiştik debriyaj ve baskı balata larına ise hiç el sürülmedi yani önünüzdeki aracla belli bir mesafe koruyunca bu ömürler hiç hayal degil bizzat yasadık...(tabi agırlıkta haftada bi kez sehirlerarası yol yapıldı günde ortalama 550 km gibi)

    yani iyi demeyelim de bilinçli bi şöför öndeki arcala mesafesini korusa bu iş olur
    selamlar




  • uzun yolda 120 ve üzeri asla motor freni yapmayın adamın biri ya bilinçsiz motor freni yaptı yada normal fren lambaları yanmıyordu 120 ile takip ettiğim araç birden 80 lere kadar fren lambası olmadan yavaşladı.ABS olmasa ve sağımda araç olsa gitmiştim..............................adam 4 den 5 takıyorum derken sanki 3 aldı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 23 Mayıs 2007; 18:34:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biz

    uzun yolda 120 ve üzeri asla motor freni yapmayın adamın biri ya bilinçsiz motor freni yaptı yada normal fren lambaları yanmıyordu 120 ile takip ettiğim araç birden 80 lere kadar fren lambası olmadan yavaşladı.ABS olmasa ve sağımda araç olsa gitmiştim..............................adam 4 den 5 takıyorum derken sanki 3 aldı..


    o zaman yakın takip yapmamak lazim


    cok fazla ayak freni kullanan biri degilim motor frenini tercih ediyorum kısacasi ikisini aynı anda kullaniyorum ama motor fireni daha fazlaca tercih ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 23 Mayıs 2007; 19:16:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biz

    uzun yolda 120 ve üzeri asla motor freni yapmayın adamın biri ya bilinçsiz motor freni yaptı yada normal fren lambaları yanmıyordu 120 ile takip ettiğim araç birden 80 lere kadar fren lambası olmadan yavaşladı.ABS olmasa ve sağımda araç olsa gitmiştim..............................adam 4 den 5 takıyorum derken sanki 3 aldı..



    Demekki aranızda fazla mesafe yokmuş, motor freni yapan adam zınk diye 80'e düşmez. Ya sen yolu ve önündeki arabayı takip etmiyordun başka şeylerle uğraşıyordun yada arada bıraktığın mesafe yeerli değildi. Tabi adamın fren lambalrı yanmıyorda olabilir.

    Virajda motor freni yapmayan arkadaş ayak freni yapmaya devam etsin bir gün bariyerleri öpecektir.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.