Şimdi Ara

Trigger Kayışı kopan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
2
Favori
105.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazı araçlarda 60 binde, bazılarında 80 binde mutlaka trigger kayışı değiştirilmeli diyor servisler.
    Peki hiç trigger kayışı kopan var mı?
    Aslında her 80 binde değişmesi gereken bu kayış sadece yeni iken ilk 80 binde değiştiriliyor sonra 160bin olunca, 240 bin olunca yine değişmesi gerekiyorken 2.el araçlarda hiç değiştirilmiyor.
    Ama kopanıda duymadım görmedim.
    Servislere sorarsan kopar, büyük masraf çıkarır diyorlar.
    Fikirleriniz nelerdir?



  • Benim başıma öyle bir olay gelmedi ama arakadasın temprasında uzun yolda koptu
    doğru söylüyor servisler.
  • İki arkadaşımın kopmuştu baya bir masraf açmıştı. Öncelikle kopma hadisesi yolda oluyor. Yani bir marş motoru gibi sabahleyin çalışmayıp da tüh çalışmadı diyebileceğin türden değil. Genelde şehirlerarası yoldayken zorlanma sonucu oluyor istisnaları olabilir tabi. Yani ceremesi biraz pis. Yatak da sarabilir subap da kırabilir.
    Ama şunu da hatırlatayım iki arkadaşımın da başına gelen bu hadise sözde iyi usta diye tabir ettikleri sanayacilere yaptırdığı değiştirme işlemlerinden sonra gerçekleşti. Kannatim bu değiştirme işlemlerinin serviste yaptırılması böylece garanti kapsamında iş yapılmış olur. Çünkü bu tür değiştirmelerden hemen sonra gelen kopmaların kullanıcı hatası olarak değerllendirilmesi mümkün değil.

    Ayrıca bir düzeltme. Her aracın triger değiştirme süreleri farklıdır. 60, 90, 100 bin km gibi rakamlardır bunlar. Yani araca göre değişir bu süreler.
  • Benim de başıma gelmedi amadı bizim patronun araç uzun yolda yapmış bunu. O da şöyle olmuş. Vantilatör kayışı yerinden çıkmış ve araç triger kayışını koparmış. Tabi triger kayışı koptuğu zaman en felaket olay oluyo ve motor yatak sarıyo. Yani üç sene önce 1200 ytl masraf çıkardı bu araç. Herhalde şimdi 2000 ytl ye yakındır. Dikkat etmekte fayda var...
  • koparsa ilk başta sibopları keser araç,sonra da aracına göre en az bir milyar olmak üzere bir masrafın olur,ortalama 70 bin diyelim şuna tabi kullanıma da bağlı,ayrıca çok hassas bir iş triger iyi bir usta takmalı,gerginliği dahi çok hassas ayar istiyor,anlıcağın araç için çok önemli
  • bnm arabanın koptu bir kere. 45bindeydi o zamanlar araba sanırım. ama senesi dolmuştu triger kayışının. araba 7-8 yaşındaydı. yaklaşık 2bin ytl masraf çıkmıştı 3 sene önce. subapların hepsi deişmişti çünkü yamulmuşlar
  • babamın arabasında bir sene arayla iki defa koptu hiçbirşey olmadı sadece kayış taktırmakla kurtardık usta krank dişlisinin bozuk olduğunu sürekli triger kayışı yediğini söyledi araba 1985 şahin
  • bazı marka araçlarda triger kayışının kopması sadece motoru stop ettirir çünkü piston üst ölü noktada, süpaplar açık olsada süpap tepelerine çarpmaz. yeni bir kayışla durumu düzeltirsiniz. bazılarında ise sıkıştırma sonu basıncını yüksek tutmak için yada sıkıştırma oranlarını yüksek tutmak için üreticiler bu konsantrasyonu öyle ayarlarlar ki piston üst ölü noktada iken süpapların açık kalması pistonun süpap başlarına vurmasına sebep olur. örneğin hatırladıgım kadarıyla lada samara marka araçlarda triger kayışı kopunca hiç bir şey olmazken vw çogunda süpap eğrilir hatta kam mili dahi kırılır. tabi binde bir şansta var o da triger kayışı koptugunda pistonların yarıda kalması bu durumda yine triger kayışı değişimiyle işi kurtarırsınız. elbette çogu usta bu durumda yinede kapagı söker görür bakar test eder iyise takar ama bu çok çok düşük bir olasılık.




  • broadway lerde zincir var triger yok bence triger olayı kalkmalı şimdi yeni nesil dizel cilolardada tripger zincirliymiş ,
  • benim arkadaşın 307 sinin kopmuştu ta 1000ytl den fazla masraf çıkardı

    peki kopmadan triger değiştirmek nekadar hyundai için
  • zincirlide olur ama zincirli oldumu motor gürültüsü artıyor.zincir olunca motordan gelen toplam ses te artış oluyor o yuzden zıncır kulanmıyor bazı firmalar kayış kullanıyor.sağlam bir malzemeden yapılmıştır triger kayışı.50bın civarı değiştirmek faydalıdır arada gözle ara bakımlarda kontrol ettirmekte fayda var.
  • Merhabalr,

    Arkadaşlar peki bu triger kayışı değişim maliyetleri ne kadar, yakın zamanda değiştiren arkadaşlar fiyatını yazar ise memnun olurum.
    Bu arada otoshow dergisi 2007-7. sayısında triger kayısı değişim peryodlarını ve fiyatlarını vermiş, bu fiyatlardan opel astaranınki 146ytl görünüyor, ben 1 sene önce 2001 model opel astamın triger setini özel bir servisde 400 ytl civarına değiştirmiştir. Bu dergideki fiyatlar doğru mu ?
    Merak eden arkadaşlara dergide ki modellerin triger değişim fiyatlarını söyleyebilrim.
    Acıkcası bu derginin verdiği rakamların gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum...

    selamlar.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_7820224/mpage_1/key_triger//tm.htm#7820224

    opel Astra 1.6 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 220 YTL

    bu linkte fiyatlar var önceki bir forum konusundan 220 ytl yazmış
  • walla bi kayış yüzünden 2000YTL vereceğime gürültü yapması daha hayırlı bence.
  • :triger varmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.A.K.K -- 19 Mart 2007; 0:35:12 >
  • kopmadı ama şuan bi ses geliyo , tahminen kayıştan...
  • Bi triger kayışı şans işi, Değiştirmezsen bi türlü değiştirsen bi türlü. Değiştirmeyince her an kopabilir, koptu kopacak...gibi kaygılar yaşarız. Değiştirincede acaba bi sorun olacak mı?, usta gerginliği iyi ayarladı mı?...vs düşünceler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: E.A.K.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: rontes

    babamın arabasında bir sene arayla iki defa koptu hiçbirşey olmadı sadece kayış taktırmakla kurtardık usta krank dişlisinin bozuk olduğunu sürekli triger kayışı yediğini söyledi araba 1985 şahin


    triger dişli yemez, kasnaktan sıyrılır.

    sonrasında şahinde triger yoktur, zincirlidir.

    eğer usta trigerde sorun olduğunu söylediyse, bakkal açsın kendine

    Arkadaşım yazdıklarında yanlışlıklar var
    Triger kayışı üzerindeki dişler sıyrılır yani kopar ve böylece işlevini yerine getiremez. Çevirdiği ve çevrildiği dişlilerde hangibir diş kopması veya sıyrılması diye birşey yoktur. Sadece bir kazada motor zarar görürse bu dişliler zarar görebilir.
    Ayrıca 14 yıldır şahin kullanıyorum ve 2 triger kayışı değiştirdim. Zincir broadwaylerde var.

    Otto çevrimli motorlarda (4 zamanlı benzinli motorlar) sıkıştırma oranı ne kadar yüksekse verim o kadar fazladır(Bu bütün içten yanmalı motorlar için geçerlidir). Bundan dolayı günümüzde vuruntuya (yakıtın istenilen zamandan önce patlaması-yanması) neden olmayacak basınca kadar sıkıştırma oranları arttırılmaktadır. Sıkıştırma anında Hacmin azlığından dolayı piston üst ölü noktası ile subapları açıldığı mesafe çakışır hale gelmiştir. Bu yüzden kayışın kopması durumunda kötü sonuçlar doğmaktadır




  • sanirim bu kayis isi markalrin servisten daha fazla para kazanmasi ile ilgili birsey

    dizel arabalarda benzinlininkinden daha buyuk tehlike cunku piston daha yukari cikiyor sikistirma orani yuksek biri degmese biri kesin deger parcalar

    diesel arabalar zaten gurultulu motorlara sahip yapin sunu disli sistem sizde rahat edin bizde

    jeep cheroke nin yeni modelinde boyle imis (en azindan satan adam oyle demisti bruksel auto saloon da )

    zincirde uzun omurlu ama on dada uzama falan olabilir en iyisi disli kapali tamamen motorun icinde gibi calisan sistem yaglamasi motorla beraber mis gibi

    birde isin kotusu bunun ne zaman kopacagi belli degil . degistiriliyor cikan kayis bakiyorsun yep yeni hic bir sey yok gibi ama parayi verip mecbur degistiriyorsun
    otomobil firmalari nin elinde bizim yapacagimiz tek sey essegi saglam kaziga baglamak(€€€$$$ )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mafsal
    Otto çevrimli motorlarda (4 zamanlı benzinli motorlar) sıkıştırma oranı ne kadar yüksekse verim o kadar fazladır(Bu bütün içten yanmalı motorlar için geçerlidir). Bundan dolayı günümüzde vuruntuya (yakıtın istenilen zamandan önce patlaması-yanması) neden olmayacak basınca kadar sıkıştırma oranları arttırılmaktadır. Sıkıştırma anında Hacmin azlığından dolayı piston üst ölü noktası ile subapları açıldığı mesafe çakışır hale gelmiştir. Bu yüzden kayışın kopması durumunda kötü sonuçlar doğmaktadır

    çok güzel açıklama, bu neden sahinde triger kopmasi zararsiz atlatilirken, yeni bir arabada ozellikle yuksek devirde olursa motoru neden ele alicagini acikliyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.