Şimdi Ara

Motor Freni Nedir, nasıl yapılır? Yardım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
55.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor Freni Nedir, nasıl yapılır? bunu bana tam manasıyla biri anlatabilirmi? Yani 5 teyken 4'e ardından 3'e ardından 2'ye inilebilirmi?



  • motor freni vites küçülterek yapılır..

    ama motor freni yapmadan önce aracının vites oranlarını bilmelisin..yoksa 140 km/hız ile giderken motor freni yapcam diye 3. vitese düşürmen sonun olabilir..

    motor frenini yüksek hızlarda yapmam ben..100 km/hız altı hızlarda yapıyorum genelde oda motor sesini duymak için..

    önce aracını iyi tanı derim kaçıncı viteste kaç km/hız ve devir ne kadar gibi
  • araba bulabilsem tanıyacamda altımda devamlılığı olan bir araba olmuyor genellikle. Tavsiyelerin için sağol.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgalatasaray -- 8 Kasım 2006; 11:50:16 >
  • vitesi küçültürken arabanın kastığını zaten hissedersin deneye deneyede çözersin bence motor frenide bilmen gereken birşey ,arabanın daha güvenli durmasınıda sağlıyor.örnek 4 ncü vites 3000 devirdeyken 3 ncü vitese atarsan araç normal olarak daha fazla bir devire ulaşır gaza basmassan zaten arabanın kendini kastığını hissedersin frende yapmaya başlarsan araç yavaşlar eğer hızın hala yeterliyse 2'e atıp fren yapmaya devam edersin kimileride fren yapmadan önce hafif gaz veriyorlar ama ben yapmıyorum ancak yüksek vitesde viraja girerken( önün boşsa) arabanın tutuşunu arttırmak için vites küçültüp gaza duruma göre yavaş veya hızlı basabilirsin . kolay gelsin
  • kompresyon freni olarak bilinir
    manifoldu kapayarak egzoz gazlarının silindir odası içinden çıkmasına engel olur.
    Özellikle yokuş aşağı giderken frenleme yapmaya gerek bırakmaz
    Birde retarder freni sistemi vardır.
    Retarder ağır vasıtaları güvenli ve etkin bir şekilde yavaşlatan
    yüksek verimli hidrolik sistem çalışan sürtünmesiz aşınmasız
    bir fren sistemidir. Motora etki etmeden
    direkt kardan miline etki eder.
    Kişisel araçlarda bence yokuş aşağı durumlar ve uzun mesafede durma dışında
    kullanılması gereksiz durum...
    Balata 2-3 bin kilometre önce bitse pek bi maddi kayıp olmaz...
    Motorun yıpranmasından önemli değildir.
    Önemli olan güvenlik... kısa mesafade ve acil durumlarda kullanılmamalı
    Motor freni yaparken aracını tanımalısın...
    misal 7000 devirlik bir araç...
    5000 devirde 3. viteste 90 la gidiyorsa
    5. viteste 120 ile giderken 3. vitese atarsan o motor freni olmaktan çıkar...
    Ayrıca ayağını debriyajdan hızlı çekersende ön akslara yük çok fazla biner.
    yüksek hızda uzun mesafede yavaşlamak
    ve yokuş aşağı durumlarda kullanbilirsin...
    En uygun hızıli hafif meğilli yolda
    ayağı hiç bir pedala basmayarak
    kendin test edebilirsin...
    araç vites değiştirme devrinde seyir ediyorsa
    o anki hız o vitese ait hız olur.
    motor freni yapmak istediğinde
    hangi hız çevresindeyse o vitese düşürüp
    debriyajdan yavaşça ayağını çekersin.




  • yokuş aşağı inerken frenlerin yıpranmaması ve aşırı yüklenmemesi için iyi bişey ama panik frenlerde fren mesafesini uzattığı için fren ve debriyaja aynı anda basılması tavsiye ediliyor. panik frenlerde motorun devrini düşürmeye gidiyormuş fren gücünün çoğu.
  • Motor freninin asıl manası egsoz da bulunan bir kelebek vasıtasıyla egsoz gazlarının dışarı atılamamasını sağlar ve motor boğularak kendi kendine deviri düşer retarder ise çoğunlukla büyük arabalarda kullanılır ve motor la herangi bir etkileşimi yok tur drek olarak kardan mafsalına işler
  • Tavsiyeleriniz için sağolun....
  • motor freni vites küçültme yoluyla yapılır tabi arkadaşların dediği gibi uygun aralığı bilmen lazım(fazla yığlma olasılığı için)
  • sadık arkadaşın dediği mantıklı fren balatalarını uzun ömürlü kullanayım derken debriyaj sistemine ve motora zarar vermek ihtimal dahilinde.

    ayrıca yokuş aşağı inerken motor kompresyonundan faydalanarak sabit hızda inmek yada frene daha az ihtiyaç duymak için yüksek vites yerine 1 yada 2 alt vitesi kullanmak tercih edilebilir.

    ancak 90-100 km hız ile 5. viteste giderken yavaşlamak için vitesi bir anda 3. vitese alır ve debriyjıda bir anda bırakırsak bu motorada debriyaj sisteminede zarar verir.buna dikkat.
  • bir keresinde 4. viteste 90 la falan giderken 2. vitese takıp aniden debriyajdan ayağımı çekince ön tekerler kilitlenip kaymaya başladı hafif panik halinde tekrar debriyaja basınca neyseki düzeldi sonraları teker teker düşürmeye başladım
  • devirleri çok çok iyi ayarlamak gerek . Bende triptonic vites kullanıyorum düşüre düşüre azda fren yardımı ile virajlara falan girerken kullanıyorum. Bilinmesi gereken bir pratik bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    bir keresinde 4. viteste 90 la falan giderken 2. vitese takıp aniden debriyajdan ayağımı çekince ön tekerler kilitlenip kaymaya başladı hafif panik halinde tekrar debriyaja basınca neyseki düzeldi sonraları teker teker düşürmeye başladım


    vites dişlileri geçmez 90km/hr ile giderken 2. vitese
    yamuluyor muyum yoksa?
  • yanılıyorsun 90km/h de bırcok araçta vites cok rahat gecer 2ye.
    misal citroen xsara 1.8 2. vites red line 120km/h yapar
    opel corsa cdti 2.vites red line 95-100km/h yapar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: *Overdose*


    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    bir keresinde 4. viteste 90 la falan giderken 2. vitese takıp aniden debriyajdan ayağımı çekince ön tekerler kilitlenip kaymaya başladı hafif panik halinde tekrar debriyaja basınca neyseki düzeldi sonraları teker teker düşürmeye başladım


    vites dişlileri geçmez 90km/hr ile giderken 2. vitese
    yamuluyor muyum yoksa?


    Geçer, en azından benim arabamda geçiyor..
  • senkromeçler hızlarını ayarlayamadığı dişlileri kenetlettirmez. eğer zorlarsanız şanzımanınız tez vadede güneş görecek demektir.



    dekompresyona bindirerek frenleme demektir sorduğun.

    egzoz sistemiyle alakası yoktur. mekaniğin getirdiği bir yan etkidir.

    üreticiler dekompresyon frenlemesi şeklnde özel bir çaba içinde değildir.


    Ralli araçlarında ve aşırı modifiye edilmiş araçlarda vites düşürürken "hell and toe" (fren yaparken aynı anda ara gaz atmak) gerektircek bir durumdur.

    çünkü misal 4 le giderken 3 e verdiğinizde debriyajı birden bırakmak çekişin olduğu tekerlekleri bloke edebilir. ara gaz atarak devir yükseltilirki kavrama sarsıntısız olsun.

    İşte biz bu devir yükseltmesini araçlarımızda yedire yedire yavaş yavaş yaptığımızdan frenleme olarak hissederiz.

    ferrari ve lamborgihini modellerinde yanlış hatırlamıyorsam direksiyon altından vites düşürülürken araç kendi aragaz atıyor .

    Bu dekompresyon olayı Motosiklet kullanıcıları içinde büyük dikkat gerektirir.. seri devirlenen bir Racing motorda 2-3 vites birden düşürülürse debriyaj dikkatli bırakılmadığı zaman(birden bırakıldığında) direk arka teker kitlenir ve ciddi olarak kaza tehlikesi mevcuttur.


    Özetin özeti diyecek olursam ;

    aracınızı tanıyın debriyajı dikkatli kullanın.




  • Hort değil Ciddi anlamda soruyorum. Motor freni'nin öemli olduğu söyleniyor yokuşlarda. Ama nasıl yapılacağını hala anlamadım. Anlatabilir misiniz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acuster

    Hort değil Ciddi anlamda soruyorum. Motor freni'nin öemli olduğu söyleniyor yokuşlarda. Ama nasıl yapılacağını hala anlamadım. Anlatabilir misiniz acaba?


    Örneğin 2.vitesde gaza basmadan dik bi yokuş iniyosunuz ama hızınız artıyo, siz de arada bir frene basıp yavaşlıyosunuz diyelim. Ama bi süre sonra tekrar fazla hızlı gittiğinizi anlıyosunuz ve tekrar fren. Bunun yerine vitesi 1 e takın, ama yarım debriyaj durumundayken gaza basıp devri biraz yükseltin ki debriyajı bıraktığınızda sarsıntı yığılma olmasın, sonra ayağınızı hafifçe gazdan çekerek sakin sakin hiç frene basmadan o yokuşu inmenin keyfini sürün. Çok yavaş kaldıysa biraz gaza basın sabit bi ayarda. Tabi öyle yokuş olur ki vites 1de de olsa araç hızlanır, bu durumda sürekli ayağınızın frende olması kaçınılmaz bi durum.

    Yokuş aşağı durmak için de bu geçerli, çünki debriyaja da basarak frene çok sert basmasanız bile ön lastikler daha çabuk kilitlenecek veya ABS varsa ABS daha erken devreye girecektir (Limit fren konusu ile alakalı), bu da fren mesafenizi uzatacaktır. Dik bir yokuşta daima tam durmaya yakın debriyaja basın.

    Umarım biraz karışık olsa da faydalı olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UML -- 2 Şubat 2011; 4:42:33 >




  • 2'den 1'e düşerek motor freni yapmayın,aktarma organlarına zararı vardır.Mümkünse 6.-5.-4.-3.-2. vitesleri kullanın bu işi yaparken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *Overdose*


    quote:

    Orjinalden alıntı: bojinov

    bir keresinde 4. viteste 90 la falan giderken 2. vitese takıp aniden debriyajdan ayağımı çekince ön tekerler kilitlenip kaymaya başladı hafif panik halinde tekrar debriyaja basınca neyseki düzeldi sonraları teker teker düşürmeye başladım


    vites dişlileri geçmez 90km/hr ile giderken 2. vitese
    yamuluyor muyum yoksa?



    ilkinde kolay geçmez zorlarsa geçebilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.