Şimdi Ara

Motor freni mi yoksa ayak freni mi?ustalar buyrun... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
14.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Ben evvela ayak freni sonrasında motor freni kullanıyorum, motor frenini genelde duramayacak olduğum zamanlarda tercih ediyorum hayli de işe yarıyor.

    MOTOR FRENIYLE DAHA CABUK DEĞİL TERSİNE DAHA GEÇ DURURSUN bunun nedeni motorun devrinden dolayı ani duruşlarda tekerlekleri iltmesidir bu nedenle fren disklerin hep aracı hemde motoru durdurmak zorunda kalır buda fren mesafesini uzatır .

    Motor freni hız sabitlemek veya gereksiz frenlemelerden kaçınmak için kullanılmalıdır.
  • bu topiği okuduktan sonra dikkat ettim ayak freni yapıorum motor freni yapmak içinde hazırda bekliyormuşum ..duramayacak gibi olursam vites küçültmek adına ayagım debriyaja yakın bekliyormuşum .. araba kullanmak biraz bilinçaltıyla ilgili birşey .. burada kullandıgım araç kamyon otobus filan değil bildiğimiz otomobil
  • ...............
  • prodriver arkadasım sen sanırım test söförüsün...bak bi dene al bir broadway filan 100-0 ı iki durumdada dene hangisi daha kısa mesafede duruyor...yok biz denedikte oradan biliyorum...Ayrıca bu tarz alt sınıf araclarda motor freni, ani refleks frenlemelerde olusan blokaj ı belli bir derecede kesiyor...Yani motor freni ani frenelemede kesinlikle etkili oluyor özellikle alt sınıf araclarda bu cok hissedilir derecede oluyor
  • ayak freni derim
  • Burada herkez fikrini söylüyor. Bazıları halıyle doğru bazıları ise kısmen doğru, bazıları ise tamamen yanlış.
    Öncelikle araç kullanırken başka şeylerle uğrşmayın; sadece trafığı gözleyin. Mümkünse önünüzdeki aracın önünden giden araçları da gözetleyin. Yol durumunu ve zeminin durumu inceleyin. Çok uzun süre fren yapmadıysanız hafifce frene basarak frenleri kontrol ediniz(asla fala basmayın ve arkanızda arç olmadığı zaman yapınız). Tüm bu dediklerimi reflex halıne getirinizki rahat ediniz.
    Bunuları yapınca frene fazla ihtiyacınız olmaz. Olduğunda yüksek devirdeyken az fren daha sonra bir alt vitese geçip yıne frene ihtıyaç duyarsanız frene basınız. Ama asıl şok frene ihtiyacınız hasıl olursa hiç birşey düşünmeden frene basıp. Aracın kontrolunu elinziden kaçırmamaya çalışın. Asla vitesle uğraşmayın. Motor freni olayı akan trafikte kontrollu kullanılmalı. Asıl frene destek amacındadır. Fren olayı ihmale gelmez. Bunu çok iyi öğrenip reflex halıne getirmelisiniz. Öyle herzaman bunları düşünerek yolculuk olmaz. Yok efendim vites değiştireyım mi, frenemi basayım gibi çeşitli teknık olayları düşünerek araç kullanılmaz. Öyle olsaydı trafikte saatleri geçen taxiciler bunları düşünmekten siz müşterilerini farklı yerlere götürür veya elektrik direğinde mola verirdi.
    Bunları kısaca birdefada öğrenin.
    Yıllarını taxicilik yapmış ve şu anda Rizede yaşan genç bir arkadaşınızdan size hediye.
    Ha sadece önünüzü düşünüp arkanızı ihmal etmeyın yoksa arkaya kayıp arkanızdakıne zarar veririsniz. Fren arkaya kaymayıda engeller.




  • DELTEO'YA KATILIYORUM.USTA ŞÖFÖR YOLUN DURUMUNA GÖRE HIZINI AYARLAYIP NE MOTOR NE DE AYAK FRENİ YAPANDIR.
    10NCU YILIM ARABA ÜSTÜNDE EĞER YÜKSEK DEVİRLERDE VİTES DÜŞÜREREK MOTOR FRENİ YAPMAYA ÇALIŞIRSAN BİRGÜN KOMPLE ŞANZIMANI ELİNE ALABİLİRSİN DİYORUM.KALOS'TA BİR ARKADAŞIMIN BAŞINA GELDİ ORDAN BİLİYORUM....
    KOLAY GELSİN
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suzitusi

    bizim araç otm. olmasına rağmen uygun şartlarda önce motor freni kullanırım, çünkü önde akan trafiği kontrol edip gereksiz yere gaza basmadan freni en az şekilde kullanmaya çalışırım.

    motor freninin bazı avantajları;

    - balataların ömrü uzar
    - motor daha fazla devirde kaldığı için akü daha iyi şarj olur
    - motor daha fazla devirde kaldığı için klima daha iyi soğutur
    - motor daha fazla devirde kaldığı için motorun hararetini alır


    Bir avantajını da ben söyleyim daha fazla benzin alacağınızdan Opet/Shell kartınızdaki puanlar bayağı birikir World/Bonus kartlarda aynı şekilde, mutlu bir şekilde alışveriş yaparsınız.
  • tabi ki motor freni , frenlerin patladığını düşün neyle duracaksın?Motor freni.
  • motor freni yani kompresor fren arkadaşlar motor freni diye bişey yok bence sadece motorun çalışma prensipleri tasarlanarak motorun gücünü düşürecek etkenlere deniyor herkez motor frenini normal freni ile bir tutuyor iki işleminde çalışma prensipleri farklı motor freni iyi bişey olsaydı arabalara normal fren koyup kimseyi ekstra masrafa sokmazlardı balata vs.. ile fren niçin yapılmış yavaşlamak durmak için peki neden arabamızın motorunu zorlayıp kendimizi ve aracımızı zora sokup durmaya çalışıyoruzki bi düşünün elinizdeki bir lastiği birden bire gerdiğinizi zamanla aşınıp kopma yapabilir. motor freni dediğimiz yöntemi aracımızın frenlerinde bir sorun olduğu zaman kullanılabilecek olan en karlı yol el freni çekilipte yavaşlanma sağlanılabilir ama kompresor fren yapılarak tehlike azaltılır. şu en iyi şöför freni en az kullanandır sözüde çok saçma arabalarda en önemli uygulamayı önemsemeyen şöför bence usta değil acemi şöfördür.............




  • PRODRIVER'e %100 katılıyorum, benim soylemek istediklerimi aynen yazmış, bu konuda yazma hevesimi kırdığı için de sitem.



    quote:

    Orjinalden alıntı: PRODRİVER

    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Ben evvela ayak freni sonrasında motor freni kullanıyorum, motor frenini genelde duramayacak olduğum zamanlarda tercih ediyorum hayli de işe yarıyor.

    BURDA BIRÇOK ARKADAŞ MOTOR FRENIYLE ÇABUK DURACAĞINI SANIYOR
    1:MOTOR FRENI:Ani frenlemede motor frenı yaparsanız motorda arabada fazladan bir itiş gücü yaratır yani diyelimki aniden durmanız gerekiyo panik fren yaptınız bu esnada frenle beraber devriyajada basmalısınız eğer çabuk durayım diye motor frenide yaparsanız frenlerınız sadece dönmekte olan tekerlerınızı değil devirli çalışan motorunuzuda durdurmak zorunda kalacaktır bildiğiniz gibi motorunuz tekerleklerınıze bağlı aktarmalarla bu yüzden çabuk duramassınız ancak motor freni daha güvenli olmanızı sağlar kullanmasını biliyosanız veya hızınızı sabitler yokuş aşağıya giderken boşuna frene basmassınız

    2:Yarışlarda neden motor freni kullanılır?:

    Bu çabuk durmak için değil yüksek hızda viraja girişlerde veya düzlük sonlarında aracın kontrolden çıkmaması içindir birçok detay var bunlara girmeyelim uzatmayalım .

    3:MOTOR FRENI ASIL YUKSEK TONAJLI ARAÇLARDA KULLANILIR NEDEN?
    Çünkü ağır bir araç ağır derken 15 ton üzeri bir araç yokuş aşağıya inerken fren diskleri onu durduramaz veya hızınızı frene basarak sabit bir şekilde yokuş bıtene kadar devam edemessınız bunun nedeni fren diskleri aşırı ısınır ve artık hiç tutmaz hale gelir bu nedenle motor freni hayatidir ağır araçlarda kamyon ve otobüs motorları motor frenlemesi için ideal yapıdadır aşırı basınçlarda bile dağılmaz.Siz hiç boşta yokuş inen yüklü bir kamyon yada otobüs gördünüzmü bunu yapan biri kaza sonucu 100 de 100 suçludur ağır araçlar boşta gidemez.
    UMARIM ANLATABİLMİŞİMDİR İYİ FORUMLAR





  • Motor frenini ayak frenine yardımcı olması ve fazla yük bindirmemesi kısaca emniyet açısından kullanmak gerekir. Ki yüksak hızda giderken birden motor freniyle yavaşlamak için vites küçültünce triger kayışını sıyırma riskinizde vardır. Yani 5 den 3 e atıp motora yüklenirseniz bir süre sonra motoru ''yüklenirsiniz'' doooru tamirciye.
  • ARACA MOTOR FRENİ YAPTIRMAK BASKI BALATANIN ÖMRÜNDE ANORMAL BİR DEĞİŞİKLİK YAPMAZ.
    ANCAK YARIM DEBRİYAJ VEYA ARAÇLA SIFIR ÇİZMEK ANORMAL BİR ŞEKİLDE DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜNÜ KISALTACAKTIR.





    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    arkadaslar ben cok buyuk oranda yavaslamak ve durmak ıcın hep motor frenını kullanıyorum.arabanın motorunun hacmınınde buyuk olması sebebıyle(2500cc) motor kompresyonu gayet kuvvetli.en dık yokuslarda bıle barız fren yapmıscasına yavaslatıyor arabayı...soruma gelınce,benım araba 30000 kmyı gectı ve hala fren balataları ıyı durumda,peki fren balatalarını eskıtmeyecegız derken sureklı vıtesle oynarken,sureklı debrıyajla ugrasarak balatalardan cok daha pahalı olan baskı balatalarının omrunu mu kısaltıyoruz...
    motor frenını sureklı kullanmak ne olcude dogru

    taksıcıler genelde ayak frenını kullanıyorlar tespıtlerıme gore,acaba bunu dedıgım sebeplere dayanarakmı yapıyorlar...

    yorumlarınızı beklıyorum

    diger bir sorum fren balatalarınızın omru ortalama nekadar?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hassimendifer

    Motor frenini ayak frenine yardımcı olması ve fazla yük bindirmemesi kısaca emniyet açısından kullanmak gerekir. Ki yüksak hızda giderken birden motor freniyle yavaşlamak için vites küçültünce triger kayışını sıyırma riskinizde vardır. Yani 5 den 3 e atıp motora yüklenirseniz bir süre sonra motoru ''yüklenirsiniz'' doooru tamirciye.

    tabiki bunlar motoru yıpratır.ben normal motor frenınden bahsedıyorum.yani motorun sesı duyulmuyor bıle neredeyse vıtes kuculttugumde
  • yani hangisi şimdi???????
  • ayak freni
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tarum82

    ayak freni




    Motor frenini yukarıda ki birkaç arkadaşın dediği gibi sadece yokuş aşağı güvenli iniş için kullanırım gerisinde ayak freni.

    Herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler.
  • önümde aniden bir araç durursa
    1- ayağımı gazdan çekerim devir düşer
    2-debriyaja ve frene aynı anda basarım

    150-200 metre ileride kırmız ışık yanarsa

    1-ayağımı gazdan çekerim deviri düşürürüm
    2-deviri düşürdükten sonra bir alt vitese geçerim
    3-çok az bif fren bu arada devir yine düşer bir vites daha düşürürüm
    4-zaten iyice yavaşladığı için debriyaja ve frene basarım
  • yuci dostum

    sayende birçok konu hortlak oldu

    üzerinden sene geçmiş neredeyse bravo walla
  • yokuş aşağı inerken frene çok yüklenmemek için küçük viteste ineyim ve fazla hızlanmayayım diyorum, lakin:
    2-3 vites farketmez, motor devri artmaya başlıyor, hız artmaya başlıyor , motor bağırmaya başlıyor .
    bende önüm doluysa frene basıyorum .
    önüm boşsa sanki düz yolda gider gibi vitesi büyütüyorum
    motor kompresyonuyla hız kontrolu konusunda bu doğal mıdır . yokuş aşağı gaza basmadan , küçük viteste araç ne kadar hızlanmalıdır , hızlanmalı mıdır.?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.