Şimdi Ara

Microsoft Türkiye'nin garantiye gönderdiğim ürünü alıkoyması ve sonrasında imha etmesi rezaleti

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
2
Favori
17.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
349 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 02.02.2021 tarihinde Microsoft yetkili satıcısı Nethouse firmasından satın aldığım ve Xbox Series X konsolumun oyun kolunda kullandığım, halen garanti kapsamında olan Play&Charge Kit şarj edilebilir pil arızalanınca, 23.07.2021 tarihinde Microsoft hesabımdan 1526345879 servis koduyla ürün değişim talebi oluşturdum ve ürünü UPS kargo ile Microsoft servis merkezine gönderdim. Ürün 28.07.2021 tarihinde servis merkezine ulaştı. Değişim ürününün tarafıma gönderilmesini beklerken, 04.08.2021 tarihinde Microsoft'tan bir e-posta mesajı aldım ve servis talebimin herhangi bir gerekçe sunulmadan iptal edildiği öğrendim.


    Bunun üzerine telefonla Microsoft müşteri hizmetlerine ulaştım ve iptalin gerekçesini sordum. Bana firmanın stoğunda değişim ürünü bulunmadığı, bunun için ücret iadesi yapılacağı söylendi. Ürünü kampanya ile indirimli fiyattan satın aldığımı, ücret iadesi yapılırsa ürünü yeniden satın alabilmek için neredeyse 3 misli para ödemem gerektiğini, bu sebeple ücret iadesini kesinlikle kabul etmediğimi söyledim. Yürürlükteki tüketici yasasının onarım, değişim veya ücret iadesi konusunda seçimi tüketiciye bıraktığını, değişim ürünü sağlanamıyorsa kendilerine gönderdiğim ürünü geri istediğimi, hakkımı tüketici hakem heyetinde arayacağımı beyan ettim. Bunun üzerine konuyu inceleyeceklerini ve bana dönüş yapacaklarını söylediler ve görüşmemiz sonlandı.


    Bundan 1 hafta sonra firmadan geri dönüş olmayınca tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve arızalı ürünü geri istediğimi tekrar beyan ettim. Sistemlerinde bir arıza olduğu için servis kaydıma erişemediklerini ve gün içinde bana dönüş yapılacağını söylediler. Tahmin edebileceğiniz gibi yine dönüş yapılmadı.


    Birkaç gün sonra Microsoft müşteri hizmetlerini tekrar arayarak son durumu öğrenmek istedim. Bana, servis merkezine değişim için gelen cihazların imha edildiği ve bu yüzden arızalı ürünün tarafıma geri gönderiminin mümkün olmadığı söylendi. Microsoft Türkiye, kendilerine gönderdiğim ürünü geri istediğimi farklı telefon görüşmelerinde açıkça 3 defa beyan etmeme rağmen, hiçbir şekilde benim onayımı almadan, bana haber vermeden, mülkiyeti bana ait olan bir ürünü imha etmiştir. Firma iç piyasada Vatan Bilgisayar gibi mağazalarda halen satılan ve tedarik edilebilen bir ürünün değişimini yapmayı, “ürün temin edilemiyor” bahanesiyle reddediyor ve bana ücret iadesi seçeneğini dayatıyor. Ben aramasam, kesinlikle dönüş yapılmıyor ve süreçle ilgili bilgi alamıyorum. Microsoft Türkiye bu konuda resmen yıldırma politikası izliyor.


    Bugün itibariyle Microsoft Türkiye hakkında tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum. Hafta sonuna kadar da, mülkiyeti tarafıma ait olan ürünü alıkoymak ve ürünü imha etmek suçlamasıyla savcılığa suç duyurusunda bulunacağım. Umarım ki Microsoft Türkiye’de bu işin sorumluları, savcılığa ifade için çağrıldıklarında işledikleri suçun ciddiyetinin farkına varırlar.








  • "Microsoft yetkili satıcısı Nethouse firmasından satın aldığım ve Xbox Series X konsolumun oyun kolunda kullandığım, halen garanti kapsamında olan Play&Charge Kit şarj edilebilir pil arızalanınca"



    Okuduğunu anlamayan ama cevabı her daim hazır olan arkadaşım.. Adam Xbox Series X cihazım mı bozuldu demiş  


    Savcılık takipsizlik verecek kavuşturulacak durumu yok
    Sen direk tüketici hakem heyetine başvur değişim talep im ret edildi diye sonuçta olan o
    Ayrıca donanım habere değil şikayet var a yaz oradan ms baya etkili hemen başka kişiler arayıp çözmek istiyor sorunu
    Ayrıca dip not: kimseyi savcılığa şikayet etmeden seni edeceğim ediyorum deme bu kanunen suç şikayet etme hakkımı saklı tutuyorum filan de
  • Sonuna kadar siz haklısınız. Hakem heyetinin üzerine savcılığa suç duyurusunda bulunmanız çok yerinde olmuş. Aynı ürünü size göndermek zorundalar.

  • Trilyon dolarlik da olsa
    Tuketici icin bu ulkede 5 kurus etmeyen firma

    Kac kira bilmiyorum ama hadi 1000 lira diyelim. 100 dolar yapar. Turkiye subenin kendi cebinden de cikmayacak bu rakam. Deger mi bu kadar sacmalik yapmaya kendini rezil ettiklerine.

    Ben de boykot listesine ekledim ne mal olduklarini ogrendik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Savcılıktan bişey çıkmaz hukuki ihtilaf kovuşturulmaz, kovuşturmaya yapılsa bile eline bişey geçmez.

    Hakem heyetine gidersin. Haklı bulunursun büyük ihtimalle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 2 Eylül 2021; 9:4:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uno scandale, rezalet puanım 10/10. Kesinlikle haklısınız hocam, haklarınızı aramaktan vazgeçmeyin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Hakem heyetinden de bi şey çıkmaz. Ürün tedarik edilemiyor iade yapılsın diyecek. Firma da iade yapıyor zaten. İndirimli fiyat vs hakem heyeti ilgilenmiyor onunla

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • blackprague kullanıcısına yanıt

    Faizini alır, malın kullanılmaması nedeniyle maddi tazminat ister. Biraz uğraşırsa malın bedelinden fazlasını alma ihtimali var. Zaten hakem %80-90 tüketici lehine karar veriyor. 2-3 katını alamaz tabi orası belli ama alabileceği miktardan biraz daha fazlasını zorlayabilir.


    Örnek kendi yürüttüğüm bir uyuşmazlıkta ayıplı (hatalı üretim nedeni ile arızalanan) buzdolabı nedeniyle bozulan malların maddi tazminatını kazandık mesela bu normal alınabileceği garanti bir kalemdi bir de üstüne manevi tazminatta istedik. Red gelir diye düşünürken kabul edildi. Tüketici mahkemesi itirazı reddetti karar kesinleşti. Dolabı değişti fotoğraflarda gözüken malların tespit edilen değeri üstüne fazladan 500Tl aldı müvekkil...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun hocam.
    böyle bilinçli, hakkını savunan tüketiciler görünce seviniyorum. ülkede keriz çok, onlardan olmamak lazım. umarım işler istediğin gibi ilerler.
    gelişmeleri haberdar et lütfen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • adamlara bak resmi yoldan mala çöküyorlar. vay arkadaş..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackprague

    Hakem heyetinden de bi şey çıkmaz. Ürün tedarik edilemiyor iade yapılsın diyecek. Firma da iade yapıyor zaten. İndirimli fiyat vs hakem heyeti ilgilenmiyor onunla

    Satışta olan ürünü tedarik edemiyorum deme şansı yok, edemiyor ve tüketici para iadesi kabul etmiyor ise mislini vermek zorunda.


    Bozulan Note 7 yerine tedarik edilemedi diye Note 8 aldık. (Satıcı para iadesini bize sormadan yapmasına rağmen THH ile alındı)

  • keske microsoft turkiyeye degilde direk mikrosoftun kendine yollama sansi olsaydi tr de hersey berbat isliyor

  • Ondan bişey çıkmaz bundan bişey çıkmaz diye insanları yıldırmayın gayet de çıkar. Bir avukat olarak söylüyorum tüketici davalarının %90'ı tüketici lehine sounçlanır.


    Sizde zaten %100 haklısınız.

  • Tüketici hakem heyetine başvururken anlaşmazlık tutarına güncel fiyatını yazmayı unutmayın ve durumu açıklayın yardımcı olurlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Savcılık takipsizlik verecek kavuşturulacak durumu yok
    Sen direk tüketici hakem heyetine başvur değişim talep im ret edildi diye sonuçta olan o
    Ayrıca donanım habere değil şikayet var a yaz oradan ms baya etkili hemen başka kişiler arayıp çözmek istiyor sorunu
    Ayrıca dip not: kimseyi savcılığa şikayet etmeden seni edeceğim ediyorum deme bu kanunen suç şikayet etme hakkımı saklı tutuyorum filan de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • indirimi bahane edip para iadesini ona göre yapacaklarını sanmıyorum. Eğer yaparlarsa rezalet.

  • Ürün 150-200 lira civarı internetten baktılarıma göre.


    Firma para iadesi verelim demiş zaten. İndirimli olsa ne olmasa ne .. Savcılık vs biraz abartmışsın sanki :))

  • Dolar ilk fırladığında yerel satıcıların çakallığıydı bu.

    Adam telefonu dolar 5 tl iken almış, garanti kapsamında defalarca tamire gidip onarılmayınca muadil veya bir üst modeli istenmiş, "bunlar elimizde yok "diyerek para iadesi vermeye başlamışlardı.

    Çünkü aynı ürünün fiyatı 3 kat artmıştı bile.( Malum ak'cılara gör tabi enflasyon -%6514 değerde olduğu için).


    bu toprakların havasında mı suyundan mı kim gelirse gelsin şark kurnazı olup çıkıyor.

    O ürün yoksa muadilini verirsin veya bir üst modelini. Tüketici'nin böyle bir hakkı var.

    Hakem heyetine gidin fazlasıyla alırsınız geçmiş olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Richard Parker -- 2 Eylül 2021; 14:8:57 >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt

    Kovuşturmaya yer yoktur, hakem heyetine başvur diyecek. Hakem heyeti müşteriyi haklı görüp hiçbir şey yapmayacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waRRioR -- 2 Eylül 2021; 14:13:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x3x kullanıcısına yanıt

    Xbox series X mi 150- 200 lira? Saçmalama 6000 liralık cihaz. Kaldı ki 5 lira dahi olsa kendi parası, her türlü yola başvurması en doğrusu.

  • Arkadaşlar merhaba,


    Konuya destek mesajlarınız için çok teşekkür ederim.


    Bir arkadaşımız ürünün piyasada 150-200 TL gibi bir fiyatla bulunabildiğini yazmış. Sanırım muadil, taklit ürünlerin fiyatlarını görerek böyle bir yorum yapmış. Ürünün orijinali şu an Vatan Bilgisayar gibi mağazalarda 400-450 TL gibi bir fiyatla aktif olarak satıştadır.


    Yani Microsoft Türkiye'nin değişim ürünü yerine para iadesi dayatmasına gerekçe gösterdiği "ürün tedarik edilemiyor" hususu tamamen yalandır. Üstelik bu ürünün üreticisi de Microsoft'un kendisi. Halen de piyasada satışı olan, tedariği münkün olan bir ürün.


    Ayrıca şu konunun altını da tekrar çizmek isterim. Siz bir ürünü onarım/değişim için servis merkezine gönderdiğinizde, ürüne herhangi bir müdahale yapılacaksa sizden onay alınması mecburidir. Burada tamamen benden habersiz bir şekilde, hiçbir şekilde benim onayım sorulmadan ürünün imha edilmesi söz konusu. Üstelik ben gönderdiğim ürünü geri istediğimi farklı telefon görüşmelerinde 3 defa açıkça beyan ettim. Son telefon görüşmemizde müşteri temsilcisi, bu uygulamayı savunmak için "siz ürünü satın alırken bu şartları peşinen kabul etmiş sayılıyorsunuz" gibi bir cümle kullandı. Tüketici yasasında böyle bir düzenleme yok. Hiçbir firma yasaların üzerinde değildir ve kendi kafasına estiğine göre garanti şartları belirleyemez.


    İlk mesajımda da belirttiğim gibi, THH'ne başvurumu yapmış bulunmaktayım. Ayrıca "mala zarar vermek" suçlamasıyla da suç duyurusunda bulunacağım, zira bildiğim kadarıyla bu suçun Türk Ceza Kanunu'na göre kovuşturulması gerekiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siyau -- 2 Eylül 2021; 15:2:47 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.