Şimdi Ara

Manuel araç tam otomatikten, debriyaj+fren vitesteki araçtan DAHA İYİ fren yapar ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben ışıklara gelirken vitesi boşa alıp rölantide giderken yaklaşınca fren yapıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil durumda ABS olan bir araçta ne olursa olsun frene basmak için tereddüt ettiğiniz süre sizi ölüme bir adım daha yaklaştırır.

    Yok motor freni yapayım, yavaş yavaş ve ya kademeli frene basayım derseniz hayatınızın hatasını yapmış olursunuz.

    Bahsedilen "tekerleklerin kayması" durumu anca abs olmayan araçlarda ortaya çıkan bir sorundur. ABS olan araçlarda sanılanın aksine frenler "sık-bırak" prensibini uygulamazlar. Frene maksimum basınç uygulanır, ardından fren tamamen bırakılmadan gevşetilir. Bu sayede aracın "dinamik" ve "Statik" sürtünme kuvveti arasında geçiş yapması engellenir ve sürekli olarak "statik" sürtünme kuvvetinde tutularak, sürtünme kat sayısı artırılmış olur.

    Motor freni diye tabir edilen olay, yokuş aşağı gibi durumlarda frenin ısınmasının ve yorulmasının önüne geçmesine yardımcı olsun diye kullanılır. Acil bir durumda motor freni denerseniz, Uzayda öndeki araçla aynı alanı kaplarsınız. Ya da fizik denilen elzem prensibe göre doğa önlemini alır ve öndeki araçla aynı alanı kaplayamadığınız için kaza yapmış olursunuz.

    Konuyla ilgili ufak tefek videolar atayım, belki meraklısı vardır. (Mobil olduğum için mobil link atıyorum, affola)

    ABS ve Normal fren farkı
    https://m.youtube.com/watch?v=wCVs4Gx-O_w
    Dakika 2:00'dan sonra fren mesafesi net şekilde gösterilmiş
    https://youtu.be/mKiTAcXK6M4

    Bu arada, ABS'nin amacı doğrudan fren mesafesini kısaltmak değildir, "Full brake" yani "kazık fren" denen fren yapıldığı zaman, aracın kontrolünü hala size bırakmasıdır.

    Görüldüğü üzere "motor freninin" ya da "kademeli basmanın" size acil durumda pek faydası bulunmamaktadır. Velhasılkelam şuan bazı araçlarda Fren destek sistemi gibi bir sistem bulunmaktadır, bu sizin tereddüt ettiğiniz durumlarda kendi kendine "Full brake" yapmasını sağlar. Siz ne düşünürseniz düşünün araç otomatik bir şekilde maksimum basıncı uygular.

    Ha bu kadar veriye göre ve "momentum, sürtünme kat sayısı, ivme, ağırlık, lastik durumu, sürücü psikolojisi" gibi bizim aklımıza gelemeyecek hesaplar yapılıp, milyonluk Ar-Ge yatırımlarından tatmin olmayıp "ben motor freni yapcam" ya da "kadameli basçam" diyorsanız size kalmış bir durum neticede, umarım can kaybı olmaz.

    Son olarak "motor freni" denilen olayın "fren balatalarını" korumak amaçlı olduğunu tekrar hatırlatmak isterim. Sonucu ölümle sonuçlanacak bir kazada isterseniz debriyaja basmadan direk frene basın, araç hasarını önemseyecek konumda olacağınızı sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üretici fren tertibatını her türlü durum, şanzıman kutusu ve sürücü tecrübesini öngörerek araca her durumda tam yeterli olacak şekilde hazırlar. Aksi taktirde otomatik şanzımanlar ciddi dezavantaj yaratıyor olsalardı bugün süper spor otomobil üreticilerinin bütün modelleri otomatik şanzımanlı olmazdı.
  • Abs nin fren mesafesini kısaltıp kısaltmadığı çok tartışıldı.Ancak yapılan testlerde kar,çamur yada çakıl zemin dışında her türlü yolda kısaltıyor fren mesafesini abs.Zaten o bahsettiğiniz kızaklamadan tam önceki noktada yapıyor frenlemeyi.Hiç bir insan o derece hassas yapamaz frenlemeyi.Örneğin offroad araçlarında da frenler önce kızaklayıp önünde toprak ve çakıl biriktirir lastiğin daha sonr abs devreye girer.F1 e hiç girmeyelim araç yapısı ve sürüş teknikleri çok farklı bir alan
  • Vites küçülterek yavaşlamanın TEK avantajı balatalar daha uzun süre dayanır. Fren mesafesini asla ama asla kısaltmaz. Fizik kurallarına aykırıdır. Aracın yapabileceģi en yüksek frenleme kuvveti fren pedalına basarak uygulanabilir zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araç frenle birlikte debriyaja basarsam 1300devir üstüyse debrija basma sadece altına düşerse bas gibi öneri veriyor arkadaşın söyleğiyle uyuşuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zencefi1 -- 23 Temmuz 2016; 16:37:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumları okuyunca iyice kafam karıştı. Kimi arkadaşımız ''sadece frene basmak yeterlidir.''
    Bir diğer yorum ''fren+debriyaja basılmalı.''

    Güvenli bir şekilde fren yapabilmek için (yüksek hızlarda) sadece fren mi, yoksa fren+debriyaj mı ? Açıklarsanız sevinirim.
  • theblackside T kullanıcısına yanıt
    yani simdi abs o noktada yapmiyo abi ya abs kitleyip birakiyo yani tam sikip birakiyo tam sikip birakiyo ben surekli tutup inanilmaz sikmasindan bahsediyorum ama o kar camur yagmur surekli degisiyor yani prof surus kursunda ayni araci hem abs ile hemde absyi sokup denedik abssiz daha cabuk durdu ama bi video izledim motortrendin belki bilirsin kanali ordada absli daha cabuk durdu :D yani sureklo fark ediyor ama abs buyuk bulus bizim gibi non prof insanlar icin tabii

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba otomobil firmalari 100-0 fren testini ne sekilde yapiyor? Eger bunu bilebilirsek, muhtemelen en dogru teknik o olacaktir. Bana da depriyaj+fren ile, en kisa durus mesafesi elde edilir gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanlar neden bu kadar cahillikte ısrar eder anlayamıyorum. Görsel ve açıklamalı link koydum hala aynı soru soruluyor yada aksi olduğu iddia ediliyor. Arkadaşlar otomatik vitesli araçlarda debriyaj mı var? Olmadığı için otomatik vitesli araçlarda fren mesafesi daha mı kötü? Saçmalamayın lütfen. İnsanları yanlış yönlenlendirerek kaza yapmalarına neden olmayın. Birisi diyor rampa aşağı inerken debriyaj + fren basılmaz ama düz yolda basılır diyor ve araç daha kısa durur diyor. Arkadaşlar bunun düzü aşağı sı yukarısı yok. Ani olarak duracaksan yada yavaslıyacaksan sadece frene basacaksın. Araç (motor demiyorum çünkü motor devrini o anda takip edemezsiniz) durma anına geldiği anda debriyaja basacaksınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben surucu kursuna gidiyorum suan.Sinav icinde ani fren bolumu var ve debriyaj+fren isteniyor kesinlikle.Araclarda ABS var ayni zamanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200km ile istediğiniz freni yapin eger durmaniz gerekiyorsa zaten yapacaginiz son fren olacaktir,200km hizla fren yaparsaniz durmaniz dunya kadar zaman alacaktir yaklasik 300metreye yakin durma mesafen olacaktir.(Evet yanlis duymadiniz 300m ye yakin mesafeden bahsediyorum siz hesap edin artik)
    Onun disinda yuksek hizda iseniz sadece frene basip sonrasinda debriyaja basmak daha mantiklidir tabiki,100km hizlasiniz mesala debriyaj+fren yapmak daha mantiklidir.
    Genel kural panik frende motorun kompresyonunu engellemek icin arabayi sadece frenlere birakmak,debriyaj+fren
    Ancak reele gelirsek boyle bir durumda insan bu kadar kompleks dusunemiyor deneyimlemeyen bilmez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    200km ile istediğiniz freni yapin eger durmaniz gerekiyorsa zaten yapacaginiz son fren olacaktir,200km hizla fren yaparsaniz durmaniz dunya kadar zaman alacaktir yaklasik 300metreye yakin durma mesafen olacaktir.(Evet yanlis duymadiniz 300m ye yakin mesafeden bahsediyorum siz hesap edin artik)
    Onun disinda yuksek hizda iseniz sadece frene basip sonrasinda debriyaja basmak daha mantiklidir tabiki,100km hizlasiniz mesala debriyaj+fren yapmak daha mantiklidir.
    Genel kural panik frende motorun kompresyonunu engellemek icin arabayi sadece frenlere birakmak,debriyaj+fren
    Ancak reele gelirsek boyle bir durumda insan bu kadar kompleks dusunemiyor deneyimlemeyen bilmez

    Kendi söylediklerinizle çelişiyorsunuz. 200 ile mantıklı olanın 100 ile mantıksızlığı çok saçma. Alışkanlıklarınızı mantık dışı ve herhangi bir bilgiye dayanmayan söylemlerle kuralmış gibi lanse edemezsiniz. Ayrıca araçların kullanım klavuzunun fren bölümünü okursanız tek kelime dahi debriyajdan bahsetmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakapaca37

    Forumda gördüğüm en iyi açıklama diyebilirim, teşekkürler

    3 nüzünde acilen ileri sürüş teknikleri eğitimine gitmesi gerekli. yeniden araç kullanmayı öğrenmelisiniz. alt benlik vardır. yolda yaptıklarınız refleks değil alt benlik komutlarıdır. elinizin veya ayağınızın ne kadar hızlı davrandığı reflekstir. 200 km hızlada gitsen panik frende ilk önce debriyaja basılır. ne olursa olsun dizel araçta ilk frene basılırsa araç stop eder.
  • bu konu hep tartışılıyor, birileri çıkıp süper teknik soslu anlatımlar yapıyor ve genelde yanlış oluyor. aslında bu kadar karmaşık değil. güya teknik detay anlatanlarda ayrı bir komik.

    eğer bir aracın fren sisteminde ya da yastiklerinde bir sorun yoksa normal fren sistemi olası tüm yavaşlatıcılardan güçlüdür. araç ister manuel, ister otomatik hatta benzinli dizel hibrit her ne zıkkım olursa olsun bir sorun yoksa frene basınca lasitkleri kilitleyecek kadar güçlüdür. bu şartlarda maksimum fren nasıl yapılırı tartışmak anlamsız zira normal fren yeterince gçüçlü. tabi, balata biter, disk yamulur, lastik dandiktir, ısınır şişer o ayrı konu.

    motor freni bir destek aracı değil, iktisat aracıdır. normal yavaşlamalarda frene basıp fren sistemini kullanmak yerine doğal yolllardan yavaşlamak mantıklıdır. karşıda kırmızı yanıyorsa ayağını gazdan çekersin araç yavaşlar, frene basarsın, durmaya aykın debriyaja bas. bu kadar uzatmaya gerek yok bence.




  • Kendi konumu 5 yıl sonra hortlatmak istiyorum,


    Bahsettiğim şey panik frende sadece frene basmak mı, fren artı debriyaja basmak mı daha iyidir sorusunun cevabı idi,


    ışıklarda yavaşlamaktan, vites küçültmekten bahsedenler, çok bilmiş tavırlarla itiraz edenler olmuş..


    Panik frende yapılması gereken debriyaj + frendir, nedenini de ilk mesajda açıklamıştım. Zaten literatürde de bu şekilde geçer, sürücü ve ileri sürüş kurslarında bu şekilde öğretilir.


    Otomatik vitesli arabalar zaten her yol ve komut koşulunda viteste kalmazlar, yolun eğimine, gaza basıp basmamanıza frene basmanıza göre vites seçerler

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.