Şimdi Ara

Manuel araç tam otomatikten, debriyaj+fren vitesteki araçtan DAHA İYİ fren yapar !

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor freninin ani frene yardımcı olacağını, aracı daha çabuk durduracağını düşünen tüm arkadaşlar için açıklıyorum. Manuel'de debriyaja basmadan frene basmak, ya da tam otomatik arabada frene basmak ani fren durumunda, debriyaj+fren'den daha dezavantajlıdır. Doğru olan debriyaj + frendir. Ani frenleme bu şekilde yapılır. Ancak çok yüksek hızlarda 200 ile 160 ile giderken direk debriyaj fren yapmak yerine önce frene baskı uygulamak araç bir miktar yavaşladıktan sonra debriyaja basmak daha iyidir. 100 ve altı hızlarda aynı anda basabiliriz debiyaj ve frene.

    Nedenini açıklıyorum:

    Önce motor freninin ne olduğunu öğrenelim,

    Motor freni nedir?
    Tekerleklerle motorun bağlantısını debriyaj vasıtası ile kesmeyerek, tekerleklerin motoru ve pistonları çevirmesini sağlarız. Bu sayede tekerlek boşa dönmek yerine motoru da çevirerek yavaşlar. Vites vasıtası ile de ne kadar daha düşük viteste olursak motorun o kadar çok tur dönmesi gerektiği için tekerleklere daha fazla kompresyon yapar ve daha çabuk yavaşlarız. Yani motor freni istiyorsak hızımızın izin verdiği mümkün olan en düşük vitese geçmeliyiz. Tüm modern araçlar rölanti devrinin üstündeki devirlerde motor dönüyorsa ve gaza da basılmıyorsa motora hiç yakıt göndermezler, herhangi bir yanma işlemi olmaz. Yol bilgisayarından bunu takip edebilirsiniz. Rölantide çalışan araba 0.5 gibi bir anlık yakıt sarfiyatı gösterirken, yokuş aşağı ayağı gazdan çektiğimizde anlık tüketim 0.0 gözükür. Yani kısaca yavaşlamak istediğimizde motor frenini kullanırız, yokuş aşağı inerken motor frenini kullanırız. Bu sayede normal frene daha az ihtiyaç duyarız, fren diskimizi kampanamızı balatamızı boşuna tüketmemiş ısıtmamış yıpratmamış oluruz.

    Fren nedir?
    Bunu uzatmıyorum herkes biliyordur. Pedal ve hidrolik sistemi yardımı ve gücüyle fren balataları, fren diskine ya da kampanasına baskı yaparak dönen tekerleği yavaşlatır ya da daha fazla güç uygularsak tekerleği durdurur.

    Şimdi bu bilgiler ışığında, ani fren durumunda fren pedalına sonuna kadar bastığımızda fren balatası diske baskı yaparak diski durdurmak ister, bu sırada eğer araç viteste ise ya da debriyaja basılmadı ise ya da tam otomatik ise, balatalarımız sadece tekerlekleri ve diski durdurmaya çalışmaz aynı anda motoru ve pistonların hareketini de durdurmaya çalışır. Yani motorun ataletini de durdurmaya çalışır. YAni motor ve piston hareketi yavaşlamak için avantaj sağlarken, siz motorun yavaşlama hızından daha hızlı bir yavaşlık talep ettiğinizde hatta tekeri durdurmak için ani fren yaptığınızda bu sefer dönen pistonların gücüne de karşı gelmiş olursunuz. Tekerin kilitlenme durma mesafesi uzar, fren mesafeniz uzar, frenleriniz daha çok zorlanır.

    umarım güzel ve açık anlatabilmişimdir.

    saygılar sevgiler



  • Forumda gördüğüm en iyi açıklama diyebilirim, teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakapaca37

    Forumda gördüğüm en iyi açıklama diyebilirim, teşekkürler
    Motor freni sadece günlük hayatta normal frenlemelerde balatalara daha az yük bindirmek için kullanılabilir zaten.Onun haricinde abs li bir araçta zaten mümkün olan en iyi frenlemeyi yapıyor frenler.Gerisi şehir efsanesi
  • Güzel anlatmissiniz hocam elinize sağlık. Daha dün kaza yaptık arkadaş sadece fren fren yaptı yüksek hızdaydı biraz durmadı hatta cok az yavaşladı sadece frene bastı.
  • Direkt köküne kadar frene basmak yerine yavaşça, kademeli olarak sonuna kadar inmek daha iyi bir frenleme hissiyatı veriyor sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -kingrider-

    Güzel anlatmissiniz hocam elinize sağlık. Daha dün kaza yaptık arkadaş sadece fren fren yaptı yüksek hızdaydı biraz durmadı hatta cok az yavaşladı sadece frene bastı.
    Frenleme meselesi bu kadar kolay anlatılacak bir mesele değil, öncelikle bunu belirtmekte fayda var.

    Yolun kuruluk durumu, havanın nemi, lastik ısıtıp/soğutma vb gibi bir sürü aklınızın ucundan dahi geçmeyen faktörler var.

    Örneğin 3.000d/d ile giden benzinli bir aracı örnek alalım bu araçta aniden fren yaparsanız devir düşer ve tekerlerin kontrolünü yitirirsiniz. Max. torku sağlayacak ve bunun yanında en yüksek d/d değerini elde edecek hız/vitesde gitmeniz gerekir. Bunun içinde arabanın tork eğrisi bilgisayar gibi aklınızdan geçiyorken, en doğru d/d'yı yakalamanız gerekir. en doğru d/d'yi yakalarken de tüm dış şartları (aracın yol tutuşunu etkileyen) göz önünde bulundurmanız gerekir.

    Kıssadan hisse, otomatik veya manuel fark etmez, arabayı tanımak hayat kurtarır. mesela çoğu virajda hız kesmek yerine hızlanmak daha pratik yol tutuşu sağlar. çünkü ideal tork-devir dengesi hızlanarak da yakalanabilir. tabi ivmenin olumlu/olumsuz etkilerini göz önünde bulundurmak gerekir.

    Evet motor freni faydalıdır. Ancak otomatik arabadan daha iyi fren yapılır demek saçmadır. Otomatik arabayı da sport moda alıp 1-2 vites düşmesini sağlamak 1.5 saniye alıyor. veya +/-'ye çekip vites küçültmek. manuel arabayla vites küçültmekten daha kısa sürer. Bu şartlar altında da manuel araba otomatik arabadan daha kolay ve güvenli fren yapar mı?
  • Ee bizde f1 vites var vitesi manuel küçültüp motor freni yapıp aynı zamanda frene bassak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Ee bizde f1 vites var vitesi manuel küçültüp motor freni yapıp aynı zamanda frene bassak
    En iyi frenleme seçeneği, frenden sonra debriyaja basmaktır. Eğer sen debriyaja önce basıp sonra frene basarsan, motorun gücünü boşa çıkarttığı için araç, ivme kazanacak ve bu frenlemeye olumsuz etkilenecektir.

    Kesin bir sonuç istiyorsanız, frenlerken aynı zamanda vites düşürmeye bakın. Bir de frenlemeleri uzun uzun hafif hafif fren yaparsanız balatanın ömründen hem çok yersiniz, hem fazla ısınmasına sebep olursunuz. O yüzden frenlemeler kesin ve net şekilde yapılmalıdır.
  • bir kaza yada acil fren gerektirdiği durumda hiçbirşey düşünemezsin, refleks olarak aklına ilk geleni yaparsınbaşına gelen bilir ,boşu dolusu vitesi düşünecek zaman olmaz
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Millette sacma salak yazmis otomatikte vitesi - yapa yapa kuculturum,iste hemen manuel moda alirim bilmem ne komedi.Onune yaya firlasin bak bakalim sen vitesi sunu bunu oynayip dusunene kadar olme esegim olme

    Sonuc olarak arkadasin dedigi gibi manuel de frenleme daha avantajli.

    https://www.quora.com/Is-the-stopping-distance-different-for-a-manual-transmission-versus-an-otherwise-identical-automatic-transmission-car

    quote:

    Though, a manual transmission car might be able to stop a car more quickly because it will weigh less than an automatic transmission car


    quote:

    Many automatic gearbox cars do show significantly less engine brake momentum than manual shift cars.


    Gavurlarda burada tartismislar birisi demis bircok otomatik arac manuele kiyasla daha az motor freni ivmesi gosteriyor diye,yani vites dusururken belli devire,limite gelince dusuruyor tehlike aninda motor freni blokaji az oluyormus.Agirlik olarak otomatik sanziman daha agirmis,yavaslama da agirlik onemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 22 Temmuz 2016; 22:19:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umuti

    Motor freninin ani frene yardımcı olacağını, aracı daha çabuk durduracağını düşünen tüm arkadaşlar için açıklıyorum. Manuel'de debriyaja basmadan frene basmak, ya da tam otomatik arabada frene basmak ani fren durumunda, debriyaj+fren'den daha dezavantajlıdır. Doğru olan debriyaj + frendir. Ani frenleme bu şekilde yapılır. Ancak çok yüksek hızlarda 200 ile 160 ile giderken direk debriyaj fren yapmak yerine önce frene baskı uygulamak araç bir miktar yavaşladıktan sonra debriyaja basmak daha iyidir. 100 ve altı hızlarda aynı anda basabiliriz debiyaj ve frene.

    Nedenini açıklıyorum:

    Önce motor freninin ne olduğunu öğrenelim,

    Motor freni nedir?
    Tekerleklerle motorun bağlantısını debriyaj vasıtası ile kesmeyerek, tekerleklerin motoru ve pistonları çevirmesini sağlarız. Bu sayede tekerlek boşa dönmek yerine motoru da çevirerek yavaşlar. Vites vasıtası ile de ne kadar daha düşük viteste olursak motorun o kadar çok tur dönmesi gerektiği için tekerleklere daha fazla kompresyon yapar ve daha çabuk yavaşlarız. Yani motor freni istiyorsak hızımızın izin verdiği mümkün olan en düşük vitese geçmeliyiz. Tüm modern araçlar rölanti devrinin üstündeki devirlerde motor dönüyorsa ve gaza da basılmıyorsa motora hiç yakıt göndermezler, herhangi bir yanma işlemi olmaz. Yol bilgisayarından bunu takip edebilirsiniz. Rölantide çalışan araba 0.5 gibi bir anlık yakıt sarfiyatı gösterirken, yokuş aşağı ayağı gazdan çektiğimizde anlık tüketim 0.0 gözükür. Yani kısaca yavaşlamak istediğimizde motor frenini kullanırız, yokuş aşağı inerken motor frenini kullanırız. Bu sayede normal frene daha az ihtiyaç duyarız, fren diskimizi kampanamızı balatamızı boşuna tüketmemiş ısıtmamış yıpratmamış oluruz.

    Fren nedir?
    Bunu uzatmıyorum herkes biliyordur. Pedal ve hidrolik sistemi yardımı ve gücüyle fren balataları, fren diskine ya da kampanasına baskı yaparak dönen tekerleği yavaşlatır ya da daha fazla güç uygularsak tekerleği durdurur.

    Şimdi bu bilgiler ışığında, ani fren durumunda fren pedalına sonuna kadar bastığımızda fren balatası diske baskı yaparak diski durdurmak ister, bu sırada eğer araç viteste ise ya da debriyaja basılmadı ise ya da tam otomatik ise, balatalarımız sadece tekerlekleri ve diski durdurmaya çalışmaz aynı anda motoru ve pistonların hareketini de durdurmaya çalışır. Yani motorun ataletini de durdurmaya çalışır. YAni motor ve piston hareketi yavaşlamak için avantaj sağlarken, siz motorun yavaşlama hızından daha hızlı bir yavaşlık talep ettiğinizde hatta tekeri durdurmak için ani fren yaptığınızda bu sefer dönen pistonların gücüne de karşı gelmiş olursunuz. Tekerin kilitlenme durma mesafesi uzar, fren mesafeniz uzar, frenleriniz daha çok zorlanır.

    umarım güzel ve açık anlatabilmişimdir.

    saygılar sevgiler

    Verdiğiniz bilgi yanlıştır. Debriyaja basmadan Motor freni ile beraber frene basarak durmak yada yavaşlamak hem daha güvenli hem fren mesafenizi düşürecek hemde fren disk ve balatalarının daha az yıpranmasını sağlayacaktır. Debriyaj sadece vites değiştirmek için vardır.
  • yüksek hizlarda sadece fren daha avantajlidir.debriyaja basmak ek yük bindirir ve fren zorlaşır.200 le giderken debriyaja basip yavaşlamak nedir :(

    arkadasin anlattigi gibi yapiyosaniz kullanmayin araci bizim hayatimizida tehlikeye atiyonuz yav.rölanti devrine kadar motor freni ve frenle eşlik edilir.rölanti devrinde debrijaya basılır.bilgiler katiyen yanlış.debriyajin görevi vites değiştirmektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurcngzhn34 -- 22 Temmuz 2016; 22:46:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcngzhn34

    yüksek hizlarda sadece fren daha avantajlidir.debriyaja basmak ek yük bindirir ve fren zorlaşır.200 le giderken debriyaja basip yavaşlamak nedir :(

    arkadasin anlattigi gibi yapiyosaniz kullanmayin araci bizim hayatimizida tehlikeye atiyonuz yav.rölanti devrine kadar motor freni ve frenle eşlik edilir.rölanti devrinde debrijaya basılır.bilgiler katiyen yanlış.debriyajin görevi vites değiştirmektir
    ben hızlı giderken de yavaş giderken de önce frene sonra debriyajla birlikte tekrar frene basarım.

    edit: debriyajla birlikte frene basma işini arac durmaya yakınken yapıyorum yanlış anlaşılmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 23 Temmuz 2016; 19:45:34 >
  • Basitçe bir örnek vereyim. Neden araç boşta bile olsa marşa basarken debriyaja da basarsınız? Basmasaniz da motor çalışmaz mı? Çalışır tabiiki ancak marş motoruna ekstradan debriyaj ünitelerini de cevirterek daha cok yük bindirirsiniz.
    Aynısı fren için de gecerli diye düşünüyorum. Zaten ani frende düşünemiyorsunuz bile. Gerekeni refkeksleriniz yapiyor. O da debriyaj+fren.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Basitçe bir örnek vereyim. Neden araç boşta bile olsa marşa basarken debriyaja da basarsınız? Basmasaniz da motor çalışmaz mı? Çalışır tabiiki ancak marş motoruna ekstradan debriyaj ünitelerini de cevirterek daha cok yük bindirirsiniz.
    Aynısı fren için de gecerli diye düşünüyorum. Zaten ani frende düşünemiyorsunuz bile. Gerekeni refkeksleriniz yapiyor. O da debriyaj+fren.

    Aşağıdaki linki tıklayarak fren ile ilgili kafanızdaki soru işaretlerini kaldırabilirsiniz. Görsel videolarda da göreceğiniz üzere hiçbirinde debriyaj kullanma yoktur. Debriyaj kullanmak aracın ataletini artıracak frene basma sürenizi de uzatacaktır. Kesinlikle debriyaj artı frene basmayı önermem.

    http://www.wikihow.com/Brake-and-Stop-a-Car-in-the-Shortest-Distance



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urfes -- 23 Temmuz 2016; 1:46:14 >
  • Bunu bilmeyen var miydi ki? Arac devirliyken sadece frene devir azaldiginda debrejede basilir.
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Hocam frenlemeler net olunca araçta ki yolculardan oldukça tepki alınıyor dikkat etsenee diye. Bence birkac bin için konfordan vazgeçmemek gerek.
  • Zvjezdan kullanıcısına yanıt
    Vallahi aracın içindekiler en ufak umurumda olmuyor. Yanıma oturan herkes o kapının üstündeki tutucağa tutunduğu için
  • Fren yaparken zaman varsa vites küçülterek fren yaparım. Bulunduğumuz viteste araç fazla hızlanma yapamaz, dişli ne kadar izin verirse o kadar hız yapabilir. Bu da frenlemede avantaj olur çünkü dişliyi büyüttükçe(vites küçültme) aracın hızını azaltmaya daha çok yardımcı olur. Araç hızını aldıktan sonra debriyajla fren yaparsak motorun ürettiği gücü de frenlere emanet etmiş oluruz, debriyaja basmazsak vites kutusundaki dişliler de bize yardım eder. Ben günlük kullanımda trafiğin ve keyfime göre frene pek basmıyorum, aracı vitesle durduruyordum genelde...
  • theblackside T kullanıcısına yanıt
    abs fren suresini aslinda uzatir o yuzden f1de abs yoktur mesela abs siz aracda belli bir nokta vardir kizaklama yapmadan once eger o nokta bulunursa en iyi frenleme gerceklesir :) ama kizaklarsaniz evet uzar abs kisaltir duruma bagli ayrica konuda arkadasa yuksek suratler icin katiliyorum 100 ve alt suratler icinse hala daha yapilabilirsa 20 30 km sonrasinda basilmasi taraftariyim keske sunu deneyebiliyor olsak
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.