U

Teğmen
20 Ekim 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 39 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhaba,

Kaza bu, minibüs'ün arka kapağı baya hasar aldı ve kapa açılmıyordu.
Golf'de çizik yok.
Peki Golf mü çok sağlam ? Minibüs mü dandik ? VW'de mi keramet ? Ama minibüs de VW..

Peki hep arkadan vuran çok hasar alır derlerdi ?

Kaza bu, yorumunuz nedir ?



Motor freninin ani frene yardımcı olacağını, aracı daha çabuk durduracağını düşünen tüm arkadaşlar için açıklıyorum. Manuel'de debriyaja basmadan frene basmak, ya da tam otomatik arabada frene basmak ani fren durumunda, debriyaj+fren'den daha dezavantajlıdır. Doğru olan debriyaj + frendir. Ani frenleme bu şekilde yapılır. Ancak çok yüksek hızlarda 200 ile 160 ile giderken direk debriyaj fren yapmak yerine önce frene baskı uygulamak araç bir miktar yavaşladıktan sonra debriyaja basmak daha iyidir. 100 ve altı hızlarda aynı anda basabiliriz debiyaj ve frene.

Nedenini açıklıyorum:

Önce motor freninin ne olduğunu öğrenelim,

Motor freni nedir?
Tekerleklerle motorun bağlantısını debriyaj vasıtası ile kesmeyerek, tekerleklerin motoru ve pistonları çevirmesini sağlarız. Bu sayede tekerlek boşa dönmek yerine motoru da çevirerek yavaşlar. Vites vasıtası ile de ne kadar daha düşük viteste olursak motorun o kadar çok tur dönmesi gerektiği için tekerleklere daha fazla kompresyon yapar ve daha çabuk yavaşlarız. Yani motor freni istiyorsak hızımızın izin verdiği mümkün olan en düşük vitese geçmeliyiz. Tüm modern araçlar rölanti devrinin üstündeki devirlerde motor dönüyorsa ve gaza da basılmıyorsa motora hiç yakıt göndermezler, herhangi bir yanma işlemi olmaz. Yol bilgisayarından bunu takip edebilirsiniz. Rölantide çalışan araba 0.5 gibi bir anlık yakıt sarfiyatı gösterirken, yokuş aşağı ayağı gazdan çektiğimizde anlık tüketim 0.0 gözükür. Yani kısaca yavaşlamak istediğimizde motor frenini kullanırız, yokuş aşağı inerken motor frenini kullanırız. Bu sayede normal frene daha az ihtiyaç duyarız, fren diskimizi kampanamızı balatamızı boşuna tüketmemiş ısıtmamış yıpratmamış oluruz.

Fren nedir?
Bunu uzatmıyorum herkes biliyordur. Pedal ve hidrolik sistemi yardımı ve gücüyle fren balataları, fren diskine ya da kampanasına baskı yaparak dönen tekerleği yavaşlatır ya da daha fazla güç uygularsak tekerleği durdurur.

Şimdi bu bilgiler ışığında, ani fren durumunda fren pedalına sonuna kadar bastığımızda fren balatası diske baskı yaparak diski durdurmak ister, bu sırada eğer araç viteste ise ya da debriyaja basılmadı ise ya da tam otomatik ise, balatalarımız sadece tekerlekleri ve diski durdurmaya çalışmaz aynı anda motoru ve pistonların hareketini de durdurmaya çalışır. Yani motorun ataletini de durdurmaya çalışır. YAni motor ve piston hareketi yavaşlamak için avantaj sağlarken, siz motorun yavaşlama hızından daha hızlı bir yavaşlık talep ettiğinizde hatta tekeri durdurmak için ani fren yaptığınızda bu sefer dönen pistonların gücüne de karşı gelmiş olursunuz. Tekerin kilitlenme durma mesafesi uzar, fren mesafeniz uzar, frenleriniz daha çok zorlanır.

umarım güzel ve açık anlatabilmişimdir.

saygılar sevgiler
Selamlar,

Insan ilk sahip oldugu araci neden zor satar ? Ya da satamaz ? Satmak istemez ?
Selamlar,

Aracımda 1. ve 2. viteste düşük hızlarda vites değiştirirken, değiştirdikten sonra, gazdan ayağı çektiğimde ileri geri silkeleme tarzı rahatsız edici sarsıntılar oluşuyordu.
Arabayı 38 binde almıştım şuan 56 binde. Aldığımdan beri vardı bu sorun. Herhalde baskı balatadandır diyordum, önceki sahibi kötü kullandıysa..

Bujileri zaten değiştirmiştim, başka ne bu soruna yol açabilirdi ki ?

Yaptığım araştırmalar neticesinde küçük motor, kısa 1. 2. vites, motorun yığılması piston hareketleri, hem baskı balata değişince düzelir herhalde diye sorunu ihale ediyor, debriyajla biraz daha fazla sevişerek ayrılıyor, sarsıntıyı bertaraf ediyordum çoğu zaman.

Ancak gerçekten de rahatsız ediciydi. Genel olarak yumuşak ve akıcı olan aracıma ket vuruyordu bu sorun.
Benzer sorunu yaşayanlar çokça var internette gördüğüm kadarıyla, burada da okuyanların arasında varsa belki benimle aynı çözüm yolunu izleyebilirler.

Benim ki biraz da şans eseri başka bir sorunu çözerken oldu.
Fren disklerimin bir miktar aşındığını kenarlarında çıkıntılar oluştuğunu fark etmiştim. Balatalarımın - önceki sahibi tarafından takılan - sert ve kötü olduğu, o yüzden erimediği ancak diski aşındırdığı söylenmişti. Aynı zamanda kapalı otoparkta çok düşük hızda boşta araç ilerlerken ön tekerlerden çok hafif sürtünme sesi geliyordu. Balatalarım sürtüyor çıkıntılara herhalde diyordum çünkü frene dokunduğumda ses artıyordu. Araç liftte bakım zamanlarında kontrol edildiğinde tekerleğin dönmesinde akmasında pek sorun gözlenmemişti oysa..

En son balataları daha bitmesine biraz daha olmasına rağmen değiştirmeye karar verdim Maslak Sanayi'de iyi bir frenciye gittim, yanımda 95 TL karşılığında opel parçacı'dan aldığım orjinal GM balatalarım hazırdı. Aracı kaldırdılar ön diskleri arka kampanaları söküp temizlediler kampanalara ayar yaptılar. Diskleri hafif tornadan geçirdiler, çıkıntılar giderildi, diskin yüzeyi dümdüz oldu. Yeni balatalarda takılınca frenlerim çok güzel oldu. Kampana ayarı sayesinde ve yeni balatalarla fren pedalım eskisinden daha yukarıda tutuyor, bu güzel. Aynı zamanda el freni de 5. 6. tıkından ileri gitmiyor. Önceden baya bir kaldırıyordum el freni kolunu.

Evet frenler çok güzel oldu peki ya silkeleme ? EVET O DA GİTTİ. Artık araç silkelemiyor, düşük hızda disklerin balataların sürtmesi, ya da kampanaların temizlenmesi. FREN BAKIMI sorunu çözmüştü. Araç artık düşük hızda da yağ gibi akıyor..

Benzer sorunu yaşayanlar sıradaki fren bakımlarından sonra belki bu sorunlarından kurtulurlar.

Ve yine benzer tecrübesi olanlar bu durumu daha teknik açıklayacak olanlar varsa yazsınlar görüşlerini..

saygılar.
Selamlar,

İstanbul Avrupa yakasındayım, aracıma pasta cila yaptırmak istiyorum. Technical Grey diye geçen koyu gri, füme renk aracım. 2010 model, alalı 2 sene oldu. Bu zaman zarfında makinede yıkatmak vb nedenlerden dolayı fırça çizikleri oluştu. Başka ufak tefek çizikler de var.. Gidebileceğim uygun fiyatlı, fiyat performans oranı yüksek PASTA CİLA yapan yer için tavsiye verir misiniz ?

Şimdiden teşekkürler.
Merhaba,

Fiat Punto evo almayı düşünüyorum

Dynamic donanımlı 2011 model bir tane buldum 100 binde, alabilirim.

FIAT PUNTO EVO 2011 model
1.3 mjet DYNAMIC

Bana ayrıntılı bir şekilde donanımları hakkında bilgi verecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Ve tabi araç hakkında da deneyim ve bilgilere açığım.

i20, corsa ve punto düşünüyordum ancak corsa pahalı ve konsolunu beğenmiyorum, i20 dizel bir üst vergi dilimine girmekte görece daha dayanıksız duruyor..

Evo, i20'den sizce'de üstün müdür?

ve özellikle yukarıda yazdığım dynamic paket 2011 modelde hangi donanımlara sahiptir,

Active pakete göre ne artıları vardır ?
Merhaba,

Fiat Punto evo almayı düşünüyorum

Dynamic donanımlı 2011 model bir tane buldum 100 binde, alabilirim.

FIAT PUNTO EVO 2011 model
1.3 mjet DYNAMIC

Bana ayrıntılı bir şekilde donanımları hakkında bilgi verecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.

Hangi donanımlara sahiptir,

Active pakete göre ne artıları vardır ?
Merhaba arkadaşlar,

Uzun zamandır araştırıyorum ancak çok kararsız kalmış durumdayım.

25 bin lirayı geçmeyecek şekilde b sınıfı çok da donanımsız, boş olmayan dizel araç tavsiyesi istiyorum
renault istemiyorum
peugeot'lar 4-5 yaşından sonra dağılıyor diyorlar 207 baktım ama pek aklıma yatmıyor.
punto evo lar iyi gibi ama sonuçta fiat ve dynamic donanımında bile aux girişi vs koymuyor adamlar donanım sıkıntısı var.

şuan için kafamdaki adaylar
2007 ve üzeri Opel Corsa 1.3 cdti enjoy
2010 ve üzeri Hyundai i20 1.4 crdi select vb

yeni fiestalar dar gibi geliyor bana, hiç kullanmadım gerçi. Boyum 1.86

sizin tavsiyeleriniz görüşleriniz neler
bu ay kesin karar verip almam gerekiyor artık : )
Arkadaşlar e8500 işlemcime

422 x 9.5 4000 MHZ ye overclock yaptım
1.36 voltaj verdim

intel stock fan kullanıyorum.

Orthos blend modda ilk 3 dakikada sıcaklıklar bu seviyeye geliyor. Ancak hangi ısı doğru ?
hanisine güvenmeliyim ?

ve voltajım falan normal mi ?
gerekirse ısıyı düşürmek için, tecrübeli arkadaşlar voltajı ve toplam MHZ yi kaça ayarliyim .. ne tavsiye edersiniz ?

sistemim bu:

Asus P5Q anakart
e8500 işlemci
2 GB crucial ballistix tracer 1066 mhz RAM
Sapphire 4850 Toxic

Normal fabrika çıkışı ayarlarında OC falan yapmadan kullanıyordum pc'mi. Biosta herşey auto modda. İşletim sistemim Vista idi. Dün normal çalışırken kilitlendi bilgisayar (daha önce kilitlenmezdi çok stabildi)
reset attım, vista açılırken bazı programlar yüklenemedi nod32 dosya monütörü hata verdi başlatılmadı falan. Daha sonra tekrar başlattım açılırken mavi ekran verdi resetledi kendini. Güvenli kipte açtım bi açıldı bi açılmadı. Normal açtım masaüstüne ulaşmadan yada ulaştıktan sonra 1 dk içinde bilgisayar kilitlendi. Fanları sıcaklıkları kontrol ediyorum Asus Probe ile normal. Dedim herhalde Vista çöktü, güncellemeleri yapmamıştım çünkü.
C'yi yedekledim, XP kurdum, daha sonra driverları yüklerken yine aynı şeyler olmaya başladı, sistem kitleniyordu, duraksıyordu. Anlam veremedim. Orthosu çalıştırdım blend modda işlemci ram kastırdım. 1 dk sora hata verdi. test durdu. Daha sonra ki çalıştırmalarımda 2. 3. saniyede hata verdi. Bazen yarım saat hata vermeden çalıştı. Bazen hemen hata verdi, hata verdimi bilgisayarda sapıtıyordu, vista gibi kilitlenmesede anında, duraksıyor, sorun çıkarıyordu. Bazende kendini resetliyordu. İnternette orthos hatasıyla ilgili araştırma yaparken OC yaparken ayarı tutturamayanların bu hatayı aldığını gördüm. E iyi de ben OC yapmamıştım ki. Vcore voltajını arttırmak gibi tavsiyeler vardı. Vcore voltajıma baktım. Asus probe da ve cpu-z de 1.10 ile 1.22 arasında gidip geliyordu. Bana bu garip geldi (doğrusunu bilmiyorum gerçi) Donanımda bi sorun var ama ram'de mi, cpu'da mı onuda bilmiyordum. Orthos sadece blend modda hata veriyor diğerlerinde düzgün çalışıyordu. Bende sinirlendim, çünkü bu bilgisayarı önemli işler için de kullanıyorum, 3d projeleri, compositing projeleri oluyor. Stabil olması lazım. Sinirlendim açtım biosu vcore ayarlarıyla oynadım. Arttırdım önce 1.25 falan yaptım yine aynı hatalar oldu. Bu arada RAM voltajım 2.2 idi. Bu da normal midir bilmiyorum. Daha sonra niyeti bozdum OC yapıcam dedim. 422 x 9.5 yani 4 GHZ ye çıkardım işlemciyi, voltajıda 1.36 civarına çıkardım (biostan 1.36 yapsamda asus probeda 1.35-1.34'lerde geziyor) Önce bios bile gelmedi, ben de baktım ramlerin mhzsi uçmuş 1350 küsurlara, onu 1058'e çektim. bu sefer açıldı ve birkaç saattir kilitlenme yapmadı. Ancak şuandada orthosta kastığımda 5 dk sonunda hata vermiyor ancak işlemci 75 derecelere yaklaşıyor. Stock fanla sanırım 4 ghz de kullanamayacağım. 75 derece çokmu. Asus probede alarm 65'e ayarlı... 1.36 voltaj çokmu e8500'e...

sizce tüm bunlar neden oldu, isteğim çok hızlı olmasada stabil bir bilgisayar, 3.16 da defoult voltajda stabilite durup dururken gitti 3 ay full randıman 7 24 çalışan bilgisayar sapıttı bi anda. Stabilite gitti... 4 ghzde şimdi var gibi. ama yanıyor işlemci. Napıcam ? bana kalsa fabrika çıkışı kullaniym stabil olsun. Tabi 4 ghz de fena olmaz render sürelerimi kısaltır nerden baksanız yüzde 20 daha iyi sonuç verdi asaltestte. 4:30'lardan 3:30' lara indi süre...

ne yapmalıyım. bu olanlar neden oldu? işlemcide sorun mu var yoksa? arızalandı mı yani ? yada güç kaynağının voltaj çıkışı mı sapıttı. 1.10-1.20 de 3.16 çalışması, raminde 1066 mhz de crucial ram, voltaj 2.2 en başından beri. Normal değilmiydi bunlar...

kafayı yedim dünden beri :S

yardım edecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
Hakkında
Konum: İstanbul,Şişli
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 237
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 285
İkinci El Bölümü Mesajları: 33
Konularının görüntülenme sayısı: 13.037 (Bu ay: 185)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 91 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Notebook - Ultrabook
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.