Şimdi Ara

Manuel araba sürmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
121
Cevap
0
Favori
6.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 88
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 47 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • suatcagdas (5 mesaj) defiant82 (5 mesaj) John Black (5 mesaj) jonywayt (4 mesaj) netcore (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (35 mesaj) Mobil (47 mesaj) Mini (6 mesaj) Uygulama (33 mesaj)
  • @
4 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Manuel araba sürmek zor mu ?



    |
    |
  • manuel araba sürmeyi kolaylaştıran şeyleri uygularsaniz çok bi zorluğu yok aslında, örneğin boş vitesi daha etkili kullanırsanız sol bacağınız felç olmaz ancak her nedense sürücü kurslarında manuel arabayı öğretirken "gerektiği yerde boş vitese atmayı" hiç söylemiyorlar, mesela ilerde gördünüz lambaları kırmızıda duracaksınız eğitmen "frene ve debriyaja aynı anda durana kadar sürekli basın" diyor, ben boş vites varken niye debriyaja sürekli basıyoruz bunu hiç anlayamıyorum. manuel araç kullanımı bize yanlış öğretiliyor gibi geliyor bana hep. (çok yoğun trafik hariç)
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Düz vites madem amelelik, park ederken otomatik daha büyük amelelik. Özellikle de yokuş yollarda. Sebebini uzun yıllar hem otomatik hem düz vites araba kullananlar anlar, anlatmaya gerek yok.
    Buna kesinlikle katılıyorum.Aracın rölanti deviri yokuşta ilerlemeye yetmeyecek durumdaysa aracı parketmek işkenceye dönüşüyor az bi gaza dokunmayla fırlıyor araba.Dokunmasan gitmiyor.Manuelde debriyajla ayarlıyosun rahar rahat
  • zor
  • Hızlandıktan sonra kolay :D
  • amelelik
  • Kolay. Bazen eglenceli bazen sıkıcı.
  • Başlarda zor geliyor , yokuşlarda kaldırma vs , sonra alışıyorsun her insan gibi
  • yeni öğrenen için elbette otomatiğe göre pratik gerektiğinden zor gelebilir ama tadından yenmiyor bence tabi
  • Manuel araba her zaman araç sürdüğünü hissettirir. Otomatik araba oyun gibi ve hiç sevk vermez.
  • hem manueli hem otomatiği çok iyi kullanan bir sürücü olursan, manuel vitesi daha çok tercih edersin.
  • Arabayi ne amacla kullandigina baglidir.

    Keyif olsun, eğlence olsun istersen manuel olabilir.

    Ama işe gidip gelirken yogun trafikte kullaniyorsa kesinlikle otomatik.
    Gerisi amelelik...
  • Düz vites madem amelelik, park ederken otomatik daha büyük amelelik. Özellikle de yokuş yollarda. Sebebini uzun yıllar hem otomatik hem düz vites araba kullananlar anlar, anlatmaya gerek yok.
  • manuel araba sürmeyi kolaylaştıran şeyleri uygularsaniz çok bi zorluğu yok aslında, örneğin boş vitesi daha etkili kullanırsanız sol bacağınız felç olmaz ancak her nedense sürücü kurslarında manuel arabayı öğretirken "gerektiği yerde boş vitese atmayı" hiç söylemiyorlar, mesela ilerde gördünüz lambaları kırmızıda duracaksınız eğitmen "frene ve debriyaja aynı anda durana kadar sürekli basın" diyor, ben boş vites varken niye debriyaja sürekli basıyoruz bunu hiç anlayamıyorum. manuel araç kullanımı bize yanlış öğretiliyor gibi geliyor bana hep. (çok yoğun trafik hariç)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 6 Eylül 2020; 3:5:40 >
  • Manuele alışınca kolay ben kullanıyorum hiç yorulduğumu hatırlamıyorum
  • Zor değil. Alıştıktan sonra hemen hemen aynı. Ama otomatik rahatlık/kolaylık sağlar. Otomatikde; Fazladan depriyaj/vites uğraşın yok.

    Otomatik varken manuel kullanmak amelelik. 'Manuel kullanmak keyif, şu bu' laflarını dinlemeyin.

    Otomatik/manuel fiyat farkı olmasa bi allahın kulu manuel araç almaz. Kimse boş yapmasın.

    Bütçeniz yetiyorsa otomatik alın rahat edin, yetmiyorsa manuel alın.

    Kullanım kolaylığı açısından uçuk bi fark yok. Otomatik kullanan manuelde kullanır.

    Araç kullanmanın zorluğu genelde trafik korkusundan dolayı. Vites/debriyaj vs değil.
  • Başlarda zor, sonrasında ise zahmetli.
  • suatcagdas s kullanıcısına yanıt
    Yavaşlayacağınızı anladığınız anda motor frenini kullanarak kademeli olarak vites küçülterek yavaşlayın en son olarak fren kullanın sonra debriyajla fren kullanın. Yakıt tasarrufu, emisyon için fayda ve fren balatalarının yıpranma süresine etki eder.
  • Trafiği yoğun olmayan bir yerde yaşıyorum, bana pek de yorucu gelmiyor ve alıştıktan sonra refleks haline geliyor bütün hareketler, uygun vitese takma, vites arttırıp azaltma, debriyaj falan filan. Örneğin bilgisayar klavyesi de yazı yazmaya ilk başladığında harflerin yerini bilmediğin için sürekli klavyeye bakarsın ama aklına klavyenin yerleri oturduğunda klavyeye bakma ihtiyacı duymazsın.
  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    Aradığım cevap




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Düz vites madem amelelik, park ederken otomatik daha büyük amelelik. Özellikle de yokuş yollarda. Sebebini uzun yıllar hem otomatik hem düz vites araba kullananlar anlar, anlatmaya gerek yok.
    Buna kesinlikle katılıyorum.Aracın rölanti deviri yokuşta ilerlemeye yetmeyecek durumdaysa aracı parketmek işkenceye dönüşüyor az bi gaza dokunmayla fırlıyor araba.Dokunmasan gitmiyor.Manuelde debriyajla ayarlıyosun rahar rahat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    manuel araba sürmeyi kolaylaştıran şeyleri uygularsaniz çok bi zorluğu yok aslında, örneğin boş vitesi daha etkili kullanırsanız sol bacağınız felç olmaz ancak her nedense sürücü kurslarında manuel arabayı öğretirken "gerektiği yerde boş vitese atmayı" hiç söylemiyorlar, mesela ilerde gördünüz lambaları kırmızıda duracaksınız eğitmen "frene ve debriyaja aynı anda durana kadar sürekli basın" diyor, ben boş vites varken niye debriyaja sürekli basıyoruz bunu hiç anlayamıyorum. manuel araç kullanımı bize yanlış öğretiliyor gibi geliyor bana hep. (çok yoğun trafik hariç)
    Aracı boşa atarsanız frenleme mesafeniz artar.Araç savrulabilir.Manevra yapamazsınız.Eğitmenin dediği debriyajla frene aynı anda basmak da yanlış.Frene basarsın devir durumuna göre debriyaja basarsın.




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.