Şimdi Ara

LPG Yağlama Sistemi Hakkında Bilgi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
3
Favori
66.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MTK0629

    quote:

    Orijinalden alıntı: sismo

    Aracıma (i30) bmd lpg taktırdım, işlem yapılırken konuşmamıştık fakat servis ücretsiz olarak benim araca subap yaglama koymuş gerekli diye..

    ücretin içinde olabilir. nasıl bir yağlama. markası nedir

    Cam suyu deposunun yanına ilave bir depo eklediler, damla damla yağ gönderiyor, yağ da sanırım ince yağ üzerinde supablex yazıyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • SARUHAN KARDEŞ; BRC YETKİLİSİ NE DERSE DESİN , BRC DE SÜBAP KORUMA PROGRAMI VSR Yİ AKTİF HALE GETİRMEK DAHİ SÜBAPLARI TAM MANASI İLE KORUMUYOR BUNU BİLESİN, BİZ 2011 MODEL MITSUBISHI ASX VE LANCER BİRİNDE BRC BİRİNDE GFİ UYGULADIK BRC SÜBAP KORUMA PROGRAMI AKTİF OLDUĞU HALDE ARAÇ 47000 KM DE SÜBAPLARI ERİTTİ, GFİ TAKTIĞIMIZ ARAÇ TA İSE 52500 KM DE AYNI OLAY OLDU Kİ BU ARAÇLARDA KULLANILAN SÜBAPLAR ALAŞIMLI SÜBAPLARDI, BİLGİN OLSUN BİZ HEM BRC NİN HEM GFİ NİN BAYİSİYİZ BENCE YAĞLAMA SİSTEMİ NE 100-150 TL VERMEYE DEĞER. İLERİDE SENİ 3000-4000 TL MASRAFTAN KURTARABİLİR.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TARIK1978

    SARUHAN KARDEŞ; BRC YETKİLİSİ NE DERSE DESİN , BRC DE SÜBAP KORUMA PROGRAMI VSR Yİ AKTİF HALE GETİRMEK DAHİ SÜBAPLARI TAM MANASI İLE KORUMUYOR BUNU BİLESİN, BİZ 2011 MODEL MITSUBISHI ASX VE LANCER BİRİNDE BRC BİRİNDE GFİ UYGULADIK BRC SÜBAP KORUMA PROGRAMI AKTİF OLDUĞU HALDE ARAÇ 47000 KM DE SÜBAPLARI ERİTTİ, GFİ TAKTIĞIMIZ ARAÇ TA İSE 52500 KM DE AYNI OLAY OLDU Kİ BU ARAÇLARDA KULLANILAN SÜBAPLAR ALAŞIMLI SÜBAPLARDI, BİLGİN OLSUN BİZ HEM BRC NİN HEM GFİ NİN BAYİSİYİZ BENCE YAĞLAMA SİSTEMİ NE 100-150 TL VERMEYE DEĞER. İLERİDE SENİ 3000-4000 TL MASRAFTAN KURTARABİLİR.

    doğru söylüyorsun. henüz ülkemizde yağlama sistemi ne işe yarar tam bilen yok. ama gelişen teknolojiyle beraber çok gerekli olacak. yağlama yapıyor denilen her üründe işe yarar diyemiyorum. şu anda en iyisi trlube.incelemenizi tavsiye ederim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sismo


    quote:

    Orijinalden alıntı: MTK0629

    quote:

    Orijinalden alıntı: sismo

    Aracıma (i30) bmd lpg taktırdım, işlem yapılırken konuşmamıştık fakat servis ücretsiz olarak benim araca subap yaglama koymuş gerekli diye..

    ücretin içinde olabilir. nasıl bir yağlama. markası nedir

    Cam suyu deposunun yanına ilave bir depo eklediler, damla damla yağ gönderiyor, yağ da sanırım ince yağ üzerinde supablex yazıyor..

    gerçek yağlama yapan sistemleri tavsiye ederim. kafasına göre yağlama yapan sistemleri değil.trlube incelemeni isterim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Şimdi bir mantıklı düşünelim.

    Yağlama sistemleri, sürtünme nedeniyle oluşan deformasyonu en aza indirmek için kullanılan sistemlerdir.

    Magnezyum alaşımlı subaplarda LPG nedeniyle meydana gelen aşınma ise yüksek sıcaklığa bağlıdır. Yani bu subapları aşındıran şey, yanma odasındaki lpg'nin yanması sebebiyle oluşan çok yüksek ısıdaki egzoz gazıdır.

    Dolayısıyla bu yüksek ısı sebebiyle oluşan aşınmayı yağlama sistemi falan engelleyemez.

    Bu tamamen bir pazarlama taktiği. Bu işten anlamayanları kandırarak markalarına prestij katma çabası.

    Bunu yazmak için girmiştim...

    TR-LUBE FAYDALARI :subaplarda sürtünmeden dolayı oluşan yüksek ısıyı düşürerek subap ayarlarını bozmaz, subapların kullanım ömrünü artırır ve subapların yanmasını önler.


    Yanmasını önler tamamen politik bir cevap kesinlikle yanmaz demiyor. Sonra subaplar yandıktan sonra gideceksin bayisine hani önlüyordu diceksin bir sürü bahane uyduracaklar biz yanmaz demedik ki önler dedik diye
    _____________________________
    Honda




  • bu senin politik cevap dediğin ve satış taktiği dediğin şeyleri avrupada 5 yıldır yapıyorlar. politik olsaydı yalan ortaya çıkardı. demekki faydası var. satış taktiği olsaydı 5 yıldır binlerce satış yapamazlardı. yanlış veya tam bilgisi olmayan insanlar diğer insanların kafasını karıştırıyor yada yanlış bilgilendiriyor. şunuda belirteyim, bizler milyarlar verip araba alıyoruz ama sen diyorsunki 200-300 tl bir seferde arabama harcayamam öylemi. ben buna sadece gülerim. zaten aracını ve kesesini düşünen bukadar bir fiyatı dert etmez takar kafasıda rahat eder. zaten lpg taktırmıyorsan aracına problem yok. ama lpg sistemi varsa aracında yağlama şart. şunuda belirteyim bu yağlama sistemlerinde kullanılan yağ önemli birde cihazın ne şekilde yağlama yaptığı bunları tam bilmeden konuşmak olmaz. lütfen yanlış bilgi vermeyelim. sadece bilgilerimizi yazalım .
    _____________________________
  • Yabanci forumlarda ne yaziyorlar acaba

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Katil Budistler, İmzamı Arakanda Ölen Müslümanların Anısına Ayırıyorum.
  • hazır konu hortlamışken bi işe yarıyormu. her servise gittiğimde takalım takalım diyolar. ben de ısrarla taktırmıyorum. çok şükür araç 53 bine geldi yaklaşık 50 bin kmdirde lpgde kullanıyorum bi sorun yok.

    bu tofaşlarınkidemi çelik benim 94 model kartal vardı. 4 sene arkadaşda devamlı lpg de çalıştı yaklaşık 100 bin km, 1 senede bende kaldı yaklaşık 30 bin km de ben kul.landım hiç benzin yüzü görmedi. şimdide 1,5 yıldır başka arkadaşta oda yapmıştır 50 bin km felan ama şimdiye kadar hiç subablar erimedi. başka sorunları çok oldu ama subalardan sıkıntı çekmedik.
    _____________________________
    1975 Opel Record 1.9 -1986 Mıtsubıshı Lancer 1.6 diesel -1992 Citroen BX TZD Turbo -2011 DFM Succe -2013 Mıtsubıshı L200 4x2 -2006 Fiat İdea-2000 kia pride- 1996 rover 620 si. 2006 Tata telcoline 4x2 - 2000 scudo 1,9 el. 2013 peugeot patner 1.6 -2013 WW CC 2,0 177 BG - 1993 ford p100 ben seçmedim onlar beni buldu
  • bence katkılı ve yağlama özelliği olan lpg kullanmak bu sorunu öteleyecektir.
    _____________________________
    There is nothing unexpected, just things you are not prepared for!
  • yağlama sistemlerinin hepsi fasa-fiso'dur. hiç bir faydası yoktur. boşuna paranızı kaptırmayın. neden mi?

    yağlama sistemlerinde yağ nereden gelir? emme manifolduna küçük bir delikten. bu durumda 4 silindire de aynı anda yağ gitmesi imkansızdır. bu 1.

    diyelim ki her silinidire eşit miktarda yağ gitti. bilmem kaç derecede patlayan ısıya yağ-mağ dayanmaz. onu geçiniz. anında buharlaşır. bu 2.

    hadi oldu diyelim. emiş sübabını yağladı. egzost sübabı ne olacak? onu nasıl yağlayacak? siz hiç 8 valf değiştiren 4 silindir araç gördünüz mü? emişler sağlam egzostlar pert. 16lı set olarak değişir. bu 3.

    saygılar.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    yağlama sistemlerinin hepsi fasa-fiso'dur. hiç bir faydası yoktur. boşuna paranızı kaptırmayın. neden mi?

    yağlama sistemlerinde yağ nereden gelir? emme manifolduna küçük bir delikten. bu durumda 4 silindire de aynı anda yağ gitmesi imkansızdır. bu 1.

    diyelim ki her silinidire eşit miktarda yağ gitti. bilmem kaç derecede patlayan ısıya yağ-mağ dayanmaz. onu geçiniz. anında buharlaşır. bu 2.

    hadi oldu diyelim. emiş sübabını yağladı. egzost sübabı ne olacak? onu nasıl yağlayacak? siz hiç 8 valf değiştiren 4 silindir araç gördünüz mü? emişler sağlam egzostlar pert. 16lı set olarak değişir. bu 3.

    saygılar.



    Silindir içi sıcaklıktan bir haber olan saf yurdum insanı oraya eser miktarda giren yağdan medet umuyor.Silindir içerisine sanki oluk oluk yağ gönderiyor sistem Buhar fazında giren yağ anında yanar ve yağlama bir tarafa kurum oluşumunada sebep olur.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    yağlama sistemlerinin hepsi fasa-fiso'dur. hiç bir faydası yoktur. boşuna paranızı kaptırmayın. neden mi?

    yağlama sistemlerinde yağ nereden gelir? emme manifolduna küçük bir delikten. bu durumda 4 silindire de aynı anda yağ gitmesi imkansızdır. bu 1.

    diyelim ki her silinidire eşit miktarda yağ gitti. bilmem kaç derecede patlayan ısıya yağ-mağ dayanmaz. onu geçiniz. anında buharlaşır. bu 2.

    hadi oldu diyelim. emiş sübabını yağladı. egzost sübabı ne olacak? onu nasıl yağlayacak? siz hiç 8 valf değiştiren 4 silindir araç gördünüz mü? emişler sağlam egzostlar pert. 16lı set olarak değişir. bu 3.

    saygılar.



    Silindir içi sıcaklıktan bir haber olan saf yurdum insanı oraya eser miktarda giren yağdan medet umuyor.Silindir içerisine sanki oluk oluk yağ gönderiyor sistem Buhar fazında giren yağ anında yanar ve yağlama bir tarafa kurum oluşumunada sebep olur.

    sonunda aklı başında bi yorum geldi. silindirlerin içinde oluşan kurum sübapların erimesinden daha tehlikelidir. kaldı ki, çoğu yağlama sistemi tüm devirlerde aynı oranda yağ göndermektedir. 1 devirde gönderilen miktarla 7 bin devirde gönderilen miktar aynıdır. akıl var mantık var. 1 devirdeki sıcaklıkla 7 bin devirdeki sıcaklık aynı mı? hepsi para tuzağı
    _____________________________




  • Araştırmalarım sonucu prinse de kullanılan yağlama sistemindeki yağ denilen sıvı, benzinle beraber yanıp açığa çıkan gazın metal yüzeyinde bir katman oluşturarak aşırı ısınmayı engellediğidir... Yani aslında dolaşan bir yağ yoktur! BU sistem tamamen ecu kontrollüdür ve motor devirlerine göre çalışmakta ve miktraını ona göre ayarlamaktadır... kendi aracım olan astra 1.4 140 hp için sadece bu sistemin kullanılması gerektiğini öğrendim... İlgilenenlere...
    _____________________________
    LG G7, Samsung NU 7400, GM9 PRO
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TARIK1978

    ARKADAŞLAR TRABZON DA SADECE SIRALI LPG SİSTEMİ MONTAJI YAPAN BİR FİRMANIN YETKİLİSİ OLARAK YAĞLAMA SİSTEMLERİ HAKKINDA BİR KAÇ HASSAS BİLGİYİ SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTERİM; SÜBAP YAĞLAMA SİSTEMİ, ÇELİK SÜBAP DIŞINDAKİ TÜM ARAÇLARA TAKILMASI ŞART OLAN BİR SİSTEM, AYRICA SİZE VERİLEN FİYATLAR ÇOK PAHALI, MANUEL YAĞLAMA SİSTEMİ MARKASINA GÖRE DEĞİŞMEKLE BERABER 100 YA DA 150 TL DİR. ELEKTRONİK YAĞLAMA SİSTEMİ İSE 580 TL DİR. ELEKTRONİK YAĞLAMA SİSTEMİ PRİNS MARKA LPG SİSTEMİ İLE BERABER SATILMAKTADIR. MAGNEZYUM SÜBAPLARIN YERİNE ÇELİK SÜBAP TAKILMASI DA ÇÖZÜM DEĞİLDİR, ARACIN PERFORMANSINDAN YAKIT SARFİYATINA KADAR BİR ÇOK ETKİSİ OLAN BİR UYGULAMADIR ŞÖYLEKİ ARACIN TEKNİK TÜM HESAPLAMALARI KULLANILAN SÜBAP TÜRÜNE GÖRE HESAPLANMIŞ VE UYGULANMIŞTIR. SİZ SÜBAPLARI DEĞİŞTİREREK TÜM DENGEYİ BOZABİLİRSİNİZ. BU GÜN SADECE ÇELİK SÜBAPLARIN TAKILMASI İŞLEMİ YAKLAŞIK 1500 TL DİR, ARACINIZA TAKACAĞINIZ MANUEL YAĞLAMA SİSTEMİ SÜBAPLARINIZI % 80 ORANINDA KORUYACAKTIR. AYRICA İNSİGNA VE CRUZ GİBİ ARAÇLARA PRİNS YA DA BRC MARKA LPG SİSTEMİNİ YAĞLAMA İLE BERABER TAKTIĞINIZDA EK MALİYET OLARAK 220 TL ÖDEMENİZ HALİNDE SÜBAPLAR 2 YIL BOYUNCA KASKO YAPILABİLMEKTEDİR.

    Zaten problem bu noktada başlıyor yine bir satıcı yine bir fiyat bilgisi yine 2 yıl garanti . Zaten araçlarda (Cruz) model araçlar için söylüyorum 2 yıldan sonra başlayan problem sübap erimesi
    Bu arada 2011 model cruze otomatik kullanıyorum yaklaşık 2 yıldır aracım şuan 60000 e yaklaştı
    _____________________________
    uĞur İLKDOĞAN




  • Subap erime problemi sadece opel de ve chevrolet te var biliyordum(ki varsa)ama hem bu konuda okuduklarım hemde forumda okuduklarım öyle olmadığını söylüyor.mazdada mitsubishi de de var olduğu yazılıyor.sadece opel ve chevrolete özgü bir durum değil.hatta araç alma aşamasında ford focus 1.6 alacaktım servisin söylediği focusun motoru lpg ye uyumlu değil die takılması durumunda garantiden çıkar demişti.ama foruma göre opel ve chevrolet harici diğer araçlar lpg ye uyumlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    astra h 1.6 115 bg
    ruhumuz olmadan sadece bir makineyiz.
  • Bi ara sürekli Aygaz lpg kullanıyodum arabada(Düz motor şahin)O ara farkettim hava filtre kabı olsun,karbüratör olsun karbüratörün önündeki çanak olsun yağdan geçilmiyodu.Diyodum araba aşırı yağ mı yakıyo acaba.Sonra bana yakın bi yerde Shell istasyonu açıldı,sürekli oraya gitmeye başladım,bu yağlanma olayı hiç yok şimdi.Yani aygazın katkılı diyerek sattığı yağlı gaz mı?
    _____________________________
  • elk_35 kullanıcısına yanıt
    Walla enteresan bide katkili vs diyip on kurusa varan farkla satiyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2010 Toyota Verso 1.6 elegant
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v

    Subap erime problemi sadece opel de ve chevrolet te var biliyordum(ki varsa)ama hem bu konuda okuduklarım hemde forumda okuduklarım öyle olmadığını söylüyor.mazdada mitsubishi de de var olduğu yazılıyor.sadece opel ve chevrolete özgü bir durum değil.hatta araç alma aşamasında ford focus 1.6 alacaktım servisin söylediği focusun motoru lpg ye uyumlu değil die takılması durumunda garantiden çıkar demişti.ama foruma göre opel ve chevrolet harici diğer araçlar lpg ye uyumlu.

    1.6 focusların fabrika çıkışı lpg'lileri satılıyor almanya'da, nasıl lpg'ye uyumsuz anlamadım.

    Subapları mı değişik acaba?
    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Walla enteresan bide katkili vs diyip on kurusa varan farkla satiyorlar

    Katkı dediği yağ galiba,eğer öyleyse araca yağlama sistemi taktıracağınıza aygaz alın aynı şey olur heralde
    _____________________________
  • Arkadaşlar benim yağdan başka lpg ile aklıma takılan şu yanlışlarımı düzeltirseniz sevinirim:

    Şimdi lpg+sıralı sistem enjeksiyonlu 2001 clio var bu lpg zamanla motorta kurum oluşturuyormuş benzin oluşturuyor mu zamanla kurum?birde şimdi bu sıralı sistem çalışırken ilk başta benzinle çalışıyor belli bir sıcaklıktan sonra lpgye geçiyor sizce arada sırada arabayı lpgyi kapatıp benzinde kullanmanın faydasını görür müyüz?
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.