Şimdi Ara

LPG Yağlama Sistemi Hakkında Bilgi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
3
Favori
66.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Arkadaşlar benim yağdan başka lpg ile aklıma takılan şu yanlışlarımı düzeltirseniz sevinirim:

    Şimdi lpg+sıralı sistem enjeksiyonlu 2001 clio var bu lpg zamanla motorta kurum oluşturuyormuş benzin oluşturuyor mu zamanla kurum?birde şimdi bu sıralı sistem çalışırken ilk başta benzinle çalışıyor belli bir sıcaklıktan sonra lpgye geçiyor sizce arada sırada arabayı lpgyi kapatıp benzinde kullanmanın faydasını görür müyüz?

    Benim motor söküldüğünde manzara buydu;
     LPG Yağlama Sistemi Hakkında Bilgi
    Malum tofaş motoru benzinle pek arası yoktur,sürekli lpgUsta tel fırçasıyla girişiyodu hatta,kurum bağlamış falan diyodu.
    _____________________________




  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    görürsün tabi, haftada 1 gün benzinle sür,

    sübablar daha geç kurur,

    ben fordu paso gazla sürdüm, sübabları kuruttum. sonra 4 depo benzinle sürmek zorunda kaldım arabayı
    _____________________________
    VAZİFEYİ İHMALE GÖTÜREN MERHAMET MEMLEKETE İHANETTİR.

    M.KEMAL ATATÜRK
  • Yağlamalı sistemdeki yağ yanarak subaplarda kurum oluşturmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v

    Subap erime problemi sadece opel de ve chevrolet te var biliyordum(ki varsa)ama hem bu konuda okuduklarım hemde forumda okuduklarım öyle olmadığını söylüyor.mazdada mitsubishi de de var olduğu yazılıyor.sadece opel ve chevrolete özgü bir durum değil.hatta araç alma aşamasında ford focus 1.6 alacaktım servisin söylediği focusun motoru lpg ye uyumlu değil die takılması durumunda garantiden çıkar demişti.ama foruma göre opel ve chevrolet harici diğer araçlar lpg ye uyumlu.

    1.6 focusların fabrika çıkışı lpg'lileri satılıyor almanya'da, nasıl lpg'ye uyumsuz anlamadım.

    Subapları mı değişik acaba?

    Valla okadar bilmiyorum ben focus ile astra arasında kalmıştım focus 1.6 style alacaktım lpg konusunu da sordum focus kesinlikle lpg uyumlu değildir garanti dışı kalır dedi.astra ile 10 bin tl fark olunca astra h aldım.nasıl olsa 2 side benzinli olacaktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    astra h 1.6 115 bg
    ruhumuz olmadan sadece bir makineyiz.




  • clio 1.2 16 v C kullanıcısına yanıt
    Orjinal fabrikasyon LPGli araçlların silindir kapağı ve subaplar ,pistonlar farklıdır çelikten yapılmıştır...

    http://gas2.org/2013/07/09/5-reasons-to-not-convert-your-car-to-propane/


    Bu forumda cevap olur eger ingilizce biliyorsanız

    LPG Conversion to a Focus...worth it??

    www.pistonheads.com
    LPG Conversion to a Focus...worth it?? - Page 1 - Ford - PistonHeads
    http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=213664&f=129&h=0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 18 Kasım 2013; 1:09:39 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Orjinal fabrikasyon LPGli araçlların silindir kapağı ve subaplar ,pistonlar farklıdır çelikten yapılmıştır...

    http://gas2.org/2013/07/09/5-reasons-to-not-convert-your-car-to-propane/


    Bu forumda cevap olur eger ingilizce biliyorsanız

    LPG Conversion to a Focus...worth it??

    www.pistonheads.com
    LPG Conversion to a Focus...worth it?? - Page 1 - Ford - PistonHeads
    http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=213664&f=129&h=0



    İngilizcem yok pek anlamadım ama ozaman ülkemize gelen araçlar fabrikasyon lpg li olmadığına göre motor iç aksamı çelik yada güçlendirilmiş malzemeden değil.ve lpg ye de uyumlu olmaya bilir olarak mı anlaşılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    astra h 1.6 115 bg
    ruhumuz olmadan sadece bir makineyiz.




  • LPG değişim sistemleri türkiyenin halkına attığı en büyük kazıklardan biridir. Evet avrupada ve dünyada fabrikasyon LPG li araçların motoru ve kullanılan pek çok parça daha dayanıklı malzemelerden yapılıyor.Kimse sorgulamıyor neden orjinal fabrikasyon LPG ve CNG li araçlar TR ye getirilmiyor diye.
    _____________________________
  • 350 tl ye değişiyor suboplar yan sanayisi daha ucuz ama çok gitmez dediler cruzz
    _____________________________
    UZMAN
  • güncel
    _____________________________
    intel e6750,asus p5k-E wifi,Asus gtx 460 top gddr5,2*1gb ddr2 667 kingston,2 adet1 adet 300 1 adet320 1 adet400 1adet 750gb 1Tb seagate sata II ı6 mb ncq hdd,phlips 17 lcd b6 asus 18xdvdw,feel hurricane kasa,,hp 1005 yazıcı,,bm555 kawai 5+1,
    LG 55 lw 5500--------- LG hb 906 ta ev sinema sistemi
    VU+DUO-Next 2000 cıs süper- plus-İnpax 5100-next d-smart
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    Lpg'de subap sorunu yaşanan araçlarda yağlama sisteminin mutlaka takılması gerekildiği söyleniyor,BRC nin bazı servislerini arıyorum gerek yok diyor takmaya bazısıda takılması lazım diyor kime inanacağımı şaşırdım,konu hakkında kullaktan duyma bilgi deyilde gerçekten bu yağlama sistemi hakkında bilgisi olan arkadaş varsa bildiklerini bizimle paylaşırsa sevinirim.

    Opel Astra Insignia ve Chevrolet Cruze marka araçların subapları daha hafif olması nedeniyle magnezyum alaşımlı malzemeden imal edilmiştir. Daha seri çalışan motor, daha az yakıt tüketimi, daha düşük egzoz emisyon değerleri elde etmEk amacıyla kullanılan magnezyum alaşımlı sübapların tasarımında yanma odasında benzin kullanımı göz önünde bulundurulmuştur. Bu araçların lpg’ye dönüşümü sonrasında; yüksek hızda çalışan sübaplara ve seri motora aynı hızda cEvap verebilecek gelişmiş bir LPG sistemi kullanılmaması, doğru yazılım ayarlarının yapılamaması durumunda karışım oranları doğru ayarlanamamakta ve yanma odasında ısı artışına neden olmaktadır. Buna ilaveten LPG’nin yanması sonucu yanma odasında benzine göre daha yüksek ısı ortaya çıkarmasıda göz önüne alındığında, bu araçların subap ve subap yataklarında, yalaşık olarak 20.000-30.000 km sonra ısıya bağlı deformasyonlar ortaya çıkMaktadır.

    LPG’nin yanması sonucu oluşan yüksek ısıyı bertaraf etmek için ise sisteme Yağlama sistemli lpg kiti takılıp yağlama sistem içinde bulunan yağlama sistemini subap koruma sistemine ilave ediliyor.. Valve Care Subap Koruma sisteminde koruyucu sıvı sayesinde LPG ile yanma sırasında subaplarda koruyucu film tabakası oluşmakta, bu da subapların direncini arttırmakta ve aşınmaları önlemektedir.

    Bence yağlama sistemli sağlam bi kit taktırın aracınıza.Kafanız dinç olsun.Eğer taktırmayı düşünüyorsanız prins vsi2 kitini öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi persia06 -- 4 Mart 2015; 20:48:35 >
    _____________________________




  • Arkadaşlar sakın ha bu tuzağa düşüp yağlama sistemi filan taktırmayın. Sebebini okuyun hak vereceksiniz.

    Ben lpg dönüşümü sırasında ustanın da değil firma sahibinin gazı ile (aslında ustaya bu gerekli mi diye sorduğumda ben bilmem tak dersen takarım dediğinde anlamam lazımdı) hem de otomatik olanından 200tl verip taktırdım. Araç Honda ki bilen bilir lpg ye en uygun araç derler. Araç her dur kalkta devir dibe vuruyor ve çoğu kez stop ediyor ki İstanbul trafiğinde bu ne demek tahmin edersiniz. Tabi düştüm sanayi yollarına ve tam bir yıl aracı ellemeyen usta kalmadı. Önce dönüşümü yapan İstanbul da benden iyi usta yok diyen Abdullah usta uğraştı durdu çözüm filan yok, sonra zaten ondan ümidi kestim İstanbul bölge bayiisinde derman aradım. Sürekli gaz ayarları bujiler değişti vs. vs. Tam bir yıl sürdü bu bölge bayiindeki ustalarla ahbap olduk (onların bir suçu yok sağolsunlar çokta ilgilendiler). Neyse en sonunda şehir dışında iken bir ustaya denk geldim laf arasında derdimi söyledim. Adam dedi aracı bırak yarın gel al. Gittim ne dese beğenirsiniz. Lpg kiti saat gibi sana bu yağlama kitini satan ve takan usta kim dedi. Tamamen gereksizmiş ve hiçbir fonksiyonu yokmuş. Adam yağlama kitini sökmüş ve sorun bitmiş. Şaka gibi yani çöpe giden 200tl ye mi yanayım, tam bir yıl çektiğim sıkıntıya mı yanayım şaşırdım. Firma sahibi uyanık aracın çelik subaplı olduğunu bile bile sırf üç kuruş daha kazanmak için yok kuruyor yok bilmem ne diyip satıyor üstelik böyle de bir soruna yol açıyor. Siz siz olun mahnezyum subapları da bilemem ama (büyük ihtimalle onlarada bir hayrı yoktur) çelik subaplı aracınıza bu mereti taktırmayın.
    _____________________________




  • Arkadaşlar birşey sormak istiyorum,

    Opel Astra 2013 J kasa aracım var, LPG'si Zavolli. Subopları değiştireceğim. Ustam iyi bir usta ancak kafama takıldı. Çelik subaplar silindir kapağını aşındırıyor ve bu da riskli bir durum, o yuzden şu andaki orjinalinden daha kaliteli ama çelik olmayan bir subap takmamız en iyisi dedi. Ben tek seferde çelik taktırır sonsuza kadar bu sorundan kurtulurum diye düşünüyordum ancak bu silindir kapağı olayı biraz şaşırttı beni.

    Konu ile ilgili bilgisi olan varsa yardımlarınız rica olunur.

    Saygılarımla,
    _____________________________
  • foollowme kullanıcısına yanıt
    Hocam Insignia forumlarında falan 1.6T motorların sübaplarını değiştirenler var. Çelik takmışlar ve 20 - 30 bin kilometredir sıkıntısız kullandığını söyleyenler var oralara üye olup araştırın isterseniz. Bu arada bende de 1.4T Astra var sübap sıkıntısı yaşadığınıza nasıl karar verdiniz ? Sabahları zor çalışma mı ? Çekişte düşme mi ? Yoksa ustanız kompresyon testiyle mi böyle bir şey söyledi size ?
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker
  • yağlama deyince havuz medyasının yazarlarını hatırlattı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Konuyu hortlatacağım, lakin çok bilgi kirliliği olmuş, google'dan buraya giren biri yanlış bilgi öğrensin istemem. Yazıya başlarken şunu belirteyim, makine mühendisiyim.

    Benzinli çok nokta enjeksiyonlu motorlarda benzin, valfin arkasına püskürtülür. Sıvı halde püsküren benzin, ortamdan ısı çekerek buharlaşır. Elinize kolonyağı dökünce serinlemesi gibi emme valfinden ısı çeker. Emme valfinin hesabı da ona göre yapılır. Egzoz valfi zaten her türlü yüksek ısı tesiri altında çalışacağından alaşımı özeldir. Tasarımı ona göre yapılmıştır, sıcaklığa direnir. Lpg de emme supabını koruduk da egzoz her türlü gidecek zaten diyen arkadaşa da buradan selamlar.

    Siz tüp taktırdığınızda emme valfinin soğutma kapasitesini kesersiniz. Sıcakta çalışmaya başlar. Çelik supaplarda bile kötü etki oluşturabilir. Lakin magnezyum supaplar için ölümcüldür. Magnezyum alaşımı, uzun süre sıcakta çalıştığında kalıcı uzama ve sertlik kaybına maruz kalır. Sertlik kaybına maruz kalan supap, zamanla aşınır.

    Yukarıda bir arkadaş demiş ki "yağlama sistemi bu, aşırı ısıya karşı nasıl korusun ?" Arkadaşın sanırım bırakın bu meslekleri, sanayi ile bile alakası yok. Onu da geçtim basit fizikle de alakası yok. 100 derecedeki supapın üzerine 20 derecede yağ bırakırsan ne olur güzel kardeşim ? Makinelerin çoğunun soğutmasını yağlama sistemi gerçekleştirir zaten.

    Yağlamanın her silindire eşit şekilde ve elektronik kontrollü yapılması lazım. Çünkü yağ, elbet yanmaya katılıyor, dolayısıyla hava-yakıt oranı ona göre ayarlanır. Özellikle magnezyum supaplar için takılmasına gerek yok diyen usta varsa dükkanından hızla uzaklaşın. Yağlama kitiyle beraber kullanılan lpg sisteminde uzun yıllar boyunca sorun yaşamazsınız. Bir de belirli bir devirden sonra benzine geçiş ayarı yaptırırsanız , aracın ömrü benzinli haline neredeyse eş değer olur.
    _____________________________
    Devrim Arabası




  • Sonuc olarak sıfır km aldigim araca yaglama sistemi taktirmadım 5 yil 53 bin km kullandım lpg de herhangi bir sorun cikarmadan sikintisiz sattim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Silifke'nin Yoğurdu...

  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    hocam biraz geç oldu kusura bakmayın hatta bayağı geç oldu :) motor soğukken arabayı çalıştırdığımda istop ediyordu hatta bazen motor tam ısınmadıgında kendiliğinden istop ederek fren ve direksiyon kitleniyordu. Ancak motor ısındıktan sonra hiç birşekilde istop etme sıkıntısı olmadı. usta da subaplardan kaynaklandığını söyledi, değiştirdik ve sıkıntı tamamen ortadan kalktı.
    _____________________________
  • foollowme kullanıcısına yanıt
    Anladım çok geçmiş olsun güle güle kullanın Hocam
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker
  • foollowme kullanıcısına yanıt
    Aracınız 1.6 mı 1.4Turbo mu ? Kaça değiştirdiniz komple ? Çelik mi taktırdınız ? Kaç km kullanabildiniz lpgde ?Riski varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dostum35 -- 28 Aralık 2016; 15:20:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • dostum35 D kullanıcısına yanıt
    aracım 1.6. %100 emin olmamakla birlikte 1400 tl civarı bir rakama değiştirdim. Usta çelik tavsiye etmedi, silindir kapağını uzun vadede aşındırır dedi. Şu anda orjinal opelde bulunan mag. alaşımlı subaplardan daha kaliteli bir subap dedi. Benimki çok erken subap yedi maalesef 15.000 de taktırdım 45.000 de yedi. Şu andaki için usta en az 60.000 km götürür dedi. Arac 67.000 de bir sıkıntı yok çok şükür.

    Nasıl bir riskten bahsettiğinizi anlamadım. Ben açıkcası memnunum 18 ayda 52.000 km yol yaptım 0.20 kuruş tasarruf (en az) 10.400 yapar. Aracı satarken zaten LPG fiyatını da üstüne koyarak satabiliyorsun. Dolayısıyla subap için ödediğim paraya takılmadım hiç. Tabi usta çok önemli bu anlamda.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.