Şimdi Ara

Lpg'li Ve Hiç Lpg Takılmamış Araba Farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bu çok tartışılan bir konu araç alırken veya satarken kimisi lpg avantaj diyor kimisi benzinli avantaj diyor bana göre benzinli hiç lpg takılmamış motor daha az yorulmuş yıpranmış demektir sizce nasıl bu durum nasıl düşünüyorsunuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
  • Bende aynı kanaatteyim eğer ki LPG takılcaksa al istediğin yerde isdetiğin kiti takdır ama iyi bir kit ve LPG eksperi yapılarak LPG ile az km kullanılmış araçta olabilir sorun varsa belli olur zaten sistemde.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • lpg nin montaj kalitesine, lpg sonrasındaki kullanım şekline ve motorun lpg uyumluluğuna göre değişir.

    değişmeyecek tek şey lpg takılmamış motorun daha ideal olacağıdır.


    kişisel olarak lpg takılmamış bir araç alıp güvendiğim bir yerde iyi bir kit taktırmayı daha sağlıklı buluyorum.

    _____________________________
    yaptıklarım yapacaklarımın paralel evrendeki halleridir.
  • lpg yi en iyi ustaya 1000 lira fazladan verip, en iyi en pahalı kitlerden taktırırsan sorun yaşama ihtimalin minimuma iniyor. tecrübeyle sabit.


    lpg ile 600 bin km yapmış ama halen sağlam çalışan araba videosu vardı. düzgün takılırsa lpg motoru pek yıpratmayabiliyor da yani. illa yıpratacak diye bişey yok.


    ama gidip de morgaz diye lpg taktırmışsa adam o araçtan uzak dururum.

    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • Fiyat kırma politikası;

    Araçta LPG varsa olduğu için, yoksa taktırılacağı için fiyat kırmak istiyorlar.


    Bir de LPG hakkında dışarıdan kulağa hoş bir sürü fuzuli bilgi var.

    LPG çok güzel çok şahane, hep arabalar kötü, TR deki yakıt kötü vs.  

    Çoğu LPG markası sitelerinde övüyor da övüyor, sorun çıkınca da üç maymun oynunyorlar.


    İkinci elde, fabrikasyon montajı olup, satın alınırken takılmış kitler tavsiye ederim,

    Sonradan takılan, benzinli çalışmak için mühendislik yapılmış motora devşirilmiş LPG li araçlardan uzak durmanızı tavsiye ederim.


    Genel olarak standart bir ürünü birçok çeşidi bulunan motorlara uydurmaya çalışıldığı için kısa ya da uzun vadede problemler çıkıyor.

    Akabinde LPG 'li araç hakkında herkes kendine göre bilgi ve deneyim edindiği için kimine hoş, kimine değil.

    _____________________________




  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    Aynen katılıyorum hocam. İlanda 30.000 km de LPG siz Toyota Verso premium um var. Almaya niyetli arkadaşlar arayıp LPG taktıracağım daha deyip fiyat kırmaya çalışıyorlar. LPG olsa istediğim fiyati vereceklerini de belirtiyorlar. Arkadaş sitede LPG li araçlarda var hem de benimkinden daha hesaplı. Sadece km 40k 40k daha fazla. Onlara yönelin madem. Hem yıpranmamış motor hem de daha ucuza kapatma derdindeler...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Neden LPG arabayı ağır işlerde mi çalıştırıp yoruyor?


    Hayır piston gömlek içine yakıt giriyor ve yakıt filtrenizi düzenli değişiyor ve kaliteli ürün kullanıyorsanız bir nebze tamam aksi halde en pis yakıt dizel sonra benzin sonra LPG en temiz ve içinde yabancı micro madde bulundurmayan yakıt türü şimdi hangisi motora en çok zararı verir sizce?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8D107F370 -- 4 Ağustos 2021; 0:46:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG'li araç için yağ tavsiyesi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Lpg değişken bir mevzu öyle LPG takılı takılıdeğil tarzı yorumlayamayız..

    Bazı motorlar lpg yi.hiç.sevmez hiç.gelmez..
    Bazı motorlar lpg ile inanılmaz uyumlu sorunsuz çalışır.
    Bazı motorlar belli kitleri ve çok kaliteli işçilik olursa sorunsuz çalışır ama onunda dışında onlarda çok sıkıntı yaratır..

    Ben şahsen üçüncü şıkdaki tarzda bir araç alıcak olsam kesinlikle lpg yi kendim bildiğim yerde en üst kalite en iyi işçilikle taktırmayı tercih ederim Prince gibi mesela..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370

    Neden LPG arabayı ağır işlerde mi çalıştırıp yoruyor?


    Hayır piston gömlek içine yakıt giriyor ve yakıt filtrenizi düzenli değişiyor ve kaliteli ürün kullanıyorsanız bir nebze tamam aksi halde en pis yakıt dizel sonra benzin sonra LPG en temiz ve içinde yabancı micro madde bulundurmayan yakıt türü şimdi hangisi motora en çok zararı verir sizce?

    Lpg= yüksek ısı bilmem anlatabildim mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370

    Neden LPG arabayı ağır işlerde mi çalıştırıp yoruyor?


    Hayır piston gömlek içine yakıt giriyor ve yakıt filtrenizi düzenli değişiyor ve kaliteli ürün kullanıyorsanız bir nebze tamam aksi halde en pis yakıt dizel sonra benzin sonra LPG en temiz ve içinde yabancı micro madde bulundurmayan yakıt türü şimdi hangisi motora en çok zararı verir sizce?

    Mantığınız doğru fakat; benzin için üretilmiş motora, yanma sıcaklığı, yanma süresi, yakıt hacmi, basıncı ve verdiği enerji gibi birçok değişkenin farklı olduğu bir yakıtı kullandığınızı atlıyorsunuz.


    En sık rastlanan, yeni araçlarda hafif malzeme kullanımı için subapların alaşımlarının düşük sıcaklık dayanımı olması, LPG kullanımında subap erimesine neden olabiliyor.

    LPG yanma süresi daha uzun olduğundan araçların benzin için ayarlanmış avansı tutmayabiliyor.

    Motor bloklarının soğutma devirdaimi LPG ile çalışmaya uygun olmayabiliyor. vs.vs..

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Mantığınız doğru fakat; benzin için üretilmiş motora, yanma sıcaklığı, yanma süresi, yakıt hacmi, basıncı ve verdiği enerji gibi birçok değişkenin farklı olduğu bir yakıtı kullandığınızı atlıyorsunuz.


    En sık rastlanan, yeni araçlarda hafif malzeme kullanımı için subapların alaşımlarının düşük sıcaklık dayanımı olması, LPG kullanımında subap erimesine neden olabiliyor.

    LPG yanma süresi daha uzun olduğundan araçların benzin için ayarlanmış avansı tutmayabiliyor.

    Motor bloklarının soğutma devirdaimi LPG ile çalışmaya uygun olmayabiliyor. vs.vs..



    Alıntıları Göster

    Sizden alıntı yaptım ama konuda baya yanlış bilgi var.


    Sübapların yanmasına LPG'nin yüksek ısısı sebep olmaz.


    LPG denen bütan ve propan karışımı gaz, benzine göre ortalama %5 daha fazla ısı üretir. Tabi ki optimum hava/yakıt karışımındadır bu.


    Sübaplar düşük sıcaklık dayanımlı değildir. Aslında %5'lik ısı farkı sübaplarda sıkıntı çıkarmıyor. Eğer bu %5'lik ısı farkı sıkıntı yaratsa LPG takıldıktan sonra ilk kilometrelerde bu sıkıntıyı yaratırdı. Oysa 60-100 bin km bu sübaplar sağlıklı çalışmaya devam ediyor.


    Üstelik yanan sübaplar sadece egzoz sübapları oluyor, halbuki aynı ortamda emme sübapları da var. Neden onlarda sıkıntı olmuyor? (Çoğunlukla) Çünkü yanma sonrası atık gaz egzoz sübaplarından atılıyor.


    Demek ki mevzu farklı.


    Benzin, içeriği nedeniyle yandığında karbon birikimi yapar. Bu karbon birikimi, egzoz sübaplarının silindir içi yüzeyinde ve sübapların devamında örtü oluşturur. Bu karbon örtüsü, sübapların ani ısı yükselme-düşme şoklarına ısı kalkanı görevi görerek sübapların daha küçük ısı dalga boylarına maruz kalmalarını sağlar. Yani emme-egzoz-emme durumunda sıcaklık 100-600-100 (rakamlar ortalama örnektir) şeklinde değil 200-400-200 şeklinde daha kısa dalga boylarında ilerler. Böylece ani hal değişimini gerektirecek ortam oluşmaz. Yeni araçlarda daha hafif malzeme kullanıldığı tabi ki doğrudur. Fakat eski nesil sübaplara göre ısıya değil, ısıl şoka dayanıksızdır.


    Karbon örtüsünün benzer mantığı motorların farklı alanlarında da uygulanır. Egzoz manifoldu ısı kalkanı ve turbo ısı kalkanı bunlara birer örnektir. O kalkanlar sizi koruma amacıyla değil, parçayı hızlı soğumaya karşı koruma amacıyla takılır.


    LPG'de ise bu karbon birikimi yoktur. Bu nedenle sübaplar yüksek dalga boyunda ısıya maruz kalırlar. Bu da sübapların benzine göre erken deforme olmasına sebep olur.


    Motor revizyonu yapılan araçlarda ilk 1000-3000-5000 km'de benzinle kullanılması tavsiyesi de bu nedenledir. Sübapların karbon kurumuyla kaplanması amaçlanır. LPG'li araçlarda arada sırada benzinde kullanılması ve mümkünse yüksek devir çevrilmesi de bu nedenle tavsiye edilir.

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Sizden alıntı yaptım ama konuda baya yanlış bilgi var.


    Sübapların yanmasına LPG'nin yüksek ısısı sebep olmaz.


    LPG denen bütan ve propan karışımı gaz, benzine göre ortalama %5 daha fazla ısı üretir. Tabi ki optimum hava/yakıt karışımındadır bu.


    Sübaplar düşük sıcaklık dayanımlı değildir. Aslında %5'lik ısı farkı sübaplarda sıkıntı çıkarmıyor. Eğer bu %5'lik ısı farkı sıkıntı yaratsa LPG takıldıktan sonra ilk kilometrelerde bu sıkıntıyı yaratırdı. Oysa 60-100 bin km bu sübaplar sağlıklı çalışmaya devam ediyor.


    Üstelik yanan sübaplar sadece egzoz sübapları oluyor, halbuki aynı ortamda emme sübapları da var. Neden onlarda sıkıntı olmuyor? (Çoğunlukla) Çünkü yanma sonrası atık gaz egzoz sübaplarından atılıyor.


    Demek ki mevzu farklı.


    Benzin, içeriği nedeniyle yandığında karbon birikimi yapar. Bu karbon birikimi, egzoz sübaplarının silindir içi yüzeyinde ve sübapların devamında örtü oluşturur. Bu karbon örtüsü, sübapların ani ısı yükselme-düşme şoklarına ısı kalkanı görevi görerek sübapların daha küçük ısı dalga boylarına maruz kalmalarını sağlar. Yani emme-egzoz-emme durumunda sıcaklık 100-600-100 (rakamlar ortalama örnektir) şeklinde değil 200-400-200 şeklinde daha kısa dalga boylarında ilerler. Böylece ani hal değişimini gerektirecek ortam oluşmaz. Yeni araçlarda daha hafif malzeme kullanıldığı tabi ki doğrudur. Fakat eski nesil sübaplara göre ısıya değil, ısıl şoka dayanıksızdır.


    Karbon örtüsünün benzer mantığı motorların farklı alanlarında da uygulanır. Egzoz manifoldu ısı kalkanı ve turbo ısı kalkanı bunlara birer örnektir. O kalkanlar sizi koruma amacıyla değil, parçayı hızlı soğumaya karşı koruma amacıyla takılır.


    LPG'de ise bu karbon birikimi yoktur. Bu nedenle sübaplar yüksek dalga boyunda ısıya maruz kalırlar. Bu da sübapların benzine göre erken deforme olmasına sebep olur.


    Motor revizyonu yapılan araçlarda ilk 1000-3000-5000 km'de benzinle kullanılması tavsiyesi de bu nedenledir. Sübapların karbon kurumuyla kaplanması amaçlanır. LPG'li araçlarda arada sırada benzinde kullanılması ve mümkünse yüksek devir çevrilmesi de bu nedenle tavsiye edilir.



    Alıntıları Göster

    Güzel açıklamışsınız, ben üşenip kısa kesmiştim.


    Hafif malzeme kullanımı furyasında gelişen dayanıklı ürünler üretmek yerine belli ömrü olan ve ileride yenilenmesi gerekecek şekilde mühendislik edilmiş motor ve ekipmanların yer aldığı araçlarda;

    Benzin yerine LPG yakılırken yanma odasında karbon film oluşmadığında (@canocan_07 Açıklamış) yüzeydeki sıcaklık salınımları "direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamalar" olmayan subaplar

    Motorun yüksek devirlerinde ortaya çıkan Avans ayarsızlığının da etkisi ile subapların işlevini yitirmesine yol açacak riskler oluşturmaktadır.

    _____________________________




  • Hocam LPG yanarken yuksek yanma isisi cikardigi icin motora zararlidir. Bakmayin zarari yok diyenlere. Hepsi teselli. Ulkenin durumu belli, lpg bazilari icin bir ihtiyac. Elbet zarari yok diyecekler. Ama bu arabalar lpg icin degil benzin icin uretiliyor. Benzin olmayan fakat benzine benzeyen bir yakit zorlama ile kullaniliyor.

    Soyle dusunun. Hic su icmeyip yillarca soda veya icetea vs ile yasayabilirsiniz (boyle yasayan arkadaslarim var). Hemen zarar vermez hatta gayet saglikli gorunursunuz. Fakat yillar icinde bazi kimyasallar birikerek bobrege ve vucudun diger kisimlarina zarar vermeye baslar.

    Ayni olay. Kisa vadede cok zarar gorulmez ama uzun vadede motoru benzinden fazla yipratacagi gun gibi asikardir. Yaptigi ekonomi icin bu yipranmayi kabul etmek elbet anlasilabilir bir sey ama bu gercegi degistirmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 5 Ağustos 2021; 11:40:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Düşük km benzinli araç alıp taktırmak doğrudur, benzinde çok yaktığı için sahibi gereksiz yere kullanmaz, ve benzinli araç kolay kolay kiralık şirket aracı olmaz,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Renault Clio Techno Esprit Alpine 1.0 TCe x-tronic 90 hp
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Forumd okuduğum sayılı ilgilendirici ve bilimsel yorumlardan birisi 👍🏻👏🏻

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.