|
|
_____________________________
|

|
|
_____________________________
|
İlk fotodaki motor 1,6L benzinli ti-vct ford focus ve cmax benzinli 115 bg motoru. İkinci fotodaki motor ise 1.6 litre turbo dizel 109 hp PSA-Ford tdci motoru. Gelelim konuya. Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır. - Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır. - Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır. - Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker. Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın. Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir. Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır. Sorunuz varsa buyrun... |
Dizel Otomobillerde Hava Yapma Sorunu ve Çözümleri
Dizel otomobiller, hava yaptığı zaman çalıştırma sorunları yaşayabilir. Hava yapma, yakıt sistemine hava girmesiyle oluşan ve motorun çalışmasını zorlaştıran bir durumdur.
Hava Yapma Belirtileri
Hava Yapmanın Nedenleri
Hava Yapma Çözümleri
Dizel otomobillerde hava yapma sorunu genellikle şu adımlarla çözülebilir:
Sonuç
Dizel otomobillerde hava yapma sorunu, motorun çalışmasını zorlaştırabilen ve çeşitli nedenlerden kaynaklanabilen bir durumdur. Bu sorunu çözmek için yakıt filtresinin değiştirilmesi, mazot deposundaki hava kaçaklarının kontrol edilmesi, enjektörlerin kontrol edilmesi ve hava filtresinin temizlenmesi veya değiştirilmesi gibi adımlar atılabilir. Bu adımlar izlenerek hava yapma sorunu genellikle çözülebilir ve aracın düzgün çalışması sağlanabilir.
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
New Astra Edition triger
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
![]() |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 18 Temmuz 2009; 22:39:37 > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 18 Temmuz 2009; 23:44:39 > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|