Şimdi Ara

Lpg hiç bu kadar avantajlı olmamıştı. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
386
Cevap
2
Favori
25.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum

    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.

    Beni tarif etmişsin, 2.4 accordum var prins lpg sistemi mevcut, havalar soğukken şehir içi kısa mesafe ( yani olabilecek en olumsuz şartlar ile) 100 km de 12-13 lt lpg yakıyorum. Kuruş hesabı yaparsak ortalama 40 kuruş. 1.2 Tsi aynı şartlarda 10 lt yakıyor nerdeyse 60 kuruş. Motora zararı fln hikaye öyle bir anlatıyorlarki, sanki benzin motor içini pamuklara sarıyorda lpg motoru parçalıyor. Kaliteli kitlerle performans kaybıda yok denecek kdr az. Birde ben lpg de basayım 1.2 tsi in içinden 2 defa geçerim bir de işin burası var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x3x -- 8 Şubat 2018; 13:29:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LPG'ye birkaç gün önce 16 kuruş indirim geldi. Ben 2.70'e alıyorum ve buna benzer fiyatlara bulmak mümkün çoğu yerde.

    Bu LPG fiyatı karşısında TSI falan hikaye artık. 10kr LPG yakılan şartlarda TSI en az 7 litre benzin yakar. 10lt LPG 27kr, 7 litre benzin 40kr ediyor. Aradaki fark baya çok. Dizelde de LPG ekonomisi yakalanamaz. Aynı şartlarda en az 6 litre mazot tüketilir, o da 32kr falan eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Aracınız neydi acaba?

    Güç kaybı ok.

    Avm olayında nasıl sorun oluyor? Ben istanbulda ayda en az 4 kere avm'ye giriyorum bir kere bile sorun yaşamadım şimdiye kadar.

    Uzun yolda da yakıt daha sık gidiyor ama 350 - 400km görüyor bir depoyla. O sürede zaten mola veriyorsun.

    Sorun önceki aracımda hiç yaşamadım. Şimdiki aracımda iki kere arıza ışığı yaktı o da ertesi gün kendiliğinden söndü. Onun dışında sıfır sorun. 18bin km oldu taktıralı.

    Masraf: Ne masrafı oluyor lpg'nin? 10bin km de bir bakım diyorlar o bile aslında para tuzağı, o kadar sık filtre değişimine gerek yok. Ben gitmedim mesela. Gitsem bile 50 - 80tl civarı, çok bir şey değil.

    Güç sıkıntısı için de güçlü araç tercih edilebilir. Mesela 2.0 cvt avensisler hem uygun, hem performanslı hem lpg ile uyumlu. Dizellerden daha az yakabilir.

    Bir diğer güzel yanı da çevreye verdiği zarar. Dizeller çevreye bu kadar zarar verirken gelecek nesilleri de düşünmeli, bu kadar duyarsız olmamalıyız. Lpg dizel ve benzine göre daha çevreci bir yakıt.


    Aracım 2012 model qashgai bir de ben araç almadan önce babamla ortak kullandığımız yaris.

    Bizi almamışlardı Bayrampaşa Forum avm' ye bende hiçbir kapalı otoparka yine yakalanırız korkusuyla giremiyordum. Ki her kapalı otoparkta kontrol yapılıyor zaten.


    Yakıtın erken bitmesi konusu Uzun yolda dediğiniz gibi çok rahatsız etmiyor, sadece Bolu tünelini geçince mutlaka almanız gerekiyor o tesiste de sürekli yoğunluk oluyor bu nedenle. Şehir içinde çok sorun oluyor, İstanbul' da zaten zamanla yarışıyoruz sabah işe gidip akşam eve geleceğiz diye bir de iki günde bir yakıt almak ciddi anlamda yük oluyordu.

    Sorunlar çıkıyordu evet, araçlar LGP' de giderken sürekli tekleme yapıyordu hadi sanayiye, bazen marş basmıyordu hadi sanayiye, birgün aracın içi çok kötü gaz kokmaya başladı acaba nereden kaçak var hadi sanayiye.

    Ben gerçek anlamda uzak durmayı tercih ediyorum. LGP' li araç benim uğraşabileceğim bir araç değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Saksıyı biraz çalıştırabilirseniz bence anlarsınız. Nedenleri çok basit çünkü, anlayabilirsiniz, buna inanıyorum.

    saksının antifrizi yok malesef donmuş kendi kendine gece 1.0 tsi araba diye verdiği 100 000 bin için uykusuz kalmıştır. gelip burada terapi yapmaya çalışıyor.

    bırıncısı ben 83bıne golf comfortlıne aldım. ıkıncısı terapıye ıhtıyacım yok sızın gıbı tup derdım yok. asıl terapıye ıhtıyacı olan mercedes alıp tup taktıran adamdır benım gozumde

    83 bine benzinli araba almak, üstelik 1 litre



    60 bine 1.3 multijet var 23 bin lira benzinli arabaya daha fazla bayılmak. Arabada Focus 1.0 ecoboost olsa anlarımda golf 83 bin ve 1.0 motor

    arkadasım sız magarada mı yasıyorsunuz ? 1.0 tsi motor senın 1.3 motoru katlar ıcınden gecer. Onu gectım fiat lineayla golf kıyaslayan adamla zaten tartısmaya gerek yok bırısı elma bırısı armut. egea dizeli kıyasla , focus dızeli kıyasla , a3 , a180 kıyasla neyse dicem de anlamayacagın ıcın anlatmanı mantıgı yok

    ayrıca degerler asagıda bıraz arastırıp kendınde bulabılırsın motorların degerlerını. En cok guldugum nokta 1.0 ecoboostu ovupde 1.0 tsi laf atman

    1.3 multijet motor : 90 hp 200 NM 0-100 :13.8 sec
    1.0 tsi 110 hp 200 NM 0-100 :9.9 sec
    1.0 ecoboost 125 hp 200NM 0-100:10.9 secs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    LPG'ye birkaç gün önce 16 kuruş indirim geldi. Ben 2.70'e alıyorum ve buna benzer fiyatlara bulmak mümkün çoğu yerde.

    Bu LPG fiyatı karşısında TSI falan hikaye artık. 10kr LPG yakılan şartlarda TSI en az 7 litre benzin yakar. 10lt LPG 27kr, 7 litre benzin 40kr ediyor. Aradaki fark baya çok. Dizelde de LPG ekonomisi yakalanamaz. Aynı şartlarda en az 6 litre mazot tüketilir, o da 32kr falan eder.

    ben dizelde lpg ekonomisini yakalıyorum. 6 lt şehir içi tüketim. 4,55 ten ucuz mazot alıyorum. 4,55*6 = 27 kuruş/km
    aslında 6 ltden de az yakıyor da ben tepki çekmemek için 6 yazdım

    araç 2012 model düz vites 6 ileri pejo 308 eHDi 112 hp (+ yazılım + EGR iptali)

    ayrıca mazotta indirimli satan istasyon sayısı, indirimli lpg istasyonundan çok daha fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 8 Şubat 2018; 13:37:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mllm

    Benzin en sorunsuzu en pahalısı.
    Diesel alırken pahalı, bazı motorlar sesli, bakımı benzine göre masraflı.
    LPG en ucuzu ama motora zarar veriyor, her yere giremiyorsun. vs, vs.

    Bunların üçü de kullanılıyor ülkemizde, üçünü de tercih edenler var.
    Ancak yakıta parası yetmeyen, LPG taktırıp en iyi benimki diyor,
    Baştan parayı basıp diesel alan, benzinliye laf ediyor,
    Benzinli alan, yakarsa yaksın ben zaten fazla km yapmıyorum, zaten TSI diesel gibi diyor.

    Ama diğerlerine laf atmadan da duramıyor.

    Kim ne kullanıyorsa, kendi bütçesine, zevkine göre kullanıyor.
    İkide bir birilerini küçümseyerek, egolarımızı tatmin ederek,
    pişmanlığımızı hafifletmeye çalışarak ona buna laf söylemeye gerek yok.

    Not:1.2 TSI şehir içi 9, şehir dışı 5 litre.

    Bir bitmedi şu dizel bakımları pahalı muhabbeti. 100 bin kilometredir dizel araç kullanıyorum. Aracımda şu anda 175 bin kilometrede. Bakımları 15 binde. Ve suyu değişir o kadar. 30 bin kilometrede bir dizel filtresi değişir Benzinli araçlarda da yağ ve su değişir ama onlarda da 30 bin kilometrede 45 bin kilometrede bir bujiler değişir. Yani Turbo benzinli bir motorda turbo dizel bir araç arasında bakım masrafı olarak neredeyse fark yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maczone


    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    şehiriçi 60 kuruş yakan benzinli araca sahibim, halen lpg takmaya çekiniyorum

    Ben 80 kuruş bazen 1 lira yakıyorum ve arabaya benzin yetiştiremiyorum ama yine de LPG'ye çekiniyorum. Özellikle AVM ve kapalı otoparklara giriş sorununu da can sıkıcı oluyor. Sıklıkla otoparka girmem gerekiyor.

    Aynen hocam, AVM 'ye giderken otopark aramak basit gibi görünse de canımı sıkıyor, ayrıca araç içine dolan gaz kokusu ve zaman zaman stop etme, tekleme gibi lpg kaynaklı sorunlar da cabası. Viraj içerisinde lpg yüzünden aracın stop etmesi sebebiyle direksiyonun kilitlenmesi sonucu saatte 15-20 km hızla da olsa tarlaya düşme tecrübemden ve piknikte yine lpg yüzünden yolda kalıp etrafta usta olmadığı ve telefon çekmediği için dağ başında 1 gece araba içerisinde kalma macerelarından sonra LPG pek cazip gelmiyor . Benim limitim 70 kuruş sanırım siz o limiti geçmişsiniz tebrik ederim.




  • özgürwilly kullanıcısına yanıt
    Tatsız olaylar yaşadığınız için soğumuşsunuz. Ben de öyle bir şey yaşasam ben de lpg düşünmezdim muhtemelen. Önceki lexus aracımda da şanzıman yağ kaçırınca içim rahat etmedi ve çok sevmeme rağmen kısa sürede zararına sattım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paco-De Lucia

    Hocam ben TSI motor u daha ekonomik olarak düşünüyordum,benim 1.2 85 beygirlik atmosferik motorlu Kia Rio aracım şehir için 8 lt şehir dışı 5 lt yakıyor

    Motor ekonomik.
    Ekonomik olsun diye kastırarak sürersem, şehir içi 7-7,5 şehir dışı 4,3-4,5 gibi yakıyor.
    Ama 80-100 bin vermiş sıfır almışım, araba kullanmaktan zevk alayım dersem yakıyor.
    Ben 2.yi tercih ediyorum.

    Burada az yakıyor diyenlerin yarısı yalan yazıyor.
    Ekonomik değerlerini yazıyorlar. Uzun süreli ortalamarı 1-3 litre fazladır.
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarımı yanlış anlamışsınız.
    Bunlar benim görüşlerim değil.
    Herkes böyle böyle diyor, dikkate almayın, hangi yakıtı kullanırsanız keyfine bakın demek istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x3x

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum

    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.

    Beni tarif etmişsin, 2.4 accordum var prins lpg sistemi mevcut, havalar soğukken şehir içi kısa mesafe ( yani olabilecek en olumsuz şartlar ile) 100 km de 12-13 lt lpg yakıyorum. Kuruş hesabı yaparsak ortalama 40 kuruş. 1.2 Tsi aynı şartlarda 10 lt yakıyor nerdeyse 60 kuruş. Motora zararı fln hikaye öyle bir anlatıyorlarki, sanki benzin motor içini pamuklara sarıyorda lpg motoru parçalıyor. Kaliteli kitlerle performans kaybıda yok denecek kdr az. Birde ben lpg de basayım 1.2 tsi in içinden 2 defa geçerim bir de işin burası var.

    2.4 accordun fabrika şehiriçi yakıt tüketimi 13.7 Lt/100 km,tebrikler hondaya derhal bildirin bu durumu en zor şartlarda fabrika değerinin çok çok altına inmişsiniz.
    Şu yazdıklarınıza kendinizde inanamıyorsunuzda işte,rezil bir yama yakıt sistemini savunmak için uydurmak gerekir.




  • mllm kullanıcısına yanıt
    Tebrik ederim. Biz bunları deyince, şehir içi 5-6 yakıyor diyenlere tepki verince düşman ilan ediliyoruz. Abartmaya gerek yok, birbirimize faydalı olmak istiyorsak dürüst davranmalıyız. Diğer türlü bizler değil firmalar kazanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Daha önce de sizin gibi yazanlar oldu forumda. Atmosferik bilmem ne ile 11-12 yakıyordum tsi aracımla 6 yakıyorum diyor. Hadi diyorum aynı yolda sürelim anahtarına, o kadar fark olmaz deyince vınnnnn kaçıyorlar. Tsi 6 yakıyorsa aynı yolda iyi bir atmosferik de 6 - 6,5 yakar. Çok yakan bir atmosferikse 6.5 7.5 yakar. Daha fazla olmaz. Bunun nedeni de motordan ziyade ağırlık ve şanzıman vs. 1.2 tsi motora 4 ileri eski tip otomatik koysanız, 150 - 200kg ağırlık yüklerseniz aynı verim olur mu?

    Tsi ile yaktığınız verileri mazda3, auris gibi atmosferiklerde de yakalarsınız. Fark olsa olsa en kötü 1 litre olur. Golfün muadili de bu araçlar, 2012 civic değil.

    Ben kaçmıyorum davetinize HODRİ MEYDAN diyorum. Madem aynı şartlarda 1.2 TSI DSG 6 yakarken denk atmosferikler aynı yani 6 litre yada en fazla 6.5 yakar diyorsunuız benden size 1 litre tolerans 7 litre olsun.
    C segment, 110 hp, otomatik ( 100 yada 120 hp atmosferikle de gelebilirsiniz) benim 1.2 TSI DSG Golf ile şehiriçi arkamdan gelin beraber deneyelim ben 6 yakarken siz 7 yakın görelim HADİ.
    İddianızın arkasında durun. Lafı ordan burdan dolaştırmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 8 Şubat 2018; 13:54:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: x3x

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum

    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.

    Beni tarif etmişsin, 2.4 accordum var prins lpg sistemi mevcut, havalar soğukken şehir içi kısa mesafe ( yani olabilecek en olumsuz şartlar ile) 100 km de 12-13 lt lpg yakıyorum. Kuruş hesabı yaparsak ortalama 40 kuruş. 1.2 Tsi aynı şartlarda 10 lt yakıyor nerdeyse 60 kuruş. Motora zararı fln hikaye öyle bir anlatıyorlarki, sanki benzin motor içini pamuklara sarıyorda lpg motoru parçalıyor. Kaliteli kitlerle performans kaybıda yok denecek kdr az. Birde ben lpg de basayım 1.2 tsi in içinden 2 defa geçerim bir de işin burası var.

    2.4 accordun fabrika şehiriçi yakıt tüketimi 13.7 Lt/100 km,tebrikler hondaya derhal bildirin bu durumu en zor şartlarda fabrika değerinin çok çok altına inmişsiniz.
    Şu yazdıklarınıza kendinizde inanamıyorsunuzda işte,rezil bir yama yakıt sistemini savunmak için uydurmak gerekir.

    İzmirdeysen gel depoyu dolduralım senle depo bitesiye kdr gezelim sonra ölçelim. Ben yanlışsam burdaki herkesten özür diliyeceğim, sen yanlışdan depo parasını senden alırım. Kullandığım şeyi yazıyorum burda, sen 2.4 e bindin de daha mı çok yaktın da ahkam kesiyosun bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mllm


    quote:

    Orijinalden alıntı: Paco-De Lucia

    Hocam ben TSI motor u daha ekonomik olarak düşünüyordum,benim 1.2 85 beygirlik atmosferik motorlu Kia Rio aracım şehir için 8 lt şehir dışı 5 lt yakıyor

    Motor ekonomik.
    Ekonomik olsun diye kastırarak sürersem, şehir içi 7-7,5 şehir dışı 4,3-4,5 gibi yakıyor.
    Ama 80-100 bin vermiş sıfır almışım, araba kullanmaktan zevk alayım dersem yakıyor.
    Ben 2.yi tercih ediyorum.

    Burada az yakıyor diyenlerin yarısı yalan yazıyor.
    Ekonomik değerlerini yazıyorlar. Uzun süreli ortalamarı 1-3 litre fazladır.



    aracın yakması kullanım stılıne yasadıgın yere trafıge gore degısıklık gosterır. baskasının az yakması yada cok yakması onu yalan soyledıgını gostermez.

    Ben ankara incekde oturuyorum. hafta içi işe giderken sabah 4.8-5.1 aksam eve donerken 7.8-8.1 arası yakıyor. uzun donem ortalamada 6.2 suan. gazladıgımda oluyor ozamnda 6.5 oluyor maks ortalamam. gazlarken sehırıcınde zaten sureklı dıp gaz gıtmene ımkan yok arada canım ıstıyor basıyorum. hafta sonu gıdıs degerım trafık olmadıgı ıcnı 4.5 gelıs degerım 7.0 degerlerıne kadar dusuyor kastırarak gıtmıyorum normal seyredıyorum, oda 5.75 - 5.8 cıvarı bır yakıta tekabul edıyor. kımseye bır sey ıspatlama derdımde yok. ısteyen dızel bınsın ısteyen lpg bınsın ısteyen atmosferık bınsın. benım sartlarımda 1.0 tsi motor benım hem ekonomık gıtmemı hemde performansımı saglıyor. yazın bu degerler 0.3- 0.5 rahat asagıya ınıyor.

    Burda demek ıstedıgımızı mıllet anlamadıgı ıcın herkes kendı aracını savunma pesınde. ben kımseye golf alın yada baska arac alın dıye bır sey demıyorum ıstıyorsa gıtsın a3 alsın ya da fabia alsın. ama alıcaksa 1.0 tsi alsın cunku motorun durumu ortada, gerisi butcesıne kalmıs.




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Farkli bir sey demiyorum zaten, deneyelim. Bos tartisma yerine gercekleri gorsun millet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımın depo ortalamaları 5.8-6.2lt arasında geziyor. 33-36kr yuvarlak biz buna 35kr diyelim ort.
    LPG'de 1.2 katını yakıyoruz. 7-7.5lt hadi aldığımız benzini de lpg'yle yuvarlayalım 7-8lt diyelim.

    Ben ucuz gaz almam, zira kullananların söylediği gaz seçiyor. o yüzden 3tl'den hesaplıyorum. 21-24kr demek.

    yuvarlak 23kr dersek benzinle lpg arasında 12kr fark var.

    Gidip sürekli bozulan dikiş tutmayan, aracı düzgün besleyemeyen atiker taktıracak halim yok. brc 2500tl
    muayene, afr ayarı vs. 500tl de öyle gidecek. 3000tl taktırma parası

    3000/0.12 = 25bin KM yaparsam aracımın lpg kitini amorti edeceğim.

    ama 80bin km kullanırsam subaplarım yanacak. 2bin TL de öyle gidecek.

    80bin km'de 9500tl avantaj sağlayacak. 5-6 kere bakıma girsem 400-500tl öyle gider lpg için.

    80bin km'de kar zarar ilişkisi:
    avantaj: 9500tl
    lpg bakımı: -500tl
    lpg kiti taktırma, işletme, ayar vs. : -3000tl
    subap tamiri: -2000tl

    net: 4000tl

    Sonra düşünüyorum. 1.6lt atmosferik araba az yakıyor litre bazında. akaryakıt pahalı. LPG ile uğraşıp kanser olup sonunda 4bin TL avantajım olacaksa ne anladım bu işten... O yüzden taktırmıyorum. Tek gideceğim yerlere bazen metro/otobüs kullanıyorum. Aylık 1 depo benzini geçmemeye çalışıyorum.

    Benzini keyfi, rahatlığı, konforu hiçbir şeyde yok...

    LPG taktırmaya karşı değilim, cahil lpg servisleri ayar yapmasını bilmiyorum. Ayarla uğraşmaktan yoruldum eski aracımda... Kaldı ki onu kardeşim hala kullanıyor. Sürekli yol yapan için lpg oldukça avantajlı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Farkli bir sey demiyorum zaten, deneyelim. Bos tartisma yerine gercekleri gorsun millet.

    Tamam farklı şehirlerdeysek ortada buluşuruz. Ortaya ne koyuyoruz? İstersen anahtarına deneriz ama fiyatta en fazla %10 fark olan araçla.
  • Depoları aynı istasyonda aynı tabancadan ağzına kadar dolacak şekilde dolduracaz, deneme sonrası aynı istasyonda aynı tabancadan yine ağzına kadar doldurularak ortalama tüketim alınacak. Şehiriçi sen benim arkamdan aynı şartlarda kullanacaksın, deneme 200 km parkur boyunca yapılacak bir ortalama oluşturması için.

    Benim araç:

    Golf 1.2 tsi DSG 110 hp Midline Plus paket

    Deneme için getirebileceğin araç:

    C segment, atmosferik, benzinli, 100 - 120 hp, otomatik vites.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 8 Şubat 2018; 14:12:34 >
  • 7 yıl LPG li araç kullandım Şehiriçi 11 lt/100 km den aşağı yakmıyodu. Araç 1.4 Lacetti 95 HP. Yaşadığım şehirde LPG şuanda dahil 2.99 dan aşağıda veren yok. Bi kadoil ayda bi kampanya yapıyodu onlar da 42 litrelik boş olmayan depoya 44 litre gaz basmayı başarınca almayı bırakmıştım. Bugünün şartlarında aylık ortalama 30 TL benzin hariç 33 krş dan aşağı yakması mümkün değil. Üstüne bi de LPG kaynaklı 400 TL masraf çıkarınca satıp 1.0 tsi aldım.

    Aynı güzergahta kış şartlarına rağmen ortalama 6,5 litre yakıyorum yani 37 krş civarı.



    3-5 kuruş için LPG çekilecek dert değil ki zaten arada aldığım benzini, bakım, arıza masraflarını ekleyince zaten aradaki fark fazlasıyla kapanıyor.

    2 aracı karşılaştırınca şuanki benzinli aracım benim açımdan hala avantajlı fakat LPG nin daha uygun olduğu bi şehirde 10 litrenin altında yakan herhangi bir LPG li araç daha avantajlı olabilir.



    Ayrıca 2006 yılının başlarında LPG 1.10 TL iken benzin 2.80 TL civarıydı. O zamandan beri lpg benzine göre oransal olarak çok pahalandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anxiolytic -- 8 Şubat 2018; 14:31:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.