Şimdi Ara

Lpg hiç bu kadar avantajlı olmamıştı. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
387
Cevap
2
Favori
25.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu tsici kafaları neden bunu anlamak istemiyor? Yerine durumuna göre mantıklı olduğunu defalarca yazdık hala lpg mantıksız, saçma vs yorumlar var.

    Biz size lpg dururken neden yağ yakan, sürekli arıza çıkaran, saçma sapan tsi motor alıyorsunuz diyor muyuz?
    Mis gibi hibritler var, şehir içinde 3-4litrelerle gezebiliyorken neden tsi alıyorsunuz çok saçma diyor muyuz?

    Demiyoruz çünkü size mantıklı gelen sebepleri vardır. Yukarıda gayet güzel açıklayan arkadaşlar oldu.

    Herkes sıfır araba almıyor ya da alamıyor. 40 bin bütçeyle gidip de tsi motorlu aracı siz alır mısınız? Sanayiide haşatı çıkmış, az yakmayan, ne zaman masraf açacağı belli olmayan tsi motoru kim alır? İkinci el golflere bakın lpg uyumlu 1.6 olanlar bile tsilerden pahalı fiyata gidiyor. Neden?

    Lpg şöyle lpg böyle. Ülkenin %40'ı lpg kullanıyor. Senin övdüğün benzinliden çok daha fazla. Neden?

    Tsi 6 yakıyormuş, atmosferik en az 10 yakıyormuş. Bir bitmediniz. Bunu iddia edene laf anlatmak zaten boş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 8 Şubat 2018; 12:21:57 >
  • Genel herkese cvp yazayım tekrar yazmayacagım.

    Golf ile aurıs kıyaslaması yapan arkadas oncelıkle aynı klasmandakı aracları kıyasla.

    Golf ile 130 km basmaya calıs bakalım dıyenler, 1.0 tsi alırken sıze super performans aracı her hızda super az yakıyor dıye kımse bır sey demıyor. Aractın uretılıs amacı zaten ekonomık olması performans degıl. ayrıca uzun yolda 130 km- 140 km ıle 5.2 lıtre yakıyor oda benzınlı arac ıcın gayet guzel bır deger.

    Son olarak da dizele 20 bin fazla verip mtv de bakımda kat kat fazla odeyıp , ya da sıfır arabaya 100 bın lıra verıp kosa kosa lpg taktıranlar araba lpgde verımlı olsa zaten motoru benzınlı degıl dırek lpglı uretırler. 2 sene sonra gorursun aractakı arızalar basladıgında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bu tsici kafaları neden bunu anlamak istemiyor? Yerine durumuna göre mantıklı olduğunu defalarca yazdık hala lpg mantıksız, saçma vs yorumlar var.

    Biz size lpg dururken neden yağ yakan, sürekli arıza çıkaran, saçma sapan tsi motor alıyorsunuz diyor muyuz?
    Mis gibi hibritler var, şehir içinde 3-4litrelerle gezebiliyorken neden tsi alıyorsunuz çok saçma diyor muyuz?

    Demiyoruz çünkü size mantıklı gelen sebepleri vardır. Yukarıda gayet güzel açıklayan arkadaşlar oldu.

    Herkes sıfır araba almıyor ya da alamıyor. 40 bin bütçeyle gidip de tsi motorlu aracı siz alır mısınız? Sanayiide haşatı çıkmış, az yakmayan, ne zaman masraf açacağı belli olmayan tsi motoru kim alır? İkinci el golflere bakın lpg uyumlu 1.6 olanlar bile tsilerden pahalı fiyata gidiyor. Neden?

    Lpg şöyle lpg böyle. Ülkenin %40'ı lpg kullanıyor. Senin övdüğün benzinliden çok daha fazla. Neden?

    Tsi 6 yakıyormuş, atmosferik en az 10 yakıyormuş. Bir bitmediniz. Bunu iddia edene laf anlatmak zaten boş.

    Gözünüz yada algınız neden bir tek TSI motora odaklı esas bunu anlamak güç. Yazımda özellikle "TSI yada diğer üreticilerin modern tubo benzinli motorları" diye belirttim. Peugeot'nun Puretech, BMW'nin, Mercedes'in 2.0 litre ve altı turbo benzinli motorlarını buna örnek verebiliriz.
    Gidip yok yağ yakıyor vs diyip yada turbo benzinli araç sadece TSI motordan ibaretmiş gibi takmanın kafa halini anlamak güç.


    Ayrıca yazdırdıklarımı saptırma sebebiniz nedir? Ben "Gidip sıfır kilometre araç alıp LPG dönüşümü yaptırmak mantıksız yazdım" Yoksa gider bütçen el vermediğinden alırsın 40,000 TL'ye ikinci el araç ve LPG taktırır binersin buna birşey diyen yok.


    Yağ yakma olayına gelince kendi sahibi olduğum 1.2 Tsi motorda gram eksiltme yok. Yetkili serviste bakıma gireli 9000 km oldu araç 24000 kilometrede. Belki ben şanslıyımdır bilemem ancak ilk nesil ve ikinci nesil tsi motorlarla bugünküler arasında VW çok yol aldı. Teknolojinin emekleme döneminde üretilen ilk motorlar bir takım sıkıntılara sahipti. Ben şimdi ilk çıkan mikserli LPG sistemiyle bugünküleri kıyaslasam acaba ne olur? İlk zamanlar LPG sebebiyle binlerce motor piston kırdı başka büyük sorunlar yaşadı bunu bugüne taşıyormuyuz?

    Ben kendi yazımda TSI motorun yakıt tüketimini örnek verdim çünkü kendi sahibi olduğum Golf 1.2 TSI DSG aracımlar hiç yakıt tüketimi odaklı bir sürüş gerçekleştirmeden şehir içi elde ettiğim değer 6 litre. Bundan çok daha az yaktığını belirtenler var ama az yaktırmak gibi bir derdim ve merakım olmadığından elde ettiğim değer bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 8 Şubat 2018; 12:40:20 >
  • lpg kullanan arkadaşlar için bir teknik bilgi:

    aracın lpg'de daha iyi performans vermesi için buji tırnak aralığını %25 azaltmaları ve daha soğuk buji seçmeleri iyi olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bu tsici kafaları neden bunu anlamak istemiyor? Yerine durumuna göre mantıklı olduğunu defalarca yazdık hala lpg mantıksız, saçma vs yorumlar var.

    Biz size lpg dururken neden yağ yakan, sürekli arıza çıkaran, saçma sapan tsi motor alıyorsunuz diyor muyuz?
    Mis gibi hibritler var, şehir içinde 3-4litrelerle gezebiliyorken neden tsi alıyorsunuz çok saçma diyor muyuz?

    Demiyoruz çünkü size mantıklı gelen sebepleri vardır. Yukarıda gayet güzel açıklayan arkadaşlar oldu.

    Herkes sıfır araba almıyor ya da alamıyor. 40 bin bütçeyle gidip de tsi motorlu aracı siz alır mısınız? Sanayiide haşatı çıkmış, az yakmayan, ne zaman masraf açacağı belli olmayan tsi motoru kim alır? İkinci el golflere bakın lpg uyumlu 1.6 olanlar bile tsilerden pahalı fiyata gidiyor. Neden?

    Lpg şöyle lpg böyle. Ülkenin %40'ı lpg kullanıyor. Senin övdüğün benzinliden çok daha fazla. Neden?

    Tsi 6 yakıyormuş, atmosferik en az 10 yakıyormuş. Bir bitmediniz. Bunu iddia edene laf anlatmak zaten boş.

    Gözünüz yada algınız neden bir tek TSI motora odaklı esas bunu anlamak güç. Yazımda özellikle "TSI yada diğer üreticilerin modern tubo benzinli motorları" diye belirttim. Peugeot'nun Puretech, BMW'nin, Mercedes'in 2.0 litre ve altı turbo benzinli motorlarını buna örnek verebiliriz.
    Gidip yok yağ yakıyor vs diyip yada tubo benzinli araç sadece TSI motordan ibaretmiş gibi takmanın kafa halini anlamak güç.


    Ayrıca yazdırdıklarımı saptırma sebebiniz nedir? Ben "Gidip sıfır kilometre araç alıp LPG dönüşümü yaptırmak mantıksız yazdım" Yoksa gider bütçen el vermediğinden alırsın 40,000 TL'ye ikinci el araç ve LPG taktırır binersin buna birşey diyen yok.


    Yağ yakma olayına gelince kendi sahibi olduğum 1.2 Tsi motorda gram eksiltme yok. Yetkili serviste bakıma gireli 9000 km oldu araç 24000 kilometrede. Belki ben şanslıyımdır bilemem ancak ilk nesil ve ikinci nesil tsi motorlarla bugünküler arasında VW çok yol aldı. Teknolojinin emekleme döneminde üretilen ilk motorlar bir takım sıkıntılara sahipti. Ben şimdi ilk çıkan mikserli LPG sistemiyle bugünküleri kıyaslasam acaba ne olur? İlk zamanlar LPG sebebiyle binlerce motor piston kırdı başka büyük osrunlar yaşadı bunu bugüne taşıyormuyuz?

    Ben kendi yazımda TSI motorun yakıt tüketimini örnek verdim çünkü kendi sahibi olduğum Golf 1.2 TSI DSG aracımlar hiç yakıt tüketimi odaklı bir sürüş gerçekleştirmeden şehir içi elde ettiğim değer 6 litre. Bundan çok daha az yaktığını belirtenler var ama az yaktırmak gibi bir derdim ve merakım olmadığından elde ettiğim değer bu.

    Tsi üzerinden gittiğiniz için.

    Ben de 1.5 atmosferik aracımla 6-7 litrelerde geziyorum şehir içinde. 1.33 aurisle kadıköyde 6.3 ile gezdim 3 ay. 2.0 avensisle 9 litreyi hiç geçmedim kadıköyde. 3.0v6 1900kg, 4*4 aracımla bile 12litreyi hiç geçmedim şehir içi uzun vadede. Hani 10 yakıyordu atmosferikler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    Hocam peki 1.2 veya 1.4 tsi motorların uzun yolda tüketimi ne kadar hızı 90 a sabitlesek kaç yakar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bu tsici kafaları neden bunu anlamak istemiyor? Yerine durumuna göre mantıklı olduğunu defalarca yazdık hala lpg mantıksız, saçma vs yorumlar var.

    Biz size lpg dururken neden yağ yakan, sürekli arıza çıkaran, saçma sapan tsi motor alıyorsunuz diyor muyuz?
    Mis gibi hibritler var, şehir içinde 3-4litrelerle gezebiliyorken neden tsi alıyorsunuz çok saçma diyor muyuz?

    Demiyoruz çünkü size mantıklı gelen sebepleri vardır. Yukarıda gayet güzel açıklayan arkadaşlar oldu.

    Herkes sıfır araba almıyor ya da alamıyor. 40 bin bütçeyle gidip de tsi motorlu aracı siz alır mısınız? Sanayiide haşatı çıkmış, az yakmayan, ne zaman masraf açacağı belli olmayan tsi motoru kim alır? İkinci el golflere bakın lpg uyumlu 1.6 olanlar bile tsilerden pahalı fiyata gidiyor. Neden?

    Lpg şöyle lpg böyle. Ülkenin %40'ı lpg kullanıyor. Senin övdüğün benzinliden çok daha fazla. Neden?

    Tsi 6 yakıyormuş, atmosferik en az 10 yakıyormuş. Bir bitmediniz. Bunu iddia edene laf anlatmak zaten boş.

    Gözünüz yada algınız neden bir tek TSI motora odaklı esas bunu anlamak güç. Yazımda özellikle "TSI yada diğer üreticilerin modern tubo benzinli motorları" diye belirttim. Peugeot'nun Puretech, BMW'nin, Mercedes'in 2.0 litre ve altı turbo benzinli motorlarını buna örnek verebiliriz.
    Gidip yok yağ yakıyor vs diyip yada tubo benzinli araç sadece TSI motordan ibaretmiş gibi takmanın kafa halini anlamak güç.


    Ayrıca yazdırdıklarımı saptırma sebebiniz nedir? Ben "Gidip sıfır kilometre araç alıp LPG dönüşümü yaptırmak mantıksız yazdım" Yoksa gider bütçen el vermediğinden alırsın 40,000 TL'ye ikinci el araç ve LPG taktırır binersin buna birşey diyen yok.


    Yağ yakma olayına gelince kendi sahibi olduğum 1.2 Tsi motorda gram eksiltme yok. Yetkili serviste bakıma gireli 9000 km oldu araç 24000 kilometrede. Belki ben şanslıyımdır bilemem ancak ilk nesil ve ikinci nesil tsi motorlarla bugünküler arasında VW çok yol aldı. Teknolojinin emekleme döneminde üretilen ilk motorlar bir takım sıkıntılara sahipti. Ben şimdi ilk çıkan mikserli LPG sistemiyle bugünküleri kıyaslasam acaba ne olur? İlk zamanlar LPG sebebiyle binlerce motor piston kırdı başka büyük osrunlar yaşadı bunu bugüne taşıyormuyuz?

    Ben kendi yazımda TSI motorun yakıt tüketimini örnek verdim çünkü kendi sahibi olduğum Golf 1.2 TSI DSG aracımlar hiç yakıt tüketimi odaklı bir sürüş gerçekleştirmeden şehir içi elde ettiğim değer 6 litre. Bundan çok daha az yaktığını belirtenler var ama az yaktırmak gibi bir derdim ve merakım olmadığından elde ettiğim değer bu.

    Tsi üzerinden gittiğiniz için.

    Ben de 1.5 atmosferik aracımla 6-7 litrelerde geziyorum şehir içinde. 1.33 aurisle kadıköyde 6.3 ile gezdim 3 ay. 2.0 avensisle 9 litreyi hiç geçmedim kadıköyde. 3.0v6 1900kg, 4*4 aracımla bile 12litreyi hiç geçmedim şehir içi uzun vadede. Hani 10 yakıyordu atmosferikler?

    Fanatiklik yapmak adına konuyu saptırıcı yazılar yazıyorsunuz. 2003 yılında sıfır kilometre olarak aldığım ve halen kullandığım BMW M3 aracım var, otoyolda sakin kullanımla 8.5 litre yakıyor, şehiriçi normal kullanımla 13 litre ile geziyor. Ancak bu demek değilki 3200 cc 343 hp performans amaçlı üretilmiş ve yakıt tüketimi göz ardı edilmiş bu araç bu kadar yakıyor. Performanlı kullanımda (dip gaz kullanımı değil) şehir içi 18 litre yakılıyor.

    Ancak 1.6 atmosferik otomatik Civic elegance kullandım 2012 yılında sıfır olarak almıştım şehiriçi 11 litrecen aşağı yakmıyordu. Çok dikkatli gaza basmaya korkarak kullansan şehiriçinde 9.5 litre bile zordu.

    Yakıt ekonomisinde yaklaşık güçlerde atmosferik motorun günümüzün tsi, puretech vs gibi modern turbo benzinli motorunun yanına yaklaşmasına imkan yok. Farklı olan elastikiyet ve kullanım keyfinden söz bile edilemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 8 Şubat 2018; 12:54:6 >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Tahminen 3.8 - 4.8 arasında yakar. Klima, yük, rakım durumuna göre artabilir.
  • uygunsa kullan işte.neden sürekli algı operasyonu yapıyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    Hocam peki 1.2 veya 1.4 tsi motorların uzun yolda tüketimi ne kadar hızı 90 a sabitlesek kaç yakar?

    5.1-5.4 aralığında yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mllm kullanıcısına yanıt
    Hocam ben TSI motor u daha ekonomik olarak düşünüyordum,benim 1.2 85 beygirlik atmosferik motorlu Kia Rio aracım şehir için 8 lt şehir dışı 5 lt yakıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Daha önce de sizin gibi yazanlar oldu forumda. Atmosferik bilmem ne ile 11-12 yakıyordum tsi aracımla 6 yakıyorum diyor. Hadi diyorum aynı yolda sürelim anahtarına, o kadar fark olmaz deyince vınnnnn kaçıyorlar. Tsi 6 yakıyorsa aynı yolda iyi bir atmosferik de 6 - 6,5 yakar. Çok yakan bir atmosferikse 6.5 7.5 yakar. Daha fazla olmaz. Bunun nedeni de motordan ziyade ağırlık ve şanzıman vs. 1.2 tsi motora 4 ileri eski tip otomatik koysanız, 150 - 200kg ağırlık yüklerseniz aynı verim olur mu?

    Tsi ile yaktığınız verileri mazda3, auris gibi atmosferiklerde de yakalarsınız. Fark olsa olsa en kötü 1 litre olur. Golfün muadili de bu araçlar, 2012 civic değil.
  • Şehir içi 60 kuruş yakıyorum şehir dışıda 37 kuruş inadına takmıcam lpg yaksın azına scıyım dahada zam gelir inşAllah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    Hocam peki 1.2 veya 1.4 tsi motorların uzun yolda tüketimi ne kadar hızı 90 a sabitlesek kaç yakar?

    Kendim Golf 1.2 tsi DSG araç ile 90 - 100 km aralığında kullanarak İstanbul - Ankara arası otoyol kullanımında 100 kilometrelik güzergahta 3.9 litre yaktım. Bir kez sadece en az ne kadar yaktırabilirim diye böyle bir ölçüm yaptım. Yol bilgisayarında ortalama 130 km değer yazdıracak şekilde kimi zaman 150 - 160 kilometre ile kimi zaman 110 ile seyrederek İstanbul - Ankara güzergahında ortalamam 5.8 litre. Bence yine aynı ortalama olan 130 kilometre/saat hızı inişlerde daha hızlı yokuşlarda ise 90'a kadar düşecek şekilde bir kullanımla 5.4 gibi değerere çekmek mümkün. DSG'nin 7. yada düz şanzumanın 6. vitesi aynı orana sahip ve overdrive değerde. Yani düşük devirle yüksek sürat kazanabildiğiniz ve turbo benzinli motor 1500 devir gibi alt değerde maksimum torkunu verdiği için yüksek viteste düşük devirde hızlı olarak seyredebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Saksıyı biraz çalıştırabilirseniz bence anlarsınız. Nedenleri çok basit çünkü, anlayabilirsiniz, buna inanıyorum.

    saksının antifrizi yok malesef donmuş kendi kendine gece 1.0 tsi araba diye verdiği 100 000 bin için uykusuz kalmıştır. gelip burada terapi yapmaya çalışıyor.

    bırıncısı ben 83bıne golf comfortlıne aldım. ıkıncısı terapıye ıhtıyacım yok sızın gıbı tup derdım yok. asıl terapıye ıhtıyacı olan mercedes alıp tup taktıran adamdır benım gozumde

    83 bine benzinli araba almak, üstelik 1 litre



    60 bine 1.3 multijet var 23 bin lira benzinli arabaya daha fazla bayılmak. Arabada Focus 1.0 ecoboost olsa anlarımda golf 83 bin ve 1.0 motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Daha önce de sizin gibi yazanlar oldu forumda. Atmosferik bilmem ne ile 11-12 yakıyordum tsi aracımla 6 yakıyorum diyor. Hadi diyorum aynı yolda sürelim anahtarına, o kadar fark olmaz deyince vınnnnn kaçıyorlar. Tsi 6 yakıyorsa aynı yolda iyi bir atmosferik de 6 - 6,5 yakar. Çok yakan bir atmosferikse 6.5 7.5 yakar. Daha fazla olmaz. Bunun nedeni de motordan ziyade ağırlık ve şanzıman vs. 1.2 tsi motora 4 ileri eski tip otomatik koysanız, 150 - 200kg ağırlık yüklerseniz aynı verim olur mu?

    Tsi ile yaktığınız verileri mazda3, auris gibi atmosferiklerde de yakalarsınız. Fark olsa olsa en kötü 1 litre olur. Golfün muadili de bu araçlar, 2012 civic değil.

    Tsi yada puretech motorun en büyük farkı şehiriçinde. Şehiriçinde trafikte arkamdan aynı kullanım şeklinde gel ve ben 6 litre yakarken sende atmosferik C segment otomatik 110 hp aracınla 6 hatta 1 litre fark vereyim 7 litre yak görelim. Nesine dersen Hodri meydan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 8 Şubat 2018; 13:13:4 >
  • Bu atışmaları başka memlekette görmek cok zor. Bizim insanimiz ne kullanıyorsa o en iyisidir. Lpg alir yere göğe koyamaz 1 yil sonra dizele gecer dizele tapar lpg kaka pis olur bir anda. Bu markalar icinde gecerli daha once kullandigi marka araç uzay teknoloji kalitesindedir ona gore ancak farkli bir markaya gecince o uzay teknolojisi gordugu marka bir anda at arabasina dönüşür gözünde, biz uretmeyip tuketen bir millet olunca günlük yaşamayı seviyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ezicioyuncu kullanıcısına yanıt
    Maalesef haklısınız. Ne kadar teknik açıklama yaparsanız yapın, ve gerçekleri ortaya koyarsanız koyun, kendi kullandığının en iyi olduğunu savunmak adına bizim millet elmayla armutu kıyaslar, konuya at gözlüğü takarak bakar.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    :) Hani 10 yakıyordu atmosferikler :)

    Mazda 3 ve toyota auris - corolla bulun deneyelim. Benim aracım 1375kg, 4 ileri otomatik. Onlara göre 1 litre civarı fazla yakar. Golf klasmanında 1100 - 1200kg civarı olmalı, yeni nesil otomatik olmalı.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Bence mesajında sizden bahsediyor ama hiç alınmamışsınız :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.