Şimdi Ara

Lpg hiç bu kadar avantajlı olmamıştı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
387
Cevap
2
Favori
25.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzin : 5.80tl,
    Lpg : 2.70tl.

    Yüzdesel olarak bakınca daha avantajlı olduğu dönemler olmuştur ama birim olarak bakınca km'de 20 - 25kuruş büyük bir avantaj.



  • Benzin en sorunsuzu en pahalısı.
    Diesel alırken pahalı, bazı motorlar sesli, bakımı benzine göre masraflı.
    LPG en ucuzu ama motora zarar veriyor, her yere giremiyorsun. vs, vs.

    Bunların üçü de kullanılıyor ülkemizde, üçünü de tercih edenler var.
    Ancak yakıta parası yetmeyen, LPG taktırıp en iyi benimki diyor,
    Baştan parayı basıp diesel alan, benzinliye laf ediyor,
    Benzinli alan, yakarsa yaksın ben zaten fazla km yapmıyorum, zaten TSI diesel gibi diyor.

    Ama diğerlerine laf atmadan da duramıyor.

    Kim ne kullanıyorsa, kendi bütçesine, zevkine göre kullanıyor.
    İkide bir birilerini küçümseyerek, egolarımızı tatmin ederek,
    pişmanlığımızı hafifletmeye çalışarak ona buna laf söylemeye gerek yok.

    Not:1.2 TSI şehir içi 9, şehir dışı 5 litre.
    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.
    Bu tsici kafaları neden bunu anlamak istemiyor? Yerine durumuna göre mantıklı olduğunu defalarca yazdık hala lpg mantıksız, saçma vs yorumlar var.

    Biz size lpg dururken neden yağ yakan, sürekli arıza çıkaran, saçma sapan tsi motor alıyorsunuz diyor muyuz?
    Mis gibi hibritler var, şehir içinde 3-4litrelerle gezebiliyorken neden tsi alıyorsunuz çok saçma diyor muyuz?

    Demiyoruz çünkü size mantıklı gelen sebepleri vardır. Yukarıda gayet güzel açıklayan arkadaşlar oldu.

    Herkes sıfır araba almıyor ya da alamıyor. 40 bin bütçeyle gidip de tsi motorlu aracı siz alır mısınız? Sanayiide haşatı çıkmış, az yakmayan, ne zaman masraf açacağı belli olmayan tsi motoru kim alır? İkinci el golflere bakın lpg uyumlu 1.6 olanlar bile tsilerden pahalı fiyata gidiyor. Neden?

    Lpg şöyle lpg böyle. Ülkenin %40'ı lpg kullanıyor. Senin övdüğün benzinliden çok daha fazla. Neden?

    Tsi 6 yakıyormuş, atmosferik en az 10 yakıyormuş. Bir bitmediniz. Bunu iddia edene laf anlatmak zaten boş.
    Beni tarif etmişsin, 2.4 accordum var prins lpg sistemi mevcut, havalar soğukken şehir içi kısa mesafe ( yani olabilecek en olumsuz şartlar ile) 100 km de 12-13 lt lpg yakıyorum. Kuruş hesabı yaparsak ortalama 40 kuruş. 1.2 Tsi aynı şartlarda 10 lt yakıyor nerdeyse 60 kuruş. Motora zararı fln hikaye öyle bir anlatıyorlarki, sanki benzin motor içini pamuklara sarıyorda lpg motoru parçalıyor. Kaliteli kitlerle performans kaybıda yok denecek kdr az. Birde ben lpg de basayım 1.2 tsi in içinden 2 defa geçerim bir de işin burası var.
    arkadasım sız magarada mı yasıyorsunuz ? 1.0 tsi motor senın 1.3 motoru katlar ıcınden gecer. Onu gectım fiat lineayla golf kıyaslayan adamla zaten tartısmaya gerek yok bırısı elma bırısı armut. egea dizeli kıyasla , focus dızeli kıyasla , a3 , a180 kıyasla neyse dicem de anlamayacagın ıcın anlatmanı mantıgı yok

    ayrıca degerler asagıda bıraz arastırıp kendınde bulabılırsın motorların degerlerını. En cok guldugum nokta 1.0 ecoboostu ovupde 1.0 tsi laf atman

    1.3 multijet motor : 90 hp 200 NM 0-100 :13.8 sec
    1.0 tsi 110 hp 200 NM 0-100 :9.9 sec
    1.0 ecoboost 125 hp 200NM 0-100:10.9 secs.
    yaw lpg dediğin tüp işte, ya taksicisin ya garibansın işte tüple müple uğraştığına göre öyle yere göğe sığdırılmayacak bir durum yok, parası olup ekonomi isteyen dizel alır, dizeli sevmeyen, pahalı bulan bastım mi gitsin isteyen turbo benzinli alır şu anki ülke şartlarında, kimse simdi v8 v12 motorlar üzerinden atmosferik motorları savunmasın.
  • ben olayı çözemedim suan. km 20 25 kurus avantaj derken ? lpglı arac 0 kurus mu yakıyor. benım 1.0 tsi aracım km de 25- 30 kurus yakıyor zaten.
  • nerde 2.70 bizde alalım
  • ReaperVR R kullanıcısına yanıt
    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    nerde 2.70 bizde alalım

    Pendikteki aytemiz, po, class vs birçok petrolde 2.70. Opet, shell vs 2.80 civarında.
  • şehiriçi 60 kuruş yakan benzinli araca sahibim, halen lpg takmaya çekiniyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum

    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.




  • ReaperVR R kullanıcısına yanıt
    Bu kadar yüzeysel bakmayın olaya, birazcık detaya inin. Birini sağ kefeye diğerini sol kefeye koyun. Bunu yapmadan tabii ki anlayamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum

    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.

    senin fındık motor dediğin arac 110 hp 200 nm tork. eskı 1.8 belki de 2.0 motorlardak tork okadar yok. Ayrıca o motor ekonomı yapmak ıcın uretılmıs bır motor. sehırıcı 2.0 atmosferık alıp tup takrıcagıma 1.0 tsı alırım orjınal bınerım. sendekı performansın aynısını daha ucuza almıs olurm. ayrıca 1.0 kucumsedıgın motoru Audi a3 q2 , skoda fabia octavia karoq , seat leon ibiza arona , vw polo golf yeni suvu kullanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Saksıyı biraz çalıştırabilirseniz bence anlarsınız. Nedenleri çok basit çünkü, anlayabilirsiniz, buna inanıyorum.

    saksının antifrizi yok malesef donmuş kendi kendine gece 1.0 tsi araba diye verdiği 100 000 bin için uykusuz kalmıştır. gelip burada terapi yapmaya çalışıyor.

    bırıncısı ben 83bıne golf comfortlıne aldım. ıkıncısı terapıye ıhtıyacım yok sızın gıbı tup derdım yok. asıl terapıye ıhtıyacı olan mercedes alıp tup taktıran adamdır benım gozumde




  • ReaperVR R kullanıcısına yanıt
    Hemen golf üzerinden gidelim o zaman.

    golf comfort 1.0 manuel : 103.800
    Auris 1.6 active : 85.450tl.

    18bin daha uygun, lpg ile de çok daha ekonomik. Anlayabiliyor musunuz şimdi atmosferik alanı?
  • ReaperVR R kullanıcısına yanıt
    Başkan sen şimdi golf ile şehiriçi 100 kmde 4 buçuk litre mi yakıyorsun? Saygılar başkan.

    (beyler ses etmeyin gider belki)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum

    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.

    senin fındık motor dediğin arac 110 hp 200 nm tork. eskı 1.8 belki de 2.0 motorlardak tork okadar yok. Ayrıca o motor ekonomı yapmak ıcın uretılmıs bır motor. sehırıcı 2.0 atmosferık alıp tup takrıcagıma 1.0 tsı alırım orjınal bınerım. sendekı performansın aynısını daha ucuza almıs olurm. ayrıca 1.0 kucumsedıgın motoru Audi a3 q2 , skoda fabia octavia karoq , seat leon ibiza arona , vw polo golf yeni suvu kullanıyor.

    birde 1.0 tsi golfünüzü 5 kişi binip şöyle 140 üstü hızlarda gitmeyi deneyiniz. tabi yerinden kalkarsa.

    1 kişiden fazla binsen küçümsediğin 2000 cc atmosferikle aynı yakıtı yakacan 100 ü geçsen ciğeri yetmez her 10 km hızını arttırmak için arada 1 dk beklemen lazım.

    şehiriçi kullanacaksam neyime golf b segment bişeyler alırım.

    edit: hatta o kadar para vermişken elektrikli araba alırım şehir içine her türlü yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 8 Şubat 2018; 9:55:55 >




  • Lpg nın avantajı artarken dızelın cazıbesı kayboldu. Son benzın ındırımıyle benzınle motorın arasındakı makas daralacak.



    Kucuk hacımlı turbo motorlarla 1.6 atmosferıklerı guncel fıyatlarla karsılastırırsak, turboların f/p sı azaldı. Zamanında alanlar ıyı ıs yaptı. 67bın tl ye 1.4tsı leon fr satılırken 1.6 aurısın de fıyatı o cıvardaydı, sımdı 25bın tl fark var. Pulsar, zaman zaman golf, superb, bı ara octavıa, uzun sure leon ve ıbıza uygun fıyatlara satıldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 8 Şubat 2018; 10:1:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Tsi motorlar kapsam dışı. Tsi dışındaki motorlardan bahsediyoruz. Tsi motorlar dizellerden, hibritlerden, elektrikli scooterlardan bile az yakıyor şu an.

    ozaman tamam cidden yalan yok az yakıyor sıfır araba alıp tüp müp derdine girmemek için 1.0 tsi tercih ettim ve gayet memnunum aractan. Bu devirde hala dizel ya da atmosferik benzinli araba alanları anlamıyorum

    usta bende dizel alanları anlamıyorum ama sıfır diye 1000 cc fındık motorlu 4 teker 1 direksiyon alanları hiç anlamıyorum birde gelip burada foruma yazıp hava basmaya çalışana diyecek sözüm bile yok. en büyük üçkağıtçı vw nin bile fabrika verisi 25 kuruş değil.

    yılda 10 bin km yapan insanız alırız atmosferik 2500-3000-3200 cc mizi bakarız keyfimize. en azından safkan bir araca binmiş oluyoruz. donanım desen standard hali bile bindiğin arabadan bir kaç daha donanımlı ki opsiyonlu hallerinden bahsetmeyelim. 0-100 ler desen zaten 7 saniyenin altında hep.

    ne demişler araba var birde arabaaaaa var.

    senin fındık motor dediğin arac 110 hp 200 nm tork. eskı 1.8 belki de 2.0 motorlardak tork okadar yok. Ayrıca o motor ekonomı yapmak ıcın uretılmıs bır motor. sehırıcı 2.0 atmosferık alıp tup takrıcagıma 1.0 tsı alırım orjınal bınerım. sendekı performansın aynısını daha ucuza almıs olurm. ayrıca 1.0 kucumsedıgın motoru Audi a3 q2 , skoda fabia octavia karoq , seat leon ibiza arona , vw polo golf yeni suvu kullanıyor.

    1.6 motor 109 ps aracimda 280nm tork var.

    Dizel ve şehirler arası yolda 3.6lt.

    Şehir içi de 5.7 civari geziyorum.



    Daha altına inebiliyorsan resim atabilirsin



    Lpg hiç bu kadar avantajlı olmamıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ucuz yerler için avantaj.sancaktepeye gittim en pahalı 2.80 di.böyle alınırsa taktırmak gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.64den aliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg patlar lpg motoru öldürür ne avantajı benzine dizele devam boşverin siz hele

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSY kullanıcısına yanıt
    2500-3000-3500 cc yıllık mtv haberiniz yok galiba.. hele sıfır alırsanız şu anki yıllık vergisiyle 2. bir araba alınır :))
    bkz: :)

    Lpg hiç bu kadar avantajlı olmamıştı.

    Lpg hiç bu kadar avantajlı olmamıştı.

    Lpg hiç bu kadar avantajlı olmamıştı.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.