Şimdi Ara

Lastik yan yanak yırtılması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
50.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar

    Aracı park ederken ön sağ lastik taşa sürttü ve yanakta 3-4 cm lik bir kopma oldu fakat lastik patlamadı.Altında sarı bir bez çıktı bunu nasıl tamir ettiririz.Yada lastigimi değiştirmek lazım??



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Yanak Yırtılması: Tamir ve Önemi

    Lastik yanak yırtılması, lastiğin yan duvarında oluşan bir yırtıktır. Lastik kenarı yırtılması olarak da bilinir. Bu yırtılmalar, lastik yanak zedelenmesi veya lastik soyulması gibi çeşitli nedenlerle meydana gelebilir.

    Lastik yanak yırtıkları tehlikeli olabileceğinden, fark edildiklerinde derhal onarılmalıdır. Yırtık büyürse, lastik patlayarak ciddi kazalara yol açabilir. Ayrıca yırtık, lastiğin hava kaçmasına neden olarak sürüş performansını ve yakıt verimliliğini olumsuz etkileyebilir.

    Lastik yanak tamiri, yırtığın boyutuna ve yerine bağlı olarak değişir. Küçük yırtıklar, özel tamir kitleri kullanılarak geçici olarak onarılabilir. Ancak daha büyük yırtıkların profesyonel bir tamirci tarafından onarılması gerekir.

    Lastik yanak yırtılmalarını önlemek için aşağıdaki önlemleri alabilirsiniz:

    • Çukurlardan ve yol engellerinden kaçının.
    • Yol durumuna dikkat edin ve hızınızı ayarlayın.
    • Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin ve aşınma veya hasar belirtileri arayın.
    • Aracınıza uygun lastikleri kullanın ve önerilen hava basıncını koruyun.

    Lastik yanak yırtılması ihmal edilmemesi gereken ciddi bir sorundur. Yırtığı fark ettiğinizde, derhal profesyonel bir tamirciye başvurmanız önerilir. Gerekli onarımların yaptırılarak lastiğinizin güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Dis lastik patlamistir Yuksek hizlara cok cikiyorsaniz lastigi kesinlikle degistirmeniz gerekir sehir ici kullanim max 135 fln yapiorsaniz yamalayin gitsin.
  • sen o lastiği değiştir bence

    geçen sene bizim işyerinde aynı hasarı alan bir lastik daha sonra otoyolda 120 ile giderken tabanı olduğu gibi fırlatmış atmış..... arka lastikdi ve bu sayede büyük bir kaza atlatıldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: molarrr

    sen o lastiği değiştir bence

    geçen sene bizim işyerinde aynı hasarı alan bir lastik daha sonra otoyolda 120 ile giderken tabanı olduğu gibi fırlatmış atmış..... arka lastikdi ve bu sayede büyük bir kaza atlatıldı
    Yanak tamir edilmez değiştirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SabitSalınım

    Yanak tamir edilmez değiştirin

    Alıntıları Göster
    Değişme vakti gelmiş. Kullanmak tehlikeli olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Değişme vakti gelmiş. Kullanmak tehlikeli olabilir...

    Alıntıları Göster
    Klasik sorunlardan biri , eğer lastiklerin çok yeni değilse her iki tarafı birden değiştirmen gerekir aksi halde yol tutuşunda sorun oluşur, bir tane yeni al diğerini stepnedekiyle değiştir, bir lastik parasından tasarruf edersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umit

    Klasik sorunlardan biri , eğer lastiklerin çok yeni değilse her iki tarafı birden değiştirmen gerekir aksi halde yol tutuşunda sorun oluşur, bir tane yeni al diğerini stepnedekiyle değiştir, bir lastik parasından tasarruf edersin

    Alıntıları Göster
    baba markasini merak ettim o lastigin, kolay degil oyle yanak yirtilmasi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilvtyt

    baba markasini merak ettim o lastigin, kolay degil oyle yanak yirtilmasi?

    Alıntıları Göster
    Mastercraft lastigin markası.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ilvtyt

    baba markasini merak ettim o lastigin, kolay degil oyle yanak yirtilmasi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Mastercraft lastigin markası.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ilvtyt

    baba markasini merak ettim o lastigin, kolay degil oyle yanak yirtilmasi?


    Alıntıları Göster
    kesinlikle değiştirmelisin patlama tehlikesi çok yüksek hızlarda muhtemel...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shorin

    kesinlikle değiştirmelisin patlama tehlikesi çok yüksek hızlarda muhtemel...

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    Ben de benzer bir soru sorayım.
    Çukurlara hızlı girince lastiklerin içindeki çeliklerden bir tanesi kırılınca lastigin tam köşesinde oluşan balonların bir zararı var mı?
    Usta bir şey olmaz yamayalım dedi ama benim içim rahat etmedigi için gidip yenisini aldım.
    Söylemesi ayıp evde 4 tane kenarı balonlu lastik var.
    Lastikler Bridgestone B330. En sağlamı buymuş.
    Ustaya daha sağlamı yok mu bunların dedigimde dolma teker alacan o zaman dediydi




  • anladığım kadarıyla
    lastik tay tay olmuş....
    dişleri aşınmış dozer lastiklerini kaplatırdık ama bu onun gibi bir şey değil..
    yapıştırılacak birşeyde değil.
    değiştireceksen çift değiştir...
    ayrıca sende eminim sende çok iyi biliyorsunki yüksek hızlarda balans yapar ve aracın sürüşünü ve güvenliğini etkileyecek sorunlar çıkar...

    eminim sen tedbirini çoktan almışsındır bile
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Selamlar

    Aracı park ederken ön sağ lastik taşa sürttü ve yanakta 3-4 cm lik bir kopma oldu fakat lastik patlamadı.Altında sarı bir bez çıktı bunu nasıl tamir ettiririz.Yada lastigimi değiştirmek lazım??






  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    anladığım kadarıyla
    lastik tay tay olmuş....
    dişleri aşınmış dozer lastiklerini kaplatırdık ama bu onun gibi bir şey değil..
    yapıştırılacak birşeyde değil.
    değiştireceksen çift değiştir...
    ayrıca sende eminim sende çok iyi biliyorsunki yüksek hızlarda balans yapar ve aracın sürüşünü ve güvenliğini etkileyecek sorunlar çıkar...

    eminim sen tedbirini çoktan almışsındır bile
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Selamlar

    Aracı park ederken ön sağ lastik taşa sürttü ve yanakta 3-4 cm lik bir kopma oldu fakat lastik patlamadı.Altında sarı bir bez çıktı bunu nasıl tamir ettiririz.Yada lastigimi değiştirmek lazım??


    hiçbir şey canından değerli değildir
    yenisi alsan daha iyi bence




  • lastikte yanak şakaya gelmez! insan canıyla öder, aman diyim. hocam borç yap harç yap değiştir. biraz ucuz bir marka bul, değiştir. illa ki değiştir. yanağın tamiri olmaz.
  • lastikte yanak şakaya gelmez! insan canıyla öder, aman diyim. hocam borç yap harç yap değiştir. biraz ucuz bir marka bul, değiştir. illa ki değiştir. yanağın tamiri olmaz.

    eğer istepne tam boy ise bunu tamir ettirip istepneye alabilirsin. o da, lastik patladığında yawaş yawaş seni lastikçiye kadar idare edebilsin diye kullancan.
  • good year lastiklerde 1 yıl balon yapmama garantisi var eyer düşük yanak lastik laıyorsanız kesinlikle tavsiye ederim balon yapmış yada yandan yırtılmış lastiyi getirip yenisini ücretsiz alabilyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    good year lastiklerde 1 yıl balon yapmama garantisi var eyer düşük yanak lastik laıyorsanız kesinlikle tavsiye ederim balon yapmış yada yandan yırtılmış lastiyi getirip yenisini ücretsiz alabilyorsunuz
    Yanaktaki yaranın boyutları 20 mm x 35 mm (en- boy) aşmamışsa tamir yaptırmanızı tavsiye ederim. Fakat bu tamiri yaptırdığınızda lastiğinizin hız endeksini 1 kademe düşürmelisiniz. Ayrıca bu lastiği arkaya taktırmanız sizin yararınıza olacaktır. (Tabi yanında çalışan lastikte yer değiştirecek)

    P 150 km / saat
    Q 160 km / saat
    R 170 km / saat
    S 180 km / saat
    T 190 km / saat
    H 210 km / saat
    V 240 km / saat
    W 270 km / saat
    Y 300 km / saat


    Eğer yara daha büyükse lastiği değiştirin. Eğer diş derinliği alacağınız sıfır lastikten çok düşükse ve/veya lastik çok eski ise yanındaki diğer lastiği de değiştirmeniz sizin yararınıza olacaktır. Aksi takdirde yüksek hızlarda yol tutuş ve manevra kabiliyeti olumsuz yönde etkilenecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hldx

    Yanaktaki yaranın boyutları 20 mm x 35 mm (en- boy) aşmamışsa tamir yaptırmanızı tavsiye ederim. Fakat bu tamiri yaptırdığınızda lastiğinizin hız endeksini 1 kademe düşürmelisiniz. Ayrıca bu lastiği arkaya taktırmanız sizin yararınıza olacaktır. (Tabi yanında çalışan lastikte yer değiştirecek)

    P 150 km / saat
    Q 160 km / saat
    R 170 km / saat
    S 180 km / saat
    T 190 km / saat
    H 210 km / saat
    V 240 km / saat
    W 270 km / saat
    Y 300 km / saat


    Eğer yara daha büyükse lastiği değiştirin. Eğer diş derinliği alacağınız sıfır lastikten çok düşükse ve/veya lastik çok eski ise yanındaki diğer lastiği de değiştirmeniz sizin yararınıza olacaktır. Aksi takdirde yüksek hızlarda yol tutuş ve manevra kabiliyeti olumsuz yönde etkilenecektir.

    Alıntıları Göster
    dediğim gibi tay tay olmuş o


    lastiğinin yanaklarından öperim....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    dediğim gibi tay tay olmuş o


    lastiğinin yanaklarından öperim....

    Alıntıları Göster
    Çukur, engebe ya da lastiğin bir şekilde vurup geçeceği taş vs. gibi nesne ve bordürlerin üzerinden frenleme yaparak geçmek doğru bir hareket değildir. Özellikle kaldırımlara çıkmak ve inmek lastiğe eziyetten başka birşey değildir.

    Bu tip çukur, engebe, bordür gibi zararlı yol koşullarını önceden kestirip daha önce fren yaparak mümkün olduğunca yavaş ancak frensiz geçmek lastik için en az zararlı olan davranıştır. Örneğin bir engebenin ya da bozuk bir satıhtaki çukurun üzerinden geçerken frenleme yapıp lastiğin olası kilitlenmesi çukurda muhtemelen lastik boşta olduğundan dönmeyecektir ve lastik sanki duvara vurur gibi sert engele çarpacaktır. Özellikle bordürlerin üzerinden geçerken fren yapmak yerine biraz daha hızlanmak lastik açısından muhakkak daha az zararlı olacaktır.

    Lastikleri koruyun çünkü onlara emanetsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Çukur, engebe ya da lastiğin bir şekilde vurup geçeceği taş vs. gibi nesne ve bordürlerin üzerinden frenleme yaparak geçmek doğru bir hareket değildir. Özellikle kaldırımlara çıkmak ve inmek lastiğe eziyetten başka birşey değildir.

    Bu tip çukur, engebe, bordür gibi zararlı yol koşullarını önceden kestirip daha önce fren yaparak mümkün olduğunca yavaş ancak frensiz geçmek lastik için en az zararlı olan davranıştır. Örneğin bir engebenin ya da bozuk bir satıhtaki çukurun üzerinden geçerken frenleme yapıp lastiğin olası kilitlenmesi çukurda muhtemelen lastik boşta olduğundan dönmeyecektir ve lastik sanki duvara vurur gibi sert engele çarpacaktır. Özellikle bordürlerin üzerinden geçerken fren yapmak yerine biraz daha hızlanmak lastik açısından muhakkak daha az zararlı olacaktır.

    Lastikleri koruyun çünkü onlara emanetsiniz.

    Alıntıları Göster
    benim doblo da yanlarını yemiş yaw neden ajaba bide ön lastik dayanmiyo arabaya üstelik arka lastiğe de çiwi batmış cıkarmıyorum duruyo orada bakalım ne zaman inecek hawası




  • Arkadaşlar bende continental aldım benim lastiğin yanında böyle bir çizik gördüm lastiği değiştirmeme sizce gerek varmı ? Resme biraz yakından bakarsanız çiziği görebilirsiniz
     Lastik yan yanak yırtılması
     Lastik yan yanak yırtılması




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.