Şimdi Ara

Kullandığım En İyi Yol Tutuşu Olan Araba 2020 508 di.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
3.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Geçen hafta test sürüşü yaptım uzun bi süre araç 2020 model Peugeot 508 1.6 thp 180 likti. Bu aracın konforuna ve yok tutuşuna hayran kaldım araç baya konforlu ama direksiyon hissi ve netliği ise şuanki aracım 2012 F10 5.20d den dahi iyi. Yalıtım süspansiyon konforu ve fren dengesi benim aracım F10 dan daha iyi ve şanzıman Kesinlikle daha konforlu ve ilk 3 vites zdf den daha az hissettiriyor. Böyle bir araç nasıl az satar ilginç doğrusu ve eğer bayide 225 lik olsa direk takasa girip alacaktık ama 1 ay sonra gelecekmiş. Sizlerden de yorum istiyorum




  • Adam konu açmış anlatıyor "F10 Sahibiyim daha önce de, çeşitli BMW lerim oldu, Peugeot 508 i çok beğendim, yol tutuşu harika" falan diyor, bazı çok bilmişler "Yok sen yanılıyorsun, Peugeot BMW den daha iyi yol tutamaz, senin araban eskimiş" diyorlar, güler misin ağlar mısın  Adamın kendi arabasını, bu fanboylar daha iyi biliyorlar 

    Frende arabanızın çizgisi şaşıyorsa zaten problemli demek. Kafayı indirmesi arkayı oynatması en başta amortisörlerin değişmesi gerektiğine delalet. 508'in iyi olmasından daha çok 205.000 KM'deki F10'un alt takımına bakılması gerekiyor gibi. Özellikle amortisörlerin km'si gelmiş.

  • F10 yıkık değilse inandırıcı gelmedi, 508 güzel bir araba eyvallah ama F10 la aynı kefeye koyabileceğim bir seviyede değil.
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Bakımlı araç hocam 205 bin km’de. Valla abimde test etti oda diyor aynısını F10 öyle konfor ve yalıtım olarak uzun yolda iyi değil süspansiyon ne kadar sessiz çalışsada yaylar oldukça gergin ama virajda da bolca yana yatıyor ilginçtir. F10 kullananlar bilir yol sesi maalesef E segmentine hiç yakışmıyor kesinlikle 508 den fazla.

  • murat425 kullanıcısına yanıt

    Valla F10 un hatta tüm F serisi M olmayan BMW lerin direksiyon hissi rezalet ama sizin alt takımda fitillerde vs problem yoksa bu kadar kötü olmamalı. Ha tabi 10 senelik premium dizel bir araçtan 508e geçmek bence mantıklı bir hareket olur orası ayrı

  • Adettendir soralım. Yol tutuşunu nasıl test ettiniz? Kriterleriniz nasıldı? Güzergahınız neresiydi?

  • geçen kar yağınca sıkıntıdan youtube da gezinirken bir şeye baya şaşırdım.


    değme canavarların çıkamadığı audi quad ların yolda kaldığı karlı virajlı yollarda keçi gibi kuru yoldaymış gibi giden bir araç gördüm.


    kar lastikleri olan 4x4 bir fiat panda nın çıkamadığı bir karlı yol yok  


    araç olarak ufak tefek belki ama bir çok örneği var hatta bulup ekliyeyim bir tanesini


    belki doğuda karadeniz de veya Antep de , Isparta da düşünenler olabilir :)



    Cristianyoutube
    drift Land Rover vs Fiat 100000€ vs 5000€
    https://www.youtube.com/watch?v=Ffbv0qg299M


    YOUCARyoutube
    The Fiat Panda 4x4 is the only 4WD model in segment A. Successor to a best-seller which first appeared 29 years ago and made its name as the smallest and most interesting "explorer" in the category, today's new four-wheel drive Panda is a Jack of all trades, ready to tackle mountain mule tracks and the urban jungle with the same cool. In addition to standard equipment able to satisfy the most demanding of customers, from a technical point of view, the new Panda 4x4 has bettered itself once more and proven its admirable capacity to compete with off-road cars of much greater dimensions (as well as much higher prices). With five doors, the car is 368 centimetres long, 167 centimetres wide and 160 centimetres high. The wheelbase is 230 centimetres. It has a front track of 141 centimetres and a rear track of 140. With a look characterised by the marked geometric lines of the front and rear bumpers, with aluminium coloured cosmetic inserts to underline the presence of metallic protection under the body, the new Panda 4x4 also comes in two new bodywork colours: Sicilia orange (pastel) and Toscana green (metallic). With respect to the solutions adopted on 4x2 versions, this Panda offers some new features: a new green fascia variant frames the instruments and the large storage pocket, fabric seats with a special design in three colour options (green, sand, pumpkin) and eco-leather details, and finally a new storage compartment added to the 14 already present on the 4x2. The Panda 4x4 is a vehicle with outstanding personality, which knows how to win over the most demanding customers, lovers of adventure and life in the open air. For those customers, the new version uses a "Torque on demand" drive system, which is activated automatically when needed, so you can tackle any driving situation in complete cool. The Panda also 4x4 features the ESC (Electronic Stability Control) system with ELD (Electronic Locking Differential) function as standard. This system provides additional assistance while driving and setting off on slippery terrain (snow, ice, mud etc.). The Panda 4x4 also offers all the dynamics and comfort you need to complete long and challenging routes, thanks above all to the revised suspension- an independent MacPherson wheel arrangement at the front and interconnected wheels with torsion beam layout at the rear - to the 6-speed gearbox with shortened first gear connected to the TwinAir Turbo engine, to accentuate the model's off-road features, ensuring optimum setting off during hill starts. Finally, to ensure maximum grip on any road surface the new model benefits from specifically developed 175/65 R15 84T M+S tyres. The Fiat Panda 4x4 is available with two engine options, both with Start&Stop: the new 85 HP 0.9 TwinAir Turbo and the 75 HP 1.3 MultiJet II diesel. The TwinAir Turbo has 40% more torque than the 1.2 Fire of the previous generation. This, in combination with the special six-speed gearbox with shortened first gear, ensures much better uphill starts, quality start-up, flexibility and pick-up. A similar improvement is evident on the MultiJet II engine, where torque is increased by 30%. The car offers a wealth of standard equipment, including: ESC system with ELD, manual climate control system, CD/MP3 radio, 15" burnished alloy rims, 175/65 R15 M+S tyres, electric door mirrors, central locking system with remote control and rear headrests. Furthermore, the abundant optional equipment and accessories include the innovative "City Brake Control" system, the sliding rear seat and Blue&Me TomTom2 LIVE".
    https://www.youtube.com/watch?v=r7smPnIvmJE




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    Hocam dalgalı yolda frenleme yaptım araç çizgisinden gram şaşmadı yani arka teker neyse ön tekerde öyle hareket ediyordu sonrasında yokuş aşağı 120 ile giderken şerit değiştirmede kararlılığı ve aralara girmedeki rahatlığı F10 dan daha iyi geldi misal ben 2016 Scirocco da kullandım onunla şerit değiştirmek öyle rahattı ki direksiyon milim oynasa şerit değişmiş oluyordu ve 508 bu konuda ondan da daha iyi geldi. En önemlisi ise frenleme anında dengesi ve kafayı indirip arkayı oynatmaması çok hoşuma gitti

  • murat425 kullanıcısına yanıt

    Frende arabanızın çizgisi şaşıyorsa zaten problemli demek. Kafayı indirmesi arkayı oynatması en başta amortisörlerin değişmesi gerektiğine delalet. 508'in iyi olmasından daha çok 205.000 KM'deki F10'un alt takımına bakılması gerekiyor gibi. Özellikle amortisörlerin km'si gelmiş.

  • Armin van Buuren* kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum, BMW adının hakkını vererek Benimle Masrafa Warmısın evresine geçmiş büyük ihtimalle. Lastiklerin modeli ve jant ölçüsü de büyük etken arkadaşın probleminde

  • focus kullandınız mı

  • 508 i f10 la değil 3 serisiyle kiyaslamaniz lazım.e segment büyük bir araçla D segment orta boy araca yol tutuş kıyaslaması olmaz.
  • Armin van Buuren* kullanıcısına yanıt

    Bu 3. F10 um 3. De aynı 3 yıldır 5.25 xdrive da kullandım hepsi de aynı heralde kullandığımız arabayı biliyoruz. Bu bahsettiğim kafayı eğme Amortisör yumuşaklığı ile ilgili sıfır Talismana bin oda kafayı eğer frenlemede. Alt takım diyorsun daha önce sıfır Passat da kullandım ama frenlemede bukadar dengeli değildi.

  • blueice32 kullanıcısına yanıt

    Otomatiğe olsaydı alacağım araç muhtemelen sıfır panda 4x4 olurdu. Yalnız karda ilerleyebilmek için kar lastiği, 4 çeker özelliği, sürüş desteği sistemleri vsvs'ye ek olarak aracın yerden yüksekliği ve toplam ağırlığı da etkili. Kar üzerine oturan aracın yer ile teması azaldıkça lastik tutuşu da paralel olarak azalıyor. Panda'nın nispeten biraz daha hafif olması sebebiyle kendinden daha ağır araçlara nazaran kara daha az baskı uyguladığı ve altına topladığı karı tam ezmediği için gömülmüyor, lastiklerin yer ile teması devam ettiği için gidebiliyor.


    Arkadaşın eşya yüklü 1400 kg ağırlığında önden çekişli aracıyla gidemediği karlı yolda 1000 kg ağırlıkla aynı kış lastiği hafif zorlamayla geçip gittim.


    Sürücü tecrübesini saymıyorum bile. O en önemli fark zaten.


    Bu arada videodaki range üzerinde 4 mevsim veya muhtemelen yaz lastiği takılı. Kış lastiği takılı olmasına rağmen o yolda çıkamamak büyük mallık ister çünkü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mythology -- 6 Şubat 2022; 21:0:45 >




  • Mythology kullanıcısına yanıt

    fizikçiler bunu matematik ile açıklarlar illaki ama bende çok uzun yıllardır bir araç kullanıcısı ve meslek gereği statik vs açısından bakacağım olaya..


    mutlaka söyledikleriniz etken.


    ama bence iki teker arasındaki açıklığın az olması ve 4 çekerli olması bu aracı bir keçi gibi yapıyor. 2 çekerli pandalar da çıkamıyor mesela ?


    absürd bir örnek vereyim bir Limuzin e istediğiniz kadar teker ağırlık vs oynayın karlı bir yeri çıkamaz. ben olaya tamamen statik bakiyorum. lastikler birbirine çok yakın olduğunda birde 4 çekerse zaten dediğin gibi araç ta hafif tam tırmanma oluyor.


    bu bağlamda Bobcat denen şantiye araçları da bence aynı mantıktan çok güçlü oluyor.


    "kara daha az baskı uyguladığı ve altına topladığı karı tam ezmediği için gömülmüyor, lastiklerin yer ile teması devam ettiği için gidebiliyor. " kesinlikle bu da etkendir.  





  • Zibidi Gonzales kullanıcısına yanıt

    Focus'a gelene kadar daha araç var hocam arada. Alfa Romeo modelleri vs

  • blueice32 kullanıcısına yanıt

    Limuzin ve benzeri araçla karlı dağ yollarına gitmek isteyen varsa kendisini tanımak isterim. Geçiş garantili körfez köprüsünü kendisine 1 milyona satabilirim.      Yanına da 5 kavanoz bal hediye ederim 

  • Mythology kullanıcısına yanıt

    dediğim gibi "absürd" yani olmayacak bir örnek vermek istedim aslında aks mesafesini tarif edecek baska araç gelmedi aklıma   

  • Mokali Amca kullanıcısına yanıt

    Yol tutuşa aracın çekiş sistemi etkili değil midir?

    Yani 4X4 olanların daha iyi yol tutuşa sahip olmaları gerekmez mi?

  • Frenleme konusunda bence Pejo liderdir. Çoğu kişi bilmez ama Pejo 405 lerin freni gelmiş geçmiş en iyi frendir en sert frende bile aracı asfalta sümük gibi yapıştırır bunu yaparken kafayı da kıçını da hiç eğmez ve bırakmaz. 508 de demek ki 405 in mirasını devam ettirmişler.

  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    Çekiş sistemi de güç talebi olduğu noktada önemli, viraj içinde gaza basıyosan yada viraja gaza basarak giriyosan evet önden çekişe kıyasla rwd ve awd daha iyi olur genellikle.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.