Şimdi Ara

Klima Montaj Tecrübesi: Daikin ve Samsung

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
3.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aslında benim tecrübem Daikin ve Samsung ile sınırlı ama bazı prensiplerin tüm klima markaları için geçerli olduğunu düşünüyorum...

    Samsung'un ürünü ie ilgili deneyimlerimihttp://forum.donanimhaber.com/m_24676821/tm.htm linkinde anlatmıştım. Şimdi ağırlığı servis/montaj konusuna vererek Daikin'i de dahil edeyim konuya.

    Yazı uzun olduğu için ana fikrini aşağıya yazıyorum. Merak eden, devamını da okur...

    1- Klima seçerken geçen zamanın yarısını servis listesinden montajı yapacak servisi seçerek geçirin. Satıcının yönlendirdiği servis her zaman en iyisi olmuyor. Seçebiliyorsanız ekibi de seçin...
    2- Üşenmeyip montaj klavuzun okuyun... Çünkü servisler okumamış olabiliyor... Montaj klavuzuna sadık kalınmasına çalışın...
    3- Duyduğunuza değil, okuduğunuza inanın.
    4- Montajdan sonra imzalayacağınız servis formuna, herhangi bir sorun olduysa muhakkak ilave edin, ancak öyle imzalayın (vakum kullanılmadı, kablo parası şu kadar, takoz parası bu kadar ödendi, v.b.)











    Dataylar aşağıda: (Dikkat! Uzundur bu yazı, uyarmadı demeyin...)

    Önce -kendimce- biraz ön bilgi:

    Klima'yı Türkiye'ye ithal eden dağıtıcı şirketler, veya burada üreten/monte eden üreticiler, her şehirde özel şahıslara ait şirketlerle servis anlaşması yapıyorlar. Bu servis elemanlarından bazıları, eğer distribütör ciddi ise, montaj konusunda eğitimden geçiyorlar. Bu eğitim giderleri de klimanın fiyatına yansıyor tabii... Bir şirket, birden çok markanın servisi olabiliyor. Servislerinin sadece kendi markalarına sadık kalmasını şart koşan distribütörler olabileceği gibi, sadece klimaya odaklanmayan, o markanın, veya diğer markanın başka ürünlerinin de montaj ve bakımını yapan servisler de olabiliyor. Servisler montaj ve bakımını yaptıkları marka ile olan anlaşmalarını bozup, daha sonra başka bir markanın servisi olabiliyor. Markalar da çeşitli sebeplerle servisleri ile anlaşmalarını iptal edip, o bölge için başka bir servisle anlaşabiliyor. Servis çalışanları ile ilgili de aynı durum söz konusu; onlar da yıllarca aynı şirkette çalışabildiği gibi, oldukça sık şirket değiştirebiliyorlar.

    Şimdi:

    Daha önce satın aldığım 2 adet Samsung Neo Forte 9000 Btu klimada problem çıkınca, satın aldığım mağaza, oldukça iyi bir indirimle 2 adet 9000 Btu klasik (inverter değil) Daikin teklif etmişti bana.

    İki hafta önce sabah saatlerinde montajı yapan şirketin başka bir ekibi gelip klimaları gayet güzel ve temizce söktü. Takip eden saatlerde Daikin'ın servis elemanları geldi, ama daha klimalar teslim edilmediği için başka bir yere gittiler. Klimalar ulaştıktan sonra tekrar gelip, zaten delikleri, elektrik hatları, hatta hatta dış cephe hazırlıkları olan yerlere montaja başladılar.



    Samsung Servis, işe başlamadan benden yere serilecek örtü ve gazeteler talep etti. Dış cephede daha rahat çalışmak için gereken camları söktü. Deliklerin hepsini matkap altına elektrik süpürgesi tutarak deldiler ve tozu mümkün oldukça engellediler. Ekip hem montaj hem de söküm sırasında işleri bittikten sonra bütün artıklarını topladı, yerleri süpürdü, mobilyaları yerine yerleştirdi. Kablo ve boruları estetik olarak sakladılar, dübelli vidalar ve plastik halkalarla duvara sabitlediler. Biz de bu ülkedeki her normal insan gibi montaj sırasında çay/kahvelerini eksik etmedik, yemeğimizi paylaştık, giderlerken de teşekkür ettik.

    Daikin Servisin ise, şerit metreleri ve başka bir takım özel vida/dübel/v.s. yoktu yanlarında. Duvara ulaşmak için küçük bir merdiven/tabure de yoktu. Evdekileri ödünç verdim tabii ki. Vakum pompanız var mı diye sorduğumda da "Arabada, birazdan getiricez" dediler...Samsung serviste böyle bir durum yoktu. Herşeyleri vardı. Olmayanları hızlı bir şekilde bana çaktırmadan(:)) temin etmişlerdi. Dış ünitenin arkasında 220 V kablo hazır olmasına rağmen, benden 20 YTL kablo parası isteyerek işe başladı genç arkadaşım. Daikin'lar dış üniteden beslenirmiş. Veririz öyleyse dedik biz de... Ama biraz yüzüm asıldı tabii. İç ünite montajı sırasında özellikle yerlerini belirtmeme rağmen, askıyı profillere denk getirmek yerine alçı pana asmaya kalktı... Özellikle elektrik süpürgesi teklif etmeme rağmen kullanmadı, ortalık toz duman oldu. Üzerine plaka sağlam olarak monte de edilemedi zaten. Daha sonra iç üniteyi elektrik bağlantıları için açtığında, başka klimalardan ve daha sabah sökülen Samsung'tan farklı olmadığını gördüm. Yani 220 V elektrik bağlantısı, dış üniteden yapılmıyordu... 'Bahşişi garanti etmek için yaptı herhalde' diyerek sesimi çıkarmadım...:)

    İç ünitenin boru bağlantılarını yaptıktan sonra, ince ve kalın (Geliş ve gidiş) gaz borularının arasına "Daikin Montaj Kitapçığı" nda anlatıldığı gibi ince bir izolasyon malzemesi kullanmasını rica ettim. Gerek olmadığını söyleyerek cihazı kaldırıp asmaya başladı... Ben odadan dışarı çıkarkende başladı yanındaki çıraklara beni şikayete... 5 yıldır klima montajı yapıyormuş...işini öğretiyormuşuz... v.b. .... Bu arada telefonu devamlı çalıyor, ve benden önce gittiği ama yarım bıraktığı bir montaj ile ilgili merkezden arıyorlar. Şikayet geliyor devamlı. Telefonda birşeyler geveleyip, kapattıktan sonra da müşteriye sövüp sayıyor. Anladığım kadarıyla evi savaş alanı gibi bırakıp çıkmış montaj yarım kalınca...

    Ben dayanamayıp Daikin Teknik Servis Merkezinin numarasını aradım. Kablo parası ve izolasyon konusundan bahsettim. 'Olur mu öyle şey! Ne kablo parasıymış, asla ödemiyeceksiniz! Borular da iç ünitenin içinde de birbirinden izolasyonla ayrılacak!' dediler. Servis elemanına verdim telefonu. Birkaç yalan söyledi önce kablo yok, vb. gibi ama ama telefondaki kişi sorularıyla yalanları ortaya çıkardı Allahtan... Tecrübeliymiş... Bana da İzmir servis merkezine haber vereceğini, onların beni arıyacağını söyledi.

    İzmir Bölge Teknik Müdürü aradı. Servisin sahibini haberdar edeceğini, kendisinin de şahsen gelip montajı kontrol edeceğini belirtti.

    Israr etmeme rağmen, camları sökmeden 11.kattan acaip tehlikeli bir şekilde dış üniteleri takmaya başladı eleman bu arada. Bu seferde lastik takoz yok. "paralı" dedi. 20 YTL daha istedi, kabul ettik tabii, ama o da yok ellerinde. Telefon açıp istedi başka bir ekipten. Boru bağlantılarını yaptıktan sonra da gaz vanalarından birini açıp biraz bekledi, ve sonra kapattı.

    Saf saf, "ne zaman vakum yapacaksınız" diye sordum. "Birazdan..." dedi ve akrobatik hareketlerle pencereden içeri girdi. Elektrik bağlantısına başlayınca ben tekrar sormak zorunda kaldım vakum işini. "Abi orada pozisyon zor, gerek yok..." diye durumu anlattı eleman...

    O sırada kapı çaldı, ve servisin sahibi geldi. Elemanlara işi bıraktırıp aşağıya gönderdi ve başka bir ekip yukarıya çıktı. 10 dakika sonra da Daikin İzmir Teknik Müdürlüğü'nden biri geldi. En son vakum işini duyunca, " bu servis kontratının iptalini gerektirir" dedi... Daha sonra cihazın gazını boşalttılar, elektronik teraziyle yeni gaz doldurdular. İç üniteyi söküp yeniden monte ettiler. Bu arada alçıpan oldu elek tabii. Rezalet!

    Fakat Bölge teknik müdürlüğünden gelen "mühendisin" de biraz aklı karışıktı galiba. Kablo parasının alınması gerektiğini, enerjinin dış üniteye bağlandığını, takozlara ihtiyaç omadığını, çünkü zaten Daikin'ın çok sessiz olduğunu (montaj klavuzu "isteğe bağlı" demiyor gerçi ama), ayrıca iki bakır boru arasında da izolasyona gerek olmadığını, çünkü boruların ısı değil, basınç ilettiğini, iki borunun tüm 5 metre boyunca birbirine yapışık gidebileceğini anlattı bana çay eşliğinde. Çıkaramadım sesimi çünkü sabahtan beri bıkmışım artık... Kabus gibi...:) Lisedeki fizik öğretmenimi andım bu arada tabii.:)

    Tekrar gelip montajı kontrol edeceğini söyleyerek ayrıldı. Yarım saat sonra da servisin işi bitti.

    Kablo ve boruları saklayın, duvara monte edin filan diyemedim artık. Zaten görüyorlar önceki montajdan kalan dübelleri. Kurtulduğuma şükür.

    Gittiler...

    Saat akşam 7 olmuş, evi tabiri caizse"... götürüyor". Üstüne üstlük, benim şerit metre de gitti o kargaşada:)... montajda kullandıkarı 2 tabure vardı, onlar da kırılmış, dağılmış, attım kutularla beraber. Buat kapakları da kayıp!

    O sırada 20+20 YTL kablo ve takoz paraları geldi aklıma. bakalım ne yapacak diye açtım servis sahibine telefon. Unuttunuz dedim parayı almayı. Önce biraz mırın kırın, arkasından 20 YTL yi yatırmam için bir hesap numarası... Yatırdım hemen, içim rahat etsin diye. Arkasından bir de internette aradım şu takozlar kaç paraymış diye. tanesi 25 kuruş! 4 tanesi 1 lira. 8 tanesi 2 lira. :)

    Daikin'dan arayan soran olamadı daha sonra, taktir edersiniz.

    Şimdi tekrar başa dönüp ana fikri okuyabiliriz, tabii hal kaldıysa:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nbalsari -- 4 Ağustos 2008; 14:50:49 >







  • Memleket acınacak halde de kimse itiraf edemiyor. Başka laf bulamıyorum.
  • Ya sorma bu teknik servis olayını eğitimsiz eleman berbat bişey bir kerede bize fırın için gelmişti servis.Adam elektrik tesisatı yapacak teknik ekipmanı yok varsada yarım yamalak.
  • yazık o ekibe.beyfendinin yazısı üzerine soruyorum helal mi o para ??ekip aldığı aylık helalmi?müşterisinden aldığı 40 ytl helalmi? sabrınıza hayran kaldım ben olsam kovardım.gidin paranızı isteyin çok ciddi paranızı isteyin.
  • Yaw bunlar sizin gördükleriniz. Servisten servise elemandan elemana bile fark olabiliyor.

    "Klimanın Mercedesi" Daikin'in yanına uyduruk fason Samsung klimaları yazıp mukayese etmeniz Daikin'e kimsenin cüret edemiyeceği bir hakarettir bu arada.
  • Bence herşeyin açıklaması olmuş koko. Doğruyu söylemeyene yazıklar olsun. Zulme destek veripte yandaşlık yapanada yazıklar olsun. Arkadaşımızada geçmiş olsun. kokonun dediğini düşünmek lazım o servis niçin o elemanlarla çalışıyor servis ayakta durmayama çalışıyor gibisinden . herşeyin maliyeti arrtı ve iyi gittiğni idda etmek memleketin . çok büyük vebal gerçekten. tabi peşi sırada aç gözlülüğe kademe kademe gelinmeli. distribütör firmalar bile artık zor ayakta duruyor. yoksa bu olaylar çok nadir yaşanmalı. neyseki arkadaşımıza sahip çıkmışlar .

    quote:

    Orjinalden alıntı: koko69

    Memleket acınacak halde de kimse itiraf edemiyor. Başka laf bulamıyorum.





  • servislerin hepsi ayni halt ,binde biri iyi cikiyor,onlarda bu dandik servislerin yuzunden arada kayniyor.laf soylesen isine karisiyor oluyorsun,cok sinirlendim cok.10.cu kattan asagi itseydiniz servisi komple:)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • :)) evet sanki dünyayı kurtarıyolarda işlerine karıştığımızı sanıyolar. sadece dediğimiz suyu bardakla iç niçin tuvalet teharat maşrapası kullanıyosun diyoruz . kendi sağlıklarınıda düşünerek ama zorlarına gidip sen bana nasıl karışırsın demiyolarmı sanki işlerini tarife diyomuşuzda . itmek lazım camdan aşağı hani artık geçim darlığından hırsız kediye dönmüş çok affedin onlarda affetsinler beni. iyilerini tenzih ederek seyyar satıcı veya yobaz esnaf mantığı bakuluk değil satuluk bişeye baktınmı ille alıcaksın . yoksa beni ne meşgul ediyosun gibi davranırlar ya zorbalık yaparak . ama bu duruma getiren sebepler ortadan kalkmadıkça malesef çekicez . şuan büyük balığın küçük balığı yutma katliamı yaşanmakta. büyükler nasıl bi lokma ekmeğe muhtaç edip sömürebilirim mantığıyla doymamakta küreselleşme adı altında vs vb wc türk milletine uymuyo bu zaman kadar uymamakla ayakta durduk . şimdiyse son 20-25 yıldır düşünün artık :((

    quote:

    Orjinalden alıntı: CrasH

    servislerin hepsi ayni halt ,binde biri iyi cikiyor,onlarda bu dandik servislerin yuzunden arada kayniyor.laf soylesen isine karisiyor oluyorsun,cok sinirlendim cok.10.cu kattan asagi itseydiniz servisi komple:)




  • takozlar 0.75 kuruş kabloda ortalama 1.40 tl + kvd den satılır metre fiyatı.. Malumdurki her güzelin bir kusuru vardır derler Isısanda bir değişiklik var servis konusunda yeni servislikler verildi güzel servisler kapatıldı size bu işin en gereksiz adamları denk gelmiş normalde Isısan servisleri çok ciddidir. Ama Isısan merkezin artık çıkarcı davranışları servislerinide kalitesizliğe sürüklemekte tabi hepsi değil nerede oturuyorsunuz ve gelen servisin adı neydi bilmiyorum.. Gelelim sizin hatanıza ısısanı arıcaksınız ve susmıcaksınız uslum kabalaşmadan herşeyi söleyin mağdurluğunuzu iyice anlasınlar tabiri caizse ...... seve seve gelip istediğiniz gibi yapıcaklar ve telefonda da söleyin eve gelen servis elemanlarını istemediğinizi üstüne basa basa belirtin.. gelelim ek paraya şimdi belli bir standar ölçüler vardır bunlar aşıldığında ekstra malzeme kullanıldığında bunu siz ödersiniz klimada kural bu.. Isısan genelde şantiye işi yaptığı için sizin evde dağdan indim şehre olmuşlar üzüldüm mutlaka hakkınızı arayın..




  • Başlık hala devam ediyor anlaşılan, yorumlara teşekkürler...

    Bu rekabet ortamında Isısan servis hatalarına devam ederse başları çok ağrır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nbalsari

    Başlık hala devam ediyor anlaşılan, yorumlara teşekkürler...

    Bu rekabet ortamında Isısan servis hatalarına devam ederse başları çok ağrır...



    bendede eski daıkın ınverter var ve sizin bu yazınızı okuduktan sonra daıkından sogudum ve yarın ısısanı arıyarak bu siteyi okumalarını söyleyecegim.
  • Bende en nihayet ay sonunda klima alıcam ve umarım böyle birşey başıma gelmez çünkü ben senin gibi sabırlı değilimdir arkadaş,para isticek yada vakum yapmıcak hele hele delik deşik edicek evi falan ha,anında defederim evden.geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denson -- 20 Ağustos 2008; 0:20:47 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denson

    Bende en nihayet ay sonunda klima alıcam ve umarım böyle birşey başıma gelmez çünkü ben senin gibi sabırlı değilimdir arkadaş,para isticek yada vakum yapmıcak hele hele delik deşik edicek evi falan ha,anında defederim evden.geçmiş olsun


    Aynen bu hafta sonu yada en geç öbür cumartesi klimamı alıp taktıracagım(daha markaya karar vermedik,takas konusu var) daha şimdiden servisleri gezip azot gazını,vakumu soruyorum,çalışma sistemlerini soruyorum hatta bir iki servisle montaja bile gittim adamları çıldırtıyorum,ya benim dedigim olacak yada hiç olmayacak,geri veririm klimayı anında,savaş çıkar.

    Toshiba servisini alarkoya ve satıcısına şikayet ettim,adamlar eve vakum cihazı almadan gidiyorlardı her halde bu son gidişleri olur,bir işi kaybettiler bugün,bana kızdılar ama işlerini iyi yapsınlar para veriyoruz.




  • İyi hizmet=İyi para bu denklem bozulursa işte bu olur.
  • selamlar,
    bugün Zibro 1523 kilimam takıldı eve. 7 taksit 880 TL.ye aldım, Çankaya'dan İklim klimadan.
    Montajı da İlker ve Yunus kardeşlerim çok özenli yaptılar. Ellerine sağlık. Şu an klima çalışıyor. Çok sessiz gerçekten.
  • Ben de birkaç hafta önce Daikin kliması montajı için Bursa'da bir yetkili servisi çağırdım. Açıkçası buradakiler tam aksi davrandılar. Saat 11'de geliriz dediler ve tam 11:00'da geldiler (ki daha önce herhangi bir servisin vaktinde geldiğini görmemiştim). İçeriki odaya koymuş olduğum iç ve dış ünite kutularını yardım olsun diye çıkartırken, neredeyse azarlamaya yakın "siz zahmet etmeyin, biz hepsini halledicez" dediler. Salon zeminine yaymak için kartonları, seyyar katlanır alüminum merdivenleri vs hepsi hazırdı. Vakum cihazını ilk başta getirdiler, vakum işlemini kısaca sorduğumda neden gerektiğini ve nasıl yapacaklarını üşenmeden anlattılar. Duvarları delerken elektrik süpürgesi ile çektirdiler. Montaj başladığında kenara çektikleri sehpayı yerine geri koydular. Hatta sonra doğru kova istediler - ne için olduğunu başta anlamadım, kompresörü monte ettikleri balkonda yerde biraz toz olmuş, tozlar gitsin diye su döktüler. Dış duvarda açtıkları deliğin kenarının kapatılması için ertesi gün alçı ile başka çalışanlar gelip güzelce sıvadı. Ve bu işlemlerin hiçbiri için herhangi bir para talep etmediler.

    Maalesef aynı servis içinde elemandan elemana bile davranış değişirken servisten servise hizmetin bir miktar değişmesi mümkün. Yazdığınız sıkıntıları Isısan müşteri hizmetlerine bildirirseniz, eminim gerekli tedbirler - hatta servisin yetki belgesinin alınmasına kadar varabilecek aksiyonlar alınacaktır diye düşünüyorum..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.