Şimdi Ara

Kangoo, Doblo Gibi Araçların Ticari Geçmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
10.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hepsinin ticari geçmesi çok saçma değil mi? Benim şu an bu tür bir araca ihtiyacım var ticari amaçlada kullanmayacağım ama yıllık muayene , hız sınırı düşüklüğü yüzünden alamıyorum.

    Halbuki ticari amaçla kullanılıp kullanılmadığını ayırt etmek ruhsatın şahsa mı ,şirkete mi ait olduğuna bakmak kadar kolay.
    Diyeceksinizki o zaman ticari kullananda şirkete değil kendi adına alır. Öyle bir dünya yok firma adına kayıt yaptırıp yakıtını,bakımını herşeyimi vergiden düşüyorlar adam bunları sırf biraz daha hızlı gideyim senede 100 lira muayene parası vermeyim diye bunlardan vazgeçmez.

    Biriside çıkıp demiyorki yahu adam doblo almış şirkete kaydettirmiş 2014 model araba 200bin km yapmış , öbürüde kendi adına almış ailesiyle kullanmış 15bin km yapmış ne muayenesi diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 18 Temmuz 2017; 14:20:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bence tek sıkıntısı hız sınırı.

    Avantajları:

    Dizel olması ,otomobillerin B sınıfı benzinli fiyatına , C suv boyutlarında Dizel ticari

    Donanımın fiyata göre zengin olması

    Zeminden yüksek hafif arazi aracı gibi,yüklü bile olsa alt sürtme derdi yok ,yol tutuş sorunuda yok kurallara göre kullananlar için :)

    İç hacmi çok geniş ,ferah, inme binme çok kolay

    Büyük bagaj , tam hobi aracı

    Güçlü şasi

    Arka kapıların sürgülü olması

    Dez Avantajları:

    Hız sınırları ,özellikle EDS -tedes ve şehiriçleri

    6 yıl sıfır araba MTV si ödemek

    Her yıl muayene ve egzos

    Sigortada 100 Tl civarı fazla olması

    Aynı motorlu otomobilden ağırlık ve vites oranları yüzünden biraz daha fazla yakması

    Ticari olduğu için B sınıfı araç düzeyinde yalıtım

    2.elde çok değer kaybetmesi

    Şu an fiyatına göre en mantıklı araçlar yine ticariler,Dizel ,hacim ,donanım ,fiyat konusunda ötv den dolayı çok avantajlı.

    Tek rakibi otomobil olarak Yeni dacia lodgy stepway 110dci diyebilirim.Ticarilerden geniş değil dar ama uzun ve hacim bagaj çok iyi.dci110 ile hem az yakar hem de güçlü.Ama ticariler kadar rijit değil.Makyaj sonrası daha alınabilir oldu ticari yerine düşünülecek ilk araç.
  • Binek arac olsunda dunyanin vergisini odeyelim alirken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike Tyson

    Binek arac olsunda dunyanin vergisini odeyelim alirken

    Tamam işte farkıda ruhsat sahibine göre belirlensin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binek olarak alınabilen modeller var diye biliyorum.

    Doblo Panorama var mesela
    Ticari araç olarak alırsanız, 75.000 TL, Panorama olarak, yani binek olarak alırsanız aynı araba için ÖTV yüzünden 95.000 TL vereceksiniz.

    Başka markalarda da benzer modeller vardır.

    Selamlar
  • hususi ruhsatlıda alınıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hususi ruhsatlı biraz pahalı ben size Dacia lodgy önereyim tüm Doblo Kangoo araçlardan geniş ve rahat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Hususi ruhsat 10bin 15 bin arası daha pahalıya

    Geliyor.


    Eger normal ticari Doblo dan , hususiye gecmeniz
    İse daha pahalı 20 bini buluyor .
    Çok sacma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sidar2000 -- 18 Temmuz 2017; 18:19:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yeni Fiat Doblo Masrafları
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu araçların ticari geçmesi düşük ÖTV yüzünden.

    Ayrica daha eski modellerde 1.8 1.9 motorlu araçlar vardı. Hadi alin bakalım bu araçları otomobilin vergisiyle.

    Hiz limitine felan takılmayin 90a kadar ayni zaten yıllardır kullanıyorum . Ha ben isterim ki açığı kullanıp 3bin motor lu ticariler üretsinle bizde ekonomiktir fiyattan alalim. Ama onda da devlet direk el atar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim millete ticari-hususi kavramlarıyla otomobil-kamyonet-panelvan kavramlarını bir türlü anlatamıyoruz.

    Bir aracın ticari olmasıyla kamyonet olması birbirinden farklı şeyler. Hız limitlerini ve muayene periyotlarını ticari-hususi olması değil, aracın tipi belirliyor.

    Siz otomobil alıp onu Ticari-Yolcu Nakli olarak işletseniz de otobanda limitiniz 120 olacak, 2 yılda bir muayeneye girecek. Siz kamyonet alıp onu Hususi-Yük Nakli olarak işletseniz de hız limitiniz otobanda 95 olacak, yıllık muayeneye girecek. Bu farklılıkları belirleyen şey hususi-ticari farkı değil, otomobil-kamyonet-panelvan farkı.

    Bazı model araçların hem otomobil, hem panelvan versiyonları var, bunlar istisna, otomobil olarak alınan araçlarda doğal olarak ÖTV yüksek, hatta MTV de yüksek çıkar büyük ihtimalle. O yüzden bu tip modellerde insanlar ucuza getirmek için panelvan versiyonlarına yöneliyor bazen.

    Kendimden örnek vereyim, aracım kamyonet görünüyor ruhsatta, N1 (BA KAMYON) yazıyor, kullanım şekli Hususi-Yük Nakli yazıyor, 2.5 yıldır kimse SRC veya K2 belgesi sormadı, zaten ticari bir amaçla kullanmıyorum. Hız limitlerim otomobillere göre düşük ve yıllık muayeneye sokmam gerekiyor. Avantajı ise, MTV öderken motor hacmi üzerinden değil azami yüklü ağırlık üzerinden ödüyorum, 2.0 motora 6 aylık MTV 750 lira çıkıyor, otomobil olsa 1400TL çıkardı.




  • Bence tek sıkıntısı hız sınırı.

    Avantajları:

    Dizel olması ,otomobillerin B sınıfı benzinli fiyatına , C suv boyutlarında Dizel ticari

    Donanımın fiyata göre zengin olması

    Zeminden yüksek hafif arazi aracı gibi,yüklü bile olsa alt sürtme derdi yok ,yol tutuş sorunuda yok kurallara göre kullananlar için :)

    İç hacmi çok geniş ,ferah, inme binme çok kolay

    Büyük bagaj , tam hobi aracı

    Güçlü şasi

    Arka kapıların sürgülü olması

    Dez Avantajları:

    Hız sınırları ,özellikle EDS -tedes ve şehiriçleri

    6 yıl sıfır araba MTV si ödemek

    Her yıl muayene ve egzos

    Sigortada 100 Tl civarı fazla olması

    Aynı motorlu otomobilden ağırlık ve vites oranları yüzünden biraz daha fazla yakması

    Ticari olduğu için B sınıfı araç düzeyinde yalıtım

    2.elde çok değer kaybetmesi

    Şu an fiyatına göre en mantıklı araçlar yine ticariler,Dizel ,hacim ,donanım ,fiyat konusunda ötv den dolayı çok avantajlı.

    Tek rakibi otomobil olarak Yeni dacia lodgy stepway 110dci diyebilirim.Ticarilerden geniş değil dar ama uzun ve hacim bagaj çok iyi.dci110 ile hem az yakar hem de güçlü.Ama ticariler kadar rijit değil.Makyaj sonrası daha alınabilir oldu ticari yerine düşünülecek ilk araç.




  • İki aracında otomobil olanı var . Malum siteden arayabilirsin. Bulunmasi zor ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tür araçlar ticaridir. Milletimiz "aile arabası" sanıp yıllar yılı bindi, binmeye de devam ediyor (eniştem mesela). Aile arabası kullanmak isteyen sw almalıdır, net.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ticari değil de kamyonet geçmesi saçma bence cumhurbaşkanlığına yazdım maliye ilgileneceğiz diye mail atmış 2006 1.9 doblo 1060 lira vergisi muayene yılda bir. Halbuki panelvan geçen 2 koltuklu olanları kamyonet say full koltuklu camlı olanları taksi saymasan bile bari minibüs say.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Patates, çuval, yük taşınmak için üretilmiş kamyonet sınıfı bir araci insan taşımak için kullanan benim güzel ülkem.

    Bizi buna mecbur bırakanlar utansın edebiyatı için farklı konu açın da konu dışına çıkılması ;-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shunter kullanıcısına yanıt
    Kardeşim yanlışın var bizde 1.3 multijet safeline 2010 model doblo var yıllık vergisi 323+323=646 lira

    1.9 ve 1.3 motorlar kamyonetlerde değişmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Hususi ruhsatlı biraz pahalı ben size Dacia lodgy önereyim tüm Doblo Kangoo araçlardan geniş ve rahat.

    keşke şu lodgy nin edc li versiyonu çıksa
    satış rekoru kırar. Duster edc li versiyon satışa çıktı belki lodgy de gelir diye umuyorum.

    diğer konuya gelince eskiden fiorino otomatik sahibiydim.
    her yıl muayene sıkıntısı vardı. hız sınırı düşüktü

    ama fiorino nun otomobil ruhsatlısı da var arada ise ciddi bir fiyat farkı mevcut.

    Premio 1.3 M.Jet 95 HP 75.350 TL

    Premio 1.3 M.Jet 95Hp 60.400 TL

    sonuç olarak arada 15.000 TL gibi bir fark var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Bizim millete ticari-hususi kavramlarıyla otomobil-kamyonet-panelvan kavramlarını bir türlü anlatamıyoruz.

    Bir aracın ticari olmasıyla kamyonet olması birbirinden farklı şeyler. Hız limitlerini ve muayene periyotlarını ticari-hususi olması değil, aracın tipi belirliyor.

    Siz otomobil alıp onu Ticari-Yolcu Nakli olarak işletseniz de otobanda limitiniz 120 olacak, 2 yılda bir muayeneye girecek. Siz kamyonet alıp onu Hususi-Yük Nakli olarak işletseniz de hız limitiniz otobanda 95 olacak, yıllık muayeneye girecek. Bu farklılıkları belirleyen şey hususi-ticari farkı değil, otomobil-kamyonet-panelvan farkı.

    Bazı model araçların hem otomobil, hem panelvan versiyonları var, bunlar istisna, otomobil olarak alınan araçlarda doğal olarak ÖTV yüksek, hatta MTV de yüksek çıkar büyük ihtimalle. O yüzden bu tip modellerde insanlar ucuza getirmek için panelvan versiyonlarına yöneliyor bazen.

    Kendimden örnek vereyim, aracım kamyonet görünüyor ruhsatta, N1 (BA KAMYON) yazıyor, kullanım şekli Hususi-Yük Nakli yazıyor, 2.5 yıldır kimse SRC veya K2 belgesi sormadı, zaten ticari bir amaçla kullanmıyorum. Hız limitlerim otomobillere göre düşük ve yıllık muayeneye sokmam gerekiyor. Avantajı ise, MTV öderken motor hacmi üzerinden değil azami yüklü ağırlık üzerinden ödüyorum, 2.0 motora 6 aylık MTV 750 lira çıkıyor, otomobil olsa 1400TL çıkardı.

    Eksiğin var kardeş birde bunların tamamen otomobil ruhsatı olanı var ruhsatta 2 senede 1 muayneden geçiyor.1.köprüden falan geçiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mal taşımak için üretilen araçlarda insan taşımak hemde aile..Düşündürücü.MPV ve SW araçlar işini görür gerek yok bu tür araçlara.
  • hik1642 H kullanıcısına yanıt
    Yanlışım yoktur hocam 1.9 motorların vergisi 20 yılda düşüyor. 11 yıldır biniyoruz sıfır aldık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: souledge


    quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Bizim millete ticari-hususi kavramlarıyla otomobil-kamyonet-panelvan kavramlarını bir türlü anlatamıyoruz.

    Bir aracın ticari olmasıyla kamyonet olması birbirinden farklı şeyler. Hız limitlerini ve muayene periyotlarını ticari-hususi olması değil, aracın tipi belirliyor.

    Siz otomobil alıp onu Ticari-Yolcu Nakli olarak işletseniz de otobanda limitiniz 120 olacak, 2 yılda bir muayeneye girecek. Siz kamyonet alıp onu Hususi-Yük Nakli olarak işletseniz de hız limitiniz otobanda 95 olacak, yıllık muayeneye girecek. Bu farklılıkları belirleyen şey hususi-ticari farkı değil, otomobil-kamyonet-panelvan farkı.

    Bazı model araçların hem otomobil, hem panelvan versiyonları var, bunlar istisna, otomobil olarak alınan araçlarda doğal olarak ÖTV yüksek, hatta MTV de yüksek çıkar büyük ihtimalle. O yüzden bu tip modellerde insanlar ucuza getirmek için panelvan versiyonlarına yöneliyor bazen.

    Kendimden örnek vereyim, aracım kamyonet görünüyor ruhsatta, N1 (BA KAMYON) yazıyor, kullanım şekli Hususi-Yük Nakli yazıyor, 2.5 yıldır kimse SRC veya K2 belgesi sormadı, zaten ticari bir amaçla kullanmıyorum. Hız limitlerim otomobillere göre düşük ve yıllık muayeneye sokmam gerekiyor. Avantajı ise, MTV öderken motor hacmi üzerinden değil azami yüklü ağırlık üzerinden ödüyorum, 2.0 motora 6 aylık MTV 750 lira çıkıyor, otomobil olsa 1400TL çıkardı.

    Eksiğin var kardeş birde bunların tamamen otomobil ruhsatı olanı var ruhsatta 2 senede 1 muayneden geçiyor.1.köprüden falan geçiyor

    İstisna diye belirttim, her kamyonet ve panelvanın otomobil versiyonu yok, Vito veya Doblo gibi araçların otomobil ve kamyonet/panelvan ruhsatlı farklı modelleri var tabii ki bunu da yazdım zaten.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.