Şimdi Ara

Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
14.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akashi Kaikyo Köprüsü Japonya’da, Kobe şehri ile Avaci adasını birbirine bağlayan, dünyanın en uzun asma köprüsüdür. 1991 metre uzunluğundadır.

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


    Dünyanın bu en uzun asma köprüsü tayfunlara, tsunamilere ve depremlere dayanıklı olacak şekilde tasarlanmıştır.

    Akashi Boğazı'nı birbirine bağlama fikri yaşanan bir felaket üstüne ortaya çıkmıştır. 1955'de 100 çocuk taşıyan bir feribotun başka bir feribotla çarpışması ve 168 kişinin ölmesi üzerine köprü inşası için politik baskılar artmış, inşaat 1988'de başlamış ve 10 yıl sürmüştür.

    Köprü, 5 Nisan 1998 günü trafiğe açılmıştır. Köprü, 1990 metre uzunluğunda yapılmış, 17 Ocak 1995'teki Kobe Depremi'nden sonra 1 metre daha uzatılmıştır.



     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)



    İNŞAAT SÜRECİ


    Kulelerin ayakları denize inşa edileceğinden, karada silindirik kolonların içine kule temelleri dökülmüştür.Daha sonra bu kule ayak temelleri, denize taşınarak batırılmıştır. (1988)

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)



    Kule temelleri denize silindirik kolonlar halinde döküldükten sonra, kule ayaklarının inşaatına başlanmıştır. (1988)

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


    İkinci kulenin bitirilmesi (1989)

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


    Kulelerin bitiminden sonra, iki kule arası çelik halat helikopterle taşınarak kulelere gerildi. (1990)

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)



    Akashi Boğazı, dünyanın en yoğun deniz trafiğine sahip (günde 1000 gemi) boğazıdır, üstelik tayfun bölgesinde yer alır, rüzgarın hızı saatte 290 km'ye kadar ulaşır. Bu köprünün inşaatında asma köprü teknolojisi en son sınırına ulaşmıştır.


    Çelik halatların montajının tamamlanması

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


    17 Ocak 1995'de Richter ölçeğinde 7,2 büyüklüğündeki deprem meydana gelmiştir. Akashi Kaikyo'nun devam eden inşaatı sırasında meydana gelen bu depremde, korkulan olmamış köprüye bir zarar gelmemiştir. Ama bu deprem, projenin bir yıl uzamasına ve 5 milyon usd ek maliyete neden olmuştur. Depremden sonra köprünün uzunluğu mühendisler tarafından 1 metre daha uzatılmıştır.


    Uzama işleminden sonra nihayet tabliyelerin montajına başlanabilmiştir. (Haziran 1995)

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)




    Tabliye montajı her iki kuleden başlatılmıştır.Karşılıklı ilerleyen montajlama işleminden sonra köprünün ortasında, hesaplamalardan sadece 1cm fark ile 2 tabliye birbirine bağlanmıştır.

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)



    Köprü, 10 yıllık müthiş bir inşaat süresinden sonra 5 Nisan 1998 günü trafiğe açılmıştır.

     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


     Japonya - Dünyanın en uzun köprüsü Akashi Kaikyo nasıl inşa edildi? (1988-1998)


    Köprü 3.6 milyar dolara mal olmuştur. İnşaatında 100‘den fazla yüklenici firma görev almıştır. Çelik ayaklarının uzunluğu 298 m, tabliyenin deniz seviyesinden yüksekliği 65 m dir. Yapımında yaklaşık olarak 181,400 ton çelik ve 1.42 milyon m3 beton kullanılmıştır.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Japonya'nın Akashi Kaikyo Köprüsü: Dünyanın En Uzun Köprüsünün İnşası

    Dünyanın en uzun asma köprüsü olan Akashi Kaikyo Köprüsü, Japonya'nın Honshu ve Awaji adalarını birbirine bağlamaktadır. 1988 ile 1998 yılları arasında inşa edilen köprü, mühendislik harikası bir yapı olarak kabul edilmektedir.

    1995 yılında meydana gelen Büyük Hanshin Depremi, köprünün inşasını geciktirdi. Deprem, köprünün kulelerinde hasara neden oldu ve yeniden tasarlanması gerekti. Mühendisler, köprüyü depremlere ve diğer doğal afetlere dayanıklı hale getirmek için yenilikçi çözümler geliştirdiler.

    Köprünün tasarımı, Japonya'nın deprem açısından zengin ortamına dayanabilmesi için özel olarak dikkate alınmıştır. Kuleler esnek bir şekilde inşa edilmiş olup, deprem sırasında sallanmalarını en aza indirir. Köprünün kabloları da depremlerde esneklik sağlamak üzere tasarlanmıştır.

    Akashi Kaikyo Köprüsü'nün inşası, dev bir girişimdi. Proje, binlerce işçiyi ve yüzlerce mühendisi içeriyordu. Köprü, 1998 yılında tamamlandı ve hemen Japonya'nın en ikonik yapılarından biri haline geldi.

    Günümüzde köprü, iki ada arasındaki hayati bir bağlantı olup, Honshu ve Awaji arasındaki ulaşım süresini önemli ölçüde azaltmıştır. Aynı zamanda popüler bir turistik yerdir ve ziyaretçiler, dünyanın en uzun asma köprüsünün ihtişamını hayranlıkla izleyebilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Teşekkürler
  • Demiyorum boşuna dünyanın en başarılı ülkesi diye. Bu kadar büyük köprüyü yapmak kolay değil.
  • Dünyanın en başarılı ülkesi yaa ne demezsin
  • Teşekkürler

    Bir sonraki çalışmanızda Çindeki 3 geçit barajını veya Hoover barajını yapabilirseniz güzel olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever

    Teşekkürler

    Bir sonraki çalışmanızda Çindeki 3 geçit barajını veya Hoover barajını yapabilirseniz güzel olur.

  • Bende herhangi ünlübir stadın veya atatürk barajının yapım aşamasını merak ediyorum.Hatta bir f-16 ya da tank yapımıda olabilir.

    Takipteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emiLL -- 11 Eylül 2012; 2:51:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • önlerden.
  • Çok güzel bir mühendislik harikası.. Japonların teknolojisine ve de, azmine hayranım..

    Bu arada elzemsin paylaşımların müthiş. Tebrik ediyorum seni..
  • Japonya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elzemsin

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever

    Teşekkürler

    Bir sonraki çalışmanızda Çindeki 3 geçit barajını veya Hoover barajını yapabilirseniz güzel olur.



    bencede hoover barajı iyi olur dünyanın en büyük barajıydı sanırım yapımında 100 den fazla işçi ölmüş düşünün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smd

    Demiyorum boşuna dünyanın en başarılı ülkesi diye. Bu kadar büyük köprüyü yapmak kolay değil.

    Teknoloji ve mühendislikte çok iyiler.. Helal olsun
  • adamlar otobanda bile 80km nin uzerine cikmiyorlar.. ayrica sehirici yollarda her bir araba arasinda en az 25m mesafe var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MarquisDeSade

    adamlar otobanda bile 80km nin uzerine cikmiyorlar.. ayrica sehirici yollarda her bir araba arasinda en az 25m mesafe var.

    Eğer bu doğruysa ideallerimin ülkesi tamamen Japonya olacak.
  • Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amen-Ra

    Çok güzel bir mühendislik harikası.. Japonların teknolojisine ve de, azmine hayranım..

    Bu arada elzemsin paylaşımların müthiş. Tebrik ediyorum seni..

    Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cimi hendriks

    Dünyanın en başarılı ülkesi yaa ne demezsin

    Ne yani koremi olacaktı ? Çindeki zihniyet bile daha yenilikçi
  • istanbul bogazından ne farkı var ya :D
  • capraz yaparak daha uzununu insa edebiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kansai havalimanı'da ilgini çekebilir, onu da yaparsan sevinirim. Ayrıca konu, japonya hayranları konusunda kendine yer edindi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ottoman_PoweR

    quote:

    Orijinalden alıntı: MarquisDeSade

    adamlar otobanda bile 80km nin uzerine cikmiyorlar.. ayrica sehirici yollarda her bir araba arasinda en az 25m mesafe var.

    Eğer bu doğruysa ideallerimin ülkesi tamamen Japonya olacak.


    Büyük ihtimalle doğrudur. Japonya kuralların en az çiğnendiği ülkelerin başında gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chidori -- 11 Eylül 2012; 20:23:27 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.