Şimdi Ara

İstanbulPark Güvenli Sürüş Eğitimi İzlenimim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
5
Favori
1.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumdaşlar herkese merhaba,

    Dün forumdan tanıdığım 2 arkadaşım ve beni davet eden arkadaşım ile 4 araç üniversite öğrencilerine özel güvenli sürüş eğitimine katıldık.

    Eğitimde ilk önce slalom testleri, ıslak ve kuru zemin olmak üzere fren testleri, sonra bunların birleşimi olan ani bir durumda frenli ve frensiz şekilde nesneden kurtulma eğitimi aldık.

    Öncelikle şunu belirteyim gerçekten deli cesareti hareketler yapıyormuşuz ve frene basmayı bile bilmiyormuşuz.

    Slalom testinde 5 tur attım 50km/h ile kukaların arasında ritmi tutturmayı 2 kere başarıp vurmadan geçtim. Son kukaya geldiğimde genellikle lastik altında kalıp kukayı fırlatıyordum. Bu bütün arkadaşlarımız içinde benzer oldu.

    Fren testine geçtiğimizde ıslak ve kuru zeminlerde 30 km/h ile 60 km/h fren uygulaması yapıldı.
    İlk 30 km/h basışımda 4 metrede dururken doğru frene basmamda 3,80 metreye düştü. Asıl fark 60 km/hda ilkinde 12 metrede dururken 2. frene basışımda 10 metrede durdu. Bu kadar basit hızda oluşan farklar insanı kazadan kurtarması için yeterli bile.
    Islak zeminde özel bir platform vardı ve sürtünme katsayısı 0,2 idi. Normal asfaltında 0,8 diye hatırlıyorum. Islan zeminde 0,2 lik alanda 30 km/h ile fren yaptığımda araç yaklaşık 20 metrede durdu ve fren pedalını kırarcasına basmama rağmen araç tepki veremiyordu. Asıl şaşırtan 60 km/h la ıslak zeminde fren yaparken araç frene bastığımda 60 metrelik platform bitti ve tekrar normal asfalta çıkarak durabildim. Yani böyle bir zeminde Allah korusun direk patlıyorsunuz.
    Peki bu zeminin yoldaki karşılığı nedir?
    - İlk yağmur yağmaya başlarken ince ince yağıp tozu kaldırır ve yerler sabun gibi olur. İşte tam o zemin
    -2. denkliği ise sulanmamış kar yağıp üstünden araç geçtiğinde zemine yapışıp buzlanma yaparya işte tam o nokta.
    Bu testleri kışlık lastikle yapsaymışız en kötü kış lastiği bile 45 metrede duruyormuş bu da dikkat çeken ayrı nokta. Aracın direk mesafesi en az %25 azalıyor.

    Son testimizde ortada kukalar var 10 metre mesafeden sol tarafından geçip tekrar kukaların arasından geçmek.

    Burda arada 10 metre mesafe var ve hızımız sabit 60km/h dı. Normalde beklenen herkesin bir tane kukayı ezmesiydi. Öylede oldu ama benim son seferimde arkadan itiş ve lastik, m yay avantajımdan vurmadan geçtim Sonra fren yaparak durmayı ya da frenli kontra vermeyi denedik. Kesinlikle fren yaparak durmak çok daha mantklı bir hamle oluyor. Kullanıcıya zaman kazandırıyor.
    Sonuç olarak bu kadar düşük hızlarda bile hata yapmamız bazen kaçınılmıyor otoyolda çok daha dikkatli olmamız lazım. Bazen trafik hatalarımızı affediyor neticede akan bir trafikteyiz ama affetmezse karşılığı çok acı olabilir. Hepimizin kanı kaynıyor ama videodan anlayacağınız gibi durum o kadar basit olmuyor

    Bu da son testten kısa bir video. Lütfen HD izleyin,



    http://www.youtube.com/watch?v=vflaQL2Lnao


     İstanbulPark Güvenli Sürüş Eğitimi İzlenimim







  • Biz katılamaz mıyız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Biz katılamaz mıyız?

    İntercity İstanbul Park resmi sitesi var oradan takip etmeniz lazım. Üniversite öğrencilerine ücretsiz bir eğitimdi bu. Normalde ücrete tabi bir eğitim
  • Katılım hakkında bilgi verir misiniz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geri geri giderken bi anda duz olarak donme testi var miydi ? Anlatum biraz garip oldu ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pi10 -- 5 Temmuz 2014; 11:12:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pi10 kullanıcısına yanıt
    J turn galiba adı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    Geri geri giderken bi anda duz olarak donme testi var miydi ? Anlatum biraz garip oldu ama

    Demek istediğinizi anladım. O kadar kapsamlı testlere girmedim. O biraz güvenli sürüşten çok ileri teknik sürüşe giriyor diye biliyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolkan33

    J turn galiba adı

    Evet oymus. Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Katılım nasıldı ? Şimdi bedava olduğunu duyan gelmiş mi ?

    Ona göre arkadaşa söylemek istiyorum gidelim falan diye de bi araştırıyım tarihlerini.
  • muharrem.05 kullanıcısına yanıt
    ücreti ne kadar?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu eğitimler bana afaki geliyor.Frene basmayı ögretiyormuş,bunuda billmiyorsanız ehliyeti nereden aldınız diye sorarlar adama.

    Benim bildiğim ileri sürüş trafikde oluşacak bir tehlikeyi önceden sezip kötü durumlara düşmemektir.Kabak lastik ile yagmurda gazla sonra araba kayıncada frene böyle bas direksiyonu şöyle kır saçma geliyor.

    Ha 60 km ile giderken sağ ön lastigi patlatıp hadi buyur aracı kontrol edeceksin deseler eyvallah.

    Diğer husus kış lastiği konusu, hocalarınız demiş ki ''Bu testleri kışlık lastikle yapsaymışız en kötü kış lastiği bile 45 metrede duruyormuş .''

    bir çok kış lastiğinin yağmur performansı bir çok yaz lastiğinin yağmur performansından düşüktür.
  • nıghtman kullanıcısına yanıt
    Orada yağmur denmiyor ki zaten yağmur ilk yağdında tozun üstüne yağan yağmurun oluşturduğu çamur gibi inci tabakadan bahsediliyor.Yani kış lastiğinin daha iyi tutması normal.

    Frene basmak ayrı frene düzgün basmak ayır şeyler değil mi?

    Yani elinizde silah var hedefi vuruyorsunuz askerde.Sonra size hedefi daha net vurmanız için eğitim yaptırıyorlar.Oradan biri de gelip hedefi iyi vuramıyorsanız vurmayın diyor

    Dediğiniz diğer örneklere katılıyorum ama bu test önemli bir de ücretsiz olması Üni öğrencilerine ayrı bir güzellik.
  • Konuyu açmakla yanlış yaptınız şimdi yurdum İnsanı gelir bu eğitimler saçma, gereksiz der muhteşem sürüş teknikleri konusunda ahkam keser.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bmw neden bu kadar geç duruyor ?

    diğer araçlar çok sağlam duruyorken
  • doğru fren dediğiniz nedir kısaca?
  • muharrem.05 kullanıcısına yanıt
    Dün akşam izlemiştim hocam bu video'nuzu güzel bir Eğitim'e benziyor.İlerideki sürücülük hayatmızda illaki birgün işe yarıyacağı kesin.Sizin 316i'nin diğer araçlara göre geç durma sebebi nedir Örnek olarak Polo'nun duruş mesafesi çok güzel.Birde merak ettiğim 316i haricinde video'daki diğer araçlarıda parkurda kullandınızmı?Kullandıysanız onların zemindeki performas'ını kendi aracınızla kıyaslarmısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    Dün akşam izlemiştim hocam bu video'nuzu güzel bir Eğitim'e benziyor.İlerideki sürücülük hayatmızda illaki birgün işe yarıyacağı kesin.Sizin 316i'nin diğer araçlara göre geç durma sebebi nedir Örnek olarak Polo'nun duruş mesafesi çok güzel.Birde merak ettiğim 316i haricinde video'daki diğer araçlarıda parkurda kullandınızmı?Kullandıysanız onların zemindeki performas'ını kendi aracınızla kıyaslarmısınız?

    Benden önce duran tek araç Polo GTI di üstadım. Onun nedeni ben 65 km/h ile girdim yanlış hatırlamıyorsam. Polo 60 km/h la tabi o kadar fark olması normal.
    Diğer araçları kullanmadım ama aerodinami olarak M sport daha başarılı diyebilirim. Etkinlik sonunda hep beraber tekrar değerlendirme yaparken de bu konuşuldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    doğru fren dediğiniz nedir kısaca?

    Şunu söyleyim. Eğitmenler normalde panik anında gazdan ayağımızı dip fren yapma süresini yaklaşık 2 saniye olduğunu belirtti. Bu süre 1 saniyeye kadar düşebiliyormuş. 100 km/h la giden araç saniyede 18 metre yol aldığını düşünürsek. Kazanılan süre güzel bir fark oluşturuyor.
    Buna etken olan sebepler

    -oturma pozisyonu
    -frene basma şeklimiz.

    Sert fren yaparken pedalı kırarcasına sert bir şekilde basmamız lazım. Dip fren yaptığımız halde eğitmen yaklaşık 1 parmak kalınlığında pedalda boşluğu buldu hepimizin aracında Bu boşluk bende 60 kmh da 2 metre fark oluşturdu çünkü belli bir süreden sonra pedal kendini üste itiyor ve mesafeyi uzatıyor. Baldırın titreyene kadar frene basmamız lazımmış. Şunuda belirtti istediğiniz kadar sert basın uygulanabilir basınc belliymiş o yüzden fren pedalları dayanıklılık anlamında sıkıntı çıkartmıyormuş. Fren esnasında pedal kırılmaz rahat olun dedi, kırılırsa zengin olabilirmişiz
    Umarım yardımcı olabilmişimdir




  • muharrem.05 kullanıcısına yanıt
    oldukça açıklayıcı oldu teşekkür ederim. kazasız günler hepimize.
  • ben autodrom a sordum,malesef ankarada sadece kurumsal eğitim veriliyormuş,bireysel alıcaksak istanbul sabiha gökçenin oraya gidicez ve 1 günlük paket program 1300 tl idi,çok pahalı diye vaz geçtim..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.