Şimdi Ara

Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
3.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle tüm sim-racer'lara selam.

    Burada elimden geldiğince nasıl livery yapabileceğinizi anlatmaya çalışacağım. Özellikle online turnuvalarda kişiler-takımlar halinde, kendi özel livery'lerinizle yarışmak turnuvaya hoş bir hava katabiliyor.

    Bu arada livery yada skin değil, kaplama mı desek? Evet, yazıda artık "kaplama" olarak devam edeceğim. Başlayalım:


    Birkaç program ve ek yazılıma ihtiyacımız olacak. Bazıları şart değil ancak işimizi oldukça kolaylaştırıyorlar. O yüzden hiçbirini pas geçmek istemiyorum.

    Çizimi gerçekleştireceğiniz program Photoshop, Paint.net veya GIMP olabilir. Ben Photoshop kullanıyorum ancak aşağı yukarı hepsi birbirine benziyor, en azından anlatımda yabancılık çekmezsiniz. Yalnız Paint.net kullananlar PSD dosyalarını açmak için ŞU yazılıma ihtiyaç duyacaklar.

    1-nVidia Texture Tools

    Assetto Corsa kaplamalar için .dds uzantısını kullanıyor. Nadirende olsa bazı modların kaplama dosyası .png olabiliyor.
    Photoshop'ta bir dosyayı .dds uzantısıyla kaydedebilmemiz için "nVidia DDS plugin" isimli bir yazılıma ihtiyacımız var:
    https://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop
    Plugini kurarken PS ana dizinini belirtmeyi unutmayın.
    Yazılımı kullanabileceğimiz PS sürümleri 5.0, 5.1, 6.0, 7.0, CS, CS2, CS3, CS4, CS5 and CS6.
    Aslında CC'de de çalışıyor ancak biraz sorunlu. Yine de PS CC kullananlar şansını deneyebilirler.
    Pluginin yaptığı tek şey Photoshop/Plug-ins/File Formats klasörü içine dds64.8bi veya dds32.8bi dosyalarını yerleştirmek.
    Bu pluginin yüklenmesi bazı kullanıcılar için sorunlu olabiliyor. O yüzden en güncel 64bit .8bi dosyasını ayrıyetten veriyorum:
    https://mega.nz/#!ioghFSjI!8vqHzebM5dtZuApj--i5Kz6UOMr0zTZK3zLeZtpo-_w
    /Photoshop/Plug-ins/File Formats içine atacaksınız.

    2-ACSL (Assetto Corsa Showroom Launcher)

    Kaplamayı tasarlarken sık sık kaydedip aracın nasıl göründüğünü kontrol etme ihtiyacı duyacağız. Peki bunun için sürekli oyuna girmek zorunda mıyız? Bu programla, hayır!
    http://adf.ly/1Pp0S6

    RESİM
    Tek yapmanız gereken programı oyunun ana dizinine atıp masa üstüne kısa yol oluşturmak, aracı, kaplamayı ve showroom'u seçip launch'a tıklamak. Direkt olarak showroom'a gideceksiniz. ESC'ye basınca da masaüstüne geri döneceksiniz.

    3-TEMPLATE ÜZERİNDE ÇALIŞMAK

    /assettocorsa/dev/skin_templates klasörü içinde her araç için template dosyalarını bulabilirsiniz. Template'lere ek olarak bazı araçlarda jant dosyalarını da .dds halinde bulabilirsiniz. Onlar template değil çünkü jant üzerinde en fazla renk değiştirmek isteyebiliriz, detaylı bir çalışma yapmaya gerek yoktur, .dds dosyası üzerinde kaba taslak çalışabilir ve jantın rengini değiştirebiliriz. Şimdilik o konuya girmeyeceğim.

    Bir aracın kaplama klasörü şu şekilde görünüyor:
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]

    yani kaplama klasörü /assettocorsa/content/cars/ARAÇ ADI/skins içinde.

    Yalnız gövde kaplama dosyası bir tanedir. Yani aracın gövdesinin tasarımı o dosyada. Ferrari 458 GT2 aracı için bu dosyanın adı "Carpaint.dds".
    Şimdi rastgele bir kaplama klasörünü kopyalayalım ve adını değiştirelim. Bu bizim çalışma klasörümüz olacak.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]


    Kaplamanın adı "test 1" olsun. O halde klasörün adını da "test_1" olarak değiştirelim. Boşluk yerine alt tire kullanırsak daha sağlıklı olur.
    Şimdi klasör içine girip "ui_skin.json" dosyasını not defteri ile açalım. Bu dosya kaplamanın genel bilgilerini içeriyor. Adını "TEST 1" yapalım, sürücü isimleri, takım ismi, ülke ve kapı numarasını girip dosyayı kaydedelim. Hiçbir noktalama işareti silmemeye özen gösterelim. Ve mümkünse bu bilgilerin hiçbirinde özel karakterler kullanmayalım, yalnızca harf ve sayılar olsun.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]



    Şimdi geri dönüp /dev/skin_templates klasörü içindeki "template ferrari 458 gt2" klasörünü bulalım:
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]

    Buradaki checionni'ler jantlar. Biz şimdilik Carpaint.psd üzerinde çalışacağız. Carpaint.psd'yi kopyalayıp "test_1" kaplamamız içine yapıştırıyoruz.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]


    İsterseniz önceki Carpaint.dds dosyasını silin, ancak nasıl olsa çalışmamızı onun üzerine yazacağımız için farketmez.
    Kopyaladığımız Carpaint.psd dosyasını PS ile açalım.
    Karşımıza çıkan sahne bu olacak:
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]

    Katmanlar bölümünde WIREFRAME ve OCCLUSION layer'larını görüyoruz. WIREFRAME aracın esas sınırlarını, eğimini algılamamızı sağlayan, çizgilerden oluşan bir layer. Occlusion ise gövdenin gölgelendirilmesi. Olmasa da olur ancak araç pistte biraz odun gibi görünür.


    OCCLUSION'ın daima "çoğalt" modunda olduğundan emin olun ve WIREFRAME ile birlikte çalışmanızın sonuna kadar kilitli halde tutun. Böylece layer'ları seçerken zırt pırt bu ikisine takılmayacaksınız.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]



    Bu arada ben klasör kullanmıyorum. Dileyenler daha düzenli bir çalışma için bol bol klasör oluşturabilirler.

    İlk olarak bir layer/katman oluşturalım ve adını GÖVDE olarak değiştirelim. Bu bizim aracımızın ana rengini belirleyeceğimiz ve bütün katmanların sıralamasında hep en altta olması gereken katman. Bütün etiketler, logolar, çizimler bu katmanın üzerinde yer almalı ki görünebilsinler.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]


    WIREFRAME'in çizgi renkleri çok açık. İyi göremiyoruz. O halde WIREFRAME'in kilidini açalım, üzerine çift tıklayarak katman stili penceresini açalım ve renk kaplama bölümünden dilediğimiz rengi seçelim. Sonra WIREFRAME'i tekrar kilitleyelim.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]



    Gerisi size kalmış arkadaşlar. Logolar ekleyin, çizimler yapın, isimler ekleyin vs.

    .psd dosyasını belli ilerlemelerden sonra kaydedin. Kendinizi kaptırmayın :) Arada bir Ctrl+S yapın. .dds dosyasını kaydedip önizleme yapmak istiyorsanız Ctrl+Alt+S yaparak farklı kaydet ekranını açın. .dds olarak kaydetmeden önce önce WIREFRAME'i görünmez hale getirin ve görüntüyü düzleştirin yeter. Gerçi bazen önizleme ekranında da WIREFRAME çizgilerini görmek isteyebilirsiniz. Tasarımda ince detayların tam yerini bu şekilde daha net belirleyebilirsiniz. Ama son kayıttan önce wireframe'i görünmez hale getirmek/yada silmek ve görüntüyü düzleştirmeniz gerekiyor. Görüntü düzleştirme işlemi daha kaliteli bir sonuç elde etmek için... Herhangi bir katmana sağ tıklayıp görüntüyü düzleştiri seçin.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]


    Kayıt ekranında ise .dds uzantısını seçmemiz gerekiyor ve açılan nVidia DDS format penceresinde plugin ayarlarını alttaki görseldeki gibi yapmamız gerekiyor.
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]


     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]


    Kayıt işlemi sisteminize göre biraz uzun sürebilir.

    Showroom'da aracımıza bi göz atalım:
     Assetto Corsa araçları için livery tasarımı [Görsel Anlatım]

    TEST 1 kaplamamız böyle görünüyor.


    Kaplama klasörleri içersindeki diğer dosyaları şimdilik kurcalamıyorum. .json dosyası ve chercionni'lere ufaktan değindik. Diğer dosyalar sürücü kıyafetleri, kask ve lastikler oluyor. Bazı araçlar için ekstra detay dosyaları bulunabilir. Örneğin Z4 için modder'ların yayınladığı bir angel eyes modu var. Yada bazı araçlar için ön cam dosyası olabilir... Onlar da katman dosyasının içinde farklı isimlerle yer alıyor.

    Aracı biraz daha metalik veya mat yapmak için alfa kanalları kullanılıyor. Açıkçası bir photoshop gurusu değilim ve tam olarak alfa kanalları konusunda bende bilgi sahibi değilim. Çoğu zaman şans eseri veya diğer kaplamaların kanallarını duplicate yaparak işi çözüyorum. O yüzden bir yanlış bilgilendirme olmasın diye o konuyu pas geçiyorum.

    Şimdilik bu kadar. Yazıyı daha iyi olması için güncelleyebilirim. Umarım işe yarar.


    Yaptığım bazı kaplamalara şuradan ulaşabilirsiniz:http://rgnnr8.wix.com/modbase#!erg/j5ctg
    Şahsi mod paylaşımlarım da burada:http://rgnnr8.wix.com/modbase
    Racedepartment profilim:http://www.racedepartment.com/downloads/authors/erg.212297/
    Facebook sayfamız:https://www.facebook.com/Assetto-Corsa-Türkiye-316866878488431/timeline/

    Studio Black Showroom için:http://adf.ly/1Ppco8







  • Tesekkurler hocam bir livery ortalama ne kadar vaktinizi aliyor ?

    Harita yapimi konusunda bildiginiz tavsiye edeceginiz araclar varmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkermurat

    Tesekkurler hocam bir livery ortalama ne kadar vaktinizi aliyor ?

    Harita yapimi konusunda bildiginiz tavsiye edeceginiz araclar varmi ?

    Rica ederim.

    Livery'e göre değişiyor süresi. Replika livery'ler için logoları, isimleri iyice google'dan aratıp bulmak gerekiyor. Bu da ekstra süre demek.

    Şu yarım saat almıyor:http://s11.postimg.org/lkmoh8r81/Showroom_ferrari_458_gt2_13_9_2015_2_18_23.jpg
    Ama bu toplamda 4-5 saat alıyor -ki ara vere vere ancak bitiyor bu da 1-2 gün demek: http://s22.postimg.org/bg3mw5m7z/Showroom_ferrari_458_gt2_13_9_2015_2_18_30.jpg
    Zira ikincisinde çok fazla logo var ve bazılarını bulmak zor oluyor. Onun haricinde gerçeğiyle %100'e yakın bir kopya olması için uğraşıyorsun, bu da her katmanı, çizgiyi milimetrik oturtmak anlamına geliyor. Hepsi süreden çalıyor.

    Şunun gibi şahsi (fantezi) livery'ler de ne kadar karmaşık bir tasarım yapmak istediğinize bağlı olarak süresi uzuyor: http://postimg.org/image/pqd77n2kd/


    Haritadan kastettiğin pist sanırım? Değilse yarışırken ekrana yerleştirdiğimiz haritadan bahsediyorsun demektir. Onun için şöyle bir araç var ama hiç kullanmadım:http://www.racedepartment.com/downloads/track-map-display.3508/

    Anlattığına göre gidilen yolu harita olarak kaydediyor galiba.


    Pist yapımıyla ilgilenmek istedim, Nogaro vardı aklımda bir de Istanbul Park'ın düzgün, iyi bir sürümünü yayınlamak isterdim. Gidip gezip, görerek, ölçerek biçerek... Şimdilik öyle kaldı. Onunla ilgili en iyi anlatım olarakta bunu buldum:http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/build-your-first-track-basic-guide.11239/ bookmarkta duruyor, zaman bulamadım bir türlü incelemeye.




  • gnothiseauton G kullanıcısına yanıt
    Cok tesekkurler hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında LFS'de skin yapmak için az uğraşmamıştım .dds dosyalarıyla. Sanırım assetto corsa ile o günlere geri döneceğim gibi. Ben bir ps yükleyeyim en iyisi
  • Merhaba, adfly gibi reklamlı linkleri kaldırıp kırık resimleri düzeltirseniz daha sağlıklı olur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.