Şimdi Ara

Istanbul Izmir Otoyolu Radar Ya Da Koridor Uygulamasi Var Mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
22.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • kimi var kimi yok diyor, burayi cok kullanan arkadaslar crvap verebilir mi ?



  • Bu yol çok geniş, düzgün , yeni , oldukça sakin ve kaliteli bir yol. Şimdi yazılı kurallar hepimiz için geçerli ve limitler belli. Devletin bu yolun içerisine radar koyma hakkı, ceza kesme hakkı tabii ki var.


    Fakat başka bir şeye dikkat çekmek istiyorum. Şimdi bu otoyol oldukça pahalı olduğundan dolayı zaten çok az tercih ediliyor. Kullanan da zamansal avantaj sağlamayı , belki yeni aldığı arabayı denemeyi , ücretsiz yolun trafiğinden sıyrılmayı hedefliyor. Bomboş bir otoyolda 120 Km/h sabitleyip 3 saat araç sürmekte çok sağlıklı bir şey değil bunu belirteyim.


    Ben muhtelif zamanlarda kullandım . Hız sınırı kanunen 120 km/h ve %10 toleransla gitseniz dahi 132 KM olur ki bu hızda yol alamazsınız çünkü oradaki %10 luk bırakılan tolerans radar araçlarındaki kalibrasyondan kaynaklanabilecek 1-2 km lik farklar için bırakılmıştır aslında. Yine de limitin sonuna kadar kullandık varsayarsak bölünmüş yol 121 Km olarak dikkate aldığımızda otoban ile bölünmüş yol arasında 11 km lik bir fark oluşuyor sadece. Evet bölünmüş yolda sabit gidemezsiniz , meskun mahaller , trafik ışıkları vs bir sürü yavaşlatıcı etken var fakat ne olursa olsun bu yolculuğu totalde en fazla- 40 - 50 dakika uzatırsınız.


    Şimdi 45 Dk için cepten çıkan paraya baktığınızda , bölünmüş yoldan gidip yaktığınız yakıtın bedavaya geleceğini de rahatça görebilirsiniz. İnsanların tercih etmesi için bir şey sunulmalı. Bunun da en iyi yolu hız limitlerini bu ve bu tür yollar için arttırmaktan geçiyor. 160-170 Km hızlar bu yol için makul denebilir. İstemeyen bu hıza çıkmak zorunda değil sonuçta.


    Ayrıca burada devlet tarafından belirlenen hız sınırı 120 yazıyor diye 140 ile giden herkese trafik canavarı veya potansiyel katil yakıştırması yapılmasını da anlamıyorum. Nihayetinde aynı kitle daha düne kadar bölünmüş yolda hız sınırı 90 km iken 110 ile giden adama da aynı muameleyi yapıyordu. Devlet 110 dedi bir anda trafik canavarından masum vatandaşa dönüştü insanlar. Yani canavarlıkla suçlayan kitle herhangi bir mantık gözetmiyor, kafa yormuyor , kanunu arkasına alıp sadece savuruyor başka bir şey değil. Devlet yarın bu yollara çok yüksek bir hız limiti belirleyebilir. Ya da daha da düşürebilir.


    Mesela İzmir İstanbul otoyolunun hız sınırını 120 km den 100 Km ye düşürseler daha az kaza olur. O zaman neden insanların ölmesine göz yumuyoruz düşürelim hızı. Ya da hiç kimse araç kullanmasa daha az trafik kazası olur. Demem o ki bir yerde mantığa oturması lazım. Fayda maliyete bakmak lazım. Bu otoyolun fayda maliyeti içler acısı .


    Bana kalsa hız sınırını komple kaldırırım o yoldan. Riskli gören girmesin. Parasını bayılan da istediği gibi gazlasın. Yani o fiyatlarla beni ancak bu cezbeder. Haricinde tekrar tekrar kullanmayı düşüneceğim bir yol kesinlikle değil. Bilmem kaç yıl önce belirlenmiş trafik hız limitleri bunlar, günümüzde 80-90 km hızda araçların gittiğini bile anlamıyorsun artık. 130-150 Km hızlar gözde büyütülecek hızlar değil.


    Tek kaygım insanımızın otoyol kültürüne sahip olmaması. Almanya'da defalarca bulundum , hız yapmak için , yarış pistlerine gitmek için. 60-70 yaşında amcalar 250 Km/h ile gidiyor ama müthiş bir saygı ve düzen içinde yol alıyorsun. yüksek hızda sürerken hiç huzursuz olmuyorsun.


    Son söz , eğitim kısmı güzel bir şekilde çözülse yüksek hız sorun olmazdı. Hızlı giden de canavar olmazdı.

  • Olsa kullanan olmaz. O yolun olayı o, 150yle gitsen bile solundan geçip gözden kaybolmaları 3 sn sürüyor.
  • 3 4 kere gittim geldim hep 150 160 daha ceza gelmedi
  • ben de yok diyebiliyorum ama bugun oylesine nete bakayim dedim eksisozlukte ceza yiyenleri gordum, tebligatlar gitmis falan. bugun kullandim bu yolu 170 den asagi inmedim. ceza gelirse 500 den asagi gelmez diye dusunuyorum, insallah sizin dediginiz gibi yoktur:)
    dusunuyorum da sizin de dediginiz gibi hiz siniri olsa ya da ceza gelse o yolu kullanmanin hicbir mantigi kalmiyor
  • Koridor yok ama bazen Bursa'ya doğru gelirken sabit radar koyuyorlar.
  • Koridor uygulamasi yok. Bazı noktalarda radar oluyor, yerlerini ezberlerseniz sorunsuz gidersiniz
  • bir ay önce izmir'deydim. gidiş ve dönüşte 140'a sabitledim, ceza gelmedi. ama belki 1 sene sonra gelir bilemem
  • Koridor uygulanmıyor, bursa çıkışı sabit var
  • cevaplar için teşekkür ederim. beklemedeyiz bakalım ceza gelecekmi :)
  • Müşterinin ayağı alışsın diye 1-2 noktada sabit radar dışında yoktur, yapmazlar

    3-4 sene içinde yavaşça ısıtılan kurbağa misali, ya bu yol aslında o kadar da pahalı değilmiş demeye başlayıp herkes kullanmaya başlayınca radar uygulamasına geçilir
  • Bu yol çok geniş, düzgün , yeni , oldukça sakin ve kaliteli bir yol. Şimdi yazılı kurallar hepimiz için geçerli ve limitler belli. Devletin bu yolun içerisine radar koyma hakkı, ceza kesme hakkı tabii ki var.


    Fakat başka bir şeye dikkat çekmek istiyorum. Şimdi bu otoyol oldukça pahalı olduğundan dolayı zaten çok az tercih ediliyor. Kullanan da zamansal avantaj sağlamayı , belki yeni aldığı arabayı denemeyi , ücretsiz yolun trafiğinden sıyrılmayı hedefliyor. Bomboş bir otoyolda 120 Km/h sabitleyip 3 saat araç sürmekte çok sağlıklı bir şey değil bunu belirteyim.


    Ben muhtelif zamanlarda kullandım . Hız sınırı kanunen 120 km/h ve %10 toleransla gitseniz dahi 132 KM olur ki bu hızda yol alamazsınız çünkü oradaki %10 luk bırakılan tolerans radar araçlarındaki kalibrasyondan kaynaklanabilecek 1-2 km lik farklar için bırakılmıştır aslında. Yine de limitin sonuna kadar kullandık varsayarsak bölünmüş yol 121 Km olarak dikkate aldığımızda otoban ile bölünmüş yol arasında 11 km lik bir fark oluşuyor sadece. Evet bölünmüş yolda sabit gidemezsiniz , meskun mahaller , trafik ışıkları vs bir sürü yavaşlatıcı etken var fakat ne olursa olsun bu yolculuğu totalde en fazla- 40 - 50 dakika uzatırsınız.


    Şimdi 45 Dk için cepten çıkan paraya baktığınızda , bölünmüş yoldan gidip yaktığınız yakıtın bedavaya geleceğini de rahatça görebilirsiniz. İnsanların tercih etmesi için bir şey sunulmalı. Bunun da en iyi yolu hız limitlerini bu ve bu tür yollar için arttırmaktan geçiyor. 160-170 Km hızlar bu yol için makul denebilir. İstemeyen bu hıza çıkmak zorunda değil sonuçta.


    Ayrıca burada devlet tarafından belirlenen hız sınırı 120 yazıyor diye 140 ile giden herkese trafik canavarı veya potansiyel katil yakıştırması yapılmasını da anlamıyorum. Nihayetinde aynı kitle daha düne kadar bölünmüş yolda hız sınırı 90 km iken 110 ile giden adama da aynı muameleyi yapıyordu. Devlet 110 dedi bir anda trafik canavarından masum vatandaşa dönüştü insanlar. Yani canavarlıkla suçlayan kitle herhangi bir mantık gözetmiyor, kafa yormuyor , kanunu arkasına alıp sadece savuruyor başka bir şey değil. Devlet yarın bu yollara çok yüksek bir hız limiti belirleyebilir. Ya da daha da düşürebilir.


    Mesela İzmir İstanbul otoyolunun hız sınırını 120 km den 100 Km ye düşürseler daha az kaza olur. O zaman neden insanların ölmesine göz yumuyoruz düşürelim hızı. Ya da hiç kimse araç kullanmasa daha az trafik kazası olur. Demem o ki bir yerde mantığa oturması lazım. Fayda maliyete bakmak lazım. Bu otoyolun fayda maliyeti içler acısı .


    Bana kalsa hız sınırını komple kaldırırım o yoldan. Riskli gören girmesin. Parasını bayılan da istediği gibi gazlasın. Yani o fiyatlarla beni ancak bu cezbeder. Haricinde tekrar tekrar kullanmayı düşüneceğim bir yol kesinlikle değil. Bilmem kaç yıl önce belirlenmiş trafik hız limitleri bunlar, günümüzde 80-90 km hızda araçların gittiğini bile anlamıyorsun artık. 130-150 Km hızlar gözde büyütülecek hızlar değil.


    Tek kaygım insanımızın otoyol kültürüne sahip olmaması. Almanya'da defalarca bulundum , hız yapmak için , yarış pistlerine gitmek için. 60-70 yaşında amcalar 250 Km/h ile gidiyor ama müthiş bir saygı ve düzen içinde yol alıyorsun. yüksek hızda sürerken hiç huzursuz olmuyorsun.


    Son söz , eğitim kısmı güzel bir şekilde çözülse yüksek hız sorun olmazdı. Hızlı giden de canavar olmazdı.





  • Bugüne kadar yolu sık sık kullandım. Bursa-Yalova civarlarında nadir de olsa sabit radar denk gelebiliyor.

    Yol ne kadar boş olsa da otoyol kültürü tabi ki yok, 3 şerit bomboş yolda sola yapışık mıy mıy gidenler her daim mevcut. Kesintisiz sürüş için en sağ şerit güzel

    Bir de Karacabey civarlarında bazı köprü geçişlerinde çökmeler var. Orada yavaşlamanız lazım, yoksa fena zıplarsınız. En son geçtiğimde uyarı tabelası koymuşlardı.
  • o yolda bursa balıkesir arasında izmir yönünde 195 km hızla giderken aniden önümüze çıkan sis bulutu nerdeyse panik fren yaptıracaktı

    50 metre ilerisi görülmüyordu

    120 ye kadar düştüm

    neyseki sis 1 km sonra geldiği gibi gitmişti

  • Tüm otoban giriş çıkış gişeleri hız koridoru kabul ediliyor. Arada mola verince ortalama hız düşer ama molasız yüksek hızlarda gidilirse takip eden yıl sonuna kadar nur topu gibi cezanızı görebilirsiniz.


    Yani 2020'de yediğiniz ceza 2021 31 aralık tarihine kadar gelebilir.

  • Evet nur topu gibi bir ceza da bana yazmışlar %10-30 arası gelen ceza Bursa gişelerden çıkınca Çağlayan kavşağı ben çok geç fark ettim akşam hava kararmaya başlamıştı tam trafik radarının önünden geçerken radar bir sellektör çaktı sanırım plakayı netleştirdi. Sabah e-devlet üzerinden kontrol ettim tatatata.

  • Konu eski ama çok sık kullandığım için uyarayim, sabit radar var. Her geçen gün de sıklaşıyor. Hem Tekirdağ tarafına doğru hem de İzmir yönüne doğru.
    Parasız yolu kullanan arkadaşlar da var, orada radar olayı abartılmış durumda ayrıca tepe kameralar da tamamen aktif.
  • Dün İzmir’den dönerken radar mevcuttu. Yavaşladım ama 150 civarı gördü sanırım beni.
    Hem bir dunya para ver hem de bir yıl ceza bekle artık...
    Devlet yolunda Akhisar çevre yolu, sabuncubeli tüneli bitti zaten, bundan sonra kamyonların spawn saati hariç kullanmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 13 Haziran 2021; 15:49:33 >
  • Bu hız sınırı doblalar içinde 120 mi ??
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt

    Benim aracim astra j 170 ve sonrasinda fuven vermiyor vir volvo s80 200 de guven veriyor bir renault 9 da 100 km den sonra arabanin tekerleri yerden kesiliyor uctugunu hissesiyorsin.yani 170 huz siniri makul olabilmesi icin memleketteki butun araclar 2010 sonrasi ve c segmentinden baslamasi gerektigini dusunuyorum

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.