Şimdi Ara

Direksiyon Sınav Komisyonu Şikayeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
29.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • direksiyon sınavında bulunan komisyonu şikayet edeniniz oldu mu? nerelere şikayet edebiliriz? bimer bu konuda yardımcı olabiliyor mu?

    merak edenler için açıklama yapayım: sınav esnasında kursiyerin kullandığı aracın lastiği patlıyor, ve bunun sonucunda yeni araçta kullanma şansı vermiyorlar. sınavdan kaldın açıklaması yapılıyor. kurs hocasının dediğine göre yolda bulunan taşa çarpması sebep gösteriliyor. yol asfalt yol olmamakla birlikte kursiyer o esnada aracı düşük devirde 2.viteste kullanıyor. tahmini hızı max. 30km/s.

    biz burada haksızlık olduğunu düşünüyoruz, en azından ikinci araçta şans tanınması gerektiği kanaatindeyiz. kaldı ki sınava başlamadan önce aracın patlayan lastiğinin havasının inik olduğunu gördük bu durumunda kurs sahiplerinin farkında olduğunu bilmekteyiz. komisyon yetkililerinin araç kontrolünde ihmali olduğunu düşünüyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi audioslave -- 28 Aralık 2014; 15:36:55 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyon Sınav Komisyonu Şikayetleri

    Direksiyon sınavında komisyonun tutumlarından memnun kalmadıysan veya haksızlığa uğradığını düşünüyorsan şikayette bulunma hakkına sahipsin.

    Nereye Şikayet Edebilirsin?

    Direksiyon sınav komisyonu şikayetleri için başvurabileceğin kurumlar şunlardır:

    • Sürücü Kursları Denetleme Şube Müdürlüğü: İl trafik tescil şube müdürlüklerine bağlı bu kuruma, direksiyon sınavı komisyonunun tutum ve davranışları ile ilgili şikayetlerini iletebilirsin.
    • CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi): Direksiyon sınavı komisyonu hakkında şikayetini CİMER'e de bildirebilirsin.
    • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (eski adıyla Karayolları Trafik Genel Müdürlüğü): Direksiyon sınavı komisyonu ile ilgili şikayetlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na da iletebilirsin.

    Şikayetin İçeriği

    Şikayetinde şu hususlara yer vermelisin:

    • Olay tarihi ve saati
    • Sınav yeri
    • Komisyon üyelerinin isimleri (mümkünse)
    • Şikayet nedeni (komisyonun haksız uygulamaları, yönlendirmeleri vb.)
    • Taleplerin (sınavın iptali, komisyon üyelerinin cezalandırılması vb.)

    Önemli Noktalar

    • Şikayetini yazılı olarak yapmalısın.
    • Kanıtların varsa (görgü tanığı ifadeleri, kamera kayıtları vb.) şikayetine ekle.
    • Şikayetin değerlendirilmesi sonucunda komisyon üyeleri hakkında idari soruşturma başlatılabilir.
    • Sınav sonucunun iptali gibi taleplerin kabul edilip edilmeyeceği şikayetinin değerlendirilmesine bağlıdır.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu ara bu komisyonlardan aşırı şikayet var. En ufak birşeyde bırakıyorlar saçma sapan triplere giriyorlar şeklinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Bu ara bu komisyonlardan aşırı şikayet var. En ufak birşeyde bırakıyorlar saçma sapan triplere giriyorlar şeklinde.
    komisyonu milli eğitim bakanlığı gönderiyor diye biliyorum o yüzden ilçe milli eğitime başvurun bi şansınızı deneyin bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Bu ara bu komisyonlardan aşırı şikayet var. En ufak birşeyde bırakıyorlar saçma sapan triplere giriyorlar şeklinde.
    Komisyonlar çok fazla baskı altında. Müfettişler, şube müdürleri, şefler gırla gidiyor. Her sınavdan önce hata olursa muhakkak bırakın eğer göz yumduğunuz tespit edilirse tekrar görev alma ihtimaliniz yok diyerek baskı altına alınıyor. Ama buradaki durum farklı araçların sabah komisyon tarafından denetlenmiş olması lazım. Bu yapılmamışsa haklı olacağınızı düşünüyorum.( Bu söylediklerim tekerin zaten patlak olması durumunda geçerlidir aksi halde trafikte olabilecek her türlü olumsuz durum için zaten sınavlar yapılıyor bu durumdan aracı ve yolcuları koruyup koruyamadığınıza göre puan vermek komisyonun görevidir.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibiskom

    Komisyonlar çok fazla baskı altında. Müfettişler, şube müdürleri, şefler gırla gidiyor. Her sınavdan önce hata olursa muhakkak bırakın eğer göz yumduğunuz tespit edilirse tekrar görev alma ihtimaliniz yok diyerek baskı altına alınıyor. Ama buradaki durum farklı araçların sabah komisyon tarafından denetlenmiş olması lazım. Bu yapılmamışsa haklı olacağınızı düşünüyorum.( Bu söylediklerim tekerin zaten patlak olması durumunda geçerlidir aksi halde trafikte olabilecek her türlü olumsuz durum için zaten sınavlar yapılıyor bu durumdan aracı ve yolcuları koruyup koruyamadığınıza göre puan vermek komisyonun görevidir.)

    Alıntıları Göster
    Sorunuzun cevabına gelecek olursak, milli eğitim bu konuda size yardımcı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibiskom

    Sorunuzun cevabına gelecek olursak, milli eğitim bu konuda size yardımcı olacaktır.

    Alıntıları Göster
    Komisyon taşa çarpmış diyorsa ne diyelim şimdi. Adamların işi gücü yok yalan mı söyleyecek? %100 ya kaldırıma çıktmıştır ya da taşa bir yere vurmuştur. Tek sorumlu ve yetkili komisyon üyeleridir. Müfettiş olayı görmemişse istediğiniz yere şikayet edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Komisyon taşa çarpmış diyorsa ne diyelim şimdi. Adamların işi gücü yok yalan mı söyleyecek? %100 ya kaldırıma çıktmıştır ya da taşa bir yere vurmuştur. Tek sorumlu ve yetkili komisyon üyeleridir. Müfettiş olayı görmemişse istediğiniz yere şikayet edin.

    mesele sorunlu lastiği olan araçla sınava girmesi. lastikte herhangi bir problem olmasa 2.vitesle giderken lastik mi yarılır? bunlar kursiyerler, 150 ile bozuk yola girmiyorlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi audioslave -- 28 Aralık 2014; 20:49:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: audioslave

    quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Komisyon taşa çarpmış diyorsa ne diyelim şimdi. Adamların işi gücü yok yalan mı söyleyecek? %100 ya kaldırıma çıktmıştır ya da taşa bir yere vurmuştur. Tek sorumlu ve yetkili komisyon üyeleridir. Müfettiş olayı görmemişse istediğiniz yere şikayet edin.

    mesele sorunlu lastiği olan araçla sınava girmesi. lastikte herhangi bir problem olmasa 2.vitesle giderken lastik mi yarılır? bunlar kursiyerler, 150 ile bozuk yola girmiyorlar..

    Alıntıları Göster
    benim kardeşim temmuzda girmişti bu sınava, sınav esnasında kırmızı ışıkta beklerken arkadaki sürücü adayı yüksek sayılabilecek bir hızla çarptı bizimkinin aracına. araba corsaydı arka tamponu düştü. ama sınavdan geçtin dediler tekrar başka bir arabada test etmediler. ağustosta aldı ehliyetini. biraz da şans işi iyi bir komisyona denk gelmek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: audioslave

    quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Komisyon taşa çarpmış diyorsa ne diyelim şimdi. Adamların işi gücü yok yalan mı söyleyecek? %100 ya kaldırıma çıktmıştır ya da taşa bir yere vurmuştur. Tek sorumlu ve yetkili komisyon üyeleridir. Müfettiş olayı görmemişse istediğiniz yere şikayet edin.

    mesele sorunlu lastiği olan araçla sınava girmesi. lastikte herhangi bir problem olmasa 2.vitesle giderken lastik mi yarılır? bunlar kursiyerler, 150 ile bozuk yola girmiyorlar..

    Alıntıları Göster
    Hükümet milli egitim bakanlıgının 2015 yılı bütçesini direksiyon sınav ücretlerinden karşılayacaklarmış.




  • O araçlarda kamera hala yok demi?
    Tekrardan sinava girmesi gerekecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    O araçlarda kamera hala yok demi?
    Tekrardan sinava girmesi gerekecek
    şikayetle uğraşılacağına tekrar sınava girsin daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    şikayetle uğraşılacağına tekrar sınava girsin daha iyi.

    Alıntıları Göster
    Bana hoca anlatmıştı, komisyon üyeleri sabah okulda veya biyerde toplanıyor, kura çekiliyor kime nere çıkarsa oraya gidiyor. O toplandıkları yerde bayağı bi tembihliyolarmış, sınavına girdiği adayların hepsi hatasız bile yapsa mutlaka bikaç tane bırakmak zorundalarmış, adamlar bırakmaya geliyolar diyodu hoca. Lastik patlamışsa bu olağan bişey, senin kontrolünde olan bişey değil. O zaman lastik patlatan adam gitsin iade etsin ehliyeti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s.uzun

    Bana hoca anlatmıştı, komisyon üyeleri sabah okulda veya biyerde toplanıyor, kura çekiliyor kime nere çıkarsa oraya gidiyor. O toplandıkları yerde bayağı bi tembihliyolarmış, sınavına girdiği adayların hepsi hatasız bile yapsa mutlaka bikaç tane bırakmak zorundalarmış, adamlar bırakmaya geliyolar diyodu hoca. Lastik patlamışsa bu olağan bişey, senin kontrolünde olan bişey değil. O zaman lastik patlatan adam gitsin iade etsin ehliyeti.

    Alıntıları Göster
    sikayet etseniz bile ceza degil takdir alirlar. aldiklari talimat zaten birakabildikleri herkesi birakmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    sikayet etseniz bile ceza degil takdir alirlar. aldiklari talimat zaten birakabildikleri herkesi birakmak.

    Alıntıları Göster
    %100 başarılı olmayan birinin bırakılması olması gereken şey zaten. En ufak bir hataya bile göz yumulmamalı ki bu ufak hata gerçek trafikte can ve mal kaybına neden olmasın. Ancak burada arkadaş farklı bir durumdan bahsediyor, iddia ettikleri durumu ispat edebilecekleri bir kayıt ellerinde olmadığı için muhtemelen bir sonuç çıkmaz ama sınav araçlarında kamera olması lazım bence böyle itirazlar için kanıt olabilecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    %100 başarılı olmayan birinin bırakılması olması gereken şey zaten. En ufak bir hataya bile göz yumulmamalı ki bu ufak hata gerçek trafikte can ve mal kaybına neden olmasın. Ancak burada arkadaş farklı bir durumdan bahsediyor, iddia ettikleri durumu ispat edebilecekleri bir kayıt ellerinde olmadığı için muhtemelen bir sonuç çıkmaz ama sınav araçlarında kamera olması lazım bence böyle itirazlar için kanıt olabilecek.

    Alıntıları Göster
    Sınavdaki komisyon üyelerinin bir çoğuna meb mesaj gönderiyor.Atıyorum sinyal vermeyen sürücüyü sınavdan geçirdiğiniz tespit edilmiştir diye.Bir yıl süresince sınav görevi vermiyorlar.Yani komisyon üyelerinide denetleyen müfettişler var.Bu adamlar sürekli geziyor nerede olduklarıda belli değil.

    Örneğin bir senaryo yazalım;
    Sürüş sırasında sinyal verilmesi gereken bir yerde aday sinyal verdi, ancak o sırada arka sinyal lambasında arıza oluştu yanmadı.Aracın içerisindeki sınav görevlileri aday herhangi bir hata yapmadıysa sınavdan geçirdi diyelim.O bölgede dolaşan müfettişlerden bir tanesi yanmayan sinyal lambasını aday sinyal vermedi diye düşündü.Adayın sınavdan geçtiğini tespit etti.O müfettiş kesinlikle sınav görevlileri hakkında işlem yapacaktır.Görevlilere 1 yıl sınav görevi verilmeyecektir.Bunun gibi bir çok örneği vardır.

    Sizin yaşadığınız spesifik bir durum, siz haklı olsanız bile kanıtlayamacağınız için bir sonuç çıkmaz, sınavdan kalanların bir çoğuda zaten şikayet ediyormuş, haklı haksız herkes şikayet edince haklı olan şikayetlerde arada kaynıyor.

    Şunuda belirteyim araç sürücüsü arabayı kullanırken yapılan kaza vb. şeylerden sorumlu olan kişidir.Aday sürücünün zaten K sınıfı ehliyeti vardır.Polis geldiği zaman o belgeyi ister.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizashi

    Sınavdaki komisyon üyelerinin bir çoğuna meb mesaj gönderiyor.Atıyorum sinyal vermeyen sürücüyü sınavdan geçirdiğiniz tespit edilmiştir diye.Bir yıl süresince sınav görevi vermiyorlar.Yani komisyon üyelerinide denetleyen müfettişler var.Bu adamlar sürekli geziyor nerede olduklarıda belli değil.

    Örneğin bir senaryo yazalım;
    Sürüş sırasında sinyal verilmesi gereken bir yerde aday sinyal verdi, ancak o sırada arka sinyal lambasında arıza oluştu yanmadı.Aracın içerisindeki sınav görevlileri aday herhangi bir hata yapmadıysa sınavdan geçirdi diyelim.O bölgede dolaşan müfettişlerden bir tanesi yanmayan sinyal lambasını aday sinyal vermedi diye düşündü.Adayın sınavdan geçtiğini tespit etti.O müfettiş kesinlikle sınav görevlileri hakkında işlem yapacaktır.Görevlilere 1 yıl sınav görevi verilmeyecektir.Bunun gibi bir çok örneği vardır.

    Sizin yaşadığınız spesifik bir durum, siz haklı olsanız bile kanıtlayamacağınız için bir sonuç çıkmaz, sınavdan kalanların bir çoğuda zaten şikayet ediyormuş, haklı haksız herkes şikayet edince haklı olan şikayetlerde arada kaynıyor.

    Şunuda belirteyim araç sürücüsü arabayı kullanırken yapılan kaza vb. şeylerden sorumlu olan kişidir.Aday sürücünün zaten K sınıfı ehliyeti vardır.Polis geldiği zaman o belgeyi ister.

    Alıntıları Göster
    sarıda dizel getz ile geçtim bırakmadılar

    ama tabi tam kırmızı olacaktı ki 1.2 75 polo olsa geçemezdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    sarıda dizel getz ile geçtim bırakmadılar

    ama tabi tam kırmızı olacaktı ki 1.2 75 polo olsa geçemezdim

    Alıntıları Göster
    iyi oluyor, sinyal vermeden sağa sola zıplayan, anayola burnunun tamamnı sokup sol şeriti kapatıp zorla yol alan, olur olmadık yerde zart diye sinyal vermeden duran veya dönen tiplerin nesli de tükenince trafik çok daha güzel olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MESUT52_34

    iyi oluyor, sinyal vermeden sağa sola zıplayan, anayola burnunun tamamnı sokup sol şeriti kapatıp zorla yol alan, olur olmadık yerde zart diye sinyal vermeden duran veya dönen tiplerin nesli de tükenince trafik çok daha güzel olacak.

    Alıntıları Göster
    Başarısız sürücü adaylarını bırakmak trafikteki sürücülerin kurallara uyması açısından iyi ama araçtan kaynaklanan hatalar yüzünden neden aday başarısız sayılır anlamıyorum.

    Araç ilk marşta çalışmadı diye başarısız sayılan sürücü adayı bile gördüm. Araç eski paliolardandı. Adayın ne suçu var şimdi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj batuhan

    Başarısız sürücü adaylarını bırakmak trafikteki sürücülerin kurallara uyması açısından iyi ama araçtan kaynaklanan hatalar yüzünden neden aday başarısız sayılır anlamıyorum.

    Araç ilk marşta çalışmadı diye başarısız sayılan sürücü adayı bile gördüm. Araç eski paliolardandı. Adayın ne suçu var şimdi?

    Alıntıları Göster
    Sağdan soldan duyup yorum yapan arkadaşlara ithafen:)

    Sınav görevleri bu işin sertifikasını almış isteyen kişilere atanır. Sertifika alabilmek için min 5 yıllık ehliyet olması şarttır. Eğitimler polis ve işi bilen eğitmenler tarafından verilir.

    Gelelim sınava, sınav günü sabahında görev alan öğretmenler kura ile araçlara dağıtılır. Araçta bulunan gözetmenlerden biri başkan diğeri üyedir. Sınavda ön yolcu koltuğunda başkan arka koltukta ise üye ve kurstan usta öğretici bulunur. Sınav değerlendirme formları matbu formdur. A ve B olmak üzere iki alan bulunmaktadır. Yeni talimatlar gereği A alanında maksimum 1 hata, B alanında ise maksimum 2 hata yapan aday sınavdan geçemez.

    Sınav süresince ayrıca görevini gizli olarak yapan müfettişler vardır. Sınavda görev alan öğretmenlerin görevini kötüye kullanması durumunda o öğretmen bir daha sınavda görev alamaz.

    Sonuç olarak Sınav komisyon üyeleri bugünde şu kadar adayı bırakalım diyerek sınavlarda görev almazlar, bu sınavda şu kadar kişi kalacak kotası yoktur. Bahsedilen kişi lastiği patlattı diye kalmadığını düşünüyorum. İsterseniz şikayet edebilirsiniz. Ancak bir sonuç alacağınızı sanmıyorum.

    Eskiden sınavlar daha rahat yapıldığı için kalan kişi sayısı çok az oluyordu. Şimdi işler biraz sıkılaştığı için hoca bana taktı ondan kaldım şikayetleri artmıştır.




  • Kanıt olmadığı için şikayet etseniz de sonuç alacağınızı düşünmüyorum, böyle durumlarda oradaki müfettişlere veya şube müdürüne bildirilseydi bir çözüm bulunabilirdi. Uğraşmaya değmez bir sonraki sınava bakın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.