Şimdi Ara

Işıklara yaklaşırken ve ani durumlarda debriyaj-vites-fren kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
36.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Özel direksiyon kursunda hoca her yavaşlama anında, viraja gelindiğinde, ışıklara yaklaşıldığında "bas debriyaja al boşa" şeklinde bilgi verdi. Bazen de 3 veya 4. vitesteysem hemen "al 2.ye" dedi. sürücü kursu arabası olduğundan mıdır bilmiyorum, debriyaj taş gibiydi, sol ayağımı iki gün kullanamadım

    Teorik olarak bazı soruları sormak istiyorum.

    1- Düz yolda giderken baktınız karşıda trafik lambaları var, hızınız 50-80 km arası veya daha fazla. Durmak için ne yapıyorsunuz. Debriyaj+fren mi kullanıyorsunuz yoksa sadece fren mi kullanıyorsunuz. Sadece fren kullanırsanız arabanın devri iyice düşeceğinden araba stop etmez mi (4.vitestesiniz mesela), stop etmemesi için vites küçültmek gerekiyorsa bunu nasıl anlıyorsunuz.

    2-Önümüze çıkan ani bir cisim-insan vs olduğunda sadece frene basmak mı yoksa fren+debriyaj mı mantıklıdır.

    3-Debriyajı, durma, kalkma ve vites değişimi dışında kullandığınız yerler var mıdı.
    4-Vitesi boşa almanın avantajı nedir, seyir halinde debriyaja basıp durmak iyi midir kötü müdür.







  • karşımda trafik lambası varsa yavaşca fren yapar ve aracı boşa alıp aracın kendi durmasını sağlarım.(ağır fren yapmam yani)

    ayrıca çoğu zaman sadece fren yaptığımda olur,araba 1000devrin altında 600-700 devir gibi stop ediyor,istop edeceğini aracın titremeye başlamasından anlarsınız zaten.stop edeceğini anlayınca debraja basar vites küçülürüm.

    benim yaptığım bu diğer soruların doğru cevabını bilmiyorum,ama ben böyle kullanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 3 Mayıs 2014; 14:04:19 >
  • 1- Aracım trafik lambalarına yaklaşmaya başlayınca frene basmaya başlarım, ancak sert bir şekilde değil yumuşak yumuşak aracın yavaşlamasını sağlarım. Daha sonra durmasına yakın debriyaja basar aracı boşa alırım.

    2- İlk olarak frene basarım, araba tam durmasına yakın hemen debriyaja basarım. Bu biraz acemiliğini atınca yapabileceğin birşey diye düşünüyorum. Çünkü gerçekten hız gerektiriyor.

    3-Mesela bazen sokak aralarından dönerken, 2 inci vitesten 1 e almaya üşeniyorum. Debriyaja basıp o şekilde dönüyorum, daha sonra düzelince araç ayağımı debriyajdan çekip yine 2 inci vites de seyir ediyorum. Dönerken 2inci viteste aracın devri yüksek geldiği için kendi kendine hızlanıyor, 1 inci vitese düşürmem gerektiği için böyle bir üşengeçlik yapıyorum.

    4- Babam hep aracı boşa alıp fren yapma der, hem arabaya zarar verirsin, hemde fren sertleştiği için birşey olur duramazsın der. Araca zarar verdiği konusunu bilmiyorum ama aracı boşa alınca fren sertleşiyor.




  • 1. Önce frene basarim, daha sonra devir düştükce vites küçültürum yani 4. Vitesten 3. Vitese daha sonra 2. Vitese düşerim ışıklara yaklastigimda boşa atar dururum.
    2.frene basarim araba durcagi an debriyaja basarim.
    3.yok.
    4.vites boşta olduğu zaman daha uzun mesafede durursun ve boşa almak bazı durumlarda tehlikeli.

    Benim bildiklerim bunlar, yanlisim varsa duzelten arkadaslar olursa bende doğrusunu ogrenmis olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. Sorunuz için şahsen ben duruma göre hareket etmeyi düşünüyorum. Fırlayan insan olur, atıyorum 4 -5 metre mesafe olur aramızda o zaman dinlemem direk frene basarım. Motor stop etsin sorun etmem. Daha uzak bir mesafe olursa duruma göre fren debriyaj yaparım.

    Bunları yazarken düşündüm her iki durumda da frene basarım direk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliriza81 kullanıcısına yanıt
    Çok ayrıntılı düşünmene gerek yok. Acil durman gerekiyorsa bas frene ve debriyaja, ışıklara uzaksan frene yavaşça basa basa git 4. vitesteysen devir düşene kadar bas sonra debriyaj fren kullan.

    Çok acil durman gerekmiyorsa ışıklarda arkadan gelene de bak. Bazen çok hızlı kullanan çarpacak kadar yaklaşanlar olabiliyor. Bunlara karşın frene bas iyice yavaşla öndekiyle mesafeni koru eğer çok yakınsa öndekiyle mesafeni azalt dengeyi kur. Arkadaki uyanırsa zaten sen ilk fren yaptığında frene asılır sıkıntı kalmaz.

    Nadir viraj dönerken yapıyorum psikolojik olarak savruluyor gibi oluyorum. O konuda bilgim yok.

    Eski araçlarda motoru çok zorlamamak adına yaparlardı. Biraz kulaktan dolma bilgi. Başka nasıl duracaksın ki onu anlamadım?
  • Hangi vitesteysem o viteste yavaslar sonra ışığa yaklastigimda debriyajla vites kuculturum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Merhaba,

    Özel direksiyon kursunda hoca her yavaşlama anında, viraja gelindiğinde, ışıklara yaklaşıldığında "bas debriyaja al boşa" şeklinde bilgi verdi. Bazen de 3 veya 4. vitesteysem hemen "al 2.ye" dedi. sürücü kursu arabası olduğundan mıdır bilmiyorum, debriyaj taş gibiydi, sol ayağımı iki gün kullanamadım

    Teorik olarak bazı soruları sormak istiyorum.

    1- Düz yolda giderken baktınız karşıda trafik lambaları var, hızınız 50-80 km arası veya daha fazla. Durmak için ne yapıyorsunuz. Debriyaj+fren mi kullanıyorsunuz yoksa sadece fren mi kullanıyorsunuz. Sadece fren kullanırsanız arabanın devri iyice düşeceğinden araba stop etmez mi (4.vitestesiniz mesela), stop etmemesi için vites küçültmek gerekiyorsa bunu nasıl anlıyorsunuz.

    2-Önümüze çıkan ani bir cisim-insan vs olduğunda sadece frene basmak mı yoksa fren+debriyaj mı mantıklıdır.

    3-Debriyajı, durma, kalkma ve vites değişimi dışında kullandığınız yerler var mıdı.
    4-Vitesi boşa almanın avantajı nedir, seyir halinde debriyaja basıp durmak iyi midir kötü müdür.


    1-) Mesafeye ve yolun durumuna göre ayarlama yaparım. Işık kırmızı yol bomboş ( genelde mümkün olan en ssağ şeridi kullandığım için arkam genelde boş olur ) ve arada mesafe var ise ayağımı gazda çeker öyle yol alırım araç kendi yavaşlıyo zaten. 1000 devir civarında yada ışığa yaklaştığımda ya boşa alırım yada bi küçük vitese takar devam ederim ışığın rengine göre. Araba silkeleme yapıyosa stop etmesi yakındır. kullnadıkça alışır silkeleme yapmadan otomatik olarak vites küçültürsün

    2-) Ben fren+debriyaj yapıyorum. Sadece frene bastığında tekerlekler kilitlenirse araç stop eder buda direksiyon yada freni etkileyebilir. Bana mantıklı gelen bu.

    3-) Normal kullanımda debriyaj yukarıdakilerden başka amaçla kullanılmaz. Bazıları rampada arabayı fren yerine debriyajla falan tutuyo sonra bu debriyaj erken bitti diyolar, sen sakın yapma

    4-) Seyir halinde durduk yere debriyaja basılmaz, ayak debriyajın üstünde tutulmaz hem ayağı yorar hemde farkında olmadan ayak hafif hafif basar debriyaja zarar verir bu hareket. Yeni arabaların kitapçıklarda yokuş inerken viteste inin diye yazıyo en çok yakıt tasarrufu açısında ben öyle yapıyorum. Işıklarda falan dururken aracı boşa almak avantajdır debriyaj balatasında bi yaylar falan var hem onlar hem de ayak yorulmaz.




  • Işıklara yaklasirken, el freniyle ciyaklatiyorum ki ondekiler ayık olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vitesteyken ani fren yapmak boştayken fren yapmak?

    Hangisinde daha kısa mesafede durur araç. Sonuçta vitesteyken araç ileri ivmeleniyor bu fren mesafesini uzatmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Işıkları gördüğüm zaman öndeki araca yaklaşana kadar gidiyorum sonra yeteri kadar fren ve sonrasında vitesi boşa alıp duruyorum.
  • Işık vs herkesin kendi bileceği iş ama, ani durumda debriyaj ve frene aynı anda basılır, aksini iddaa eden ani durumu anlamamıştır.
  • Yağmurlu bir havada ışıklara yaklaşıyorum kırmızı yanacak.
    Baktım arkadan hızlı biri geliyo.
    Çektim ayağımı frenden.
    Arkadaki kökledi freni.
    Tampona dokundu durdu arkadaki.
    Arkayı da kollamak gerekiyo bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal seyir halindeyken, normal bir şekilde durmam gereken bir yere yaklaşınca, mesela ışıklara yaklaşınca, ayağımı gazdan çekip frene koyarım ve yavaşça frene basarım. Başta debriyaja basmam. Duracağıma yakın devir iyice düşünce debriyaja basarım. Bu zamanla kazanılan bir alışkanlık. (Titremeyi beklemeyin debriyaja basmayı geciktirirseniz araba zart diye stop eder bir anda).

    Sürücülüğümün ilk aylarında, bu alışkanlığı kazanana kadar normal durmalarımı hep fren + debriyaja aynı anda ve yavaşça basarak yaptım. Sonradan zamanla alıştıkça debriyajı olaya biraz daha geç dahil eder oldum.

    Durduğum zaman eğer 5-10 saniyeden fazla bekleyeceksem vitesi boşa alırım. On saniyeden fazla debriyaja basılı tutmam. Ayağımı asla debriyaj üzerinde bekletmem. Farkında olmadan baskı uygulanıyor çünkü bu şekilde.

    Hızlı giderken aniden durmam gerekirse, debriyaj ve frene aynı anda yüklenirim. Hatta bunu biraz da refleks olarak farkında olmadan yaparım. Seyir halinde çok özel bir neden olmadıkça asla vitesi boşa almam. Boş viteste seyretmem.

    Sürücülüğümün ilk yıllarında bunun bir ustalık becerisi olduğunu zannedip arabayı yokuşlarda debriyajda askıda tutardım. Artık bunu yapmıyorum. Zaten yeni nesil arabalarda yokuş kalkış desteği sistemleri var. Gerek kalmıyor.

    "Panik frenlemede" fren + debriyaj birlikte basılır. Motor gücünü yürüyen aksamdan ayırmak için bu gereklidir. Ani frende sadece frene yüklenirsek hem aracı uygunsuz şekilde stop ettiririz hem de motorun yürüyen aksama etkisi devam ettiğinden yapılan frenin etkisi zayıf kalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LokmanHekim -- 3 Mayıs 2014; 18:58:57 >




  • çok acil bir durum yoksa aynı viteste ışığa kadar yavaşlar, duracağım zaman debriyaj+fren yaparım. tam durduğumda da boşa alır yeşili beklerim. tek tek düşle falan uğraşmam pek. ama çok acil durumlarda bazen motor freni de gerekiyor, 2 vites birden düşürüp frene asılınabiliyor çok acilse. tabii bunu yapabilecek tecrübeye kavuşmak da önemli. birkaç tehlike atlatınca insan hem reflekslerini biraz da olsa törpülemeyi biliyor hem de biraz da olsun ne yapacağını mantıklı düşünebiliyor.
  • Acemilik döneminde sürekli debriyaj fren yapılır,bu anormal değil.daha sonra alıştıkça gereksiz yere debriyaja basmazsın

    Hareket halinde iken eğer tamamen durmayacaksan normal fren yapabilirsin,Mesela düşük hızla dönülen virajlarda araba devirden düşmesin diye debriyaj fren yapabilirsin,viraj çıkışında tekrar kalkış yapar gibi debriyajı kesip gaz vermeye başlarsın.

    Acil durum anında stop edecek mi diye düşünülmez zaten fren veya ikisi birden mutlaka basarsın reflex olarak,ben ikisine de basarım.Araba sadece ışıklarda beklerken, debriyajda ayağın basık kalmasın diye boşa alınır

    Ama zamanında kalkamam diye endişe edersen debriyaja sonuna kadar basılı tutmakta arabayı boşa almaktır.Yarım değil ama sonuna kadar basmalısın.Bunlar hep zamanla atlatacağın sonradan farketmeden yapacağın şeyler.
  • 1. Soru isiklar meskun mahallerde olyr hiz limiti 50 dir 80+ sehir icinde tehlikeli. Ama isiklardan dolayi durmak gerekirse bas frene yavasla hizin dusunce ve garanti olarak duracajsan (yani isik kirmizidan yesile donmediyse arabalar haraket etmeye baslamadiysa) debriyaja basar bosa alirsin araci. Eger sen yavaslarken trafik akmaya baslarsa yani sen durma yakini iken alirsin 2ye devam edersin.

    2. Ani fren adi ustunden.frene basarsin. Eger reflekslerin ve ileriyi muhakeme edebilme yetenegin gelistiyse ONCEfrene sert basarsin araba stop etmeden debriyaja basarsin.

    3.aragaz icin kullanilabilir. Eger usta driftci isen aracin dengesini bozmak agirlik oraniyla oynamak icin ara ara tokatlarsin.

    4. Vitesi bosa alman gereken zaman durdugun zamandir haricinde bosta senin bi isin yok. Debriyaja ne kadar cok basarsan bslatalar o kadar cabuk asinir ama ciddiye alinacak gibi degil yani yolda birakacak kadar degil. Aracta herseyin fazlasi zarar debriyaja frene gaza cok badmanda zararli.

    NOT. BUNLARI HIC KAFANA TAKMA EHLIYETINI ALDIKTAN SONRA BABANLA AGABEYINLE BI BUYUGUNLE TRAFIKTE PISTIGIN ZAMAN BUNLARIN ELIN AYAGIN OTOMATIK YAPACAK SEN FARKINA BILE VARMAYACAKSIN...


    Edit. Hocam kusura bakma boyle soru gorunce yeni ehliyet alan 18lik delikanli sandim sizi 30u devirmissiniz. Bi kusurum olduysa affola.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 200ugececekaga -- 13 Mayıs 2014; 2:03:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomatik candır :)

    Saldım zehri

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler konuyu hortlatmis olacağım ama yeni konu acmak istemedim. U donuslerinde 2. Viteste fren + debriyaj yapiyorum ayni sekilde donel kavsakta da boyle yapıyorum ve çok guvenli oluyor . arabaya bir zararı var mı ya da yanlis mi yapiyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.