Şimdi Ara

çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
141.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şimdi internnette resimlerini arattım aynı resimler çıkıyor.farkı bilemedim.hız sınırlarında çift yönlü yol=90 km,bölünmüş yol=110,otoyol(otoban yani paralı yol demek mi?)120 km.
    bölünmüş yol deyince aynı yönde 2 yada 3 şerit arada bariyer yine 2 yada 3 şerit ters yönde yol buna bölünmüş yol mu diyoruz.levhasınıda bulamadım.yardımcı olurmusunuz?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    öncelikle tşk ederim.gerçekten bilemiyor ve karıştırıyordum.bölünmüş yol ile çift yönlü yolu.çok iyi anladım.peki şimdi devletin koyduğu hız sınırları var ya,çift yönlü=90 km ye kadar hız yapabiliyorsun diyor ya birde şöyle bir durumda var mı 90+20=110 km ye kadar hız yaparsan ceza yok.
    yada bölünmüş yol:110+20=130 kadar hız yaparsan ceza yok.galiba böyle bir uygulamda var değilmi?
    Otoban yani paralı yol bunun avantajı kullananalar hız için mi galiba 120'idi.yoksa yol yağ gibi(tabiri caizse)öylemi olduğu için kullanılıyor.yani bu yollarda kamyon geçemiyor mu?yollar çok mu sağlam.yada kestirme mi.mesela bursa_istanbul arası yolu diğer yola göre daha mı kestirme.yani farkı nedir?

    Alıntıları Göster


     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Çift Yönlü Yol ile Bölünmüş Yol Arasındaki Farklar

    Çift yönlü yollar, aynı yol yüzeyini iki zıt yönden paylaşan araçlar için tasarlanmış yollardır. Bu yollar genellikle iki veya daha fazla şeritten oluşur ve karşıdan gelen trafik ayrılmaz.

    Bölünmüş yollar, fiziksel bir bariyerle (genellikle beton bir ada veya çim alan) ayrılan iki ayrı yol yüzeyine sahip yollardır. Bu bariyer, karşıdan gelen trafikle çarpışmaları önlemek için tasarlanmıştır. Bölünmüş yollar genellikle çok şeritlidir ve yüksek hızlı trafik için uygundur.

    Çift yönlü karayolları ve iki yönlü karayolları terimleri genellikle çift yönlü yollarla eş anlamlıdır. Bölünmüş karayolları terimi ise yalnızca bölünmüş yolları ifade eder.

    Çift yönlü yollar ile bölünmüş yollar arasındaki temel farklar şunlardır:

    • Güvenlik: Bölünmüş yollar, karşıdan gelen trafikle çarpışma riskini azalttığı için çift yönlü yollardan daha güvenlidir.
    • Hız: Bölünmüş yollar genellikle daha yüksek hız limitlerine sahiptir çünkü karşıdan gelen trafik endişesi yoktur.
    • Kapasite: Bölünmüş yollar, her yönde daha fazla şerit bulunduğundan çift yönlü yollardan daha fazla aracı barındırabilir.
    • Maliyet: Bölünmüş yollar inşa etmek ve bakım yapmak, çift yönlü yollardan daha pahalıdır.

    Uygulamada, çift yönlü yollar genellikle kentsel alanlarda daha yaygınken, bölünmüş yollar genellikle kırsal alanlarda daha yaygındır. Hangi yol tipinin kullanılacağı, trafik hacmi, hız limitleri ve mevcut alan gibi faktörlere bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bölünmüş yol duble yol diye tarif edilen yollar yani, ortada refüj yada refüj aralığı kadar banket olan yollara denir. Çift yönlü yol ise normal standart karayolu yani sollamaya çıktığında karşıdan araç gelebilen yoldur. Otoyol ise belli zaten.
  • çift yönlü yol gidiş geliş aynı yol üzerinden yapılan yol diye biliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    çift yönlü yol gidiş geliş aynı yol üzerinden yapılan yol diye biliyorum...
    öncelikle tşk ederim.gerçekten bilemiyor ve karıştırıyordum.bölünmüş yol ile çift yönlü yolu.çok iyi anladım.peki şimdi devletin koyduğu hız sınırları var ya,çift yönlü=90 km ye kadar hız yapabiliyorsun diyor ya birde şöyle bir durumda var mı 90+20=110 km ye kadar hız yaparsan ceza yok.
    yada bölünmüş yol:110+20=130 kadar hız yaparsan ceza yok.galiba böyle bir uygulamda var değilmi?
    Otoban yani paralı yol bunun avantajı kullananalar hız için mi galiba 120'idi.yoksa yol yağ gibi(tabiri caizse)öylemi olduğu için kullanılıyor.yani bu yollarda kamyon geçemiyor mu?yollar çok mu sağlam.yada kestirme mi.mesela bursa_istanbul arası yolu diğer yola göre daha mı kestirme.yani farkı nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    öncelikle tşk ederim.gerçekten bilemiyor ve karıştırıyordum.bölünmüş yol ile çift yönlü yolu.çok iyi anladım.peki şimdi devletin koyduğu hız sınırları var ya,çift yönlü=90 km ye kadar hız yapabiliyorsun diyor ya birde şöyle bir durumda var mı 90+20=110 km ye kadar hız yaparsan ceza yok.
    yada bölünmüş yol:110+20=130 kadar hız yaparsan ceza yok.galiba böyle bir uygulamda var değilmi?
    Otoban yani paralı yol bunun avantajı kullananalar hız için mi galiba 120'idi.yoksa yol yağ gibi(tabiri caizse)öylemi olduğu için kullanılıyor.yani bu yollarda kamyon geçemiyor mu?yollar çok mu sağlam.yada kestirme mi.mesela bursa_istanbul arası yolu diğer yola göre daha mı kestirme.yani farkı nedir?

    Alıntıları Göster


     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Alıntıları Göster
    uyulması gereken hız limitleri

     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hegoatANKARA

    uyulması gereken hız limitleri

     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Alıntıları Göster
    merak ettiğim Yerleşim yeri içinde olan bölünmüş yollar (çevreyolu v.s.) hız sınırı kaç olmalıdır.
    rsamsun-atakumda resimde görülen yolda 110 km ile radara girip 290 lira ceza yedik.

     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    merak ettiğim Yerleşim yeri içinde olan bölünmüş yollar (çevreyolu v.s.) hız sınırı kaç olmalıdır.
    rsamsun-atakumda resimde görülen yolda 110 km ile radara girip 290 lira ceza yedik.

     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Burası şehir içi yola giriyor bildiğim kadarıyla ve hız limiti 70km+%10=77 kmh diye biliyorum.Atakum da nerede radar var?Ben hiç görmedim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    merak ettiğim Yerleşim yeri içinde olan bölünmüş yollar (çevreyolu v.s.) hız sınırı kaç olmalıdır.
    rsamsun-atakumda resimde görülen yolda 110 km ile radara girip 290 lira ceza yedik.

     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Burası şehir içi yola giriyor bildiğim kadarıyla ve hız limiti 70km+%10=77 kmh diye biliyorum.Atakum da nerede radar var?Ben hiç görmedim?

    Alıntıları Göster
    Bölünmüş yollarda metal bariyer bitip yeşil alanlı orta refüj ve aydınlatma direkleri başlamışsa şehir içindesiniz demektir. Bu resimde de dediklerim mevcut. Dikkatli olmakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    merak ettiğim Yerleşim yeri içinde olan bölünmüş yollar (çevreyolu v.s.) hız sınırı kaç olmalıdır.
    rsamsun-atakumda resimde görülen yolda 110 km ile radara girip 290 lira ceza yedik.

     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Burası şehir içi yola giriyor bildiğim kadarıyla ve hız limiti 70km+%10=77 kmh diye biliyorum.Atakum da nerede radar var?Ben hiç görmedim?

    Mediva hastanesinin 500 mt ilerisinde televizyon apağı diye anılan yerde polis arabaya koymuştu.
    ben de ilk defa karşılaştım.
    sürpriz!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkadım52

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    merak ettiğim Yerleşim yeri içinde olan bölünmüş yollar (çevreyolu v.s.) hız sınırı kaç olmalıdır.
    rsamsun-atakumda resimde görülen yolda 110 km ile radara girip 290 lira ceza yedik.

     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Burası şehir içi yola giriyor bildiğim kadarıyla ve hız limiti 70km+%10=77 kmh diye biliyorum.Atakum da nerede radar var?Ben hiç görmedim?

    Mediva hastanesinin 500 mt ilerisinde televizyon apağı diye anılan yerde polis arabaya koymuştu.
    ben de ilk defa karşılaştım.
    sürpriz!

    Alıntıları Göster
    biri düz vergi ile biri de deprem vergisi ile yapılmış yol desem banlanırmıyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Bölünmüş yol ve otoyollarda % 10 luk toleransı göstermeyebiliyorlar. Ceza süpriz omasın sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    ulastırma bakanı bugün açıklama yaptı her bölünmüş yolda 110 km hız sınırı yok diye, belirtilmediği sürece 90 km imiş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Bölünmüş yol ve otoyollarda % 10 luk toleransı göstermeyebiliyorlar. Ceza süpriz omasın sonra.

    o tolerans kanunda var zaten. nasıl göstermiyorlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Bölünmüş yol ve otoyollarda % 10 luk toleransı göstermeyebiliyorlar. Ceza süpriz omasın sonra.

    o tolerans kanunda var zaten. nasıl göstermiyorlar?

    Otobanda 128 km hızla yeni ceza yediğimiz için yazdım. Bizde polise % 10 tolerans yok mu diye itiraz ettik. Polis bize o sadece sollamalar için geçerli şu an sizin hızınızı artırmanızı gerektirecek bi durum yok dedi. Ama siz kanunda var yazdıktan sonra google da biraz araştırma yaptım. Karayolları trafik kanununda,

    Madde 51 - Sürücüler, aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse yönetmelikte belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.

    (Değişik fıkra: 08/01/2003 - 4785 S.K./4. md.) Hız ölçen teknik cihaz veya çeşitli teknik usullerle yapılan tespit sonucu hız sınırlarını yüzde ondan yüzde otuza (otuz dahil) kadar aşan sürücülere 64 700 000 lira, yüzde otuzdan fazla aşan sürücülere 131 900 000 lira para cezası uygulanır.

    (Değişik fıkra: 08/01/2003 - 4785 S.K./4. md.) Hız sınırlarını yüzde otuzdan fazla aşmak suretiyle ihlal suçunun işlendiği tarihten geriye doğru bir yıl içerisinde aynı kuralı beş defa ihlal ettiği tespit edilenlerin sürücü belgeleri bir yıl süre ile geri alınır. Süresi sonunda psiko-teknik değerlendirmeden ve psikiyatri uzmanının muayenesinden geçirilerek sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri iade edilir.

    Hız sınırlarının aşılıp aşılmadığını, tespit etmekte kullanılan cihazların yerini tespit veya sürücüyü ikaz eden her türlü cihazın imalı, ithali ve araçlarda bulundurulması yasaktır.

    (Değişik fıkra: 08/01/2003 - 4785 S.K./4. md.) Bu cihazları imal ve ithal edenler, fiil başka bir suç oluştursa bile ayrıca 800 000 000 liradan 1 332 800 000 liraya kadar hafif para cezası ve altı aydan sekiz aya kadar hafif hapis cezası ile; araçlarında bulunduran işletenler ise, 532 600 000 liradan 800 000 000 liraya kadar hafif para cezası ve dört aydan altı aya kadar hafif hapis cezası ile cezalandırılırlar ve bu cihazların müsaderesine de hükmolunur.


    diyor. Peki trafik cezaları bu yasaya göre mi kesilir. Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. En azından bi daha aynı olay başımıza gelirse nasıl itiraz edeceğimizi bilelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    Bölünmüş yol ve otoyollarda % 10 luk toleransı göstermeyebiliyorlar. Ceza süpriz omasın sonra.

    o tolerans kanunda var zaten. nasıl göstermiyorlar?

    Otobanda 128 km hızla yeni ceza yediğimiz için yazdım. Bizde polise % 10 tolerans yok mu diye itiraz ettik. Polis bize o sadece sollamalar için geçerli şu an sizin hızınızı artırmanızı gerektirecek bi durum yok dedi. Ama siz kanunda var yazdıktan sonra google da biraz araştırma yaptım. Karayolları trafik kanununda,

    Madde 51 - Sürücüler, aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse yönetmelikte belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.

    (Değişik fıkra: 08/01/2003 - 4785 S.K./4. md.) Hız ölçen teknik cihaz veya çeşitli teknik usullerle yapılan tespit sonucu hız sınırlarını yüzde ondan yüzde otuza (otuz dahil) kadar aşan sürücülere 64 700 000 lira, yüzde otuzdan fazla aşan sürücülere 131 900 000 lira para cezası uygulanır.

    (Değişik fıkra: 08/01/2003 - 4785 S.K./4. md.) Hız sınırlarını yüzde otuzdan fazla aşmak suretiyle ihlal suçunun işlendiği tarihten geriye doğru bir yıl içerisinde aynı kuralı beş defa ihlal ettiği tespit edilenlerin sürücü belgeleri bir yıl süre ile geri alınır. Süresi sonunda psiko-teknik değerlendirmeden ve psikiyatri uzmanının muayenesinden geçirilerek sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri iade edilir.

    Hız sınırlarının aşılıp aşılmadığını, tespit etmekte kullanılan cihazların yerini tespit veya sürücüyü ikaz eden her türlü cihazın imalı, ithali ve araçlarda bulundurulması yasaktır.

    (Değişik fıkra: 08/01/2003 - 4785 S.K./4. md.) Bu cihazları imal ve ithal edenler, fiil başka bir suç oluştursa bile ayrıca 800 000 000 liradan 1 332 800 000 liraya kadar hafif para cezası ve altı aydan sekiz aya kadar hafif hapis cezası ile; araçlarında bulunduran işletenler ise, 532 600 000 liradan 800 000 000 liraya kadar hafif para cezası ve dört aydan altı aya kadar hafif hapis cezası ile cezalandırılırlar ve bu cihazların müsaderesine de hükmolunur.


    diyor. Peki trafik cezaları bu yasaya göre mi kesilir. Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. En azından bi daha aynı olay başımıza gelirse nasıl itiraz edeceğimizi bilelim.

    Alıntıları Göster
    Yüzde ondan otuza (otuz dahil) dediği %11-%30 aralığıdır.

    1) % 1'den 10'a kadar, şu kadar ceza uygulanır diye bir madde yok
    2) % 10'a kadar ihlal sadece sollamalarda yapılabilir diye bir madde de yok.

    Ketenpereye getirmişler sizi....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    öncelikle tşk ederim.gerçekten bilemiyor ve karıştırıyordum.bölünmüş yol ile çift yönlü yolu.çok iyi anladım.peki şimdi devletin koyduğu hız sınırları var ya,çift yönlü=90 km ye kadar hız yapabiliyorsun diyor ya birde şöyle bir durumda var mı 90+20=110 km ye kadar hız yaparsan ceza yok.
    yada bölünmüş yol:110+20=130 kadar hız yaparsan ceza yok.galiba böyle bir uygulamda var değilmi?
    Otoban yani paralı yol bunun avantajı kullananalar hız için mi galiba 120'idi.yoksa yol yağ gibi(tabiri caizse)öylemi olduğu için kullanılıyor.yani bu yollarda kamyon geçemiyor mu?yollar çok mu sağlam.yada kestirme mi.mesela bursa_istanbul arası yolu diğer yola göre daha mı kestirme.yani farkı nedir?

    tolerans %10'dur, kanun maddesini açıp okursanız birinci bölümde hız sınırını %10'dan %30'a kadar aşmak, ikinci bölümde de %30'dan fazla aşmak der

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Yüzde ondan otuza (otuz dahil) dediği %11-%30 aralığıdır.

    1) % 1'den 10'a kadar, şu kadar ceza uygulanır diye bir madde yok
    2) % 10'a kadar ihlal sadece sollamalarda yapılabilir diye bir madde de yok.

    Ketenpereye getirmişler sizi....


    %11 diye bişey yok, hız sınırı 65'se 72 ve üstüne ceza yazılır %11 olsaydı 73 olurdu

    65'in %10 eklenmiş hali = 71,5'tir, yani 72'den başlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    budur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?


    budur

    umarım budur. yerleşim yeri hız sınırı malum 50km/s (gerçi ankara da istisnai olarak 70 km/s uygulanıyor ) buna uymamakla ilgili ceza yazılan arkadaşlar bilgi verirlerse sevinirim.
    bir de bölünmüş yolda hızı 110 ile 121 arasında olup da kamera aracılığı ile tespit edilip (polisin durdurup yazdığını sormuyorum) ceza yazılan arkadaş var mı? yani %10 luk tolerans ın uygulanmadığı veya uygulandığı bir örnek var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helfgott -- 8 Kasım 2011; 19:51:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



     çift yönlü yol-bölünmüş yol farkı nedir?




    Bu çizimde otoyol'un duble yol diye tabir edilen ayrılmış yoldan farkı şerit sayısı gibi görünüyor ama otoyol'un güvenlik olarak farkları vardır ve bu şerit sayısı değildir. Nedir bunlar?

    1- Çift taraf bariyer. (Duble yollarda sadece gerek görülen yerlerde)
    2- Sınırlı katılım-çıkış. Katılım-çıkış şeritleri (Duble yollara istediğin yerden girip çıkabilirsin)
    3- Yaya ve hayvan giriş çitleri (Duble yolarda yayalar karşıdan karşıya geçebilir, her an bir hayvan yola çıkabilir)
    4- Yokuş, iniş ve virajlar belli bir açıdan büyük olamaz. Bu açının aşıldığı yerlere viyadük ve tünel yapılır (Duble yollarda böyle bir kıstlama yoktur)
    5- Kullanılan asfalt belli bir standartın üzerinde olmak zorunda (Duble yolda dökme mucurdan bile yapılabilir)
    6- Arıza halleri dışında duraklama, park yapılmaz, indirme-bindirme olmaz. (Duble yollarda böyle bir kıstlama yok)


    Bu yüzden otoyollarda yolun her noktasında 90 km/h hızın altında düşmeden gidilebilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.