Şimdi Ara

Vites Küçültürken Gaz Vermek ve Sarsıntısız Vites Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
25.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Vites değişimlerinde özellikle ilk 3 viteste;

    vites küçültürken mesela 2'den 1'e atarken aracın öne yığılması sarsıntı -vuruntu yaşayan var mı?

    Ben debriyaja basarım vitesi küçülttükten sonra ayağımı debriyajtan yavaşca kaldırırım.

    Eğer debriyaj pedalını hızlı kaldırırsam ya da 2-3 saniye pedal üzerinde tutup kaldırırsam araçta bariz vuruntu -sarsıntı oluyor.

    Bu sorunu, ayağımı debriyajdan daha yumuşak kaldırarak kısmen çözüyorum.

    Ancak bu soruna başka bir çözüm yolu bulan var mı? mesela vites değişimlerinde ara gazı vermek ya da gaza basmak gibi.



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Düşürürken Gaz Vermek ve Sarsıntısız Vites Değiştirme

    Vites küçültme, aracınızın hızını azaltmak veya yokuş aşağı sürerken motor freni yapmak için gerekli bir işlemdir. Ancak, vites düşürürken yanlış teknikler kullanmak, aracınızda sarsıntılara ve rahatsızlık verici sürüş deneyimlerine yol açabilir.

    Vites Düşürürken Gaz Verilmeli mi?

    Vites düşürürken gaza basmak yaygın bir yanlış uygulamadır. Bu işlem, aracınızda ani bir hızlanma ve ardından sert bir frenleme etkisine neden olur, bu da yolcular için rahatsızlık verici olabilir. Ayrıca, bu teknik aracınızın vites kutusuna ve aktarma organlarına zarar verebilir.

    Sarsıntısız Vites Küçültme Nasıl Yapılır?

    Sarsıntısız bir vites küçültme için aşağıdaki adımları takip edin:

    1. Ayak gaz pedalından çekip, aracın hızını düşürün.
    2. Vites değiştirme kolunu boş konuma getirin.
    3. Debriyaja tam olarak basın.
    4. Vites değiştirme kolunu daha düşük vites konumuna getirin.
    5. Debriyajı yavaşça bırakırken, aynı zamanda gaza hafifçe basın.
    6. Gaz pedalına, aracın hızına uygun oranda basmaya devam edin.

    Vites Düşürürken Sarsıntının Nedenleri

    Vites küçültürken sarsıntı oluşmasının birkaç nedeni olabilir:

    • Yanlış debriyaj kullanımı
    • Gaz pedalının ani bırakılması veya basılması
    • Vites değiştirme kolunun doğru konumda olmaması
    • Aşınmış veya hasarlı vites kutusu bileşenleri

    Önemli Notlar:

    • Sarsıntısız vites küçültme, biraz pratik gerektiren bir beceridir.
    • Aracınızın kullanım kılavuzunda vites küçültmeyle ilgili özel talimatlar mevcut olabilir.
    • Vites küçültme sırasında aracınızı aşırı zorlamaktan kaçının.
    • Debriyajı çok hızlı veya çok yavaş bırakmak sarsıntıya neden olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Onun için aracın örnek 4. viteste 100 le giderken 3 e düşecekseniz ve hız düşürmeyecekseniz aracın 3. viteste 100 yapması için kaç devirde olması gerektiğini kestirmeniz gerekir veya hissetmeniz alışmanız vs aracı iyi tanıyorsanız kestirirsiniz zaten debriyaja basıp aracı o devire alıp vites düşerseniz sarsıntı olmaz ancak 1. viteste %90 olacaktır hele ki turbolu araçta
    _____________________________
    2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
    2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
    2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
    1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)

  • aracım 1.4 fabia TDI
    ilk 3 viteste araç öne atlaya atlaya gidiyor. 4 ve 5 de bu kadar hissedilir değil.

    Tam tersi durumda da yani vitesi düşürürken de hoplama oluyor. Eğer yumuşak davranmazsam araç içindekiler de tedirgin oluyor. Özellikle kaynana.

    Fakat debriyaj üzerinde ayağı çok tutmak da baskı balatayı eritiyor. Yani iki ucu çoklu denklem .

    Diğer araçlar da böyle mi bilmiyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    aracım 1.4 fabia TDI
    ilk 3 viteste araç öne atlaya atlaya gidiyor. 4 ve 5 de bu kadar hissedilir değil.

    Tam tersi durumda da yani vitesi düşürürken de hoplama oluyor. Eğer yumuşak davranmazsam araç içindekiler de tedirgin oluyor. Özellikle kaynana.

    Fakat debriyaj üzerinde ayağı çok tutmak da baskı balatayı eritiyor. Yani iki ucu çoklu denklem .

    Diğer araçlar da böyle mi bilmiyorum.



    4 aracımızda turbolu özellikle 1. viteste gazı 4000 5000 devire kadar basıp tak diye çekersem g kuvvetinden kafamı arkaya götüremiyorum geçene kadar :) ya siz kullanmayı bilmiyosunuz yada araçta sorun
    _____________________________
    2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
    2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
    2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
    1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)

  • 2'den 1'e atarken öne yığılma yapması normal. Çünkü 1. vites kalkış vitesi ve çok kısa oranlıdır.
    Ama diğer viteslerde böyle birşey olmaz.

    Belki de çok düşük devirde vites küçültüyorsunuz. Eğer böyle yapıyorsanız hoplama yapması normal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 9 Ağustos 2011; 14:25:27 >
    _____________________________
  • Ara gaxı vermek işe yarayabilir çünk aracın motor devrini boşdayken artırdığınızdan debriyajdan ayağınızı çektiğinizde araç yığam yapmayacaktır.
    _____________________________
    Bana sahip olmak hayalin, ait olmak gerçeğin olur. Daha fazlasını düşleme..
    Teknoloji böyle bir şey işte insanları yakınlaştırıyor mu? yoksa uzaklaştırıyor mu? hiç anlamıyorum.
    Babam beni facebook'a geç yazdırdığı için uzunca bir süre arkadaşlarımla yüzyüze görüşmek zorunda kaldım.
    Şimdilerde her şey harika.
    Facebook - Twitter - Formspring derken
    iyice asosyal bir adam oldum.
  • Olayın tek bir çözümü var ve en faydalısı budur. Araca hiçbir zararı yoktur. Misal 3.vites 60 ile gidiyorsunuz.Motor devriniz 3000 olsun. 2.vitese atmak istiyorsunuz.Evvela 2.viteste 60 km hızı kaç devirde yaptığını bilmeniz gerekir.Diyelimki 4500 devir.Ardından da çok hassas bir ayağa. Debriyaja basıp vitesi 2 ye aldıktan sonra gaza basıp devir saatini 4500 dolaylarına getirmeniz gerekir.Az fazlası az eksiği etkilemez sürüş konforunu.Zaten yarım saniyeden çok daha az sürer motor devrinin 4500 ü bulması.SOnra ayağınızı debriyajdan bir anda çekersiniz ve görürsünüz ki araç hiç sarsılmadı.Basbı balatayı da sıyırmadınız.Çok alışkanlık gerektiren bir durumdur.1 ay sonunda profesyonelleşebilirsiniz sürekli denerseniz.

    Aynı şey vites yükseltirken de geçerlidir.Ayak debriyajdan yavaş çekilmez.Böyle yapanlar varsa kesinlikle yanılıyorlar.Hatta araç 1200 devire düşmeden şehiriçinde dışında debriyaja basılmaz.Sadece vites değiştirmek içi basılır. Zaten bir baskı balatayla 150.000 km yol yapamayan iyi şoför değildir. Adam 40 la gidiyor önüne araba çıkıyor hızı 30 a düşüyor 2.viteste olmasına rağmen hemen debriyaja basıyor.AMacı ne anlayamıyorum ve aracını böyle kullananlar %50 lik kesimi oluşturuyor. Herşey merak edip üzerine düşmekte ve çalışmakta bitiyor.
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Olayın tek bir çözümü var ve en faydalısı budur. Araca hiçbir zararı yoktur. Misal 3.vites 60 ile gidiyorsunuz.Motor devriniz 3000 olsun. 2.vitese atmak istiyorsunuz.Evvela 2.viteste 60 km hızı kaç devirde yaptığını bilmeniz gerekir.Diyelimki 4500 devir.ğ


    yukarda aynısını söyledim zaten..
    _____________________________
    2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
    2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
    2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
    1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)

  • @MitsubishiLancer

    açıklamaların gayet makul. yarın sabah dediğini deneyeceğim.
    _____________________________
  • Heel and toe tekniğini uygulayın Tabi biraz yetenek ister
    http://video.google.com/videoplay?docid=-6904195572912437791
    _____________________________
  • _____________________________
  • 2'den 1'e çoğu araba yığılır kaçış yok. Zaten belli bir hıza kadarda 1'e geçmez vites zorlarsanız fena sesler duyarsınız.

    Ben vites küçültürken küçülecek viteste devirin 2500'ü geçmemesine önem veririm. Böylece motor bağırmaz ve zorlanmaz.
    İkincisi vites küçültürken çok hafif frene dokunurum bu da geçişi yumuşatır.
    _____________________________
    308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

    Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.