Şimdi Ara

Otomatik viteslerde boşta giderken gaza yüklenmek...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
9.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomatik viteslerde boşta giderken gaza yüklenmek...Yani mototun devrini yükseltip,bağırtmanın bir zararı varmıdır motora?



  • arkadaşım bi kere otomatik vitesde boşda gidilmez yağlama boşta iken durduğu için boşa atılmaz otomatikde.Yağ olmazsada neler olabileceğini sen düşün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 13 Temmuz 2007; 19:45:47 >
  • otomatik veya manuel herhangi bir aracı zaten boştayken gaza basıp devir yükseltmenin bir faydası yoktur ki..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    otomatik veya manuel herhangi bir aracı zaten boştayken gaza basıp devir yükseltmenin bir faydası yoktur ki..

    Zararı varmıdır peki?
  • Otomatikte şanzımana zararı vardır, gaz versende vermesende.
  • hele de arabayı boşa alıp gaz verirsen , yani araba devirde iken vitese alırsan Allah korusun şanzumanı da eline alırsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Otomatikte şanzımana zararı vardır, gaz versende vermesende.

    Boşa alsak zararı var yani..Yokuş aşağı yada trafikte beklerken benzin yemesin diye boşa alıyordum.Zaten şanzıman gitse 2.5 milyar para.
  • arkadaşım bak ben bizzat denedim aracımı aldığımda bende hep boşa alıyordum kırmızıda falan sonra zararı olduğunu öğrendim ve hep d de tuttum ve farkettimki hep d de durduğunda N dekinden daha fazla yok alabiliyorum iananmazsan dene gör.Hatta sana bişey anlatayım.Benim şirketin arabası var onu kullanıyorum düz vites araba benzine zor geçiyor ve yokuş aşağıı uzun yolda geçirebiliyorum(kışın sabah rahat çalışması için eve gelmededn önce hep benzine alıyordum) neyse birgün yukuş bitti ve araba durdu sonra stop etti ama durana kadar stop etmedi ve sonuçta benzin gelmiyor nasıl çalışıyor bu araba düşün tekerin gücünü motora veriyo ve benzin harcamıyor kısaca.Ozamanda kendime kanıtlamış oldum ama boşa alsaydım arabayı drek stop ediyor çünkü gücü lastiklerden almıyor benzini yakarak kullanıyor.Umarım yeterince açık olmuştur.Boşa alıpda bağırtınca zararı olur ama düz de olsa otomatikde olsa olur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    arkadaşım bak ben bizzat denedim aracımı aldığımda bende hep boşa alıyordum kırmızıda falan sonra zararı olduğunu öğrendim ve hep d de tuttum ve farkettimki hep d de durduğunda N dekinden daha fazla yok alabiliyorum iananmazsan dene gör.Hatta sana bişey anlatayım.Benim şirketin arabası var onu kullanıyorum düz vites araba benzine zor geçiyor ve yokuş aşağıı uzun yolda geçirebiliyorum(kışın sabah rahat çalışması için eve gelmededn önce hep benzine alıyordum) neyse birgün yukuş bitti ve araba durdu sonra stop etti ama durana kadar stop etmedi ve sonuçta benzin gelmiyor nasıl çalışıyor bu araba düşün tekerin gücünü motora veriyo ve benzin harcamıyor kısaca.Ozamanda kendime kanıtlamış oldum ama boşa alsaydım arabayı drek stop ediyor çünkü gücü lastiklerden almıyor benzini yakarak kullanıyor.Umarım yeterince açık olmuştur.Boşa alıpda bağırtınca zararı olur ama düz de olsa otomatikde olsa olur

    Sağol.Dikkate alıcam dediklerini.Alışkanlık yapmış bendede bi doşa alıyom bi d ye.Tamam bundan sonra hep D' de devam




  • Bir zararı olur mu bilmem. Şöyle bir düşünüce olmaz gibi geliyor. En azında çok uzun süre yapmayınca.
    ancak bir faydası olmayacağı kesin.
    Otomotik viteste devamlı olarak D'de kullanmanızı öneririm. Bazı istisna durumlar haric.
    Onları da başka bir konuda yazdım...

    Şehir içinde kırmızı ışıkta durasnız da D'de kalmasının bir sakıncası yoktur.

    arz ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 17 Temmuz 2007; 21:07:08 >
  • bence boşta gaza basmakta sorun olmamalı
    ancak yokuş inerken boşa almayın zaten gaza basmayınca düz vitesli arabalar (yol bilgisayarı) 0 yakıt harcama gösteriyor
    otomatikleri bilmiyorum fakat bizimki kendi boşa atıyor sanıyorum ayağı gazdan çekince daha fazla bilgi veren olursa teşekkür ederim
  • ben saniye sayacı olan kırmızı ışıklarda boşa alıyorum. mesela 60 saniye veya 90 saniye olan ışıklarda. Son 10 saniye D ye alıyorum. Hem araba biraz rahat etsin diye hem de sağ ayağım. Acaba zararı var mıdır? Ne de olsa 10 saniye önce alıyom D ye. Yağlamaya başlıyodur herhal
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    bence boşta gaza basmakta sorun olmamalı
    ancak yokuş inerken boşa almayın zaten gaza basmayınca düz vitesli arabalar (yol bilgisayarı) 0 yakıt harcama gösteriyor
    otomatikleri bilmiyorum fakat bizimki kendi boşa atıyor sanıyorum ayağı gazdan çekince daha fazla bilgi veren olursa teşekkür ederim



    bahsettiğiniz olay cut-off denilen ve işletim sistemi tarafından yürütülen bir programdır..otomatik sistemlerde de vardır..
  • şahsi görüşüm , kırmızı ışıkğa beş on kere yakalanıp gün içinde bu işlemi yapıyorsanız otomatik şanzımandaki bazı parçalara zarar verebilirsiniz.Ancak şimdi otomatik vitesin de suyunu çıkardılar , bir sürü yarı otomatik manuel karışımı sistem piyasada :benim söylediğim olay klasik tork konvertörlü yağlı şanzıman için geçerlidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    ben saniye sayacı olan kırmızı ışıklarda boşa alıyorum. mesela 60 saniye veya 90 saniye olan ışıklarda. Son 10 saniye D ye alıyorum. Hem araba biraz rahat etsin diye hem de sağ ayağım. Acaba zararı var mıdır? Ne de olsa 10 saniye önce alıyom D ye. Yağlamaya başlıyodur herhal
  • abi 90 yada işte 60 saniyelik kırmızı ışıkta beklerken stop etmek en mantıklısı hele ki ekonomi içinse son on saniye de de calıştır d ye alacak yere ben hep öle yapıyorum saygılar
  • araııkısa aralıklar ile stok ettirip çalıştırmak yağ basıncının sabit kalması yerine bir sıfır olup birden yükselmesi anlamına gelir.Birçok araçta yağ basıncı göstergesi mevcut değildir ol yüzden bunu farketmeyebilirsiniz.Eski mercedeslerde standarttı .Ben kısa süre için motoru durdurup tekrar çalıştırmayı yağlama açısından öenrmiyorum özellikle soğuk havalar da hiç önermem.
  • tam otomatik vitesli araçlarda boşa almak şanzımanda yağlama ile ilgili probler çıkarır

    hatta farkettiyseniz boşta olan bi aracı D ye alınca hemen hareket etmez saniyeler içinde hareket etmeye başlar (gaza basmadan) ama D de duran araçta frenden ayağınızı çektiğiniz anda araç hareker etmeye başlar. işte bu süre zarfında N den D ye alınan araçta yağlama sorunu olur...

    tavsiyem açar uzun süreli durmalarda 60-90 saniyelik ışıklarda son 10 saniyeye gelene kadar aracı P ye almanız ve 10 saniye kala D ye alıp frene basmanız ve yağlama için biraz zaman vermeniz...
  • Otomatik veya duz olsun farketmez motoru yuksuz olarak(bos viteste)yuksek devirlere cikarmak son derece zararlidir. Viteste iken 5000 devirde gitmekle bosta motora 5000 devir yaptirmak arasinda motora verilen zararlar acisindan cok fark vardir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.