Şimdi Ara

İLK UZUN YOL DENEYİMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
10.641
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar inşallah yarın hayırlısı ile ilk uzun yol tecrübem olacak malum insan ne kadar dikkat etsede karşıdaki kişiler potansiyel risk malum insanlar direksiyona geçtimi hemen lewis hamilton yada vettel oluyolar sizin bu konuda bana nasıl önerileriniz olur sağlıklı yolculuk için ne yapmalı



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    İlk Uzun Yol Deneyimin: Bilmen Gerekenler

    İlk defa uzun yolda araba kullanmak, heyecan verici ve unutulmaz bir deneyim olabilir. Ancak, uzun yolculuklara çıkmadan önce hazırlıklı olmak ve güvenliğini sağlamak önemlidir. İşte ilk uzun yol deneyimin için bilmen gereken bazı ipuçları:

    • Arabanı Kontrol Et: Uzun yolda yolda kalmamak için aracının bakımını yaptır ve lastiklerinin basıncını, yağ seviyesini ve sıvı seviyelerini kontrol et.
    • Yolculuk Planla: Hedefini, güzergahını ve olası durakları önceden belirle. Seyahat süresini ve potansiyel trafik sıkışıklığını göz önünde bulundur.
    • Dinlen ve Hazır Ol: Uzun yolda araba kullanmak yorucu olabilir. Sık sık mola ver, esne ve uyanık kalmak için kafein içeceklerini veya sağlıklı atıştırmalıklar tüket.
    • Dikkatini Yolda Tut: Uzun yolculuklar sırasında dikkatini yolda tutmak zor olabilir. Cep telefonunu kullanmaktan, mesajlaşmaktan veya yemek yemekten kaçın. Odaklanmanı sağlamak için müzik dinleyebilir veya yol arkadaşıyla konuşabilirsin.
    • Uzun Yolda Araba Sürmek: Uzun yolda araba kullanmak, şehir içi sürüşe göre farklılık gösterir. Aracının hızını kontrollü tut, güvenli bir mesafe bırak ve tehlikeli durumlara hazırlıklı ol.
    • Tek Başına Uzun Yolda Araba Sürmek: Eğer tek başına uzun yolda araba süreceksen, ekstra dikkatli ol ve güvenlik önlemlerini al. Yolculuğunu başkalarıyla paylaş, arabanın yerini takip et ve gece sürüşlerinden kaçın.

    Uzun yol deneyimin, uygun hazırlık ve güvenli sürüş alışkanlıkları ile keyifli ve sorunsuz geçebilir. Yukarıdaki ipuçlarını takip ederek, ilk uzun yolculuğunu güvenli ve unutulmaz bir macera haline getirebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Allah kazasız belasız yolculuk nasip etsin.

    sana tavsiye edebileceğim;
    + en önemli kural sabır. özellikle rampalarda ve virajlarda önündeki aracı sollamaya başlamadan önce mutlaka yolu tam olarak görebildiğinden emin ol.
    + bununla beraber aracının donanımını bilmiyorum ama sonunu göremediğin virajlara girmeden önce biraz hızını düşür (ESP varsa muhtemelen pek bir sıkıntı olmaz)
    + rampa tırmanırken doruğa varmak üzereyken hızını biraz düşür, rampanın diğer tarafından sana doğru gelen başka birisi sollama yapayım derken şerit ihlali yapmış olabilir.
  • Arkadaşın söylediklerine ilevaten; dikkatini dağıtacak şeylerle meşgul olmamaya çalış. Bu hayatta en önemli varlık sağlığımız hiçbir şey ondan daha önemli değildir. Onun için uykun varsa algılarına güvenemiyorsan yola çıkma. Sollamalarda solladığın kişilere dikkat et. Gerekirse şeritlerinden sapmamaları için uyar. Aklının bir köşesinde bulunsun, çoğu zaman yolun solundan gitmek, yolun sağından gtimekten daha güvenlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 12 Mayıs 2011; 13:26:47 >
  • hocam önünde tır,kamyom , cok yavas giden araç olmadıgı sürece yolun sag tarafından gitmelisin, gitmek zorundasın. uzun yolda sol serit fazla ihlal edilmiyor. bunun dısında sag veya sol ,genellikle sag tarafta cakıllar ,kumlar,mıcır olur , gördüğünde ,veya böyle bir yola girdiysen ya hızını azalt yada sol seritten devam et. bazı aslafatlar kendini belli eder cizik cizik kazınmış sekilde olur, sol veya sag seritten bir tanesi denk gelmesi cok az ama denk gelirse trtıklı yoldan uzak dur, cünkü direksiyon sıfıra ine biliyor arac kendini sag sola cekiyor.
    yol tamirleri cok fazla önünde kamyon olur yolun teke düstügnü göremezsin ortaya kötü sonuc cıkar. ileride viraj olup ,önünde yavas giden arac varsa asla sollama , önünü tam anlamıyla görene kadar ,yani karsı seridi acık bir sekilde görene kadar sollama yapma.

    kamyoncu,tırcı yol verse bile kendin yoldan emin olmadıgın sürece dediklerine,yaptıklarına aldırıs etme.

    ve son olarak radarlara dikkat et, duble yolda eger hızlı gidiyorsan 110,+++. cok seritli yolda 90km hızı gecme.

    bunları dikkat ettiğin sürece bir sorunla karsılasacagını sanmıyorum... sen nekadar tecrubeli olsanda karsındaki veya yollardaki sürücülerin senin kadar dikkatli olması gerekir.
    belki atlamış oldugun birseyler olabilir bunlara ek ilave yapmak isteyen olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    .Aklının bir köşesinde kalsın, çoğu zaman yolun solundan gitmek yolun sağından gtimekten daha güvenlidir.


    Çok saçma bir laf...

    Şerit seçimi güvenliğe göre değil hıza göre yapılır.

    Sol şerit sollama şerididir.Özellikle duble yollarda önündeki araç senin hızından yavaş gidiyorsa, sol şeride geçip önündeki arabayı sollayıp tekrar sağ şeride geçip gidersin.

    Sol şeridi sürekli kullanmak doğru değildir.

    Hele bir de 80-90 la sürekli sol şeridi işgal edenler var.Onlardan hiç bahsetmek istemiyorum.Kalayı basın ve geçin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomiken -- 12 Mayıs 2011; 13:31:38 >
  • İstikametiniz neresi. Bilmiyorum. Eskiden bir inanış vardı. Şehir içinde araba sürmek kolay, uzun yol zordur derlerdi. Şimdi tam tersi. Yollar otoban. Otoban olmayan yerler double yol. Tek dikkat etmeniz gereken uykusuz olmayın. Dinlenmiş olarak yola çıkın. Sürekli olarak 5 saatten fazla araba kullanmayın. Ara sıra molalar verin. hem sizin için iyi olur. Hem de arabanız soğur.

    1.4 Broadway arabam vardı. Sürekli olarak 200 - 250 km den fazla yol yapmayın. Motor şişer derlerdi. Ne kadar doğru. Bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    İstikametiniz neresi. Bilmiyorum. Eskiden bir inanış vardı. Şehir içinde araba sürmek kolay, uzun yol zordur derlerdi. Şimdi tam tersi. Yollar otoban. Otoban olmayan yerler double yol. Tek dikkat etmeniz gereken uykusuz olmayın. Dinlenmiş olarak yola çıkın. Sürekli olarak 5 saatten fazla araba kullanmayın. Ara sıra molalar verin. hem sizin için iyi olur. Hem de arabanız soğur.

    1.4 Broadway arabam vardı. Sürekli olarak 200 - 250 km den fazla yol yapmayın. Motor şişer derlerdi. Ne kadar doğru. Bilmiyorum.

    su soğutmalı motora da şişer diyenini ilk defa duydum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NitroWar


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    İstikametiniz neresi. Bilmiyorum. Eskiden bir inanış vardı. Şehir içinde araba sürmek kolay, uzun yol zordur derlerdi. Şimdi tam tersi. Yollar otoban. Otoban olmayan yerler double yol. Tek dikkat etmeniz gereken uykusuz olmayın. Dinlenmiş olarak yola çıkın. Sürekli olarak 5 saatten fazla araba kullanmayın. Ara sıra molalar verin. hem sizin için iyi olur. Hem de arabanız soğur.

    1.4 Broadway arabam vardı. Sürekli olarak 200 - 250 km den fazla yol yapmayın. Motor şişer derlerdi. Ne kadar doğru. Bilmiyorum.

    su soğutmalı motora da şişer diyenini ilk defa duydum


    Valla Broadway kullanan biri söyledi uzun yola çıkacağım zaman. Ben de istanbul'dan Konya'ya varana kadar sırasıyla:

    1. Sapanca gölünün orada Mc Donalds'ta
    2. Bilecik'in ilçesi Osmaneli'de karpuz almak için
    3. Bilecik- Bozüyük arasında Şelale Restaurantta
    4. Bozüyük-Kütahya arasında Kemal Kükrer tesislerinde
    5. Kütahya-Afyon-Akşehir arasında Kirazlıbahçe tesislerinde

    durdum. Bu durduğum mesafeler arasında hiç biri 200 km olmuyor. Bana söylediler. Ben de tavsiyeye uydum. Her durduğum yerde en az yarım saat kaldım.




  • Arkadasim yola cikmadan once su videoyu izle, zaten sut dokmus kedi gibi cikarsin yola, pasa pasa gidersin gidecegin yere






  • Final Destination 2 (Son Durak 2) Filminin başından bir sahne.
  • Aynen
  • genelde olur olmaz yerlerde çalışma yapıyorlar ve yolu kafalarına göre şekillendiriyorlar
    en önemlisi trafiği saçma sapan yerlere çevirebiliyorlar aman dikkat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maivesiyah -- 12 Mayıs 2011; 14:48:12 >
  • uyku-yada uykusuzluk, her nasıl adlandırırsan
    en sinsi ve en tehlikeli olanıdır.
    bir şeyi bilmek ile idrak etmek arasında fark vardır.
    uykusuz araba sürmenin tehlikeli olduğunu bilirdim ama,
    ilk uzun yolculuğumda arabada uyuypta yoldan çıkınca ancak idrak edebildim.
    vademiz dolmamış, ölmedik, tekrar yola girdim.
    ilk uzun yolculuğuna çıkan arkadaşımı tehlikee konusunda uyardım
    (antalyadan nevşehire gelecekti)
    yolda uyumuş, bi gürültü ile uyanmş, yoldan çıkıp gene yola girmş.
    yolculuk bittiğinde ön tamponunda gçük vardı.
    neye çarptığıını bile bilmiyor
    aman ha!
    uykusuzluk en sinsi ve en tehlikeli olanıdır.
    kazaların çoğu yolculukların son zaman diliminde ve varılacak yere çok yakın yerde gerçekleşir.
    yolculuğun bitmesine 10 dk kalmış bile olsa.
    uykun gelirse, araba sürmeyi bırak, uyu dinlen sonra arabanı sür. geç varmak hiç varamamaktan iyidir.
    benim ve pek çok tanıdığımın başına geldi.
    ben biliyorum ve idrak ettim tehlikenin boyutunu.
    o yüzden bu kadar çabalıyorum.
    akıllı insanlar başlarına gelenlerden ders alır.
    DAHA DAHA AKILLI İNSANLAR BAŞKALARININ BAŞLARINA GELENLERDEN DERS ALIR.
    lütfen dikkat edin, hız yapmayın,
    selametle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    .Aklının bir köşesinde kalsın, çoğu zaman yolun solundan gitmek yolun sağından gtimekten daha güvenlidir.


    Çok saçma bir laf...

    Şerit seçimi güvenliğe göre değil hıza göre yapılır.

    Sol şerit sollama şerididir.Özellikle duble yollarda önündeki araç senin hızından yavaş gidiyorsa, sol şeride geçip önündeki arabayı sollayıp tekrar sağ şeride geçip gidersin.

    Sol şeridi sürekli kullanmak doğru değildir.

    Hele bir de 80-90 la sürekli sol şeridi işgal edenler var.Onlardan hiç bahsetmek istemiyorum.Kalayı basın ve geçin.

    Tartışmaya girmiyecem. Tecrübelerim bu yönde. Sadece şu kadarını söyliyim sağ şeritte kendine güvenmeyenler, kamyonlar, arızalı arçalar vs daha çok yol aldığı için risk biraz daha artıyor. Ayrıca 80-90 la gidenlere bende kızarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 12 Mayıs 2011; 15:01:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    .Aklının bir köşesinde kalsın, çoğu zaman yolun solundan gitmek yolun sağından gtimekten daha güvenlidir.


    Çok saçma bir laf...

    Şerit seçimi güvenliğe göre değil hıza göre yapılır.

    Sol şerit sollama şerididir.Özellikle duble yollarda önündeki araç senin hızından yavaş gidiyorsa, sol şeride geçip önündeki arabayı sollayıp tekrar sağ şeride geçip gidersin.

    Sol şeridi sürekli kullanmak doğru değildir.

    Hele bir de 80-90 la sürekli sol şeridi işgal edenler var.Onlardan hiç bahsetmek istemiyorum.Kalayı basın ve geçin.

    Tartışmaya girmiyecem. Tecrübelerim bu yönde. Sadece şu kadarını söyliyim sağ şeritte kendine güvenmeyenler, kamyonlar, arızalı arçalar vs daha çok yol aldığı için risk biraz daha artıyor. Ayrıca 80-90 la gidenlere bende kızarım.


    böyle birşey yok izmir ankara otobanında sol şeritte bir kırmızı fiesta 70 lerle gidiyor bende soldan yaklaşık 150-160 larla gidiyordum sanırım orta şeritten rahatsız etmeden geçmek istedim sol şeritte o hızla gittiğinden ya bayan yada arza olduğu belliydi önüme bir kırdı hayatımda böyle korkmadım o saniye nasıl olduysa elim uzunlara gitti ve korna basıyordum allahtan kornamın güçlü ve tok bir sesi var hemen sağa kırdı geçtim aynadanda küfür ede ede izliyorum hanımefendi bariyerlere vurmuş hemen ilerde durdum allahtan gündüzdü oracıkta durup dışarı çıkıp aracına bakıyordu beni gördü işaret ettim trafiği yanıma geldi iyi olup olmadığını sordum 25 yaşlarında hoş bir bayan durumu anlattım sizi rahatsız etmemek için ortadan geçtiğimi söyledim oda acemi olduğunu aklına gelince sağ şeride geçmek üzere olduğunu sonrada durumu farkedince panikle sağa kırdığını söyledi bende havaalanına yetişicektim hemen gittim yani siz iyi olabilirsiniz ancak millete çok dikkat edin şükür ki trafikte çok cambazlık yaptım ama kimseyi korkutmadan 0 a 0 attığım makasları hatırlarım ama yol kodlar halinde beynimdeydi ayna ayarlamama ve görüşüme çok güvendiğim için en basiti önceden durumu algılayıp yavaşlıyorum.


    Tavsiyem çok çok dikkatli olmanız çünkü en ufak bir far kırılması sigorta atması olsa bile şehirde değilsiniz gençler bi el atın ittirelim diyemezsiniz hele dağ yollarında tek başınızasınız araca hayati bişe olursa durum kötü ha birde trafik çantanızın tam teşekkürlü olmasına dikkat edin kafeinli içecekler için arasıra telefonla konuşun müzik dinleyin yola dümdüz odaklanırsanız tünel etkisiyle reflekslerinizi kaybedersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laax -- 12 Mayıs 2011; 15:20:30 >




  • yola dinlenmiş olarak çık,mümkünse yanında en az bir kişi daha olsun

    rahat şeyler giy yanında enerji içecekleri gibi sıvılar olsun ve bol bol mola ver

    şehirler arası yollar şehir içine göre daha tehlikelidir,duble yol bölünmüş yol diye dikkatin dağılmasın habire işsretleri oku her an yol geçiş noktaları olabilir

    iyi yolculuklar.
  • hocam nereden nereye gideceksiniz acaba
  • traktörlere dikkat et onlar çok yavas giderler(maksimum 20-25) araaki mesafe uzun gibi gelir ama bir anda kendini dibinde bulursun.
    uzun yolun özü dikkatdir. dikkatinin azaldığı yerde mutlaka dur dinlen öyle yola devam et.
  • Nereden nereye gideceğinizi söyleyin. Bilgisi olan arkadaşlar daha kolay yardımcı olabilirler.
  • adam yazmış kaçmış güzergah belli değil.... Kurallara uy aşırı sürat yapma..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.