Şimdi Ara

Hyundai BAYON Ana Konu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
780
Cevap
50
Favori
103.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Style paket - 1.4, otomatik vitesli aracı 223.400 'e aldım. İki gün önce teslim aldım. Almayı düşünenler varsa, merak edilenler konusunda yardımcı olabilirim.


    İlk izlenimlerim:


    Konfor: Sarsıntıdan, gürültüden hoşlanmayan biri olarak ilk izlenimim olumlu. Konfor ilk tercihim olduğu için aklımda öncelikle C5 aircross, c3 aircross, VW Tiguan, T-Roc, Kamiq vb modeller vardı aklımda ama Bayon modelini bayinin dışında görünce merak edip içeri girip sordum ve %50 ÖTV diliminde olması, yerden yüksek olması sebebiyle bu aracı tercih ettim. Yukarıda saydığım modeller kadar konforlu bir araç değil belki ama kesinlikle tatmin edici. Kalın yol şeritlerinde dahi altınızda rahatsız edici bir titreşim hissettirmiyor. Orta seviye bozukluklarda da şu ana kadar başarılı bir sönümleme yaptığını söyleyebilirim.


    Gürültü: Ankara trafiğinde motor sesi neredeyse hiç duyulmuyor. Ara hızlanmalarda kulağa hoş gelen atmosferik motor sesi duyuluyor. Yuvarlanma sesi fazla. Hankook lastiklerle verildi araç. Bunun da etkili olduğunu düşünüyorum. Motorun sesinin duyulmaması da bunda etkili olabilir ama daha önce premium bir araç kullanan biri olarak beni çok rahatsız etti. Davlumbaza yalıtım yaptırmayı düşünüyorum. Rüzgar sesi konusunda yorum yapmıyorum henüz 100km/s üstü hızlara çıkmadığım için.


    Yakıt tüketimi: Sadece Dikmen 'den inerken 5-6 lt 'leri görebiliyorum. Dönüşte 10,5-12,6 Lt; düz yolda 10-10,6 lt ortalama görüyorum. Klima sürekli açık. LPG merak edenler için; Ata bayisi Landirenzo LPG montajı için 6600, Akbak bayisi 8500 TL fiyat verdi. Akbak "ruhsat dahil" dedi. Henüz taktırmaya karar vermediğim için diğer bayinin fiyata ruhsatı dahil edip etmediğini sormadım. Motorun LPG 'de sorunsuz olduğu söyleniyor. Fabrika verisi şehir içi 9,4lt...


    İç mekan: Sunroof küçük de olsa ferah hissettiriyor. Tavan yüksek. Koltuklar sert ancak rahatsız değil. Tabi, C3a veya c5a koltuklarıyla kıyaslanamaz bile. Kol dayama yerleri yumuşak. Fazlasını da aramıyorum. Torpido gözü geniş. Soğutmalı değil.

    Dışarıdan SUV gibi görünmese de içeriden yüksek bir araç hissiyatı veriyor. Arka koltuklar dik ve ön koltuklardan daha konforsuz, hatta sert. C sütunu kalın da olsa geri manevralarda görüşü engellemiyor buradaki küçük cam bölümün de katkısıyla. İki çocuklu bir aile rahat edebilir ancak üç kişi arkada rahat rahat uzun yolculuk yapamaz. İki çocuk koltuğu koymak isteyen arkadaşlarsa bir üst sınıfa bakmalı. Konsol hizası orta bölmenin siyah, tavan ve alt kısımların beyaz olması da ferahlık hissini destekliyor. Bu arada arka camın (dikiz aynasından bakınca), önceki nesil clio gibi küçük bir görüş alanı var. Bagaj çok çok iyi. Yükleme eşiği ağır valizlerde belinizi zorlayacak kadar yüksek değil.


    Multimedya: Orta bölümde kablosuz şarj alanı bulunuyor ve telefonunuzu bu alandan eşleştirebiliyormuşsunuz. Benim telefon uyumlu değil. Radyo dinleme şansım oldu. Gençken müzikle uğraştım. Kulağım fena değildir. Ses kalitesi tatmin edici. Yüksek seslerde bozulma var. Bass seven arkadaşlar için yetersiz. Onlar BOSE donanım paketini belki bir denemeli. Geri görüş kamerası sınıfı için çok çok iyi. Çözünürlük ve yükseklik tam istediğim gibi.



    Sürüş: Düz yolda, şehir içinde bir eksiklik hissetmedim ancak Öveçler, Dikmen yokuşlarını çıkarken ya sağa çekip kamyonetlerin arkasından gideceksiniz ya da gazı kökleyeceksiniz. Başka türlü hızlanmıyor araç . Gazı kökleyince ne oluyor diye soracak olursanız aslında 100 beygirden beklenecek şekilde sizi tepeye fırlatmasa da bunaltmadan tırmanıyor. Yakıt tüketimi çok artıyor tabi. Ben yokuş çıkarken sollama yapmaya gerek görmediğim, eve 3-4 dakika geç gitmekte bir sakınca görmediğim için bana fazlasıyla yeterli geldi.Araç yüklü şekilde denemedim henüz.

    Vites oranları iyi seçilmiş. Bekletmiyor, bağırtmıyor ve yumuşak şekilde hızlandırıyor aracı. Vites geçişleri sessiz ve yumuşak. Fren pedalı şimdilik sert ama kademesini sevdim. Bazı araçlarda bir noktadan sonra sertleşiyor ve istemeden ani fren yapıyorsunuz, ayağınızın altında hissetmiyorsunuz ama bu araçta frenleme kontrolü çok rahat. Aracın kalkarken ve dururken neredeyse hiç titremediğini, yumuşak bir sürüşü olduğunu burada da belirtmem gerekiyor sürüşte huzur arayan arkadaşlar için.



    Fiyat listesi (Ağustos)

    Hyundai BAYON Ana Konu


    Genel olarak bu fiyata alınabilecek en doğru araç buydu bulabildiklerim arasında. Donanım zengin; bu fiyata sunroof, ambiyans aydınlatma, yağmur sensörü, geri görüş kamerası, 8" multimedya, led gündüz farları, kablosuz şarj bulunuyor. Bunun dışında standart bir B sınıfı ve bildiğiniz Hyundai! Bayilerde araçlar hızla tükeniyor, haberiniz olsun. Ben gittiğimde teslim almak için sıra bekledim. Üst paketi henüz gelmemişti. Teslim alırken tekrar sordum; "henüz gelmedi ama -kurtarırsa- belki indirim yapıp %50 ÖTV dilimine girebilir" dediler ancak aksesuarsız satacaklarını zannetmiyorum.

    Sorularınız varsa yardımcı olayım. Alan arkadaşlar, haberleşelim, aksesuar, detailing konusunda yardımlaşalım.



    Hyundai BAYON Ana KonuYalın Gülmez - Kim Geçer?youtube
    Hyundai'nin en yeni yerlisi, B sınıfı SUV Bayon satışa sunuldu. Bu videoda, 1,4 litrelik motoru ve otomatik şanzımanıyla Bayon'un size uygun olup olmadığının cevabını arıyoruz.
    https://www.youtube.com/watch?v=KpuRUdMNs6I&feature=youtu.be


    https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/bayon/43817

    Hyundai BAYON Ana Konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BallıBey -- 30 Kasım 2021; 11:27:40 >







  • 25.11.2022 tarihinde teslim almış olduğum 2022 Hyundai Bayon 1.4 MPİ Elite A/T - Atlas Beyazı aracımı 2 haftadan biraz uzun bir süredir kullanmaktayım. Aracım şuanda yaklaşık olarak 650 Km civarında. Benim için aracın yeni olması, tam otomatik olması ve sessiz (Yalıtım olarak bence yeterli) olması benim için bir nimet diyebilirim. iç hacim ve bagaj (411 Lt) eski aracım C-Max'a göre dar ama bagajı sadece yılda 2 defa uzun yolda kullanacağım için benim için bir sorun teşkil etmiyor ki Bayon'un bagaj genişliği de hiç fena sayılmaz. C-Max' a göre iç hacmi görece daha küçük olduğundan, cam tavan yerine de sunroof olduğu için muhtemelen yaz aylarında araç içi klima ile daha çabuk soğuyacak. Bu aylarda ise motor birkaç dakika içerisinde optimum çalışma sıcaklığına geldiğinden dolayı kaloriferi hemen açıp aracın içini ısıtabiliyorum. Burada araç yeni olduğundan dolayı yalıtımının da daha iyi olması göz önünde tutulmalı. C-Max hem iç hacim genişliği, + cam tavan ve dizel olması sebebi ile şehir içi kısa mesafede ısınması ve soğuması pek mümkün olmuyordu. Bayon'un 40 Litre benzin deposu var ama ben en fazla 32 Litre benzin koyabildim. Şuanda şehir içinde 9 - 10 litre şehir dışında ise 5.5 - 7 litre arasında yolun durumuna göre yakıyor. Aracı yoğun olarak şehir içi kullandığım için 100 beygirlik 1.4 MPİ atmosferik motorun performansı fazla fazla yeterli. Şehir dışında ise düzde bir sorun yok ama rampalara geldiğinde mecburen vites düşürme oluyor. Hızı kesiliyor. Sollamaları turbo dizel C-Max' da ki gibi elbette yapamıyorum. Ama performans beklentim çok yüksek olmadığı için çok sorun olmuyor ve araca alışılabiliyor. Bu arada araç 1.4 MPİ atmosferik motora sahip ama dizel motor gibi bozulması veya arızalanma riski çok daha az. (Bozulsa bile en azından garantisi var:)) Bu nedenle sorunsuz olacaktır diyebilirim. Şanzıman 6 ileri tork konvektörlü ve motorla uyumlu sarsıntısız ve hızlı geçişleri var. Araçtaki şerit takip asistanı, şerit ortalama sistemi, uzun far asistanı ve çarpışma önleyici sistemler işini iyi yapıyor. Şerit takip ve çarpışma sisteminde siz müdahale etmezseniz araç müdahalesini yapıyor. Direksiyona zıt yönde tork uyguluyor veya frene basıyor. İsterseniz müdahaleleri kapatmak mümkün. Araçta arahtasız giriş çalıştırma, ön ve arka led farlar, kablosuz Apple /Android Car Plar gibi donanımlar çok kullanışlı. Araç zaten donanım olarak fazla fazla yeterli, pek eksik bir özellik gözüme çarpmadı. Hele ki sınıfını ve fiyatını göz önüne aldığımızda tam bir f/p aracı diyebilirim. Esasen Hyundai motorun performans açığını donanım ile kapatmaya çalışmış. Araç yerden 18 Cm yüksek olması sagnak yağışlarda yolarda biriken sulardan geçme konusunda pek tedirgin olmuyorsunuz ve rahatça geçebiliyorsunuz. Aracın arkasında torksiyon çubuğu (Malum maliyetler) var ve lastikler 17 inç ve yanakları 55 mm olup süsyansyonlar mecburen biraz sert ayarlanmış. Ama öyle dan dun edip de amortisörlerin çalışma sınırlarını aşmıyor. Bu konuda C-MAx çok daha sert bir araçtı (17 inç jantlar vardı ve lastik yanaklar 50mm idi.) ama arka bağımsız süspansiyon ile geliyordu. Aklıma geldikçe yazacağım arkadaşlar.

  • Hayırlı olsun, lastikler Hankook olacaktı zira "Hancock" olsa duramazsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai BAYON Ana Konu Doğru. Akşam izlediğim filmin etkisindeyim herhalde hala. Hyundai BAYON Ana Konu  Teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tucson kullanicisiyim, bayon ilk basta soguk gelse de bence tuttu.
    Hyundai creta modelini yuzde 50lik dilimde ve otomatik olarak (hindistan ve amerika kitasinin bsuv modeli) getirse piyasayi domine ederdi. Ancak avrupa icin bayonu tercih etti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • satışlardan görüleceği üzere gayet başarılı araç. performans olarak çok beklenti olmaması lazım onun dışında gayet güzel hayırlı olsun.

  • Aksesuar eklemeden 224 bine veren bir bayi var mı şu anda ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen ay Ankara Konya yolundaki (ATA)ve Etimesgut (adını hatırlamıyorum) bayi veriyordu. Bu ay ne yaptıklarını bilmiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar hangi bayiden aldınız ? Ve liste fiyatindan yüksek fiyattan almissiniz ek aksesuar mi aldınız yokss onlar zorla mi ekledi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende aracın elite paketini aldım. karşılıklı bilgi alışverişi yapabiliriz.

  • Akbak'tan aldım. Liste fiyatı 223.400 idi, ben de 223.400 'e aldım. Estetik paketi (3500 TL) satmaya çalıştılar ama ben o olmadan aldım.

    @Apoly




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BallıBey -- 11 Temmuz 2021; 18:4:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheSerial kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun. Ben gittiğimde sadece style ve style design paketleri vardı. Teslim alırken de "elite gelmedi, gelirse de 1-2 adet gelir" dediler. Siz kaça aldınız?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BallıBey kullanıcısına yanıt

    bende alabildiğime hala şaşkınım. 40 kişi adını listeye yazdırmış ama hepsi style paket bekliyordu. bazılarından kaparoda alınmıştı. ben showrooma girdiğimde araç tanımlandı bayiye. pazarlık yapma esnasında diğer araç daha görülmeden satıldı telefonda bende diğerini aldım. 250 bin tl'ye aldım. pahalı mı ucuz mu hiç bilmiyorum. baya bir pazarlık yaptım ama piyasada hiç ama hiç sıfır araç yok. bulunca kaçırmamak için aldım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BallıBey

    Akbak'tan aldım. Liste fiyatı 223.400 idi, ben de 223.400 'e aldım. Estetik paketi (3500 TL) satmaya çalıştılar ama ben o olmadan aldım.

    @Apoly

    Anladım hocam. Bakalım bulabilirsem ben de alacağım. Temmuz araçları haftaya gelecek belli olacak dedi cevremdeki bayiler onları bekliyorum. Sizin aracınız hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasiz belasiz binmeyi nasip etsin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun. Aslında aracı teslim almadan önce inceleme videoları gelmeye başlayınca hemen hepsinde "Hyundai bize dedi ki; 'bayilerimiz 2700 TL indirim yapar ve elite paket de %50 ÖTV dilimine, 235'e satılır'" diyordu ama ilk mesajımda belirttiğim gibi bayiler bu fiyata bırakmamış.

    @Apoly , teşekkür ederim. Dilediğiniz gibi olur umarım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha gelmediği için o şekilde söylüyorlar fakat liste fiyatı 280'lerde olan hiçbir aracı 230'lara artık bırakmıyorlar. sadece hyundai değil neredeyse tüm bayiler aynı politikayı izliyorlar %50-%80 bandı arasında kalmış araçlarına. bayilerin resmen kazanç kapısı olmuş ama bizde mecburen alıyoruz. scoda scala'ya da 250 dediler mesela. diğer araçlarda zaten bayilerin ellerinde araç yok. nasıl bir piyasa bu anlamadım gitti.

  • hayırlı olsun kazasız belasız kullanın, ben de gecen hafta kia stonic cool 1.4 otomatik aldım 228 bin e. hyundai nin boyle bir arabası olduğunu bilmiyordum, fiyatı daha uygunmuş stonic e göre. hemen hemen aynı araç galiba.

  • Teşekkür ederim. Stonic ile kardeş denebilir. İkisi de aynı çatı altındaki iki küçük sınıfın altyapısından yükseliyor galiba (kia'dan emin olamadım). Stonic de kullandım; Bayon'da iç mekan algısı biraz daha ferah. Bayon süspansiyonları da biraz daha yumuşak ayarlanmış gibi geldi bana.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheSerial kullanıcısına yanıt

    Ben de geçtiğimiz cuma günü 5 farklı bayi aradım sadece 1 bayide 1 tane style paket kota kalmıştı. C.tesi anlaştım, dün ödemeyi yaptım siparişi verdiler. Bu süreçte satış danışmanının yanındayken en az 4 kişi arayıp bayon sormuştur. Tabi benim satın aldığım bayi de liste fiyatının dışına çıkmış, 240 dediler 238 e anlaştık. Ekstra olarak cam filmi, kaput çamurluk koruma, seramik kaplama ve led ön far verecekler. Sanırım aradaki fiyat farkı bu ekstralar üzerinden gösterilecek. Bir tanıdığım haziranın son haftası 226 bin tl ye sipariş vermişti.

  • zaferfb kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun. Seramik kaplama, cam filmi vs ben de araştırdım. Cam filminde 2-3 marka dışında kötü malzeme, kötü yapışkan, göz sağlığı ve kanserojen madde başlıkları altındaki nedenlerle pek yapılması tavsiye edilmiyor. İmkan varsa yaptırmayın veya sadece cam filmini dışarıda tutsunlar. Seramik kaplama öncesi de kil ve demir tozu temizliği yapılması önemli. Halen bilgi topluyorum. Karar verip uygun bir zamanda hepsini dışarıda yaptıracağım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BallıBey kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Cam filmi için 250 - 300 tl lik bir ürün yaptıracaklarını düşünmüyorum, servisler genelde daha profosyonel firmalar ile çalışıyorlar ancak yine de soracağım. Seramik kaplama için de aynı şey geçerli. Seramik kaplama genel olarak çok tartışılan bir konu zaten. Her iki uygulamanın nerede yapılacağı hakkında bilgi isteyeceğim, öncelikle teslim tarihinin netleşmesini bekliyorum.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.