Yarbay
03 Ekim 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 246 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Arkadaşlar araç 2009 model Benzinli-Otomatik 1.1 Motor Hyundai i10. 91.000 km'de. LPG yok.


Aracımda ilk olarak gaz yememe, ivmelenmeme, ani hızlanma yapmak isteyince hızlanmama gibi sorunlar oldu. Aynı gün içerisinde arıza lambası yaktı. Ustaya götürdüm, cihaza bağladı. Cihazda P0134 Oksijen Sensörü Devresinde Hareketlilik Tespit Edilemedi şeklinde bir hata kodu verdi. Usta aracı çalıştırdı, cihaza bakarak sensör çalışıyor, gerekli voltajı sağlıyor, bozuk olsa hiç çalışmaz, sensörden değildir dedi. Arıza kaydını sildi. Başladı aracın başka yerlerinde hata aramaya. Boğaz kelebeğini, rolanti sensörünü temizledi. Şanzıman yağının zamanı gelmişti zaten, şanzıman yağını değiştirdi, benzin yetişmiyor olabilir dedi, benzin pompasını değiştirdi. Sorun düzelmedi. Tüm bunlar yapıldıktan sonra ertesi gün yine arıza lambası yandı. Bu kez kıymetli ustam tamam oksijen sensörünü değiştirelim dedi. Yani en başta yapacağı şeyi şu an yapmaya karar verdi. Parça siparişi verdik bugün parça gelecek. Sorun sensörden midir sizce de? Başka yerden yapma ihtimali var mı? Cihaz söylüyor zaten sensör arızası diye ama usta yok çalışıyor deyip kesip attı ilkinde.  

Arkadaşlar merhaba.

Bu Passatlar gerçekten çok mu iyi? Hangi yaşta, hangi donanımda olursa olsun çok büyük paralara satılıyor.

Genelde de çok iyi araba olduğundan söz ediliyor. Gerçekten çok mu iyi yoksa Türk otomobil kullanıcısının gereksiz takıntılarından mı?
Arkadaşlar ilgilendiğim 2. el bir araç var. Aracın gerçek donanımı Plus ancak ruhsata Comfort yazılmış.
Sormak istediğim noterde satış yapılırken doğrusunu yazdırabilir miyiz yoksa farklı bir prosedürü mü var?
Bir de eğer böyle kalırsa ne gibi sakıncaları olur?
Teşekkürler.

Edit: İmla.
Arkadaşlar başka bir şehirden yarın yani Pazar günü bir araç alacağım. Nöbetçi noter var orada sorun yok. Plaka değişimi isteyince eski plakaları istiyorlar. Eski plakaları vermem gerekiyor. Hafta sonu olduğu için plaka basım atolyesi kapalı olur.
Bunun bir çözümü var mı? Geçici bir belge ya da plaka veriyorlar mı? Plakasız 700 km yol gelmek çok sıkıntı olur diye düşünüyorum.
Arkadaşlar yarın bir araç almak üzereyim. Aracı gösterebileceğim özellikle İskitler tarafında nereyi önerirsiniz? Daha önce iki kez eski Opis servisinin yerine açılan Auto Test firmasında yaptırıp memnun kalmıştım. Siz nereyi önerirsiniz?
Arkadaşlar 60.000 TL bütçe ile dizel ve sedan bir araç arıyorum. Vites farketmez ama bu fiyata otomatik bulmak imkansıza yakın.

Sedan olması önemli. Çocuk da olduktan sonra bagaj daha önemli hale geldi.
Dizel tercih ediyorum. LPG'nin bakımı, arızası ile uğraşmak istemiyorum.
2010 model altı olmazsa sevinirim.

Benim gönlüm C5'den yana. Manuel-dizel güzel C5'ler bulunabiliyor.

Astra'nın 1.3 dizelini bu fiyata belki bulabilirim. 1.3'lerin motor performans durumları nedir acaba?

Her türlü öneriye açığım.
Arkadaşlar aracıma kasko yaptırmayı düşünüyorum. 17 şirketten fiyat aldım. En düşük 830 TL ile Ankara Sigorta. En yüksek de 2661 TL ile Güneş Sigorta. En üst seviye hasarsızlık indirimim var.

Sormak istediğim şu. Ankara Sigorta'nın başındaki eski ismin malum yapı ile bağlantısı tespit edilmiş falan filan. Bazı sıkıntılar olmuş. Gerçi büyük bir sıkıntı olsa bu şirket çoktan tarihe karışırdı sanırım. Ankara Sigorta'dan kasko yaptırılır mı? Firma güvenilir mi?
Arkadaşlar ikinci araç olarak kullandığımız bir 106’mız var. Üzerinde Roxstar diye çakma bir radyo-usb çalar var. Fakat kapılardaki 4 hoparlör de Sony marka. 7-8 aydır gayet güzel güzel kullanıyordum, cihaz ve hoparlörler gayet stabil çalışıyordu fakat 1-2 gündür cihaz açıldıktan 15 saniye kadar sonra sol ön hoparlörün sesi kesiliyor, diğer 3 hoparlör çalışıyor. Kontağı açıp kapayınca cihaz da açılıp kapanıyor ve başa sarıyoruz. Yine normal çalışıyor ama 15 saniye sonra yine sol ön hoparlör sesi kesiyor. Sanırım cihaz kaynaklı bir şey. Sizce neden yapıyor olabilir?
Arkadaşlar aracım 2016 model 23.500 km’de Dacia Sandero Stepway 0.9 Turbo. Sıfırdan beri bizde.
Yolda giderken, gaza basmazken dümdüz gidiyor. Ama gaza basınca sağa çekmeye başlıyor. 2 tane rot balansçıya baktırdım, rot ayarları gayet güzel, ön düzende bozuk bir parça yok dediler. Bugün yetkili servise gittim. Abi normal bir şey bu, araç hafif, motor güçlü olunca oluyor böyle dedi ve yolladı beni. Oradan çıkıp başka bir yetkili servise gittim, usta test sürüşü yaptı, sonra rot ayarı için bırakmamı istedi. Bakmışlar, rot ayarı düzgünmüş ama yine yapmışlar, kafaya takmayın normal diyorlar. Sağ aks daha kısa olduğu için olurmuş.
Çok saçma geldi bana. Bence ön düzende gözden kaçan bir şey var. Başına gelen oldu mu acaba?

ÇÖZÜLDÜ
Arkadaşlar ilginize teşekkür ederim.

Sorun bugün çözüldü.

Öncelikle şunu söyleyim, ne kadar iş bilmez yetkili servis, ne kadar iş bilmez sanayi esnafı varsa topunun Allah belasını versin.

Bugün sanayideki kendi tamircime gittim, durumu anlattım, sağolsun test sürüşüne çıktı, (önceki usta geçinenler teste çıkma zahmetinde bulunmadı) epey bi gelmedi. Testten sonra arabayı kendi tanıdığı rot ustasına bıraktı. Araba 1 saate yakın gelmedi. 1 saat sonra rot ustası gelip benim ustayı alıp tekrar teste çıktılar. Yine bi 20-30 dk gelmediler. En sonunda benim usta geldi, araba tamam abi dedi.

Şimdi bunu bu kadar detaylı niye anlatıyorum? Önceki usta geçinenler hemen 15 dakikada yalandan yapıp tamam abi diyip 40 lirayı alıp gönderiyorlardı. Bugün yapılan işlem 2 saate yakın sürdü. Diyeceğim şu; tanıdığınız yoksa sanayide çok feci öpülüyorsunuz. Hadi öpülmeye razıyız, sorun da çözülmüyor. Yetkili servislerin bir halttan anlamaması da ayrı bir olay. Tek bildikleri değiştir yağı-filtreleri, ver 500 lira.

Bugün rotçuda aracın lastikleri ve jantları sökülmüş, sanırım jantları lastiğe takarken de yarım tur döndürmüşler falan bulun gibi birşeyler yapıp rotasyonlu bir şekilde takmışlar. Sonra tekrar güzel bir rot ayarı. Şu an çekme falan kalmadı.

O kadar kafam atık ki anlatamam. Servisteki usta görünümlü iş bilmez adam, normal bi durum olabilir dedi ya :))
Herkese iyi forumlar gençler.
Benim aracın antifirizini yeniledik. Yenilerken sağa sola hortumlara kırmızı lekeler bulaştı haliyle. Kaputun altı antifiriz kokuyor hatta kaloriferi açınca inceden içeri de veriyor antifiriz kokusunu. Motor da kirliydi zaten. Yıkamacılarda temizletsem dünya para isterler. Kendim birşeyler yapayım diyorum. Yapı marketlerde, benzincilerde satılan çeşitli markalarda sprey motor temizleyiciler var. Bunları kullanayım diyorum ama merak ettiğim bu ürünler aracın elektronik aksamına zarar verir mi? Gelişigüzel her yere sıkacak mıyız onu? Bir de hepsi aşağı yukarı aynı mı yoksa önerdiğiniz markalar var mı?
Hakkında
Konum: Ankara
Forum İmzası:
Siyah-beyaz devam.
Sistem ve Tercihleri
Otomobil
kia
Mobil cihaz
xiaomi
Operatör
vodafone
ISS
digiturk
Takım
Beşiktaş
TV
Vestel
Notebook
Asus
Basketbol
Beşiktaş
İşlemci
AMD
Kombi
Demir Döküm
Beyaz Eşya
Bosch
Milli Takımlar
Turkiye
Formula 1
Ferrari
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 9 ay
Mesaj Sayısı: 6.260
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 10.624
İkinci El Bölümü Mesajları: 1.534
Konularının görüntülenme sayısı: 255.852 (Bu ay: 2.293)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 835 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.