Şimdi Ara

TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM -2

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
394
Cevap
10
Favori
168.101
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler 2006'da arkadasin biri ayni isimde konu acmis fakat foruma ugramadigi icin sorular cevaplanmamaya baslamis.


    Tirlar hakkindaki (teknik bilgi dahil) butun sorularinizi cevaplayabilirim.



  • Bu tur araclarda beygir gucunden ziyade tork onemlidir.Bunun icin strokun fazla olmasi gerekir (strok=pistonun silindir icinde ciktigi en ust nokta en alt noktanin mesafesi)

    Bu da dusuk devir demek.Normal bir dizel arac 5000 devir cevirebilirken tir motorlari 2000 devirden fazla ceviremez.Cunku tir motorundaki bir devir icin pistonun daha uzun bir bolmede inip cikmasi gerekmektedir.

    Bu ayni zamanda motor omrunun uzamasina da yardimci olur.15, 20 degerleri motorun bir dakikada yaptigi devir sayisinin 100'e bolunmus seklidir.Yani gosterge 15'i gosterirse motor 1500 devirle calisiyor demektir.Yani saniyede 15 defa gidip geliyor bu pistonlar.

    Tabiiki de ayni yakiti tuketmezler tir motoru daha fazla yakit tuketir.Fakat yukaride belirttigim nedenlerden dolayi tirin rolantisi de daha dusuktur.Normal araclarda 750-800 iken tirlarda 600'dür.

    Umarim yardimci olabilmisimdir.
  • merhaba hocam,
    TIR alırken göz önünde bulundurmamız gereken en önemli 3 altın kural nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinyorita

    merhaba hocam,
    TIR alırken göz önünde bulundurmamız gereken en önemli 3 altın kural nedir?

    2.el almaktan mi bahsediyorsunuz?
  • Selam, Renault premium çekici ile İzmir-Kocaeli arası boş dolu tankerde çalışacağım.
    Araç benim olacak. Toplamda gidiş dönüş 1050 km yol yapacağım. Yasaların izin verdiği ölçüde maksimum yükle gidip boş döneceğim buda sanırım 42 ton basar oluyor yani Renault'larda 27 ton yükle gidiliyormuş.
    Bu araçlar gidiş dönüş ne kadar yakıt tüketir ve bu iş için en uygun araç Renault'un hangi modelidir. 420-430-440 vs? Bilgilendiriseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugrasss

    Selam, Renault premium çekici ile İzmir-Kocaeli arası boş dolu tankerde çalışacağım.
    Araç benim olacak. Toplamda gidiş dönüş 1050 km yol yapacağım. Yasaların izin verdiği ölçüde maksimum yükle gidip boş döneceğim buda sanırım 42 ton basar oluyor yani Renault'larda 27 ton yükle gidiliyormuş.
    Bu araçlar gidiş dönüş ne kadar yakıt tüketir ve bu iş için en uygun araç Renault'un hangi modelidir. 420-430-440 vs? Bilgilendiriseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    Bizim de 2 tane renault premium 430 aracimiz var.

    Araclardan son derece memnunuz 300.000 km'de fren balatasi bile degismedi.En az yakan model 460'tir.Butce sorunu yoksa 460 alin.Ama fiyatina gore 430lar da iyidir.440 ve 450'ler onceki jenerasyona ait oldugu icin biraz daha fazla yakar.


    Dediginiz guzergahta rampa fazla degilse 100 km'de en fazla 28 litre yakarsiniz.Baska sorunuz olursa sorabilirsiniz.




  • Ben 2006-2007 440 çekici ile işe başlayıp, işi görüp, eğer herşey istediğim gibi giderse daha sonra 460 almayı düşünüyorum. Çünkü 400-500 bin kmde düzgün bir 440 çekici 90-95 bin Tl civarı bulunabiliyor. Ancak 430 yada 460lar 120-130 bin liranın üzerinde. İşe başlayıp herşeyden emin olana kadar daha az sermaye ile bir giriş yapmak daha mantıklı geliyor. 440 ile başlarsam yakıtım 30 litreyi geçer mi?
    İlgilendiğiniz ve bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
  • Bir sorum daha olacak İveco Stralis bu iş için nasıl bir araçtır? Aynı şekilde bu iş için uygun olan Stralis modeli hangisidir. Ve yakıt tüketimi nasıl olur.? Tekrar teşekkür ederim.
  • atom239 A kullanıcısına yanıt
    hem 2. el hem 0
  • Ugrasss U kullanıcısına yanıt
    bence İveco almayın hocam çok sorunlu araç olduklarını duydum bir çok kişiden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugrasss

    Bir sorum daha olacak İveco Stralis bu iş için nasıl bir araçtır? Aynı şekilde bu iş için uygun olan Stralis modeli hangisidir. Ve yakıt tüketimi nasıl olur.? Tekrar teşekkür ederim.

    İVECO Starlis sahibi olan bir arkadaşı konudan haberdar ettim,kendisine PM yoluyla ulaşabilirsiniz.Benim görüşlerim;


    Yakıtı eski modellerde çok fazlaydı,yeniler hakkında tam bir bilgim yok.Ayrıca yedek parçası pahalıdır ve 2.eli zayıftır,kötü mazot yakmaz,ayrıca volvo scania kadar dayanıklı değildir.Benim çok tavsiye edeceğim bir araç değil yani.Bütçenizi söylerseniz yardımcı olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugrasss

    Ben 2006-2007 440 çekici ile işe başlayıp, işi görüp, eğer herşey istediğim gibi giderse daha sonra 460 almayı düşünüyorum. Çünkü 400-500 bin kmde düzgün bir 440 çekici 90-95 bin Tl civarı bulunabiliyor. Ancak 430 yada 460lar 120-130 bin liranın üzerinde. İşe başlayıp herşeyden emin olana kadar daha az sermaye ile bir giriş yapmak daha mantıklı geliyor. 440 ile başlarsam yakıtım 30 litreyi geçer mi?
    İlgilendiğiniz ve bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

    Öncelikle araç tercihinizin doğru olduğunu düşünüyorum.Fakat işe yeni girecekseniz 20 defa düşünün derim.

    Bu işi yıllardır yapıyoruz fakat şuan en kötü dönemlerini yaşıyor sektör.Eğer tek bir güzergahta sabit kirayla çalışıp hesabınızı ona göre tutturursanız yağın.Ama öyle bir işi size yedirmezler firma gider kendi tırını alır.

    Piyasaya çalışacaksanız ve Hatay çevresinde çalışmıyorsanız hiç düşünmeyin bile.Hatay çevresi diyorum çünkü Suriye mazotu yakmadan tutunabilmeniz mümkün değil bütün piyasa Suriye mazotuna endeksli.İstanbul'dan deposunu doldurmak için gelen adamlar var.

    Aslında Suriye mazotuyla bile tutunmanız çok zor çünkü piyasaya girmek,hele hele şu zamanda hiç kolay değildir.Çok girişimciyseniz deneyin.Fakat bu dediklerimi yapmak istiyorsanız Renault'tan vazgeçmeniz lazım çünkü Suriye mazotu için uygun araç değildir.Suriye yakmak istiyorsanız iki tane ideal araç var.İlki Axor,ikincisi de BMC pro.Fakat BMC ile çalışırsanız işten soğursunuz para kazansanız bile işi bırakırsınız.Axor bu iş için idealdir fakat 90-100 bin'e bulamazsınız.150.000'i gözden çıkarmanız lazım.

    Eğer dediğim şartların birine bile uymuyorsanız girmeyin.Çok kişiyi batırdı bu sektör.Böyle giderse bizi bile batıracak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinyorita

    hem 2. el hem 0

    0 alacaksanız;

    Ne sektörde hangi şartlarda,hangi dorseyle çalışacağınızı yazarsanız ben size 0 km tavsiyesinde bulunurum.

    2.el alacaksanız;

    1-Lastiklere dikkat edin.Zararsız görünürler ama 6 tane bitik lastik başınıza 6.000 tl masraf açar.Almadan mutlaka kontrol ettirin.

    2-Aracın hangi dorseyle çalıştığını bilin.Yurtdışı çalışmışsa en ideali odur.Damper veya hardoxlardan uzak durmaya çalışın.PTO'su var mı diye sorun,varsa %100 damperlidir.

    3-Aracın plakasını sorgulatın.Ayrıca garantisi bitmemişse veya yeni bitmişse yetkili servisten km'sini mutlaka sorgulatın ki km düşürme olup olmadığını anlayabilesiniz.



    Ayrıca 2.el için de hangi şartlarda çalışacağınızı belirtirseniz araç tercihi konusunda yardımcı olurum.




  • atom239 A kullanıcısına yanıt
    0 da da 2. el de de transport gerek ülke içi olsun gerek yurt dışına çıkış olsun mal taşıma amaçlı yani yiyecek kıyafet tarzı şeyler kargo firması yanii
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinyorita

    0 da da 2. el de de transport gerek ülke içi olsun gerek yurt dışına çıkış olsun mal taşıma amaçlı yani yiyecek kıyafet tarzı şeyler kargo firması yanii

    Yurtdisina cikacaksaniz renault premium veya volvo fm 430 alin.Yedek pahalidir ama volvodur.Renaulttaki motorla fmdeki motor ayni zaten.Ikisinde de sorun yasamazsiniz.

    Bu arada avrupa ulkelerine calisacaksaniz araclariniz euro 5 olmak zorunda hatta seneye euro 6 zorunlulugu var.Butceniz ne kadar?
  • atom239 A kullanıcısına yanıt
    bütçe 150 bin var şuan en fazla 180 e zorlayabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinyorita

    bütçe 150 bin var şuan en fazla 180 e zorlayabilirim

    Dorse masrafini gozden cikardiniz mi?
  • evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinyorita

    evet



    Bu araci tavsiye ederim ama ise yeni girecekseniz pisman oldugunuzda bu araci elden cikarmaktan zorlanabilirsiniz.Eger boyle dusunuyorsaniz axor bulursunuz o fiyata.Ama kaliteleri kiyaslanmaz.Axor da iyidir ama volvo baskadir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugrasss

    Selam, Renault premium çekici ile İzmir-Kocaeli arası boş dolu tankerde çalışacağım.
    Araç benim olacak. Toplamda gidiş dönüş 1050 km yol yapacağım. Yasaların izin verdiği ölçüde maksimum yükle gidip boş döneceğim buda sanırım 42 ton basar oluyor yani Renault'larda 27 ton yükle gidiliyormuş.
    Bu araçlar gidiş dönüş ne kadar yakıt tüketir ve bu iş için en uygun araç Renault'un hangi modelidir. 420-430-440 vs? Bilgilendiriseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    bizim var stralis hi-way 460 hp. bizim şoförden kaynaklanan problemler var ve araba çok yakıyor. yaklaşık %40. şoförün kulaklarını biraz çekmek şart oldu artık. ancak bizimle aynı araca sahip arkadaşlarınkiler %30 yakıyor 27 ton ile. ileride daha da düşeceğini söylüyorlar. renault alacaksanız 430 veya 460 çok tutuluyor. bunu bilin. ancak yeni renault modelleri çıktı. bu durum etkiler mi bilmiyorum.

    bizde ford 1846T var süt taşıyoruz 5'li tank ile. dolu boş %27-28 yakıyor. şimdi dolu gidip dolu geliyoruz %30-32 arası yakıyor.


    yukarıda bir arkadaş demiş çok problem yaşayan var diye iveco için. biz iveco stralis alalı 6 ay oldu hiç bir problem yaşamadık şoför haricinde. diğer arkadaşlarda aynı onlarda sorun yaşamadılar. sanırım eski modelleri problemli olduğu için böyle konuşmuştur. (eski modeller hakkında fikrim yok.)

    piyasada şoför yok adam gibi maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karakabus_ -- 14 Nisan 2014; 10:58:50 >




  • atom239 A kullanıcısına yanıt
    ilan yayından kaldırılmış malesef :(
    axor lara kanım ısınamadı benim hocam yav.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.