|
Arkadaşlar herkese merhaba. Özellikle son birkaç yılda iç pazarda eli gitgide güçlenen fakat Avrupa ülkeleri ve Latin Amerika ülkelerine ihraç ettiğimiz rakamlara baktığımızda kötümser bir tablo çizen Fiat Egea’nın C segment olduğu, forumda Egea’nın B segment olduğunu iddia edenlerin arabadan anlamadığını söyleyen bir takım mesajlar gördüm, duyumlar aldım. Bu duyumlarda genel olarak Sahibinden’de, teknik özellikler kısmında Egea’nın C segment olduğundan, oto dergilerinde de C segment olarak listeye alındığından bahsetmişler. İlk olarak dergilere bir göz atalım, ilk dergimiz eskiden Emre Anamur ile Tarık Akagün’ün çıkardığı ilk elektronik dergimiz e-otodergi. Bu dergimize göre, Fiat Albea, Hyundai Accent Era, Fiat Punto B segment olarak Temmuz 2010 sayısında yer bulmuş. ![]() Linea dediğimiz aracın Palio-Albea ikilisi gibi Punto-Linea olduğunu, B segment HB Punto’nun Sedan karoseri olduğunu hatırlamışsınızdır. Yani Linea herkesin mutabık kalacağı şekilde B segment fakat e-otodergi yukarıda, aynı sayıda gördüğünüz üzere Linea’yı C segmente almış. Accent Era’nın yerini alan B segment Sedan olan Accent Blue ise yine Linea ile aşağıdaki Mayıs 2015 sayısında C segment bölümünde yer alıyor. En şamata kısma gelirsek, Kasım 2015 sayısında Accent Blue, Linea ve Egea C segment olarak yer almış. Daha vahim durum ise C serisi doğru olarak D segment iken, Coupe formlu CLA'da C segment olarak alınmış ama sorun şu ki CLA ile Hyundai Accent Blue ve Fiat Egea aynı segmentte! https://mercedesblog.com/the-stylish-cla-shooting-brake-vs-classical-c-class-estate-who-is-the-best// (CLA vs C Class.) KASIM 2015 ![]() LİNEA VE PUNTO ![]() ![]() https://www.aktasotoyedekparca.com/urun/difuzor-linea-grande-punto-orta https://www.fiatyedekparcalari.com/index.php?route=product/product&product_id=319 Linea ve Punto'nun iç aksamda mesela difüzör ve yürüyen aksam parçaları dahi aynı. İlk olarak arabadan anlamayan birileri varsa onlar bu tabloyu çizen ODD yetkilileri ve bu durumun sebebi malum tüm dergilerin yazarları, Youtuber’lardır. İnternette otorite kabul edilen kişiler Accent Blue ile CLA ‘yı aynı sınıfta görüyor ve Hyundai’nin işkencesi henüz bitmedi, Kasım 2017 sayımızda Elantra ile Accent Blue C segmentte yer alıyor. KASIM 2017 ![]() ACCENT BLUE WİKİPEDİA SAYFASI ![]() B segment Accent gördüğünüz gibi C segment olmuş, demek ki oto dergileri ve Youtuber'ların ne dediklerinin çok bir önemi yok. Mercedes-Benz CLA, Audi A3 ve Fiat Linea aynı segmentteymiş... Yukarıdaki derginin editörlerinden Emre Anamur ve Tarık Akagün'ün Youtube'da kendi kanallarında toplam 278 bin takipçileri var... Şimdi gelelim Egea’ya, Koç Holding kendi imkanlarıyla Ford Fiesta şasisi üzerine Ford’un B-MAX yapması gibi B segment şasi üzerine hafif ticari olan Tourneo Courier’i dizayn etti.(Sağ tarafta paltfom yazıyor.) https://tr.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit_Courier Aynı şekilde B segment MPV olarak kabul edilen 500L şasisi üzerine, yani yine aynı mantıkla, B-MAX’in muadili olan FIAT şasisi üzerine Egea’yı tasarladı. Egea B segment bir araçtır çünkü B segment şasisi üzerine inşa edilmiştir, burada VW’in MQB’si, PSA’nın EMP üzerinden B-C segment çıkarmasından bahsedemeyiz çünkü MQB temel bir dizayn felsefesidir. Fiat’ın Egea’da kullandığı platformu kullanan gerçek bir C segment araç yok, 500L’de B segment MPV. Egea ile şasi ortakları: 500L ![]() TORO ![]() Başka bir Egea şasisi kullanan araç yok. Devam edelim, örnek verelim ve Egea’yı ele alalım. Egea’da HB-SW-Sedan hepsi aynı araç, ön tampondan arka teker merkezine kadar aynı araba, dingil aralıklarından tutun da iz genişliklerine tamamen aynı. PDF’sinden bakalım hepsinin dingil aralığı 2 metre 63 santim, iz genişlikleri de küsuratına kadar aynı, Sedan’da B segment Polo ve İbiza’daki gibi kampana arka frenler var. Donanımdan devam edelim, Egea Sedan’ın baz donanımı Easy’de yan ve perde hava yastıkları yok, Polo ve Ibiza’da 6 hava yastığı standart iken C segment bir Sedan olduğu iddia edilen Egea’da 2 hava yastığı var, forumda senersongur isimli değerli üyemiz Egea C segment çünkü baz araçta lastik ölçüsü 16’’ demiş, şu an sıfır km Egea Easy’de 15’’ jantlar var lastik ölçümüz de 195/65 R15. C segmentler de 4 hoparlörle satılan araç yok, Egea 4 hoparlör, ve buram buram B segment kokan iki özelliğimiz ise arka da oturan 3. Yolcu için koltuk kafalığı yok ve arka koltuklar da Polo Trendline ve Ibiza gibi tek parça katlanıyor. Ibiza ve Polo’da ısıtmalı ayna standartken 2021 model ‘’C Sedan’’ Egea’da ısıtmalı ayna da standart değil. C segmentte en son 2 hava yastıklı gelen araç 2005 Corolla’ydı, 2005’ten beri bu segment de 2 hava yastıklı araç yok Egea ısrarla C segment diyecekler veya B+ diyecekler için de şimdi onların akıl edemeyeceği bir yerden kendimi çürütmeye çalışayım. EGEA B SEGMENT İSE FIAT'IN ARGO DİYE BİR MODELİ NİYE B SEGMENT OLUYOR? ![]() İlginç değil mi, Argo'nun Sedan karoseri yok, B segment olarak Latin Amerika'da satılıyor. Bu artık bir strateji arkadaşlar, Brezilya gibi ülkelerde hatta her aracın tutulduğu Meksika gibi ülkelerde B segmentte Clio'ya rakip olarak bunu çıkarıyorlar, Türkiye gibi bagaj ve Sedan takıntısı olan ülkelerde dıştan iri, iç mekan kalitesi gibi konularda C segmentte mukayese edilecek rakibi olmayan araçlarla ilerliyorlar, bu durumu Renault'tan örnek verelim, bu adamlar Taliant diye B Sedan yaptılar, bir gün önce tanıtıldı araca bir bakalım, Logan ile aynı araç sayılır, gördüğünüz gibi selefi Symbol'den 11 santim daha geniş olmuş. Clio'yu geçelim Megane'dan geniş. ![]() ![]() Taliant eski Symbol'e göre otomatik frenleme, elektonik park freni, ACC, 6 hava yastığı, yenilenmiş bir şasiye sahip dingil aralığı 2 metre 64 santim ve bagaj hacmi 528 litre ile Egea Sedan'dan daha büyük bir kabine, bagaj hacmine sahip, enden genişlik olarak da Egea'dan 6 santime yakın daha geniş bir araba. Hatta altta gördüğünüz Megane Sedan ile aynı genişliğe sahip Megane IV HB'den DAHA GENİŞ. Megane Sedan'da bagaj 503 litre iken B Sedan Taliant'ta bagaj hacmi 528 litre. C Sedan'dan büyük bir bagaja sahip. Aynı Linea-Egea ikilisi gibi.
![]() ![]() ![]() Şimdi Linea'ya geri dönelim, Punto 168 santim ve Linea ile aynı araçken Linea enden şişirilmiş, 173 santim olmuş, uzunluğu da şişirilerek 4 metre 56 santim ile Egea'dan uzun olmuş. https://tr.wikipedia.org/wiki/Fiat_Linea Gördüğünüz gibi Egea B segment ve şişirilmiş bir araç, zaten adının Tipo diye satılması da bu şişirmenin bir algıya dönüşmesinin istenmesi. Halbuki Fiat'ın C segment Bravo'su Lancia Delta ve Alfa-Romeo ile aynı şasiye sahipti, bu araç C segment olsa Fiat burada Bravo şasisinden ilerlerdi, aracın adı da Stilo, Brava ya da Bravo vs. olurdu. Fiat grubunda ilk nesil Tipo paşalar gibi C segmentti çünkü Lancia Delta, Alfa Romoe 146 ile aynı şasideydi, Egea'da bu durumdan söz edilemez çünkü C segment şasisi değil. https://en.wikipedia.org/wiki/Type_Two_platform Alfa Romeo 146 ![]() Alfa Romeo 145 ![]() Lancia Delta ![]() Hepsi Tipo şasisine kurulu araçlar. Bravo şasisine kurulu Lancia Delta ve Giulietta. ![]() ![]() Son olarak Egea C segmentlerle mücadele etsin istenseydi bu aracı Guilietta gibi C şasisine dizayn ederlerdi. Bakın, Bravo'ya aslanlar gibi C segment. ![]() Fiat'ın 2012'de Dodge Dart olarak ABD ve Latin pazarında sattığı, Bravo şasisine kurulu Viaggio modelinin enden genişlik olarak mevcut Egea Sedan 179 santimken 185 santim, dingil aralığının Egea Sedan'dan da 2 metre 63 santim iken 2 metre 70 santim ve uzunluk olarak 4 metre 67 santim olduğunu, gerçek bir C Sedan olduğunu da belirtelim. ![]() ![]() ![]() https://www.ensonhaber.com/otomobil/fiatin-yeni-sedani-fiat-viaggio-2012-04-16 Yukarıdaki araç gelseydi Türkiye'ye, B7 Passat'tan sadece 9 santim kısa veya Megane'dan geniş Taliant'tan da yine daha geniş göz önünde olduğunu bulundurursak C segmentin en büyüklerinden olacağını söyleyebiliriz. Sonuç, Egea B segmenttir arkadaşlar. Fiat'ın C segmentleri yukarıdadır, C segment olsaydı Viaggio'dan bu kadar küçük olmazdı ve C şasisine kurulurdu, ama Egea B segment diye Corolla yerine alınmaz diyemeyiz, Polo'da B segment ama güzel bir araçtır, o yüzden B segmentler içinde C segment gibi görünen ve yer yer C segmentten müşteri çalan bir araç olarak nitelendirebiliriz. Edit: Gelen mesajlara buradan bir cevap yazayım. Bazı arkadaşlar B segment MPV şasisine kurulu bir aracın halen C segment olduğunu söylüyor, Egea'nın üreticisi Koç Holding bir otomobil firması değil, C segmentte mücadele edecek bir araç tasarlayıp üretecek maddi güce de sahip değil. Kendi ellerinden gelen şasiyi, motoru, şanzımanı en uygun şekilde alıp Türkiye'de montaj yapmak, Egea şasisine kurulu bir C segment araç yok ama Fiat'ın aslanlar gibi C segment arabaları var, kendine özgü bir şasisi olnmayan, satışların %50-60'ı Türkiye'den gelen, Türkiye hariç yüzüne bakılmayan bir aracın C segment olup küresel modeller olan Golf vs. ile mücadele ettiğine inanan arkadaşlar fanatizm içerisindedir. Egea B segmenttir çünkü B segment Minivan şasisi üzerine kurulmuştur, C segment olsaydı Bravo şasisi kullanırlardı. Forumdaki arkadaşlarımızın Renault'un son teknoloji donanımlar ile getireceği Taliant'a karşı şimdiden 3. dünya ülkelerinde satılan, Avrupa'da satılmadığını söyleyecek kadar ileri gidebilen yorumlar yapması da bu arkadaşların sağlıklı düşünemediğinin kanıtıdır. Sırayla Siena, Albea ve Linea'nın yerini alan B segment Sedan Egea Sedan'ın B segment Sedan rakibi yani Symbol'ün yerini alan Taliant Avrupa'da şimdiye kadar yüz binlerce satılmıştır ve halen satımlaktadır. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 1 Nisan 2021; 15:43:23 > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler



































