Merhaba değerli dostlarım , ben Adana'da oturuyorum kısmet olursa İstanbul'dan Golf 1.2 TSİ , DSG şanzımanlı arabayı alacağım. Kusura bakmazsanız sizin değerli bilgilerinizi isteyeceğim . Şöyle ki hiç turbo ve DSG li araba kullanmadım. Bana madde halinde kalkış , yoğun trafik , virajlı yol , bayır çıkarken turbo ve DSG vites için adım adım neleri yapmam gerekiyor yazabilir misiniz ? Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Mümkünse tek tek madde halinde yazabilirseniz iyi olur . Manuel ve atmosferik arabam ve tecrübem var. Saygılarımla . |
Golf 1.2 TSİ motor DSG Şanzımanlı arabanın sürüşü nasıl yapılır ?




-
-
Merhaba,
- Arabayı çalıştırdıktan sonra, önce devir saatinin 1000'in altına düşmesini bi 30 sn kadar bekleyin, 700 devir civarlarında hareket edilebilir.
- Öncelikle otomatik vitesli arabalarda sol ayağınızı tamamen unutun.
- Daha sonra sağ ayağınız frene basarken vitesi mandalından tutup P konumundan D'ye alın, elektronik park frenini üzerinden aşağı doğru basacak şekilde ittirin, el freni inmiş olacak.
- Gaza basın, araba hareket edecektir.
- Daha sonra durduğunuzda ise, yine frene basarak vitesi önce N konumuna alın, elektronik park frenini çekin, çektikten sonra P'ye alın, bundan sonra stop edilebilir.
- Yoğun trafikte, 10 km/s hızın altında iken şanzımanı D'de yana ittirin, manuel moda alıp vitesi 1'e almanız yararlı olur, bu sayede kavramanın ömrü daha sağlıklı olur.
- Virajlı yollarda dikkat etmeniz gereken ayrı bir husus yok.
- Yokuşlarda da zaten şanzıman sizin ayağınızın gaza basma gücüne göre ideal devri ayarlayacaktır, araç 1.400 devirde turboyu devreye sokuyor, ama düşük hacimli motorun sağlığı açısından, 2.000 devir altında uzun süre yokuş çıkmanızı tavsiye etmem, ayrıca yokuş çıkarken şanzımanı S yani Spor moduna alabilirsiniz, biraz daha yüksek devir çevirerek yokuşu daha rahat çıkarsınız, DSG şanzıman sürekli en üst vites en düşük devir modunda ilerlemeye programlı olduğu için yokuş çıkarken Spora almanın zararı olmaz, aksine bence faydalı olur, hem motor boğulmaz.
Şimdiden hayırlı olsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 18 Ekim 2021; 21:46:3 >
-
En önemli şey, ışıkta vs beklerken frene iyice basın ki araba 1000 devirde yarı kavramada beklemesin rölanti devrine insin. Kavramaya en çok zarar veren şey bu çünkü. Autohold aktifse ve devreye girmişse yeterince basmışsınızdır zaten.
Bu arabada fren pedalı autohold aktif değilken debriyaj gibi çalışıyor yani hafiften arabayı götürebiliyor ama malum manuel arabada olduğu gibi burada da uzun süre yapılırsa sakıncalı o yüzden sadece park manevralarında kullanın dur kalk trafikte kullanmayın.
Bunun dışında yukarıda yazanlardan
a) Acayip yavaş dur kalk trafikte manuel mode alabilirsiniz ki araç 1'de kalsın boş yere vites değiştirmesin.
b) Parkederken önce ayak freni sonra şanzıman n modu sonra el freni sonra ayağınızı frenden çekip (ki yük el frenine binsin) sonra p modu.
Çok kısa süre bunların hepsine alışırsınız otomatiğe bağlar zaten. Bunlar sadece dsg için değil tüm çift kavramalı şanzımanlar için geçerli şeyler bu arada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Maxximum_ -- 18 Ekim 2021; 22:4:54 >
-
Aydınlatıcı bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Sağlıklı günler dilerim.
-
Bi şanzımanın patlamasın diye bu kadar detayı varsa, manuel alın bari.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Allah aşkına şehir efsanelerine itibar etmeyin.
Dsg kullanıyorum, hiç bir özel kullanım şekli yok. Aracım 135.000 kilometrede, istanbulda trafiğin kralında sürüyorum bir kere manuel kullanmadım.
Aracınıza binince çalıştırıp D'ye takın devam edin, parkedince de P'ye alıp el freni çekip evinize gidin bu kadar.
Başka hiç bir özel kullanımı yok.
Trafikte manuele falan almanıza gerek yok.
Parkederken önce el frenine yük bindirme fantazisi gibi şehir efsanelerine itibar etmenize de gerek yok.
Detaylı bilgi için lütfen bu iki videoyu izleyin.
https://www.youtube.com/watch?v=6aTu2oLtJ-U&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=i7rubrqTfag&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu kadar dikkat edecekseniz neden DSG alıyorsunuz?
P-D D-P. Bitti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence troll konu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
- Aracı çalıştırın d ye alın el frenini indirin gaza basın beklemeye gerek yok
- aracı durdurun p ye alın el frenini çekin arabadan inin
- her araçta olduğu gibi bakımlarını aksatmadan yapın trafik kurallarını riayet edin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çalıştırdıktan sonra ve stop etmeden önce 5 saniye civarı bekliyorum, fazlasına gerek yok bence.
Santimlerle ilerlenen bir trafik varsa veya özellikle yokuşta santimlerle ilerlenen bir trafiğe kalmışsam vitesi sağa ittirip manuel 1. viteste çıkıyorum.
Park ettiğim alan düz ise önce N'ye al sonra freni bırak kısmını önemsemiyorum fakat park ettiğim yer yokuşsa bunu yapıyorum. Önce N, sonra ayağı frenden çek, sonra tekrar fren ve P.
Çok güzel bir araç alıyorsunuz Golf 7 çok çok kaliteli bir üretim, 4 silindirli olması gerçekten ipek gibi çalışma demek.
En düşük vergi dilimi ile vergi ödeyeceksiniz ve bu da çok iyi bir şey.
Ayrıca ucuz yakıt kullanacak aracınız ve bu da çok güzel, malum artık mazot benzinden pahalı.
Kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
-
Aynı aracı kullanıyorum. Daha önce 1.6 turbo dizel kullanan biri olarak çok memnunum. Eğer daha önce otomatik kullanmadıysanız. Unutup da debriyaj sanarak fren pedalına basmayın diye sol ayağınızı belirli süre bağdaş kurar gibi katlayarak kullanabilirsiniz. Araç zaten size nasıl kullanmanız gerektiğini anlatır. Örneğin P ye almadan anahtarı kontaktan alamazsınız. Eğer autohold özelliği varsa durduğunuzda zaten gaza basana kadar araç hareket etmez. Yani ışıklarda sürekli frene basmanıza gerek kalmayabilir. Benim aracımda böyle. Durduğumda gaza basana kadar süre ne olursa olsun araç kendini ileri atmıyor.
Bir de sabah ilk çalıştırma da devir saati diğer araçlara göre çabuk düşer. Yani motor soğuk diye uzun süre yüksek rölanti de çalışmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 19 Ekim 2021; 12:14:36 >
En Beğenilen Yanıtlar

Allah aşkına şehir efsanelerine itibar etmeyin.
Dsg kullanıyorum, hiç bir özel kullanım şekli yok. Aracım 135.000 kilometrede, istanbulda trafiğin kralında sürüyorum bir kere manuel kullanmadım. Aracınıza binince çalıştırıp D'ye takın devam edin, parkedince de P'ye alıp el freni çekip evinize gidin bu kadar. Başka hiç bir özel kullanımı yok. Trafikte manuele falan almanıza gerek yok. Parkederken önce el frenine yük bindirme fantazisi gibi şehir efsanelerine itibar etmenize de gerek yok. Detaylı bilgi için lütfen bu iki videoyu izleyin. https://www.youtube.com/watch?v=6aTu2oLtJ-U&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=i7rubrqTfag&feature=youtu.be |
Bi şanzımanın patlamasın diye bu kadar detayı varsa, manuel alın bari.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X