Şimdi Ara

'-_-' ~ Gerçek Kahve Keyfi ~ '-_-'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
15.222
Cevap
629
Favori
625.113
Tıklama
Tüm Forumlar >> Hobi Forumları >> Yemek/Mutfak Bölümü >> '-_-' ~ Gerçek Kahve Keyfi ~ '-_-'
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2237 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sevenhillli

    @AlfredBorden , kardeş süt biraz bozukmuymuş ne :) yörsan olduğu için mi gerçi nescafeye bile süt koyuldugunda biraz 2. resimdeki gibi oluyordu ellerine sağlık afiyet olsun .
    @bozcan61 , french press en iyisi , ama kahven starbuckstan sumatra olsun , tadına doyamazsın . ama biraz pahalı olsun alırken yanında tall boy içecekte bedava içersin o an .

    arkadaşlar kapsüllü makinalar tamam iyi ama isteğe göre yapamıyorlar , ben bazen espresso solo içmek isterim bazen türk kahvesi bazen normal filitre tipi . o yüzdn kapsüllüler tam esnek değiller bence .

    Herneyse arkadaşlar size güzel bir içecek söliycm , bu kış aylarında güzel gidiyor . sıcak deil soğuk içecek yazın içtiğimiz starbucksta ki frep. espressonun az buzlusu . şimdi starbucksa gidilir , kasada ,

    -frep espresso tall
    -double shot
    -frep sosu ( hani fıs fıs bastıklarından ) tall boya 2 basıolar siz 1 isteyin .
    -double blender ( bi kaç kez daha dönüyor mikserde buzlar daha ufak oluo
    -en önemlisi kış ayları için buz koydukları küreğin yarısı kadar buz ( burası çok önemli yarım kürek buz yani )
    -tall bardağa kubbe kapak koydurup mikserden artan kahveyide üstüne ekletin .

    evt bunları yapın kesinlikle adamlar size tipe bak kıl mı bu filan diyebilirler ama unutmayın ki ,

    kahvenin de içiş yapısı vardır , öle gelip frep espresso ver diye olmaz . bu marketlerin yani kahve dükkanların amacıda bu bence , isteğe ve ölçeklere göre kahve yapabilmek.

    Karışımımı deneyen arkadaşlar lütfen yazsın , eminim çok beğeneceksiniz .


    tarifini verdigin kahvenin bi resmini gorseydik
    |
    |
    _____________________________
  • “Ey kendini insan bilen insan! Kendini oku… Yoksa hayvan ve camid hükmünde insan olmak ihtimali var.”




  • Yarbay
    2969 Mesaj
    buyrun arkadaşlar dikkat ederseniz üzerinde hiç yazı yok siyah mürekkep keçeli ile , özel yapım , şaka bi tarafa hepsi gerçek ve sizde yaptırın , kahve tutkunu iseniz , damağınızda ki espressoyu hissedeceksiniz . @maxell buyur bu arada

    _____________________________
    Portföy : % 100 SarıKız
    < Battlestar Galactica | Stargate Universe | Stargate Atlantis | X-Files | Fringe | The Walking Dead | '' V '' | The 4400 | FlashForward | 24 >
  • Er
    2 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar bende bir iki kelam edeyim. Kahve olayına yeni girdim üniversitedeyken granül kahve içerdim. starbucks falan derken filtre kahve olayına bende girdim.
    şimdilik ufaktan takılıyorum. ilk önce herkes gibi bende french press ile başladım. Çekirdeği metro dan almıştım rioba marka tabi pek tecrübem olmadığı için kokusu falan çok güzel gelmişti. sanırım kokular biraz yanıltıcı olabiliyor çok güzel kokan bi çekirdeğin tadı aynı randımanda olmuyor. ilk bu çekirdeği kullandım. rowenta marka emektar bi öğütücü varmış kayınvalidede onu aldım. esaslı bi aletmiş. Çekirdeği güzel çekiyor. Ben hep en iri tanelisinde çektiriyorum. Rioba marka çekirdekler kahveyle yeni tanışanlara güzel gelebilir ama sonraları beklentileri karşılamıyor. ikea mağzasında da çekirdekler vardı onlardan da aldım rioba dan iyiler fakat starbucks tan aldığım çekirdeklerdeki o kahve rahyasını pek alamadım. starbucks ı pek sevmem ama çekirdekleri güzel oluyor çekirdekleri de diğerlerine nazaran irice. Ben en çok starbucksın kenyasını sevdim. tchibo yu denemedim çok güzel diyeni de var sevmeyeni de var. segafredo ve lavazzayı deniycem bakalım onlar nasıl olacak. Tabi daha iyi bi kahve makinası aldığımda. şimdiki makinam biraz lallettan.





    _____________________________




  • Binbaşı
    1201 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sevenhillli

    buyrun arkadaşlar dikkat ederseniz üzerinde hiç yazı yok siyah mürekkep keçeli ile , özel yapım , şaka bi tarafa hepsi gerçek ve sizde yaptırın , kahve tutkunu iseniz , damağınızda ki espressoyu hissedeceksiniz . @maxell buyur bu arada



    yok bozuk süt değil o microfoam kıvamında süt gördüğün şu şekli vermeye çalıştım;

    latte art yani

    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1201 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mimarcihan

    Merhaba arkadaşlar bende bir iki kelam edeyim. Kahve olayına yeni girdim üniversitedeyken granül kahve içerdim. starbucks falan derken filtre kahve olayına bende girdim.
    şimdilik ufaktan takılıyorum. ilk önce herkes gibi bende french press ile başladım. Çekirdeği metro dan almıştım rioba marka tabi pek tecrübem olmadığı için kokusu falan çok güzel gelmişti. sanırım kokular biraz yanıltıcı olabiliyor çok güzel kokan bi çekirdeğin tadı aynı randımanda olmuyor. ilk bu çekirdeği kullandım. rowenta marka emektar bi öğütücü varmış kayınvalidede onu aldım. esaslı bi aletmiş. Çekirdeği güzel çekiyor. Ben hep en iri tanelisinde çektiriyorum. Rioba marka çekirdekler kahveyle yeni tanışanlara güzel gelebilir ama sonraları beklentileri karşılamıyor. ikea mağzasında da çekirdekler vardı onlardan da aldım rioba dan iyiler fakat starbucks tan aldığım çekirdeklerdeki o kahve rahyasını pek alamadım. starbucks ı pek sevmem ama çekirdekleri güzel oluyor çekirdekleri de diğerlerine nazaran irice. Ben en çok starbucksın kenyasını sevdim. tchibo yu denemedim çok güzel diyeni de var sevmeyeni de var. segafredo ve lavazzayı deniycem bakalım onlar nasıl olacak. Tabi daha iyi bi kahve makinası aldığımda. şimdiki makinam biraz lallettan.







    dostum benim bildiğim kadarı ile bu makineler kahveyi pek homojen öğütemiyor sözen marka el değirmenlerini bilirsin belki bunların yerine onu öneriyorlar,

    kahve konusuna gelince kahvenin markasından niteliğinden çok ( robusta olmaması şartıyla ) tazeliği daha önemli yani kahve kavrulduktan 30 gün sonra bayatlıyor öğütülmekten hiç bahsetmiyorum bile çünkü öğütülmüş kahve 1 günde bayatlıyor, bu yüzden aldığın paketlerin üzerinde kahvelerin kavrulduğu tarihlere dikkat et yada günlük kavuran yerlerden almaya çalış.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    512 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: iapetosster

    quote:

    Orijinalden alıntı: stanleykubrick

    Bir de başka firmaların da kapsül yapmasına izin verip fiyat rekabeti oluşsa... ama tabii ticari olarak böyle bir şey yapmıyorlar.


    Hocam piyasada bir sürü kapsül kahve var.
    Başka marka başka makinay olmuyor mu, onu mu demk istediniz?
    Öyleyse eğer kötüymüş. Belçikadaki yeğenimde vardı nespresso hayran kalmıştım.
    Bu arada pad kahve (sallama çay gibi) makineleri de var. Bunlar hakkında bilginiz var mı?

    Nespresso makinesi için Nespresso'nun, Tchibo makinesi için Tchibo'nun kapsüllerini kullanmak zorundasınız. Boyutları farklı. Birbirlerine uymuyorlar. Ayrıca uyanını 3. parti olarak üretmek de yasak...

    pad kahveler hakkında ise bilgim yok.
    daha önce saeco markasının klasik espresso makinelerinden ucuz bir modelini kullanmıştım. (mediamarkt'tan almıştım ilk dönemlerinde) Her seferinde mekanizmayı temizlemek gerekiyor o tür
    makinelerde. pad kahveler temizlik işini kolaylaştırıyor ama tahminim lezzeti bozuyordur.
    |
    |
    _____________________________
    Bütün zamanların en iyi filmi:
    2001: a space odyssey !
    "unutmayın; en kötü filmin bile iyi bir on dakikası vardır."




  • Yüzbaşı
    512 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bozcan61

    quote:

    Orijinalden alıntı: hcicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozcan61

    şimdi öğrenci işi çözülebilir düzdün bir kahve yok mudur? İlla makine mi lazım :(

    arkadaşım bende uzun zamandır bu kahve merakım için kısa zaman önce geçtim ve kendime uygun fiyatlı bir makine ve bir arkadaşın tavsiyesi üzerine de french press alara kgirdim, şöyle diyeyim eğer şimdi kendi yaptığım kahve neyse bu çözünebilir kahveler neydi ? :) sana tavsiyem bu japon pazarlarında genelde bitki çayı makinesi diye bilirler bi french press al internette 10 TL'ye bile var, ve nescafeden daha ucuza gelir tabi starbucks dan almazsan kahveyi ben kahve dünyasından aldım, ama tchibo yu da çok methediyorlar kısmet olursa kısa zaman sonra onu da deyeneceğim.

    french press çok basit bişeymiş ya :) ben bi bakıyım

    Arkadaşlar, french press iyidir hoştur ucuzdur. Lakin kahvenin üzerine sıcak su koyup, olmasını beklerken bir yandan da kahve soğumuyor mu, doğrusu o benim hiç hoşuma gitmiyor. Bütçeniz uygun olduğunda en ucuzundan bir filtre kahve makinesine geçiş yapmanızı tavsiye ederim.

    Kanımca; French press, bitki çayı yapmak için daha ideal bir alet : )
    |
    |
    _____________________________
    Bütün zamanların en iyi filmi:
    2001: a space odyssey !
    "unutmayın; en kötü filmin bile iyi bir on dakikası vardır."




  • Yarbay
    5004 Mesaj
    katılıyorum. french press kahveyi soğutuyor. ucuz makineler de çok sıcak kahve yapamıyor ama french press çok daha fazla soğutuyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2778 Mesaj
    French presste kahveyi hazirlamadan once hazneye kaynar su ekleyip isitabilirsiniz, epresso hazirlarken fincani isitmak gibi dusunun.

    Gerci ben de makine aldiktan sonra pressin yuzune bakmadim o da ayri:)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4153 Mesaj
    Herkese selamlar bir kahve öğütücü alayım diyorum;

    Premier

    Kullanan var mıdır?İş görür mü? Şu ara kampanyadan bişey alıp 30Tl kazanıp onu da bunla kullanayım dedim de
    _____________________________
    CANON 600D # EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS2/50 mmF1.8 /Sony Xperia Z2




  • Yarbay
    2969 Mesaj
    Biraz renk gelsin diyorum ve yazdna bir resim paylaşıyorum ( tabi ki kendi çekimim )

    |
    |
    _____________________________
    Portföy : % 100 SarıKız
    < Battlestar Galactica | Stargate Universe | Stargate Atlantis | X-Files | Fringe | The Walking Dead | '' V '' | The 4400 | FlashForward | 24 >
  • Yarbay
    3059 Mesaj
    Merhaba Arkadaşlar

    İtalyadan satın almak için tam otomatik bir espresso makinesi arıyorum. Tavsiyeniz var mı?

    Bütçe 500 euroya kadar
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3495 Mesaj
    ben delonghi'den yanayim,ECAM 23.210.B kullaniyorum,harika espresso hazirliyor,bakimi temizligi cok kolay,cappuccino'su cok guzel ama sut kopurtucu ucun temizligi bezdirici,niyetten vazgecirtiyor.
    yinede bu delonghi'leri bulabilirsen cappuccinoda temizlikle sorun yasamazsin magnifica ESAM 2600 - magnifica S ECAM 21.110.S fiyatlari biraz daha ucuz ve hepsinin mekanizmalari ayni,zaman saatleri yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arel.gr -- 16 Mayıs 2013; 17:13:38 >
    |
    |
  • Yarbay
    2969 Mesaj
    Starbucksta burda daha onceden yazdigim formulu deneyen oldu mu ? Denemediyseniz deneyin feccciii saglamm oluyorr



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Portföy : % 100 SarıKız
    < Battlestar Galactica | Stargate Universe | Stargate Atlantis | X-Files | Fringe | The Walking Dead | '' V '' | The 4400 | FlashForward | 24 >
  • Binbaşı
    1692 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar,

    Konu süper çoğunu okudum.
    Yararlı birçok bilgi var.

    Ben uzun zamandır bosch marka filtre kahve makinesi kullanıyorum. (Filtre kahve için)
    Zamanın da eski bir kenwood makinem vardı ondaki plastik filtre ye kağıt filtre koyup içiyordum ancak pek hoşuma gitmiyordu.
    Şimdi kullandığım bosch ta altın kaplama filtre var (goldfilter) buna şimdiye dek hiç kağıt filtre koymadım.
    Tchibo dan brazil mild alıyorum tadı kıvamı hoşuma gidiyor ancak son bardaklarda çok az da olsa telve görüyorum.

    Sizde bu durum normal mi? Kağıt filtre kullansam kahvenin tadına nasıl bir etkisi olur?
    Kağıt filtre yerine öğütücü alıp telve kalmayacak şekilde kendim mi öğüteyim?
    _____________________________
  • Er
    1 Mesaj
    Valla ben taze çekilmiş kahveden vaz geçemiyorum tek tutkum bu
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    94 Mesaj
    Arkadaşlar bende daha önce bu konudaki yorumlar ve bilgiler ışığında hem makine ve hem de french press aldım. makine de felix aldım tabi durumu biliyordum ısıtıcısı olmadığı için sıkıntı oluyor.
    Bununla birlikte bir kaç sayfa öncesinde de biz bu konuda biraz fikir alışverişi yapmıştık arkadaşlarla şimdi kahve makinası iyi hoşta ortalama bir filitre kahve makinası 100 TL ancak onda da eğer 1-2 fincan kahve lazımsa bir sürü tantana ve para bağlıyorsun o açıdan french press güzel tabi önce camı ısıtmalı akabinde fincanlarda biraz ısıtıldığında bence gayett sıcak oluyor hatta felix'e göre daha sıcak oluyor, bide felix gibi ucuz makinalar sanki kahveyi tam demleyemiyor bir de plastik olması da ayrı bir sıkıntı. bu sebeple kalabalık aileler veya haneler için makine almak güzel çünkü bir demlemeden sonra 20-25 dakika içinde tüketilmesi gerekir bu sebeple de israf ve para kaybı sebebidir. Bu sebeple eğer yeni başlayan kahve alışkanlığı veya 1-2 fincan kahve ihtiyacı olan ortamda iseniz french press gerçekten çok güzel bir icat. Saygılar.
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1018 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_eee

    Herkese selamlar bir kahve öğütücü alayım diyorum;

    Premier

    Kullanan var mıdır?İş görür mü? Şu ara kampanyadan bişey alıp 30Tl kazanıp onu da bunla kullanayım dedim de

    bende var .ancak her tarafı aynı öğütmediğinden midir nedir kahveler istediğim gibi köpüklü çıkmıyor. delonghi öğütücüye de 100 küsür verip benzer sonucu almak var.
    valla en iyisi arçelik telve alıp 100gr lık mehmet efendi kahveyle işin keyfine uğraşmadan bakmak. espresso masraflı ve çoğunlukla evde beklenen tatmini alamadığımız kahveler anlamına gelmeye başladı bana.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    307 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: yilmazeest

    Merhaba arkadaşlar,

    Konu süper çoğunu okudum.
    Yararlı birçok bilgi var.

    Ben uzun zamandır bosch marka filtre kahve makinesi kullanıyorum. (Filtre kahve için)
    Zamanın da eski bir kenwood makinem vardı ondaki plastik filtre ye kağıt filtre koyup içiyordum ancak pek hoşuma gitmiyordu.
    Şimdi kullandığım bosch ta altın kaplama filtre var (goldfilter) buna şimdiye dek hiç kağıt filtre koymadım.
    Tchibo dan brazil mild alıyorum tadı kıvamı hoşuma gidiyor ancak son bardaklarda çok az da olsa telve görüyorum.

    Sizde bu durum normal mi? Kağıt filtre kullansam kahvenin tadına nasıl bir etkisi olur?
    Kağıt filtre yerine öğütücü alıp telve kalmayacak şekilde kendim mi öğüteyim?

    aynen bende sinbo scm 2917 var sözen değirmenle kendim çekiyorum ama dibinde telve gibide değil yeterli kalınlıkta bile olsa kahve parçaçıkları var. Tadını bozmuyor ama hani son bardakta dibini bırakıyorum mecbur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurr007 -- 16 Mart 2013; 9:52:36 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4153 Mesaj
    Ben öğütücüyü kağıt filtreye göre kullanacağım. Sorun yaratır mı o premier
    |
    |
    _____________________________
    CANON 600D # EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS2/50 mmF1.8 /Sony Xperia Z2
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
haberler
Mobilya Takımları
SEO
son dakika
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,031
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.