Şimdi Ara

Gerçek Bir Spor Araba 4 Çeker mi olmalı arkadan itiş mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
12.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar soru açık ve net...

    mesela sallıyorum ; gtr 35 mi daha zevk verir porsche gt3 mü ? gibi ?

    + bir de 4 çeker in arkadan itişe göre fazla yakıt yediğini duymuştum doğru mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi handsome bob -- 9 Ocak 2010; 14:54:37 >



  • Eğer yarışta 1. olmak istiyorsan aracın 4 çeker olmalı,ama keyif için aracı kullanacağım dersen arkadan itiş olmalı.Bana göre olay böyledir.Ben şuan bir spor araç alacak olsam arkadan itişi tercih ederim,amacım sokakta yada pistte yarışmak değil,kullanırken zevk almak çünkü
  • Bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir bence. Yanlamak istiyosan arkadan itiş alırsın , daha iyi yol tutuş istiyosan 4 çeker alırsın.(Her 4 çeker, arkadan itişli araçtan iyi yol tutar diyemem ama 4 çeker araçların karakteristik özellikleri yol tutuşunu max. seviyeye çıkarır).

    Benim için onemli olan tabiki araçtan zevk almak. 1-2 saniye o kadar onemli değil sonuçta pistte kullanmayacağım. O yuzden arkadan itiş tercih ederdim.
  • Önden çekmeyeni makbul.
  • tabiki de RWD bir araba 4WD arabaya göre daha zevklidir ve spor araba RWD olmalıdır.
  • Mesela sallama.
  • Zevk için arkadan çekiş,yarış ve güvenlik için dört çeker.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kesinlikle arkadan itiş olmalı...


    Safkan sporcuların hepsı arkadan itişlidir.

    Porsche GT2-GT3
    Ferrari F430
    Lamborghini lp560-2

    4 çeker sıstemler daha ıyı yol tutus saglasaydı F1 araçlarının hepsi 4 çeker olurdu

     Gerçek Bir Spor Araba 4 Çeker mi olmalı arkadan itiş mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ATTRACTION -- 9 Ocak 2010; 17:34:44 >
  • 230 hp ye kadar FWD
    230-450 RWD
    450+ 4wd
  • cevap açık ve net:SUBARU
  • Bildiğim kadarıyla Ferrari 4 çekere geçmek üzere, Lamborghinin ise top modeli Reventon bile AWD

    bunun yanında bildiğim kadarıyla Porschenin GT3 RS i AWD, Bugatti Veyron AWD ve daha niceleri 4 çeker

    Belli güçlerden sonra Savaş Paşaoğlunun görüşlerinede dayanarak AWD olması gerekliliğini düşünüyorum

    Yüksek hızlarda bir nebze düşüş nedeni olsada bu günümüzde artık elektronik güç dağılımı sayesinde

    sürekli 4 çekiş yerine ön ve arkaya gidicek gücü değişken bir şekilde dağıtan sistemler mevcut.

    Porsche ve BorgWarner 2008 yılında güzel bir AWD sistemi geliştirdiler meyvasınıda yiyorlar

    Buna karşın Porsche GT gibi arkadan çekiş güçlü araçlarda mevcut McLaren F1, Saleen S7, Ferrari Enzo, Koenigsegg CC gibi

    Midengine RWD araçlarda bulunmaktadır. Dolayısıyla arkadan itiş veya 4 çeker spor araçlar sanırım herzaman olucaklar.

    Ama gelicekte elektrik motorlarının kullanılıcağınıda gözetirsek 4 çeker spor araçlar sanırım revaçta olucaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UrbanRacer

    Bildiğim kadarıyla Ferrari 4 çekere geçmek üzere, Lamborghinin ise top modeli Reventon bile AWD

    bunun yanında bildiğim kadarıyla Porschenin GT3 RS i AWD, Bugatti Veyron AWD ve daha niceleri 4 çeker

    Belli güçlerden sonra Savaş Paşaoğlunun görüşlerinede dayanarak AWD olması gerekliliğini düşünüyorum

    Yüksek hızlarda bir nebze düşüş nedeni olsada bu günümüzde artık elektronik güç dağılımı sayesinde

    sürekli 4 çekiş yerine ön ve arkaya gidicek gücü değişken bir şekilde dağıtan sistemler mevcut.

    Porsche ve BorgWarner 2008 yılında güzel bir AWD sistemi geliştirdiler meyvasınıda yiyorlar

    Buna karşın Porsche GT gibi arkadan çekiş güçlü araçlarda mevcut McLaren F1, Saleen S7, Ferrari Enzo, Koenigsegg CC gibi

    Midengine RWD araçlarda bulunmaktadır. Dolayısıyla arkadan itiş veya 4 çeker spor araçlar sanırım herzaman olucaklar.

    Ama gelicekte elektrik motorlarının kullanılıcağınıda gözetirsek 4 çeker spor araçlar sanırım revaçta olucaktır.



    911 GT3 ve 911 GT3 RS arkadan itiş Berk'cim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Kesinlikle arkadan itiş olmalı...


    Safkan sporcuların hepsı arkadan itişlidir.

    Porsche GT2-GT3
    Ferrari F430
    Lamborghini lp560-2

    4 çeker sıstemler daha ıyı yol tutus saglasaydı F1 araçlarının hepsi 4 çeker olurdu

     Gerçek Bir Spor Araba 4 Çeker mi olmalı arkadan itiş mi ?



    F 1 de kurallardan dolayı ; 4 çeker F1 araçı yarışa giremez.





  • AWD ve RWD araçların her ikisi de ayrı ayrı zevk verir

    AWD kalkışta sağladığı avantajla

    RWD ise pistteki kesin üstünlüğü ile . . .

    Nissan GTR R35'i bile RWD'ye çevirmek için uğraşıyorlar niye ?

    Onlarda pistte RWD GTR'ın çok daha iyi sonuç vereceğini biliyor
  • Sürüş zevki istiyorsan kesinlikle arkadan itiş.. Virajları hafifcede olsa, sınırlardada olsa yan olarak almak kadar tatlı bir duygu olamaz.. Fakat en iyi yol tutuşu, viraj kabiliyeti ve tekerleklerde çekiş kaybı yaşamadan ( patinaj, roll vs. durumlar olmadan ) hızlanmak için, kanımca 4 çeker.. Aracı biraz ağırlaştırsa bile, öne ve arkaya dengeli güç paylaşımı yapabilen yeni nesil 4x4 sistemleri hemen hemen her şartda diğerlerine göre avantajlı olacaktır diye düşünüyorum..

    Şuan alacağım araçda seçim şansım olsaydı arkadan itişi veya öne ve arkaya kendi isteğim doğrultusunda çekişi dağıtabileceğim bir sistemi tercih ederdim.. Fakat bence gerçek bir spor araba 4x4 olmalı.. Bkz: Bugatti Veyron 16.4
  • iyi ayarlanmış bir arkadan itiş, dört çeker kadar iyi yol tutar. bana kalırsa arkadan itiş kandır candır


    dikkat ederseniz pist yarış araçlarının düyük çoğunluğu arkadan itişli olur. ralli araçları 4 çekerdir; çünkü o yarışlarda yol özellikleri çok büyük değişkenlik gösterdiğinden 4 çeker kendisini daha kolay adapte edebilir, ki o yarışlarda bile %50 ön %50 arkaya güç iletimi yapılmaz, arka ağırlıklı bir güç aktarımı söz konusudur. alfalt yarışları ise öyle değildir. pist özellikleri değişkenlik göstermediğinden ön tekerleklere güç aktarımı ile müdahale etmeye gerek kalmıyor. arka tekerlekler arasındaki güç dağılım oranı telefi ediyor o kayıpları. üstelik 4 çekerin getirdiği ağırlık artışından, sistem karmaşıklığından ve sistem kayıplarından da kurtulmuş oluruz.

    4 tekerden çekiş her durumda ilk kalkışta güç çok iyi yere aktarılır. bu durumu arkadan itişli araçlarda iyi bir pilotaj ile dengelenebilir.

    virajlarda ise virajın iç ve dış taraflarındaki sürtünme katsayısı farkı ciddi derecede olmadığı sürece veya viraj apeksinde gaz köklenmediği sürece (ki bu durum hiçbir zaman tavsiye edilmez) arkadan itişin ciddi bir dezavantajı olmaz.




  • Hızın karesiyle doğru orantılı olarak artan Lateral Acceleration,viraj içindeki bir aracın lastiğinin optimum çizgisini kaybetmeden dayanabileceği maksimum yanal ivmedir ve aracın yol tutuşunun ne kadar olduğunu gösterir. Ne kadar yüksek değerlere çıkabiliyorsa,o kadar iyi yol tutuyordur demektir. Ferrari f430 gibi supersport bir otomobilin çıkabileceği maksimum deger Nurburgring deki verilere göre 1.3 g civarındadır ve normal bir insanda 5 g'lik bir ivme bilinç kaybı oluşturabilir(G-LOC).Formula 1 in en uzun sert sürekli virajı İstanbul Park 8. virajıdır.2006 yılında kaydedilen değerlere göre,f1 otomobilleri 4 köşeden oluşan bu virajı 7 saniyede 190 derece yön değiştirerek 265- 285 km/h arasında 4,5 5,5 g gibi bir g-force a maruz kalarak döndüler.

    Benim yol tutuşuna en fazla hayran kaldığım araç ,Nurburgring de piste giren "Pagani Zonda F" gibi extreme bir supersport car daki gibi 1.4 g peak değerine sahip bir touring car olan "E46 BMW M3 CSL". Zaten bu pistte, 360 hp gücündeki 4 kişilik bir touring aracın 7.50 gibi bir süreye imza atabilmesinin başka nasıl bir açıklaması olabilir ki?e46 m3 csl nin kimlerin üstünde olduğunu araştırdığınızda, göreceksiniz ki bazen pistlerde bile 4WD ye gerek kalmıyor.

    Ayrıca ön çeker bir araç olan Honda Civic Type R daki 1.1 g lik değer hiç yabana atılır cinsten değil.Focus Rs ve Megane R26R nin daha iyi değerler vereceğine inanıyorum.
    Subaru Impreza STI 2004 ise 1.2 g lik bir değere sahip.
    Ya da başka bir 4wd olarak Audi RS4 Mk2 1.25 g lik değerlere çıkabilmiş.

    Ben asıl olarak bir touring aracın(e46 m3 csl),sadece performans sunması için 10 kat daha fazla para harcanan bir supersport araçtan daha güzel performans verdiğini gösteren bir video koymak isterdim ancak bulamadım.Bunun yerine kendinden yaklaşık 150 hp güçlü abisini nasıl zor durumda bıraktığını anlatan bir video veriyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=mhKCbS-Df7Q




  • Valla bu güne kadar gerçekten performanslı bir arkadan çekiş veya AWD kullanmadım, onun için hangisi daha iyi hissettirir bilemiyorum, fakat bu işin üstadları herzaman gerçek sürüş zevkini arkadan çekişle aldıklarını söylerler.

    Evet belki Bugatti Veyron kağıt üstünde ve pistte birçok aracı geçebilir fakat sürüş zevki ve aracın verdiği his sayısal olarak ifade edilebilir birşey değildir, zannediyorum ki birçok insan Ferrari F430'u veyrona tercih eder.

    Bununla ilgili olarak bence en tarafsız otomobil programı(biraz ingiliz milliyetçiliği hariç) olan top gear'dan birçok güzel test ve karşılaştırma videoları bulabilirsiniz adamlar kağıt üstündeki verileri değil bizzat hissettiklerini aktarıyorlar.

    SeLiM_50 bencede M3 CSL süper araçtır, fakat hakikaten safkan supersport'ların yerini tutmaz(tabiki fiyat performans olayı müthiş).

    Mesela youtube'da "M5 vs F430 top gear" diye arat aradaki farkı görürsün, maalesef işyerinden youtube yasak olduğu için link veremiyorum kusura bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: UrbanRacer

    Bildiğim kadarıyla Ferrari 4 çekere geçmek üzere, Lamborghinin ise top modeli Reventon bile AWD

    bunun yanında bildiğim kadarıyla Porschenin GT3 RS i AWD, Bugatti Veyron AWD ve daha niceleri 4 çeker

    Belli güçlerden sonra Savaş Paşaoğlunun görüşlerinede dayanarak AWD olması gerekliliğini düşünüyorum

    Yüksek hızlarda bir nebze düşüş nedeni olsada bu günümüzde artık elektronik güç dağılımı sayesinde

    sürekli 4 çekiş yerine ön ve arkaya gidicek gücü değişken bir şekilde dağıtan sistemler mevcut.

    Porsche ve BorgWarner 2008 yılında güzel bir AWD sistemi geliştirdiler meyvasınıda yiyorlar

    Buna karşın Porsche GT gibi arkadan çekiş güçlü araçlarda mevcut McLaren F1, Saleen S7, Ferrari Enzo, Koenigsegg CC gibi

    Midengine RWD araçlarda bulunmaktadır. Dolayısıyla arkadan itiş veya 4 çeker spor araçlar sanırım herzaman olucaklar.

    Ama gelicekte elektrik motorlarının kullanılıcağınıda gözetirsek 4 çeker spor araçlar sanırım revaçta olucaktır.



    911 GT3 ve 911 GT3 RS arkadan itiş Berk'cim.


    Doğru diosun Onur'cum yanlış yazmışım GT3 RS i RWD




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmanbaris

    Valla bu güne kadar gerçekten performanslı bir arkadan çekiş veya AWD kullanmadım, onun için hangisi daha iyi hissettirir bilemiyorum, fakat bu işin üstadları herzaman gerçek sürüş zevkini arkadan çekişle aldıklarını söylerler.

    Evet belki Bugatti Veyron kağıt üstünde ve pistte birçok aracı geçebilir fakat sürüş zevki ve aracın verdiği his sayısal olarak ifade edilebilir birşey değildir, zannediyorum ki birçok insan Ferrari F430'u veyrona tercih eder.

    Bununla ilgili olarak bence en tarafsız otomobil programı(biraz ingiliz milliyetçiliği hariç) olan top gear'dan birçok güzel test ve karşılaştırma videoları bulabilirsiniz adamlar kağıt üstündeki verileri değil bizzat hissettiklerini aktarıyorlar.

    SeLiM_50 bencede M3 CSL süper araçtır, fakat hakikaten safkan supersport'ların yerini tutmaz(tabiki fiyat performans olayı müthiş).

    Mesela youtube'da "M5 vs F430 top gear" diye arat aradaki farkı görürsün, maalesef işyerinden youtube yasak olduğu için link veremiyorum kusura bakmayın.

    Ben zaten mesajımı sadece nurburgrindeki tur zamanlarına ve gps datalarına göre yazdım.M3 csl ye gelince,benim gibi bir spor araçtan ilk başta performans bekleyen biri parasını gidip sadece düzlükte hızlı gidebilen araçlara yatırmaz.Tabiki bi ferrariyle m3 ün sürüş keyfi farklıdır.Benim zaten bahsettiğim konu ferrarinin sürüş dinamiklerinin m3 csl den iyi ya da kötü olması değil. Benim bahsettiğim konu 4 kişilik bir aracın performansının supersport 2 kişilik bir araca ne kadar yakın olabileceği ile ilgiliydi.Yukarda bunun dışında anlatmak istediğim birşey yoktu.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.