Şimdi Ara

Geleceğin otomatiği tork konvertörlüler mi çift kavramalılar mı? Ya da elektrikli araçlar mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
9.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • areels kullanıcısına yanıt
    400km dediğiniz Almanya otobanında 2 saat. Sonra 1-2 saat yine şarj lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    SAMSUNG GALAXY S6 ve S6 EDGE KULLANICILAR KULÜBÜ
    <<<Samsung Galaxy S3 i9300 Yazılım-Kamera Ana Konu>>>
    Samsung Galaxy S6 G920F Android MM 6.0.1- Galaxy S5 G900F Android MM 6.0.1 Stok, Galaxy S4 i9500 MM, Galaxy S3 i9300(Stock +Viper Sound Mod)
    i7 2600K @4.5GHz@1.340V
    + Asus P8P67 Pro+ MSI Gaming X GTX 1070Pascal
    +Corsair Vengeane 16GB 1600 CL10+Samsung 840 Evo 120GB SSD+Crucial MX300 750GB SSD+3xHD103SJ(2xraid0+1xDepo)+Corsair HX850i Digital PSU + HAF X+Asus VE247H
    + Logitec G430 + G502
    “We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star. But we can understand the Universe. That makes us something very special.” -Stephen William Hawking
  • Almanya başta olmak üzere çeşitli ülkeler ve ABD'nin çeşitli eyaletleri 2050 yılında petrol yakıtlı motorları kullanmayacaklarını beyan etmişken ve Toyota gibi çeşitli üreticiler bu kararı destekleyip şimdiden çalışmalara başlamışken artık orta vadede vites diye birşeyin hayatımızdan çıkacağını kabul etmek gerekir.

    Ayrıca ilk mesajda belirtilen robotize vitesler için söylenen ekonomik değil ibaresini düzeltek gerekir. Kendi kullandığım aracın vitesi manuelinden çok daha ekonomik bir sürüş sağlıyor.
    _____________________________
  • Gelecek tork konvertörlü şanzımanların. Şu an ZF ve Aisin bu konuda harika işler çıkarıyor. Bu markaların yeni nesil şanzımanlarını kullanıp da çift kavrama arayan insan olduğuna inanmıyorum ben.

    Çift kavrama yarı otomatikler ise üst düzey spor otomobillerde her zaman güncelliğini koruyacak. Ki ait olduğu yer de bu sınıf. Günlük hayatta çift kavramaların modern tork konvertörlü seçenekler karşısında en ufak bir avantajı yok. Ha çift kavrama bi kaç milisaniye daha hızlı. Bu durum çok önemliyse ekstra beş haneli meblağlar ödeyerek bu şanzımanlara yönelebilirsiniz.

    Ekonomi konusunda eski nesil tork konvertörlü şanzımanların yeni nesiller ile alakası yok. Hem aktarım hem de tüketim konusunda yeni tork konvertörlü şanzımanlar çift kavramaların gerisinde kalmıyor. Sorunsuzluk konusuna ise hiç girmiyorum.

    Bu arada robotize şanzımanların ekonomik olmadığını nereden çıkardınız? Robotize şanzımanların hem ilk alım maliyeti neredeyse sembolik düzeyde hem de yürütme maliyeti ve tüketim konusunda manuel şanzımandan farklı değil.

    Kısıtlı bütçe için en ideal otomatik şanzıman olur kendisi.

    Kısacası kısıtlı bütçe için robotize, yeterli bütçe ve binek otomobil için tork konvertörlü, spor otomobiller içinse çift kavrama en ideal seçim olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 18 Şubat 2016; 12:36:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Gelecek tork konvertörlü şanzımanların. Şu an ZF ve Aisin bu konuda harika işler çıkarıyor. Bu markaların yeni nesil şanzımanlarını kullanıp da çift kavrama arayan insan olduğuna inanmıyorum ben.

    Çift kavrama yarı otomatikler ise üst düzey spor otomobillerde her zaman güncelliğini koruyacak. Ki ait olduğu yer de bu sınıf. Günlük hayatta çift kavramaların modern tork konvertörlü seçenekler karşısında en ufak bir avantajı yok. Ha çift kavrama bi kaç milisaniye daha hızlı. Bu durum çok önemliyse ekstra beş haneli meblağlar ödeyerek bu şanzımanlara yönelebilirsiniz.

    Ekonomi konusunda eski nesil tork konvertörlü şanzımanların yeni nesiller ile alakası yok. Hem aktarım hem de tüketim konusunda yeni tork konvertörlü şanzımanlar çift kavramaların gerisinde kalmıyor. Sorunsuzluk konusuna ise hiç girmiyorum.

    Bu arada robotize şanzımanların ekonomik olmadığını nereden çıkardınız? Robotize şanzımanların hem ilk alım maliyeti neredeyse sembolik düzeyde hem de yürütme maliyeti ve tüketim konusunda manuel şanzımandan farklı değil.

    Kısıtlı bütçe için en ideal otomatik şanzıman olur kendisi.

    Kısacası kısıtlı bütçe için robotize, yeterli bütçe ve binek otomobil için tork konvertörlü, spor otomobiller içinse çift kavrama en ideal seçim olur.

    Robotize şanzımanların ekonomik olmadığı bilgisi başka bir arkadaştan alıntı. Gerekli düzeltmeyi ilk mesajda yaptım.
    _____________________________




  • http://m.carlist.my/news/2015-bmw-2-series-active-tourer-218i-launched-malaysia-rm219k/10165

    Evet hocam.

    The transmission is a new six-speed torque converter automatic, sourced from Aisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2014 Skoda Octavia 1.6 TDI Optimal 105 HP
    2014 Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo 140 HP
  • Steptronic şanzıman ZF firmasından alınma demiştiniz önceki mesajınızda.
    _____________________________
  • Manuel den devşirme yarı otomatik(tek-çift) araçların istkrarlı bir durum sergileyemediği orta da.

    Bence yeni nesil tork konvertörlü tam otomatiklere dönüş olacak.
    Bir daha ki araç alımın da önceliğimi yeni nesil tork konvertörlü tam otomatik araçlara vermek niyetindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2025 MİNİ COUNTRYMAN E - SLATE BLUE.
    2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Mercedes 7g-tronic hakkında yanlış bilgiler veriliyor.

    7g-tronic'in hem tork konvertörlü, hem de çift kavrama modelleri var.

    A, C serilerindeki 1.5 CDI, 1.6 CDI modellerindeki 7g-tronic çift kavramadır.

    Benzinli modeller olan 1.6 CGI + 7g-tronic'teki ise tork konvertörlüdür.

    Burada bir yanlış vardır. Mercedes'in bütün 7g-tronic şanzımanları tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlardır.

    Çift kavrama olan şanzımanın adı 7g-dct7 ' dir.

    Ayrıca konunun başında verilmiş bilgiler saçmalık, bugün modern tork konvertörlüler son derece hızlıdırlar. Gayet de güzel bozulurlar ama ömürleri yüksektir. Ayrıca dsg'nin milyon tane modeli var 750nm tork üzeri güce dayananları r8'de kullanılıyor. Körlemesine yazı yazmayalım, paylaşmayalım...

    Yanlış olduğuna inandığın şeyleri daha kibar bir şekilde ifade edemez misin? Klasik vag çocukları çift kavramalıları aklınca eleştirtmeyecek ya hırçınlık ondan işte.

    Bir kere bu konuda aklı başında hiç kimsenin itiraz edemeyeceği husus şudur ki: Tork konvertörlüler sorunsuzlukları ile meşhurdur. Sen bu konuda ne dersen de beyhudedir.

    Gelelim çift kavramalılara. Yazızının başında saçma olan hiçbir şey yok. Çift kavramalıların genelinin (yani kuru kavramalılar) sorunlu olduğu sağır sultanın bile duyduğu bir gerçek. Yağlı olanları ise nispeten daha dayanıklı ve sorunsuz olmakla birlikte yine de bir tork konvertörlü şanzıman sorunsuzluğuna erişememişlerdir. Ayrıca kaçımız bu şanzımanın kulanıldığı arabalara binebiliyor söyler misin?

    Konunun da amacı hangisinin yaygınlaşacağı ile ilgili olarak bir öngörüde bulunabilmek, bunun etrafında sohbet etmek. Fanlığın alemi yok.

    Şu vagçılar konuyu sabote etmese de konu amacına ulaşabilse.

    Kibarlık rolü yapıp da insanları "vagcı" "fan" diye yaftalaman ayrı komik olmuş.

    Yazı neden mi saçma?

    1. dsg 250nm'te kadar dayanıyor denmiş. Yok öyle birşey dsgnin 9'ya yakın modeli var 250nm'a dayananı da var, 500'e de 850'ye de. Bilmeyip yazıyı okuyan bir tane dsg var o da 250nm 'a dayanıklı zanneder.

    2. Tork konvertörlüler ömürlüktür araba kadar gider denmiş yanlış. Tork konvertörlülüer en dayanıklı şanzımanlardandır ancak onlar da bozulurlar tamir hatta komple değişim gerektirirler. Bu yeni sistemlere göre çok daha uuzn bir aralıkta gerçekleşsede aracın ömrü kadar gider, hiç bozulmaz diye birşey yoktur.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Gelecek tork konvertörlü şanzımanların. Şu an ZF ve Aisin bu konuda harika işler çıkarıyor. Bu markaların yeni nesil şanzımanlarını kullanıp da çift kavrama arayan insan olduğuna inanmıyorum ben.

    Çift kavrama yarı otomatikler ise üst düzey spor otomobillerde her zaman güncelliğini koruyacak. Ki ait olduğu yer de bu sınıf. Günlük hayatta çift kavramaların modern tork konvertörlü seçenekler karşısında en ufak bir avantajı yok. Ha çift kavrama bi kaç milisaniye daha hızlı. Bu durum çok önemliyse ekstra beş haneli meblağlar ödeyerek bu şanzımanlara yönelebilirsiniz.

    Ekonomi konusunda eski nesil tork konvertörlü şanzımanların yeni nesiller ile alakası yok. Hem aktarım hem de tüketim konusunda yeni tork konvertörlü şanzımanlar çift kavramaların gerisinde kalmıyor. Sorunsuzluk konusuna ise hiç girmiyorum.

    Bu arada robotize şanzımanların ekonomik olmadığını nereden çıkardınız? Robotize şanzımanların hem ilk alım maliyeti neredeyse sembolik düzeyde hem de yürütme maliyeti ve tüketim konusunda manuel şanzımandan farklı değil.

    Kısıtlı bütçe için en ideal otomatik şanzıman olur kendisi.

    Kısacası kısıtlı bütçe için robotize, yeterli bütçe ve binek otomobil için tork konvertörlü, spor otomobiller içinse çift kavrama en ideal seçim olur.

    Robotize şanzımanların ekonomik olmadığı bilgisi başka bir arkadaştan alıntı. Gerekli düzeltmeyi ilk mesajda yaptım.

    Konu içeriğinde de değiştirin bence.

    Robotize şanzımanlar, manuelden bile daha az tüketir. Çok net bilgidir bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Ekleme yapmak, alıntıya dokunmamak daha doğru olur hocam. Bu kadar fanın arasında, bu konudan anlayan birilerinden alıntı yapmayı daha uygun buluyorum.

    Çok net olan daha nelere itiraz ediliyor bir bilseniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 14:52:15 >
    _____________________________
  • Şu anda piyasanın en başarılı otomatik şanzımanı nedir ? ZF'in şanzımanı. Bu şanzıman çift kavramalı mı ? Hayır tork konvertörlü. O zaman bence tartışmaya bile lüzum yok ...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata.BeG

    Şu anda piyasanın en başarılı otomatik şanzımanı nedir ? ZF'in şanzımanı. Bu şanzıman çift kavramalı mı ? Hayır tork konvertörlü. O zaman bence tartışmaya bile lüzum yok ...

    Tartışmaya şu bakımdan gerek var? Her kesimden insanın alabileceği araçlarda yaygın mı veya yaygınlaşabilir mi?
    _____________________________
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Bi dünya DSG var da trafikte gezenlerin %90'ı DQ200 denen garabet şanzıman.

    Her nesilde artık olduğu söyleniyor ama her nesilde sorunlara devam ediyor ne yazık ki. Yetmezmiş gibi motorları da bu şanzımana göre sınırlandırıyorlar.

    Koy ıslak DSG? Yok, maliyet artar. Ford hayrına satıyor sanki de o yüzden 1.5 dizele ıslak PS koyuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Geleceğin otomatik şanzımanları... Hmmm düşünüyorum, düşünüyorum... Aklıma bir şey gelmiyor. "Gelecek" ile "şanzıman" birbirine uyumlu değil.

    Şanzımana neden ihtiyacımız var? Motorlarımız çok verimsiz olduğu için. Sadece belli bir devir aralığında istenen tork elde ediliyor. Bu yüzden şanzımana ihtiyacımız var. Bir de tabi motor ters çalışmıyor. Dolayısı ile ne olursa olsun bir ileri-geri'ye ihtiyacımız var. Aynı şekilde motorumuz 0-500 devir arasında yavaş yavaş çalışamıyor. Bu yüzden de bir kavramaya ihtiyacımız var. Bu kavrama CVT şanzımanda olduğu gibi, fiziken varolmayabilir. Ancak kavramaya ihtiyacımız var. Yoksa D'ye attığımız an fırlarız değil mi?

    Şaka bir yana gelecek ile "şanzıman"ın uymadığını söylerken çok ciddiydim. Zaten verimsiz olan motorumuzun ürettiği kısıtlı enerjiyi çeşitli dişliler ve çarklardan geçirerek daha da kısıyoruz, sonra diferansiyel ve akslar ile tekere iletiyoruz. "Gelecek"te bunların hepsinden kurtulacağız.

    --------------------------------

    Her tekere doğrudan bağlı bir motor. Toplam 4 motor. Tercihen aks bile olmayacak. Motor büyüklükleri küçülene kadar aks şart gerçi... Neyse, arada konvertör, çevirici, ileri-geri dişlisi, diferansiyel olmayacak.

    4 motor olunca diferansiyel elektronik olacak. Hangi motorun kaç devir döneceğini devre belirleyecek, buyrun size diferansiyel. yarı kilitli diferansiyel bir yazılım modifikasyonuna bakacak mesela. Her tekerde ayrı ayrı kontrol mümkün olduğu için, aracın yol tutuş dinamiği reaktif değil, proaktif olacak. Yani daha siz kaymaya başlamadan müdehale edecek. Siz kaymaya başlamadan çok önce bir tekerde dönme eğilimi çok fazla iken, diğerinde çok daha az ya, 4 motorlu bir araç ne yapacak? Her motorun ne kadar akım çektiğini sürekli kontrol ediyor olacak. Buna göre bir motorun çektiği akım çok düşükken, diğerinde yüksekse, aracı dengede tutmak için ne gerekiyorsa sistem yapmaya başlayacak. Ayrı ayrı çevirebildiği 4 motoru, ayrı ayrı sıkabildiği 4 freni var. Neler yapabileceğini siz düşünün.

    --------------------------------

    Ek olarak bu araçların ağırlık merkezleri çok aşağıda olacak. Motorlar da, aküler de arabanın altında olacak. Dolayısı ile daha önce hiç görmediğiniz bir yol tutuş dinamiği göreceksiniz.

    --------------------------------

    Tüm bunların sonunda, benim için gelecek STI'dan daha iyi yol tutan normal araba. Ve bu araba da şanzıman yok.

    --------------------------------

    Dolayısı ile benim için "geleceğin şanzımanı" yok. Hatta buna slogan da buldum gel: "En iyi şanzıman hiç varolmayandır."

    Forumda istediğin mesajı favorilere alabiliyormuşuz. Sayenizde onu da öğrenmiş oldum. Çok güzel yazmışsınız.
    _____________________________

    PS4+25
    GALATASARAY




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bi dünya DSG var da trafikte gezenlerin %90'ı DQ200 denen garabet şanzıman.

    Her nesilde artık olduğu söyleniyor ama her nesilde sorunlara devam ediyor ne yazık ki. Yetmezmiş gibi motorları da bu şanzımana göre sınırlandırıyorlar.

    Koy ıslak DSG? Yok, maliyet artar. Ford hayrına satıyor sanki de o yüzden 1.5 dizele ıslak PS koyuyor.

    Sorun dsg'nin bozulup bozlulmaması değil.

    Ben orda değilim, konuda ilk mesajda yanlış bilgi verilmiş, bir çok model var, tek model varmış gibi yaızlmış bunu söylüyorum. Yoksa bozulur bozulmaz beni ilgilendirmez. Neymiş bir de bana "vag çocuğu" gibi yaftalama yapmış terbiyesiz utanmaz. Kişinin sözü kendine aittir..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata.BeG

    Şu anda piyasanın en başarılı otomatik şanzımanı nedir ? ZF'in şanzımanı. Bu şanzıman çift kavramalı mı ? Hayır tork konvertörlü. O zaman bence tartışmaya bile lüzum yok ...

    Hoş mantık ama çok da doğru değil aslında. Zf neye göre en iyi şanzıman? Hangi zf? Zf bir marka. Bmw'lerdeki zf modellerinden bahsediyorsak neden onlar? Mercedesteki g-tronicde en az o kadar başarılı bir şanzıman. Peki niye bmw? En iyisi bmw mi?

    Porsche'deki pdk çift kavrama ne olacak? Ya da Graziano Oerlikon adını duydunuz mu? Dünyanın en gelişmiş şanzıman, dişli, şaft üreticilerinden birisi. Ferrari, lamborghini, mercedes amg, mclaren, maserati, audi, alfa romeo, aston martin'e şanzıman üreten bir firma. Lamborghini Aventadorda 7 ileri tek kavramalı robotize otomatikleştirilmiş şanzımanı var. Bahsettiğimiz araba Aventador. Şimdi o mantığa göre tek kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanlar en iyisi de diyebiliriz değil mi?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bi dünya DSG var da trafikte gezenlerin %90'ı DQ200 denen garabet şanzıman.

    Her nesilde artık olduğu söyleniyor ama her nesilde sorunlara devam ediyor ne yazık ki. Yetmezmiş gibi motorları da bu şanzımana göre sınırlandırıyorlar.

    Koy ıslak DSG? Yok, maliyet artar. Ford hayrına satıyor sanki de o yüzden 1.5 dizele ıslak PS koyuyor.

    Sorun dsg'nin bozulup bozlulmaması değil.

    Ben orda değilim, konuda ilk mesajda yanlış bilgi verilmiş, bir çok model var, tek model varmış gibi yaızlmış bunu söylüyorum. Yoksa bozulur bozulmaz beni ilgilendirmez. Neymiş bir de bana "vag çocuğu" gibi yaftalama yapmış terbiyesiz utanmaz. Kişinin sözü kendine aittir..

    Onu kim demişse ayıp etmiş, muhabbetin evveliyatını bilmiyorum ben. Sadece DSG konusuna yorum yapmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Geleceğin otomatik şanzımanları... Hmmm düşünüyorum, düşünüyorum... Aklıma bir şey gelmiyor. "Gelecek" ile "şanzıman" birbirine uyumlu değil.

    Şanzımana neden ihtiyacımız var? Motorlarımız çok verimsiz olduğu için. Sadece belli bir devir aralığında istenen tork elde ediliyor. Bu yüzden şanzımana ihtiyacımız var. Bir de tabi motor ters çalışmıyor. Dolayısı ile ne olursa olsun bir ileri-geri'ye ihtiyacımız var. Aynı şekilde motorumuz 0-500 devir arasında yavaş yavaş çalışamıyor. Bu yüzden de bir kavramaya ihtiyacımız var. Bu kavrama CVT şanzımanda olduğu gibi, fiziken varolmayabilir. Ancak kavramaya ihtiyacımız var. Yoksa D'ye attığımız an fırlarız değil mi?

    Şaka bir yana gelecek ile "şanzıman"ın uymadığını söylerken çok ciddiydim. Zaten verimsiz olan motorumuzun ürettiği kısıtlı enerjiyi çeşitli dişliler ve çarklardan geçirerek daha da kısıyoruz, sonra diferansiyel ve akslar ile tekere iletiyoruz. "Gelecek"te bunların hepsinden kurtulacağız.

    --------------------------------

    Her tekere doğrudan bağlı bir motor. Toplam 4 motor. Tercihen aks bile olmayacak. Motor büyüklükleri küçülene kadar aks şart gerçi... Neyse, arada konvertör, çevirici, ileri-geri dişlisi, diferansiyel olmayacak.

    4 motor olunca diferansiyel elektronik olacak. Hangi motorun kaç devir döneceğini devre belirleyecek, buyrun size diferansiyel. yarı kilitli diferansiyel bir yazılım modifikasyonuna bakacak mesela. Her tekerde ayrı ayrı kontrol mümkün olduğu için, aracın yol tutuş dinamiği reaktif değil, proaktif olacak. Yani daha siz kaymaya başlamadan müdehale edecek. Siz kaymaya başlamadan çok önce bir tekerde dönme eğilimi çok fazla iken, diğerinde çok daha az ya, 4 motorlu bir araç ne yapacak? Her motorun ne kadar akım çektiğini sürekli kontrol ediyor olacak. Buna göre bir motorun çektiği akım çok düşükken, diğerinde yüksekse, aracı dengede tutmak için ne gerekiyorsa sistem yapmaya başlayacak. Ayrı ayrı çevirebildiği 4 motoru, ayrı ayrı sıkabildiği 4 freni var. Neler yapabileceğini siz düşünün.

    --------------------------------

    Ek olarak bu araçların ağırlık merkezleri çok aşağıda olacak. Motorlar da, aküler de arabanın altında olacak. Dolayısı ile daha önce hiç görmediğiniz bir yol tutuş dinamiği göreceksiniz.

    --------------------------------

    Tüm bunların sonunda, benim için gelecek STI'dan daha iyi yol tutan normal araba. Ve bu araba da şanzıman yok.

    --------------------------------

    Dolayısı ile benim için "geleceğin şanzımanı" yok. Hatta buna slogan da buldum gel: "En iyi şanzıman hiç varolmayandır."

    Elektrik motorlarının da hp-tork eğrileri vardır ve kesinlikle düz değillerdir. Rpm arttıkça tork düşer ve hp yükselir. Her neyse çok uzatmicam ama elektrikli motorlarda da şanzıman gayet gereklidir.(icten yanmalı motorlar kadar gerekli değil) Konuyla ilgili birkaç makale okumanızı öneririm. Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bi dünya DSG var da trafikte gezenlerin %90'ı DQ200 denen garabet şanzıman.

    Her nesilde artık olduğu söyleniyor ama her nesilde sorunlara devam ediyor ne yazık ki. Yetmezmiş gibi motorları da bu şanzımana göre sınırlandırıyorlar.

    Koy ıslak DSG? Yok, maliyet artar. Ford hayrına satıyor sanki de o yüzden 1.5 dizele ıslak PS koyuyor.

    Sorun dsg'nin bozulup bozlulmaması değil.

    Ben orda değilim, konuda ilk mesajda yanlış bilgi verilmiş, bir çok model var, tek model varmış gibi yaızlmış bunu söylüyorum. Yoksa bozulur bozulmaz beni ilgilendirmez. Neymiş bir de bana "vag çocuğu" gibi yaftalama yapmış terbiyesiz utanmaz. Kişinin sözü kendine aittir..

    Haddini bil de konuş. Utanmaz olan sensin.

    Tek model varmış gibi neyi yazmışım. 4 ana sınıflandırma yapmışım. 1) Tek kavramalılar 2) Çift Kavramalılar 3) Tork konvertörlüler 4) CVT Şanzıman

    Sen insanca, ıslak olanları nispeten sorunsuzdur diye belirt dedin de ben olmaz mı dedim.

    Arkadaşların verdiği ekstra bilgileri ekleme yapıyorum. Ekleme 1, Ekleme 2, Ekleme 3 diyerek ve rumuz belirterek yapıyorum bu eklemeyi. Sen de görmüşsündür.

    Tuttun körlemesine birşey yazma, konunun başındaki bilgiler saçmalık diyerek terbiyesizlik yaptın. Ben de senin bu haddini bilmez tutumunu vag fanı olmana bağladım. Şimdi de utanmaz diyerek konuyu hala baltalamaya çalışıyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 18 Şubat 2016; 20:09:46 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oNuR ŞaHiN


    Elektrik motorlarının da hp-tork eğrileri vardır ve kesinlikle düz değillerdir. Rpm arttıkça tork düşer ve hp yükselir. Her neyse çok uzatmicam ama elektrikli motorlarda da şanzıman gayet gereklidir.(icten yanmalı motorlar kadar gerekli değil) Konuyla ilgili birkaç makale okumanızı öneririm. Saygılar

    Doğrudur; bu tork azalması sebebi ile şu anda elektrik motoru kullanılan bütün arabalarda çok yüksek güçte motorlar kullanılmaktadır. Elektrikli arabaların sapık hızlanmalara sahip olmasının sebebi de zaten bu. Maksimum hızı 200km/sa civarında tutmak için bu zorunlu. İhtiyacın oldukça üstünde güçte bir motora sahip olunca şanzıman gereksiz kalıyor.

    Tesla'da da durum bu. Şu anda çapı düşük, düşük devir elektrik motoru üretmek pek mümkün gözükmediğinden basit bir redüksiyon mevcut. Bu araçlarda şanzıman dediğimiz şey iki dişlisi olan bir basit redüksiyondan ibaret. 4 motorlu 4 çeker otomobil de ürettiler ve aynen dediğim gibi diferansiyel elektronik bir devreden ibaret.

    Elektrikli arabalarda şanzıman kullanma maliyeti yerine daha güçlü bir motor ve sürücü devresi kullanmak daha ekonomik oluyor. Bu yüzden sadece bir redüksiyonla işi bitiriyorlar.

    Umarım gelecekte düşük devir elektrik motoru üretmek de mümkün olur. Bu durumda redüksiyonu da ortadan kaldırmak ve gerçek direct drive araba üretmek mümkün olacak.

    Ekonomik elektriklilerde, yıllar öncesinin teknolojisi Fluance ZE de bile iki vites var. İleri, geri. İkisinde de redüksiyon var. Bir de diferansiyel var. O kadar.

    İki dişliden ibaret bir şanzımanı şanzımandan sayar isek, şu anda bütün elektriklilerde de şanzıman var. Ancak ilk fırsatta bunu da şutlamanın yollarını arayacaklarından eminim. 4 motor = 4 redüksiyon. 4 redüksiyon = bir şanzıman parası. Bundan kurtulmak için ellerinden geleni yapacaklardır. Ancak mevcut elektrik motorlarında bu tabii ki imkansız.

    -----------------------------

    DIY elektrik çevirilerinde, hobicilerin de belirttiği şey bu. Hobiciler manuel araç alıyor. motoru söküp elektrik motoru akuple ediyorlar. Vitesi 2'ye takıyorlar. O kadar. Vitesi kullanmanın çok çok az bir pozitif etkisi olduğunu belirtiyorlar. Söktükleri motordan çok daha yüksek torku olan elektrik motorları taktıkları için, o ufak fark için kimse debriyajı yeme riskine girmiyor. Arabayı vites değiştirmeden kullanıyorlar. Bu da bir fikir veriyor.

    Not: Benim bilgilerim de çok güncel değil. Bir ara gözüme bir CRX kestirmiş ve bunu elektrikliye çevirme planları yapmıştım. en ufak detayına kadar araştırmış, motoru şanzımana akuple etmek için kullanacağım tablanın autocad çizimlerini bile hazırlamıştım. Sonra evlilik çıkınca, proje finansman sorunundan ötürü sonsuza kadar rafa kalktı. Bu olalı 3 yıl oluyor.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.